Skocz do zawartości

"Letni dzień na Okęciu - lata 80" - Ił 62 M Zvezda 1/144


kowal76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 276
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

a ja generalnie pod tym względem bym tak strasznie nie narzekał; w tzw rurach czyli pasażerach kadłub jest bardzo długi a plastik w takich sporych kawałkach dość wiotki - nie można stosować zbyt mocnych zacisków z tasmy czy innych przy sklejaniu połówek kadłuba ponieważ siłą rzeczy 'nie równo się schodzą' - zrób sobie kilka pasowań - ja pomagałem sobie penetrującym klejem Tamiya przy dość słaby zaciskaniu połówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tombie - przy ostatnim A350 najpierw skleiłem górną połowę kadłuba, a potem odpowiednio dociskając i ustalając jak najlepszą geometrię, kleiłem dół. Choć w moim Revellu nierówności były mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i konkretne rady. Dzięki .

Czyli może zrobię te kołeczki z kawałków plastiku, a potem skleję w pierwszej kolejności górę. Poczekam jak wyschnie i będę pasował spód.

Mam ten klej penetrujący więc będę się nim wspomagał. Na chwilę obecną jednak, to w pierwszej kolejności musze zabrać się za kabinę pilotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a poszczególne okienka nie wystaja ci poza obrys kadłuba - pamietaj również przed sklejeniem połówek kadłuba dobrze przyklej okna (np co pare milimentrów kropla CA) mi sie zdażyło że przy maskowaniu maskami i dociskaniu do szyby cała taka ramka mi sie odkleiła z jednej strony; (albo zamaskuj przed sklejaniem połówek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powoli dłubię. Powycinałem elementy kabiny pod malowanie.

Faktycznie kabinka będzie mało widoczna, ale coś tam minimalnie może będzie widać przez szkiełka i otwarte boczne drzwi.

 

Kurcze nie mam dodatków do modelu, więc pewnie zajmę jedno z ostatnich miejsc .

 

DSC_0064.JPG

DSC_0072.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szoferki przez otwór przednich dzwi nie widać , co najwyżej kotare na wprost i po prawej korytarz do kabiny pasazerskiej .Krecąc na lewo była szatnia czesc avioniki . Najbardziej charakterystyczne w szoferce 62 były naprawde duze wolanty i fotele dla załogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację em, teraz widzę że korytarzyk jest nawet długi. Jakby ktoś posiadał zdjęcia kabiny naszych iłów oraz tej części korytarza do kotary to byłbym wdzięczny. Oczywiście przeglądałem AirlinesNet, ale tam nie ma zdjęć wnętrz naszych iłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj sobie na youtube film dokumentalny o katastrofie w lesie kabackim - pomijając tą fatalną fuszerkę że sceny z kabiny nie były kręcone w ile62 to na końcu jest pokazana modyfikacja jaka została dokonana w polskich iłach i tam Pani inż siedzi właśnie w kabinie naszego iła i pokazuje co zostało zmienione po katastrofie, spotkałem się również z filmem typu walkaround na zewnątrz samolotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy zdjecia naszych czy też nie naszych . Zdjęcia muszą pochodzić sprzed 1990 . W rosyjskich samolotach jak coś wyszło z fabryki w danej konfiguracji , w takiej samej konfiguracji konczyło żywot.

Jako ciekawostka, w naszych 62 był zabudowany Loran C i Omega /na stanowisku nawigatora lewa strona kokpitu/ w samolocie głeboko za plecami cpt .Na zdjęciu od kolegi Marcus ,łysina w lewym dolnym rogu to nawigator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatne slady na/przy klapach i lotkach i miejscu łaczenia skrzydła zewnetrznego do centropłata oraz gondole podwozia.Po za tym skrzydło to monolit.

Od góry ,smugi przy panelach i wziernikach np. paliwomierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć uwagę że instrukcja (kalkomani) wskazuje aby pomalować końcówki skrzydeł na czerwono jak również końcówki tylnego statecznika a na zdjęciu które pokazałeś te styłu nie są pomalowane - taka konsekwencje występuje w pozostałych polskich Iłach 62

 

co do kokpitu ja używałem kolor biały z Gunze C (do wnęk również) Off White, natomiast emerald greem nie używam prosto z puszki serii H tylko robię domieszkę niebieskiego koloru. Lewanty białe

a9e27ae97a53e55f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te końcówki to raczej pod pomarańczowy podchodzą. A czemu pomalowałeś wnęki i kabinę na biało ?. Przeglądając zdjęcia myślałem że jet to jasny szary ?. Co do zdjęcia co wrzuciłeś, to lotowski Iłek ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncówki skrzydeł na pomarańczowo, z zastrzeżeniem że ta farba błyskawicznie płowiała .Tak że może być mocny pomarańcz jak i tak ze np ogóry pomalowana nim powierzchnia była przezroczysta ,tak jakby nie było malowania kolorem pomaranczowym .Jednym słowem ,jak pomalujesz bedzie dobrze ;) byle pomarancz

 

Foto współczene , ma wskazniki TCASa to te nad zakretomierzem.Rownolegle do wolantu prawa strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.