Jump to content

M-346 Master


Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ładnie się prezentuje, ale to ujednolicenie barw to faktycznie klęska, podobnie jak w Lotnictwie Wojsk Lądowych...

Dobrze, że chociaż uwzględnili miejsce na godło (nie logo) eskadry i miejmy nadzieję, ze będą je malować.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Na pewno do usunięcia dodatkowe chwyty powietrza w Jaku, usunięcie uskoku na krawędzi natarcia stateczników płytowych i dodanie destabilizatorów wiru na przejściu napływ-skrzydło. U nasady statecznika pionowego w M-346 jest chwyt powietrza, którego nie ma w Jaku. I cała masa zabawy z antenami i oświetleniem. Tyle na zewnątrz, kokpity też niby podobne, a różne. I na zdjęciu Jaka-130 nie widać grzbietowego hamulca aerodynamicznego.

 

Jak-130

yak-130.jpg

 

Farnborough%20002.JPG

 

M-346

M-346-LAVI_617-1.jpg

 

tm346_p_01_l.jpg

 

Trochę rzeźby i da się wystrugać.

Link to post
Share on other sites

Jak -130 zawsze mi się podobał, i kilka razy zastanawiałem się nad modelem A-Modelu. Teraz jak Polska kupi włoska wersje tego sympatycznego modelu, to pewnie się skusze, ale szczerze mówiąc wersja Rosyjska bardziej mi się podoba. Zwłaszcza możliwość z korzystania z polowych lotnisk. I te uskoki krawędzi natarcia sterów wysokości tez fajnie wyglądają. A nawet ten dziwny dziób, ma swój urok. Włosi trochę pozbawili ten samolot smaczków.

Link to post
Share on other sites

Tylko że ten dziób był zdaje się tylko w pierwszych prototypach, teraz kształt nosowej częsci w Jaku jest podobny do tego w M-346.

 

Jakowlew--Jak-130_1463.JPG

 

A możliwość korzystania z lotnisk polowych to moim osobistym zdaniem pomyłka. O ile instalacja błotnika na przedniej goleni i większego rozmiaru ogumienia to mała zmiana o tyle dodatkowe chwyty powietrza na górze napływów i inst. zamykania wlotów głównych ogranicza ilość pobieranego paliwa i niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.

Link to post
Share on other sites

Nie, paliwo destylowane jest na pokładzie płatowca w czasie lotu.

 

Nie paliwo było tu tematem dyskusji tylko niepotrzebne zabieranie objętości płatowca na instalacje, których można uniknąć dzięki kulturze technicznej na lotnisku. Teraz się rozumiemy?

Link to post
Share on other sites

Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. Rosja posiada masę sprzętu przystosowanego do operowania z takich lotnisk, więc i do szkolenia czy podtrzymania nawyków potrzebuje takiego sprzętu. Chcąc nie chcąc musiało się to w Jaku znaleźć i zapewne było brane pod uwagę przy wyborze podczas konkursu.

Link to post
Share on other sites
Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników.

 

Dodałbym jedynie do potrzeb także i możliwości

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.