Skocz do zawartości

Nowości lotnicze 2016 - 1:48


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 765
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeszcze wracając do tego F/A-18C - oto lista dostępnych podwieszeń i wyposażenia zestawu:

- AIM-120B/C

- AIM-9X

- AIM-9M

- GBU-12

- CBU-20

- AGM-88

- zasobnik AAQ-13/14

- zasobnik AAQ-28 plus pylon do niego

- VER (wie ktoś od czego to skrót?)

- wyrzutniki chaffów

- zbiornik paliwa (podejrzewam że centralny)

 

blaszki PE:

- pasy do fotela

- dodatki do przedniej komory podwozia

- lusterka w kabinie

- blaszki do wyrzutników chaffów

- blachy wzmacniające do statecznika.

 

Zapowiada się bogato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko zwróciłem uwagę na boxart.
A to przepraszam. Źle odczytałem Twoje intencje.

 

Trudno się dziwić - takie ujęcie jest chyba najbardziej efektowne dla tego samolotu.
Solo, ma rację. Atrakcyjne wizualnie pudełko to połowa sukcesu sprzedażowego. Nieważne, że część z tych modeli nigdy nie będzie zbudowana a zalegnie w hurtowniach, sklepach, magazynach, u modelarzy a kolejna część po budowie nie bedzie przypominała "boxartu". Producent to firma jak każda inna i nastawiona na zysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedziałem, że Eduard poprawia swojego G-6. To dobrze, że korygują tamten "wypadek przy pracy". Widać wyraźną różnicę wielkości między starym, a nowym modelem.

 

Poza korektą bryły modelu w nowym zestawie znajdujemy dużo ciekawych elementów alternatywnych umożliwiających nam w końcu budowę poprawnego G-5 czy G-6 z przejściowym typem Erlahaube. Można na ile zerknąłem budować wersje Erla i Mtt oraz po niewielkich kombinacjach także wersję WNF (U4).

 

Korektę bryły w zakresie zmiany niektórych wymiarów widać, zwraca uwagę też przemodelowany nos samolotu (między kołpakiem a wydechem). Co było komentowane wzdłuż i wszerz modelarskich internetów (także prześmiewczych profili facebookowych) a nie jest prawdą - model G-6 przed zmianami nie był tylko większy, on miejscami był poprawnie zwymiarowany a miejscami przekłamany o kilka-kilkanaście procent co kompletnie zmieniało bryłę tego dość klasycznego i raczej opatrzonego obiektu. Porównanie wymiarów jak na stronie pokazuje, że coś się zmieniło ale nie podkreśla gdzie i jak. Tutaj zapewne kompetentni miłośnicy bawarskiego latawca zabiorą głos po premierze zestawu i głęboko wierzę, że tym razem będą to już tylko pochwały dla Edka.

 

Detale są fajne, finezyjne ale i w poprzednim podejściu do tematu detale były piękne. Zobaczymy jak model wypada kiedy w końcu trafi na rynek. Mój lokalny dealer zapowiada dostawę G-Klasse (facelift) na najbliższe dni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemalowane boxarty zdarzają się. Przykładem jest chociażby pudełko Su-25K KP i Směr, gdzie wersja KP jest Czechosłowacka a Směr jest Rosyjski/Radziecki z bardziej "atrakcyjnymi" wybuchami. Albo Apache Revella na niebieskim tle i wersja z wyspą i palmami.

 

Chyba całkiem często zdarza się też, że wykorzystuje się to samo atrakcyjne zdjęcie i boxarty wyglądają podobnie. Generalnie to nawet dobra droga, bo przynajmniej rysunek ma właściwe proporcje. Kiedyś chodziły słuchy, że raz Tamiya przymusiła Fujimi do zamiany jakiegoś okrętowego boxarta bo był zbyt podobny do ich własnego , ale to podobno nie była prawda.

 

Co było komentowane wzdłuż i wszerz modelarskich internetów (także prześmiewczych profili facebookowych) a nie jest prawdą - model G-6 przed zmianami nie był tylko większy, on miejscami był poprawnie zwymiarowany a miejscami przekłamany o kilka-kilkanaście procent co kompletnie zmieniało bryłę tego dość klasycznego i raczej opatrzonego obiektu.

 

Ciekawe jak to w takim razie weszło do produkcji Przecież podobno jest już dostęp do fabrycznej dokumentacji 109-tki, nie mówiąc już istnieniu kilku zachowanych do tej pory egzemplarzy. Chyba ktoś przedawkował czeskie piwo.

 

Eduard podał wczoraj na FB takie njusy:

 

The clear parts sprue from the new Bf 109G-6 in 48th scale covers:

 

- three types of windshield, including the windshield for Bf 109G-5

- two types of the older canopy, one for them also for Bf 109G-5 (the rear area of the older canopy type has the top frame molded from the inside, just like the real aircraft)

- three types of the newer canopy (Erla or Vollsichtshaube) – one without the base for antenna upright and different shape of framing, two with the base for the upright (one of which also includes additional frame on the top)

- standard glass armoured headrest

- headrest for Bf 109G-5 version

- two types of gunsights – REVI 12D and REVI 16B

- fuel supply pipe

 

We hope it’s clear, from the description of this sprue, what will come out of our factory in the near future concerning the 48th scale 109G project.

 

The ProfiPACK scale kit of Bf 109G-6 in 48th is about to be released in three days! Watch our websites and Facebook.

 

Tu zdjęcie

 

Czyli sporo się tego zapowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nigdy nie miałem obu tych Emili z Eduarda. Ale pamiętam, że jak kiedyś ktoś porównywał wersję E od różnych producentów w 1/32 to ten Edkowy był wymiarowo największy. W każdym razie jak pisze Kuba nie tylko same wymiary w poprzednim Gustawie były za duże, ale i proporcje poszczególnych fragmentów płatowca nie takie jak być powinny. Miejmy nadzieję, że teraz będzie już znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem, obejrzałem i nawet o tym napisałem na poprzedniej stronie. Nie czuję się jednak takim specem od 109-tki by na podstawie samych zdjęć stwierdzić, że wszystko jest już ok. Pewnie nawet prawdziwi specjaliści od tej maszyny będą chcieli najpierw złapać wypraski w swoje ręce.

W każdym razie jutro albo pojutrze będę go już mógł obejrzeć na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zapowiedziach na maj Eduard planuje wypuścić Snipera ATP w 1:48.

Fajnie, przyda się.

Czy Sniper ATP (advanced targeting pod) to to samo co Sniper XR?

Do tej pory sądziłem że jest jeden Sniper XR (extended range), nigdy nie zetknąłem się z określeniem ATP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem, obejrzałem i nawet o tym napisałem na poprzedniej stronie. Nie czuję się jednak takim specem od 109-tki by na podstawie samych zdjęć stwierdzić, że wszystko jest już ok. Pewnie nawet prawdziwi specjaliści od tej maszyny będą chcieli najpierw złapać wypraski w swoje ręce.

W każdym razie jutro albo pojutrze będę go już mógł obejrzeć na żywo.

 

Ja dziś odebrałem G-Klasse od dealera. Wygląda bardzo obiecująco ale na tym w tej chwili poprzestanę i wracam do oglądania zestawu

 

IMG_20160402_184239_zpsfjzh15oy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również cieszę się swoim Gustawem od wczoraj , chociaż tak superwnikliwie mu się jeszcze nie przyglądałem. W każdym razie po pierwszym obejrzeniu zdetalizowanie zdecydowanie mi się podoba. Jak będziesz miał Kuba jakieś wstępne przemyślenia to podziel się proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.