Jump to content
czart

KTO Rosomak

Recommended Posts

Witam,

pojawił się w "warsztacie" Rosomak M1M.

W związku z tym szukam zdjęć i innych materiałów na temat Rośków.

W tym momencie oczywiście króluje wersja Afgańska M1M, ale inne wersje też mile widziane.

 

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza wersja M1M z izraelskim dopancerzeniem. Jeśli chcesz robić tą wersję to z pudełka się nie da. Trzeba przerabiać całe boki i dorobić przód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W modelu IBG opony marki Nokian, niestety też mają inny bieżnik.

Może jednak takie Nokiany też były w użyciu w Afganie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To do czarta, czy do mnie?

 

Do Ciebie .

 

W modelu IBG opony marki Nokian, niestety też mają inny bieżnik.

Może jednak takie Nokiany też były w użyciu w Afganie?

 

Tylko na samym początku w Afganie były nokiany (swoją drogą były chyba dwa typy w użyciu), ale szybko padały, przez pewien czas były Goodyeary w dwóch typach. W efekcie tak jak we wszystkich MRAP-ach skończyło się na Michelinach. W polsce też już jak są zmieniane to na Micheliny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa Rosomaki M1M których malowania znajdują się w modelu.

 

- Oko Horusa

 

030HnhI.jpg

 

- Żółty

 

fU2CghF.jpg

 

R6Dx9p1.jpg

 

HA9l30D.png

 

Oba pojazdy to pojazdy dowodzenia z zamontowaną dodatkową radiostacją Harris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba pojazdy to pojazdy dowodzenia z zamontowaną dodatkową radiostacją Harris.

 

Czy na pewno są to pojazdy dowodzenia?

Pojazd dowodzenia kojarzy mi się ze stanowiskami dla oficerów z monitorami komputerowymi.

Czym się różni w nich przedział desantowy od zwykłego bojowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwsza wersja M1M z izraelskim dopancerzeniem. Jeśli chcesz robić tą wersję to z pudełka się nie da. Trzeba przerabiać całe boki i dorobić przód.

 

Przód widzę - model daje tylko część płyty pancernej - a powinna być przez całą szerokość przodu. Ale co z bokami jest nie tak? Co trzeba przerobić? Jakieś foto poglądowe?

Gdzie zamontowana jest antena od Harrisa i samo radio..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie zamontowana jest antena od Harrisa i samo radio..?

 

Z tyłu, po prawej stronie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś dysponuje innymi zdjęciami maszyn, do których kalki znajdują się w pudełku - to proszę o wrzucenie w tym wątku... Na razie są tylko dwie trzy fotki "Żółtego" i jedna "Horusa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma dostępnych zdjęć "Bestii" ale zarówno "Żółty" jak i "Horus" wymagają większych lub mniejszych ingerencji w model - np. dorabianie kosza na drut kolczasty, dodatkowe anteny, przecinak do drutu na wieży, wymiany kół na Micheliny... Zastanawiam się, czy w takim przypadku nie lepiej zrobić "no name" i dołożyć parę innych smaczków z innych wozów, np. antena Duke, Harris itp. I pytanie do znawców tematu - czy piaskowe M1M z siatkami jak daje model, można postawić na Nokianach, czy zostały one wcześniej wycofane..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie widziałem żadnego żółtego na nokianach ale nie wykluczam, że jakiś był.

 

Chyba najbardziej wątpliwy temat... Coraz bardziej przekonuję się do Twoich Michelinów... Nokiany już pokleiłem, ale zostały by do zielonego z izraelskim opancerzeniem... Bo tam były w początkowym okresie zakładane - mam rację ? Jeśli masz wiedzę Andrzej, to napisz jakie wersje Rosomaka, z jakim wyposażeniem, czy znakami szczególnymi pojawiały się kolejno w Afganistanie. Taka chronologia znacznie ułatwiła by budowę kolejnych wersji. Np. na jednym zdjęciu powyżej widać też zielonego Rośka z wieżą OSS-M i żółtymi siatkami - to chyba ta wersja co jeździła w Afryce.?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba najbardziej wątpliwy temat... Coraz bardziej przekonuję się do Twoich Michelinów... Nokiany już pokleiłem, ale zostały by do zielonego z izraelskim opancerzeniem... Bo tam były w początkowym okresie zakładane - mam rację ? Jeśli masz wiedzę Andrzej, to napisz jakie wersje Rosomaka, z jakim wyposażeniem, czy znakami szczególnymi pojawiały się kolejno w Afganistanie. Taka chronologia znacznie ułatwiła by budowę kolejnych wersji. Np. na jednym zdjęciu powyżej widać też zielonego Rośka z wieżą OSS-M i żółtymi siatkami - to chyba ta wersja co jeździła w Afryce.?!

 

Nokiany były na tzw. "pierwszym wyposażeniu" w zielonych i krajowych. Co do chronologii to tak łatwo to nie będzie.

Ten na fotce to wieża OSS-D a nie M. i były tylko w Afganie. Z wieżą OSS-M były w Czadzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nokiany były na tzw. "pierwszym wyposażeniu" w zielonych i krajowych. Co do chronologii to tak łatwo to nie będzie.

Ten na fotce to wieża OSS-D a nie M. i były tylko w Afganie. Z wieżą OSS-M były w Czadzie.

 

Męczę Cię dalej - jakie są różnice między OSS-D i OSS-M..? I co z resztą opancerzenia..? Czy z zapowiadanego modelu z PKW Czad można zrobić Afgańczyka, bez wielkich przeróbek..? Co do chronologii to mógłbyś w wolnej chwili coś opisać... Od najwcześniejszych wariantów do najpóźniejszych...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma dostępnych zdjęć "Bestii" ale zarówno "Żółty" jak i "Horus" wymagają większych lub mniejszych ingerencji w model - np. dorabianie kosza na drut kolczasty, dodatkowe anteny, przecinak do drutu na wieży, wymiany kół na Micheliny... Zastanawiam się, czy w takim przypadku nie lepiej zrobić "no name" i dołożyć parę innych smaczków z innych wozów, np. antena Duke, Harris itp. I pytanie do znawców tematu - czy piaskowe M1M z siatkami jak daje model, można postawić na Nokianach, czy zostały one wcześniej wycofane..?

 

Naprawdę nie trzeba dużej ingerencji w model żeby zrobić Oko czy Żółtego.

Dwa problemy, to koła do wymiany ( na Micheliny), oraz zrobienie brakujących kamer KDN-1 bo ich w modelu nie ma.

Reszta jest banalnie prosta do zrobienia lub podebrania z pozostałości innych modeli.

 

 

 

Męczę Cię dalej - jakie są różnice między OSS-D i OSS-M..? I co z resztą opancerzenia..? Czy z zapowiadanego modelu z PKW Czad można zrobić Afgańczyka, bez wielkich przeróbek..? Co do chronologii to mógłbyś w wolnej chwili coś opisać... Od najwcześniejszych wariantów do najpóźniejszych...

 

OSS-M krajowy kadłub M1 i mała wieża, użyty w Czadzie.

OSS-D krajowy kadłub M1 i duża wieża, używany w kraju.

Misyjny OSS-D kadłub M1M z pancerzem Rafaela (tzw zielony) i duża wieża. używany w Afganistanie.

 

Z Rosomaka OSS-M nie zrobisz wersji afgańskiej. Nie ten kadłub i nie ta wieża.

 

Pozdrawiam

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Rosomaka OSS-M nie zrobisz wersji afgańskiej. Nie ten kadłub i nie ta wieża.

 

Dzięki za wyczerpujące informacje.

Więc pytam dalej w temacie rośka...

 

Czy do Afganistanu od początku dotarły maszyny z dopancerzeniem Rafaela, czy pierwsze były sztuki takie jak krajowe, a dopiero potem zostały dopancerzone..?

 

W kalkach Toro są oznaczenia zielonego Rosomaka ze Spartiatą na boku... Ktoś dysponuje innymi zdjęciami tej maszyny..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy z zestawu IBG da się zrobić zielonego Rośka z Afganistanu?

Ewentualnie, jakie byłyby konieczne przeróbki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.