Mikele Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski Specjalna 5 - najlepsza praca w klasach 1,2,3,4,5 zbudowana w oparciu o model Tamiya Nagrody specjalne za model w polskim malowaniu i z zestawu Tamiyi mnie skusiły więc startuję z drugim latawcem w konkursie. Spitfire Mk.Ia "Krysia" Wojciecha Kołaczkowskiego z Dywizjonu 303, którym latał on w okresie lata i wczesnej jesieni 1941 roku. W budowie weźmie udział to, co w pudle, pulpit czołowy z przyrządami z Yahu Models, blaszane pasy Eduarda, żywiczne wydechy Quickboosta i kalkomanie, które jak zawsze wykonał dla mnie za zamówienie Pepsi Adam. Regulaminowo: Zestaw znany i lubiany, współpracuje z wykonawcą i problemów nie robi więc bez stresu i pośpiechu wraz z migaczem do końca sierpnia wyląduje w galerii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jureczek Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 Tempo masz ogromne i tłumacz się ,ze kusza Cie nagrody.Po prostu uwielbiasz kleić. A robisz to znakomicie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 Michał widzę że też idziesz jak burza . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted July 4, 2016 Author Share Posted July 4, 2016 Michał widzę że też idziesz jak burza . W końcu lato - sezon na burze Po prostu uwielbiasz kleić. Inaczej by mnie tu nie było Po wieczornej dłubaninie. Kokpit w komplecie, kilka detali dorobionych. Kształt płyt pancernych za siedzeniem pilota wzorowany na częściach z modeli Airfix'a. Rozkład kolorów w kokpicie będzie zgodny z sugestią Kolegi macias13_84 w jednym z wątków na forum. Obrabiając połówki kadłuba wykonałem też na zewnątrz imitację popychacza steru kierunku, który odlany razem z kadłubem nie wyglądał zbyt pięknie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 Mikele zasiadam w pierwszym rzędzie i obglądam. Model zacny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Kształt płyt pancernych za siedzeniem pilota wzorowany na częściach z modeli Airfix'a. Przypomniały mi się słowa Sholto Douglasa jeszcze sprzed BoB. Oświadczył, że skoro Spitfire jest najszybszą rzeczą, jaka lata w powietrzu to i tak nic nie wejdzie mu na ogon i wszelkie opancerzenie jest zupełnie zbędne. Przy okazji - wielokąt płyty zaplecowej jest OK w kształcie, ale błędny w proporcjach. Płyta była odrobinę szersza niż wyższa. No i jednak trochę cieńszy materiał by się przydał. Warto też poprawić, jeśli już nie cały fotel, to chociaż wizerunek materacyka na oparciu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Płyty pancerne robiłem z hipsu 0.5mm - biorąc pod uwagę skalę rzeczywiście wychodzi grubość pancerza czołgu ale kokpit wykonam zamknięty, więc przez szyby widać będzie tyle, że płyty są Z resztą kadłub już poskładany do kupy i zarys tego, co będzie widoczne już jest. Prądnicę muszę przemalować, bo to, co widać na powiększeniu to jakaś katastrofa. Wykonałem też imitacje rur drenażowych na spodzie kadłuba za lukiem silnikowym, żeby później nie robić zacieków oleju z gniazd pod podnośniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Opcja nr 2 to odsunięta do tyłu osłona. Losy się ważą ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Fajnie wygląda ten kokpit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Rurki drenażowe wymiatają :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 5, 2016 Share Posted July 5, 2016 Ta prądnica to będzie regulator napięcia. Ale skoro Z resztą kadłub już poskładany do kupy... To ja się już zamykam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 ... Regulator napięcia, oczywiście, dzięki za sprostowanie. Nie bardzo było by gdzie wsadzić kołowrotek dla chomika za zagłówkiem, żeby tę "prądnicę" mógł napędzać Żeby nie skończyć modelu w tydzień wziąłem się za nitowanie płatowca. Dziurawienie plastiku na podstawie monografii wydawnictwa AJ Press autorstwa Alfreda Price'a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jureczek Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Pięknie I jakoś szybko Masz kogoś do pomocy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Czym nitowałeś? Z ręki czy od taśmy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Fajnie to wygląda. U mnie nitowadło leży głęboko, jakoś nie mogę się zmusić do dodatkowej roboty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted July 9, 2016 Author Share Posted July 9, 2016 Czym nitowałeś? Z ręki czy od taśmy? I tak i tak W trudnych miejscach wspomagałem się taśmą, zwłaszcza na górnych powierzchniach kadłuba. Po liniach prostych leciałem na żywca. Fajnie to wygląda. U mnie nitowadło leży głęboko, jakoś nie mogę się zmusić do dodatkowej roboty. Używam "dużego" nitowadła z RB i na przejściu szkrzydło-kadłub, czeka mnie jeszcze robota z igłą. Też czekam na natchnienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Fajnie i szybko ci idzie. Jak ze spasowaniem laczenia skrzydla kadlub no i w czesci nosowej pod spodem? U mnie troszke szpachli w plynie poszlo a pozatym jak kolega wspomnial sklada sie przyjemnie. Co do kolorow wnetrza to przegladalem brytyjskie fora i z tego co wyczytalem bywalo roznie w zaleznosci ile jakiej farby mieli. Musialbys podpierac sie na zdjeciach konkretnego egzemplarza. Czekam na dalszy progress Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 2, 2016 Author Share Posted August 2, 2016 Jak ze spasowaniem laczenia skrzydla kadlub no i w czesci nosowej pod spodem? Wziąłem się na sposób i najpierw dokleiłem samą spodnią część skrzydła do kadłuba, dopiero na to poszły górne połówki płata i dolne okaptowanie silnika. Szpachli trochę użyłem, ale naprawdę minimalną ilość. Trochę tu było cicho, ale i ze Spitfire ruszyłem z malarstwem. Trochę kombinuję, bo przy tym malowaniu inaczej się nie da. DG jako baza już położony, DE lokalnie pod kalkomanie "Wojtek" i "Krysia". Przez noc namaczanie w płynie zmiękczającym, jutro bezbarwny mat, maskowanie i OG. TYm ostatnim dopiero będę wyprowadzał granice kolorów, które na tym samolocie dość luźno trzymały się przepisów. Preschading tylko na powierzchniach sterowych, na kamuflazu modulację będę robił później. Lokalnie na zielonym już obicia na Ccipping Fluid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Zapowiada się smaczny kąsek, obserwuje i sie uczę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Po co dajesz matowy przed kolejnym kolorem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 Zapowiada się smaczny kąsek, obserwuje i sie uczę Mam nadzieje, że nie zawiodę speca od drugiej światowej Po co dajesz matowy przed kolejnym kolorem? Bezbarwny tylko na kalkomanie, żeby je zabezpieczyć przed przypadkowym zerwaniem maskolem. Zdjęcia wyszły przepalone, mea culpa. Kołpak i pas na belce ogonowej są w Sky, nie na biało Założenie było takie, żeby kolor zielony był zdecydowanie bardziej przebarwiony niż szary. Teraz mający wszystkie koloru na płatowcu zrobię cieniowanie na kolorach bazowych i na koniec lekkie filtrowanie, więc jeszcze się to trochę ożywi. Tak samo nieco wytłumię dość mocne obicia, zwłaszcza na okaptowaniu silnika. Ale kierunek obrany i trzeba się go trzymać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 A to nie bedzie brazu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 Jest pod napisami "Wojtek" i "Krysia" i nieco przebija na powierzchniach sterowych - mam nadzieję, że to widać na zdjęciach. Oryginał był przemalowywany z brązowego na szaro i to samo tu chciałem uzyskać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted August 4, 2016 Author Share Posted August 4, 2016 Podobnie jak MiG-29, Spitfire też urozmaicony kolorystycznie i w błysku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.