Jump to content

Spitfire Mk.I Tamiya 1:48 - Angielskie lato.


Recommended Posts

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski

Specjalna 5 - najlepsza praca w klasach 1,2,3,4,5 zbudowana w oparciu o model Tamiya

 

 

Nagrody specjalne za model w polskim malowaniu i z zestawu Tamiyi mnie skusiły więc startuję z drugim latawcem w konkursie. Spitfire Mk.Ia "Krysia" Wojciecha Kołaczkowskiego z Dywizjonu 303, którym latał on w okresie lata i wczesnej jesieni 1941 roku. W budowie weźmie udział to, co w pudle, pulpit czołowy z przyrządami z Yahu Models, blaszane pasy Eduarda, żywiczne wydechy Quickboosta i kalkomanie, które jak zawsze wykonał dla mnie za zamówienie Pepsi Adam.

 

Regulaminowo:

 

DSC_0298_zpstm1jcvlv.jpg

 

DSC_0299_zpsounc9dwf.jpg

 

DSC_0300_zpsrrtdtvkj.jpg

 

Zestaw znany i lubiany, współpracuje z wykonawcą i problemów nie robi więc bez stresu i pośpiechu wraz z migaczem do końca sierpnia wyląduje w galerii.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Michał widzę że też idziesz jak burza .

W końcu lato - sezon na burze

Po prostu uwielbiasz kleić.

Inaczej by mnie tu nie było

 

Po wieczornej dłubaninie.

 

Kokpit w komplecie, kilka detali dorobionych. Kształt płyt pancernych za siedzeniem pilota wzorowany na częściach z modeli Airfix'a.

 

DSC_0301_zpsg2ckylrq.jpg

 

DSC_0303_zpsomztewwg.jpg

 

DSC_0304_zpsmflqqgho.jpg

 

DSC_0305_zpspbx9quai.jpg

 

Rozkład kolorów w kokpicie będzie zgodny z sugestią Kolegi macias13_84 w jednym z wątków na forum.

 

e2d26bc651a225ca.jpg

 

Obrabiając połówki kadłuba wykonałem też na zewnątrz imitację popychacza steru kierunku, który odlany razem z kadłubem nie wyglądał zbyt pięknie.

 

DSC_0302_zps5mb0zfyd.jpg

Link to post
Share on other sites
Kształt płyt pancernych za siedzeniem pilota wzorowany na częściach z modeli Airfix'a.

 

Przypomniały mi się słowa Sholto Douglasa jeszcze sprzed BoB. Oświadczył, że skoro Spitfire jest najszybszą rzeczą, jaka lata w powietrzu to i tak nic nie wejdzie mu na ogon i wszelkie opancerzenie jest zupełnie zbędne.

 

Przy okazji - wielokąt płyty zaplecowej jest OK w kształcie, ale błędny w proporcjach. Płyta była odrobinę szersza niż wyższa. No i jednak trochę cieńszy materiał by się przydał. Warto też poprawić, jeśli już nie cały fotel, to chociaż wizerunek materacyka na oparciu.

Link to post
Share on other sites

Płyty pancerne robiłem z hipsu 0.5mm - biorąc pod uwagę skalę rzeczywiście wychodzi grubość pancerza czołgu ale kokpit wykonam zamknięty, więc przez szyby widać będzie tyle, że płyty są

 

Z resztą kadłub już poskładany do kupy i zarys tego, co będzie widoczne już jest. Prądnicę muszę przemalować, bo to, co widać na powiększeniu to jakaś katastrofa.

 

DSC_0306_zps05jmzrjh.jpg

 

DSC_0308_zpsyskcakh1.jpg

 

DSC_0310_zps3cgnguev.jpg

 

DSC_0311_zpsfjlxjwkm.jpg

 

Wykonałem też imitacje rur drenażowych na spodzie kadłuba za lukiem silnikowym, żeby później nie robić zacieków oleju z gniazd pod podnośniki

 

DSC_0312_zpsvmiqu3xb.jpg

Link to post
Share on other sites
...

Regulator napięcia, oczywiście, dzięki za sprostowanie. Nie bardzo było by gdzie wsadzić kołowrotek dla chomika za zagłówkiem, żeby tę "prądnicę" mógł napędzać

 

Żeby nie skończyć modelu w tydzień wziąłem się za nitowanie płatowca.

 

DSC_0324_zpszdfnqhxv.jpg

 

Dziurawienie plastiku na podstawie monografii wydawnictwa AJ Press autorstwa Alfreda Price'a.

Link to post
Share on other sites
Czym nitowałeś? Z ręki czy od taśmy?

I tak i tak W trudnych miejscach wspomagałem się taśmą, zwłaszcza na górnych powierzchniach kadłuba. Po liniach prostych leciałem na żywca.

Fajnie to wygląda. U mnie nitowadło leży głęboko, jakoś nie mogę się zmusić do dodatkowej roboty.

Używam "dużego" nitowadła z RB i na przejściu szkrzydło-kadłub, czeka mnie jeszcze robota z igłą. Też czekam na natchnienie

Link to post
Share on other sites

Fajnie i szybko ci idzie. Jak ze spasowaniem laczenia skrzydla kadlub no i w czesci nosowej pod spodem? U mnie troszke szpachli w plynie poszlo a pozatym jak kolega wspomnial sklada sie przyjemnie. Co do kolorow wnetrza to przegladalem brytyjskie fora i z tego co wyczytalem bywalo roznie w zaleznosci ile jakiej farby mieli. Musialbys podpierac sie na zdjeciach konkretnego egzemplarza. Czekam na dalszy progress

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Jak ze spasowaniem laczenia skrzydla kadlub no i w czesci nosowej pod spodem?

Wziąłem się na sposób i najpierw dokleiłem samą spodnią część skrzydła do kadłuba, dopiero na to poszły górne połówki płata i dolne okaptowanie silnika. Szpachli trochę użyłem, ale naprawdę minimalną ilość.

 

Trochę tu było cicho, ale i ze Spitfire ruszyłem z malarstwem. Trochę kombinuję, bo przy tym malowaniu inaczej się nie da.

 

DSC_0391_zpsek8hyjc7.jpg

 

DSC_0392_zpsihct5ktx.jpg

 

DG jako baza już położony, DE lokalnie pod kalkomanie "Wojtek" i "Krysia". Przez noc namaczanie w płynie zmiękczającym, jutro bezbarwny mat, maskowanie i OG. TYm ostatnim dopiero będę wyprowadzał granice kolorów, które na tym samolocie dość luźno trzymały się przepisów. Preschading tylko na powierzchniach sterowych, na kamuflazu modulację będę robił później. Lokalnie na zielonym już obicia na Ccipping Fluid.

Link to post
Share on other sites
Zapowiada się smaczny kąsek, obserwuje i sie uczę

Mam nadzieje, że nie zawiodę speca od drugiej światowej

Po co dajesz matowy przed kolejnym kolorem?

Bezbarwny tylko na kalkomanie, żeby je zabezpieczyć przed przypadkowym zerwaniem maskolem.

 

DSC_0393_zpsbj6yusxg.jpg

 

DSC_0394_zpsoeyxk9q5.jpg

 

DSC_0395_zpspn8xcegr.jpg

 

DSC_0396_zpsw7wc7wpa.jpg

 

DSC_0397_zpsjqsswolk.jpg

 

Zdjęcia wyszły przepalone, mea culpa. Kołpak i pas na belce ogonowej są w Sky, nie na biało

 

Założenie było takie, żeby kolor zielony był zdecydowanie bardziej przebarwiony niż szary. Teraz mający wszystkie koloru na płatowcu zrobię cieniowanie na kolorach bazowych i na koniec lekkie filtrowanie, więc jeszcze się to trochę ożywi. Tak samo nieco wytłumię dość mocne obicia, zwłaszcza na okaptowaniu silnika. Ale kierunek obrany i trzeba się go trzymać.

Link to post
Share on other sites

Jest pod napisami "Wojtek" i "Krysia" i nieco przebija na powierzchniach sterowych - mam nadzieję, że to widać na zdjęciach. Oryginał był przemalowywany z brązowego na szaro i to samo tu chciałem uzyskać.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.