todeskvlt Napisano 31 Lipca 2016 Share Napisano 31 Lipca 2016 Cześć wszystkim, właśnie jestem po skończeniu drugiego modelu. Na warsztat poszedł Supermarine Spitfire Mk. Ia w skali 1:72 od Airfix. Płakałem wiele razy, szczególnie przy maskowaniu. Pierwsze dwa podejścia maskowałem plasteliną, nie wiedziałem jeszcze wtedy o istnieniu czegoś takiego jak Blu Tack oraz UHU patafix i za trzecim razem się udało. Owiewka tak jak w przypadku mojego wcześniejszego modelu została pokryta lakierem bezbarwnym ponieważ coś mi tam troszkę pękło i dlatego zakryłem. Kolejną przygodę miałem przy wkładaniu śmigła do pomalowanego już samolotu, ciężko wchodziło i w rezultacie pojawiły się dwa pęknięcia na dziobie :( Po skończeniu malowania pokryłem go błyszczącym sprayem od Tamiya a na sam koniec użyłem satynowego, też od Tamiya. Wydaje mi się, że ten model za bardzo świeci. Może mi ktoś coś powiedzieć o tych lakierach? Do washa użyłem "Brown and Green Camo Paneliner od AK" oraz "PLW Blue Dirt od mig". Zrobiłem go tak jak w przypadku poprzedniego modelu, że zamalowałem cały samolot na pałę a potem ścierałem to wszystko. Na jednym boku nie ma numeru ponieważ nieumiejętnie nakładając kalkę doprowadziłem do sytuacji w której zawinęła mi się ona w rurkę i nie dołem se rody jej odratować :( W następnym modelu będę się starał nie zużywać tyle farby co teraz. Dotychczas wyglądało to tak, że mimo iż model był już pomalowany to sobie jeszcze psikałem farbą na niego (bo była w aerografie), nie wiem po co... Liczę na dodatkowe rady na przyszłość, dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 31 Lipca 2016 Share Napisano 31 Lipca 2016 Ladny troche sie swieci i chyba kalki z literkami troche krzywo i jakby za mocno przesuniete lub za duze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek 98 MK Napisano 31 Lipca 2016 Share Napisano 31 Lipca 2016 Witaj. Jak na jeden z pierwszych modeli malowany aerografem jest dobrze. Wash według mnie dobry, malowanie też. Te duże kalki są pechowe, u mnie w spicie też się zawinęła i podarła. Ta owiewka zmatowiała, czy już taka była? Co do lakierów, to większość używa sidoluxa. I stosuj płyn pod kalki to będą lepiej się układały. Czekam na więcej galerii Twoich modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Lipca 2016 Share Napisano 31 Lipca 2016 bardzo przyzwoity model, i przyzwoite zdjecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 troche sie swieci Też mi się tak wydaje... Wiem, że Spitfire powinien być matowy, ale nie wiedziałem, że ta satyna ze sprayu Tamiya aż tak bardzo przyświeci (chyba, że Semi Gloss to nie jest satynowy ) Mój wcześniejszy model tak bardzo nie świecił ale malowałem go tylko i wyłącznie "Vallejo Satin Varnish" viewtopic.php?f=64&t=54776 a w Spitfire użyłem sprayów od Tamiya: Clear (po malowaniu) i Semi Gloss (na sam koniec) Ta owiewka zmatowiała, czy już taka była Owiewka tak jak w przypadku mojego wcześniejszego modelu została pokryta lakierem bezbarwnym ponieważ coś mi tam troszkę pękło i dlatego zakryłem. I stosuj płyn pod kalki to będą lepiej się układały Do kalek używam Tamiya Mark Fit. Moczę w nim kalkę a później nakładam (ale też zauważyłem, że w niektórych liniach słabo się układa, a na innych nawet pęka. i przyzwoite zdjecia Dzięki, za jakiś czas będę sobie chciał kupić mały namiot bezcieniowy i statyw, wtedy nie będę musiał robić zdjęć z lampą błyskową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 troche sie swieciWiem, że Spitfire powinien być matowy,. No nie za bardzo matowy. Wg mnie głęboki mat jest akurat w tym wypadku większym błędem niż półmat. Poza tym kwestia, że nie cały płatowiec był jednakowo błyszczący. Wokół dzioba miał Spitfire rozpylacz oleju w postaci niezbyt szczelnego mechanizmu zmiany skoku śmigła i ten aerozol robił go naoliwionym i bardziej błyszczącym w tej okolicy. Od spodu wycieki z odm silnika też czyniły go śliskim i to czasem dość intensywnie. Ideałem byłoby zróżnicowanie od zmatowiałych płatów, szczególnie tam, gdzie nie było żadnych czynności obsługowych, po dość połyskliwe blachy wokół silnika. Sama farba wprowadzona jeszcze przed wojną nie była też głęboko matowa, bo to zwiększało tarcie i zmniejszał tym samym osiągi. Do kalek używam Tamiya Mark Fit. Moczę w nim kalkę a później nakładam (ale też zauważyłem, że w niektórych liniach słabo się układa, a na innych nawet pęka. Nie znam instrukcji obsługi płynów Tamiya, ale inne płyny np Microscale Set używa się pod kalkę, na powierzchnię modelu, a Sol na kalkę, gdy ta jest jeszcze wilgotna. Wtedy płyny mają czas na swoje działanie i ilość niezbędną do pełnego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 No nie za bardzo matowy. Wg mnie głęboki mat jest akurat w tym wypadku większym błędem niż półmat. Poza tym kwestia, że nie cały płatowiec był jednakowo błyszczący. Wokół dzioba miał Spitfire rozpylacz oleju w postaci niezbyt szczelnego mechanizmu zmiany skoku śmigła i ten aerozol robił go naoliwionym i bardziej błyszczącym w tej okolicy. Od spodu wycieki z odm silnika też czyniły go śliskim i to czasem dość intensywnie. Ideałem byłoby zróżnicowanie od zmatowiałych płatów, szczególnie tam, gdzie nie było żadnych czynności obsługowych, po dość połyskliwe blachy wokół silnika. Sama farba wprowadzona jeszcze przed wojną nie była też głęboko matowa, bo to zwiększało tarcie i zmniejszał tym samym osiągi. Hej, ale to nie zmienia faktu, że za bardzo się świeci? Czy jest w miarę OK? Nie znam instrukcji obsługi płynów Tamiya, ale inne płyny np Microscale Set używa się pod kalkę, na powierzchnię modelu, a Sol na kalkę, gdy ta jest jeszcze wilgotna. Wtedy płyny mają czas na swoje działanie i ilość niezbędną do pełnego efektu. Dzięki za informacje, nie wiedziałem, że każdy inaczej działa. Rozglądnę się w takim razie za działaniem tego płynu co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Świeceniem się na razie nie przejmuj - postaraj się raczej "nie pękać" następnych owiewek A co do osadzania śmigła, nie wiem jak to wygląda konstrukcyjnie w tym modelu, ale mogłeś po prostu powiększyć otwór okrągłym pilnikiem, albo oszlifować śmigło. Podejście siłowe przy modelach na ogól kończy się źle, wiem z doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfjontkofski Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Kalki z tego zestawu, skądinąd bardzo poza tym fajnego, są nie do ruszenia: słabej jakości i kompletnie nie leżą w skali, nawet biorąc pod uwagę to, że w pierwszych miesiącach wojny oznaczenia Spitfire'ów były dużo większe niż później. Nie ma się czym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Świeceniem się na razie nie przejmuj - postaraj się raczej "nie pękać" następnych owiewek A co do osadzania śmigła, nie wiem jak to wygląda konstrukcyjnie w tym modelu, ale mogłeś po prostu powiększyć otwór okrągłym pilnikiem, albo oszlifować śmigło. Podejście siłowe przy modelach na ogól kończy się źle, wiem z doświadczenia Mogłem ale to dopiero początki więc wiesz jak jest następnym razem będę bardziej uważał. W kolejnym modelu będę chciał też zrobić preshading. Zobaczymy jak będzie. Może mi ktoś polecić dosyć łatwy sposób do odwzorowania łączeń po zakryciu szpachlą? Na razie robię skalpelem Olfy ale coś słabo to wychodzi... wydaje mi się ze ostrze jest za cienkie. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Kalki z tego zestawu, skądinąd bardzo poza tym fajnego, są nie do ruszenia: słabej jakości i kompletnie nie leżą w skali, nawet biorąc pod uwagę to, że w pierwszych miesiącach wojny oznaczenia Spitfire'ów były dużo większe niż później. Nie ma się czym przejmować. Jak się patrzy na zdjęcia oryginału, to kalka wcale nie jest tak "kompletnie" poza skalą viewtopic.php?p=406428 Może mi ktoś polecić dosyć łatwy sposób do odwzorowania łączeń po zakryciu szpachlą? Na razie robię skalpelem Olfy ale coś słabo to wychodzi... wydaje mi się ze ostrze jest za cienkie. Sztuką jest unikanie niszczenia linii podziału poprzez wymywanie szpachli i pozostawianie jej tylko tam gdzie jest potrzebna. Pilniki i papiery ścierne są wtedy niemal zbędne, tak jak i późniejsze odtwarzanie linii podziału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Sztuką jest unikanie niszczenia linii podziału poprzez wymywanie szpachli i pozostawianie jej tylko tam gdzie jest potrzebna. Pilniki i papiery ścierne są wtedy niemal zbędne, tak jak i późniejsze odtwarzanie linii podziału. Idąc ostatnio za Twoja radą kupiłem sobie płynną szpachlówkę od Tamiya ale na razie ciężko mi ją było opanować. Muszę sobie poćwiczyć na jakichś starych częściach. Zmywać ją Wamodem? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Idąc ostatnio za Twoja radą kupiłem sobie płynną szpachlówkę od Tamiya ale na razie ciężko mi ją było opanować. Muszę sobie poćwiczyć na jakichś starych częściach. Zmywać ją Wamodem? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Ja zmywam Gunze rozcieńczalnikiem, ale spróbuj z Wamodem, albo z dwoma preparatami i się przekonaj co lepiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Jeśli chcesz odtworzyć linie podziału, to na początek wystarczy igła krawiecka, może być nawet trochę stępiona, osadzona w solidnym uchwycie, np ręcznej wiertareczce. Wariant deluxe to nóż Olfa PC-S albo Trumpeter Hobby Line Engraver, oba narzędzia służą specjalnie do odtwarzania/rycia nowych linii podziału. W obu przypadkach należy pamiętać o tym, żeby linię wyznaczać delikatnymi pociągnięciami, kilkulkronie poprawiając i pogłębiając rowek, wspomagając się metalową linijką albo czymś podobnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Jeśli chcesz odtworzyć linie podziału, to na początek wystarczy igła krawiecka, może być nawet trochę stępiona, osadzona w solidnym uchwycie, np ręcznej wiertareczce.Wariant deluxe to nóż Olfa PC-S albo Trumpeter Hobby Line Engraver, oba narzędzia służą specjalnie do odtwarzania/rycia nowych linii podziału. W obu przypadkach należy pamiętać o tym, żeby linię wyznaczać delikatnymi pociągnięciami, kilkulkronie poprawiając i pogłębiając rowek, wspomagając się metalową linijką albo czymś podobnym. Te dwa narzędzia o których napisałeś mają ostrza szerokości rowków? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Sierpnia 2016 Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Mniej więcej. Takich narzędzi na rynku jest wiele, jedne dają szersze, drugie węższe linie podziału. Ja bym nie przejmował się tym aż tak bardzo, bo to czy linia będzie grubsza czy cieńsza, to nie za bardzo rzuca się w oczy. Na początek, oprócz wspomnianej igły, proponuję to narzędzie - niezwykle wygodne, stosunkowo niedrogie, bardzo dobre zarówno do 1/72 jak i 1/48. http://exito.sklep.pl/pl/p/TRUMPETER-09912-Hobby-Line-Engraver/5201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todeskvlt Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2016 Mniej więcej. Takich narzędzi na rynku jest wiele, jedne dają szersze, drugie węższe linie podziału.Ja bym nie przejmował się tym aż tak bardzo, bo to czy linia będzie grubsza czy cieńsza, to nie za bardzo rzuca się w oczy. Na początek, oprócz wspomnianej igły, proponuję to narzędzie - niezwykle wygodne, stosunkowo niedrogie, bardzo dobre zarówno do 1/72 jak i 1/48. http://exito.sklep.pl/pl/p/TRUMPETER-09912-Hobby-Line-Engraver/5201 Na dniach będę się chciał przejechać do Exito więc jak znalazł. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erolo2000 Napisano 14 Sierpnia 2016 Share Napisano 14 Sierpnia 2016 Niezły jest. Ten płyn do kalek i będzie klasa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.