Przemek Przybulewski Napisano 1 Marca 2017 Share Napisano 1 Marca 2017 Maskolem to se możesz owiewkę w samolocie maskować a nie taki pojazd. Kup sobie Blu-Tack, Pattafix czy jak go tam zwał. Urywasz kawałem, rolujesz na wałek średnicy 4-5mm i przyklejasz do modelu lekko spłaszczając. I to jest najlepsza metoda na takie kamo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 1 Marca 2017 Autor Share Napisano 1 Marca 2017 A jaka jest wg Ciebie najlepsza metoda? I teraz jak zrobić jak chcę 3 kolorowy kamuflaż? Już pomalowane elementy zakrywać też tym Blu-Tackiem? Jakbym miał dwuelementowy kamuflaż to wtedy maluję całość np na zielono, a potem zakrywa część powierzchni i maluję innym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 1 Marca 2017 Share Napisano 1 Marca 2017 Sa dwie szkoły: - pierwsza to malujesz najjasniejszym kolorem, maskujesz go, malujesz ciemniejszym, znowy maskujesz, kolejny ciemniejszy i tak do najciemniejszego koloru. Plusy nie ma nie pomalowanych plam Minusy nie ma żadnego preszadingu bo pierwsza warstwa go prawie zakryje a kolejne na pewno, chyba że robisz cieniowanie po kazdej warstwie ale to dużo roboty, dodatkowe wartwy farby i ryzyko, ze każdy preszading wyjdzie inaczej. - druga metoda to preshading i maskowanie elementów ktorych nie chcemy pomalować, malujemy kolor, maskujemy go, i obszary kórych nie chcemy pomalować, malujemy nastepny kolor itd. Plusy - mniej warstw farby, równiejszy preshading, większa kontrola nad efektem. Minusy - ryzyko powstania niepomalowanych plam pomiedzy plamami kamuflażu, sporo pracy z maskowaniem. Zerknij tu, mniej więcej to widać: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=46844&start=105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 1 Marca 2017 Autor Share Napisano 1 Marca 2017 Widzę, że to już wyższa szkoła jazdy bo w grę wchodzi preshading. Najpierw muszę poczytać co to w ogóle jest i jak się to robi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 5 Marca 2017 Autor Share Napisano 5 Marca 2017 Dzisiaj skończyłem drugi rozdział, czyli między innymi przykleiłem oś na koła w naczepie, dokleiłem parę skrzyń i trochę "zaślepek". Poniżej wrzucam jak to się prezentuje. Rzuciłem też okiem na trzeci rozdział i już powoli zaczyna się robić coraz trudniej, ale mam nadzieję, że dam radę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 5 Marca 2017 Share Napisano 5 Marca 2017 Wiedz bedzie wersja do transportu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 5 Marca 2017 Autor Share Napisano 5 Marca 2017 Tak. Po pierwsze zorientowałem się że sklejam wersję do transportu już po fakcie :P Ale z drugiej strony wersja rozłożona nie zmieściła by mi się na półkę. Także nie ma tego złego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Musiał bym parę miejsc już zaszpachlować. Posiadam szpachlę Tamiya Basic Type. I teraz zastanawiam się czy nakładać ją wykałaczką w takiej konsystencji jak jest czy ją czymś rozpuścić (tylko czym?) i wtedy niech wpłynie w szpary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Ja szpachlowkę nakładam sklepaną na płask igłą lekarską (taką 1,2mm) i zeszlifowaną na końcu na okragłą. Raczej w konsystencji takiej jakiej jest. W szpary natomiast wlewam super glue, na to psik aktywatora i można szlifować. Zresztą coraz częściej i więcej używam supeglue a mniej szpachli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Pierwsze szpachlowanie za mną. Myślę, że wygodniej było by mi gdyby szpachla była bardziej płynna. Następnym razem jak będę ją nakładał to spróbuję ją rozcieńczyć Level Thinnerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Pierwsze szpachlowanie za mną. No raczej nie. To nie wygląda na dobrze oszlifowane. Poza tym uszkodziłeś elementy odlane obok szpachlowanego miejsca. Wróć tam i poprawiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipsg Napisano 8 Marca 2017 Share Napisano 8 Marca 2017 Ja tylko w temacie kół: Te zestawowe koła nie są gumowe, są z DSu (Dragon Styrene), to dragonowski autorski materiał który z tego co rozumiem z informacji na jego temat chemicznie jest bliższy polistyrenowi w częściach plastikowych niż winylowym i innym gumisiom. Pracowałem z DSem raz w skali 1/72 i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć, malował się tak łatwo jak plastik na reszcie modelu. Pod tym względem żywice raczej potrzebne nie będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 8 Marca 2017 Autor Share Napisano 8 Marca 2017 Ja tylko w temacie kół:Te zestawowe koła nie są gumowe, są z DSu (Dragon Styrene), to dragonowski autorski materiał który z tego co rozumiem z informacji na jego temat chemicznie jest bliższy polistyrenowi w częściach plastikowych niż winylowym i innym gumisiom. Pracowałem z DSem raz w skali 1/72 i nie mogę o nim złego słowa powiedzieć, malował się tak łatwo jak plastik na reszcie modelu. Pod tym względem żywice raczej potrzebne nie będą Dzięki za info W takim razie bez przeszkód mogę je pomalować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 8 Marca 2017 Autor Share Napisano 8 Marca 2017 Pierwsze szpachlowanie za mną. No raczej nie. To nie wygląda na dobrze oszlifowane. Poza tym uszkodziłeś elementy odlane obok szpachlowanego miejsca. Wróć tam i poprawiaj. Specjalnie dla tego Pana poprawiłem jak mogłem Jestem w połowie trzeciego rozdziału, a za mną doklejenie nadkoli w naczepie oraz małych elementów w postaci "oczek" do lin stalowych W trzecim rozdziale podają, że trzeba przykleić linkę stalową jako barierkę, tylko zastanawiam się czy robić to teraz czy po malowaniu. Nie wiem, czy ona (linka) też ma być pomalowana w barwy kamuflażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 9 Marca 2017 Autor Share Napisano 9 Marca 2017 Może ktoś podpowiedzieć z tą linką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vero Napisano 9 Marca 2017 Share Napisano 9 Marca 2017 Może ktoś podpowiedzieć z tą linką? Pokryj mgiełką czarnego doklej/zamontuj na sam koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 9 Marca 2017 Share Napisano 9 Marca 2017 Może ktoś podpowiedzieć z tą linką? A ona jest elastyczna czy taka sprężysta? Może warto wymienić na którąś z lin EurekaXXL, bardzo dobre, miękkie, dają siełatwo kształtować. Klejenie nie ma znaczenia, czasami łatwiejją w trakcie przykleić, pomalować model i na koniec poprawić pędzelkiem line. Albo przykleić na koniec jak jest dojście i dopiero pomalować pędzlem na czarno i przetrzeć suchy pędzlem na stalowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 9 Marca 2017 Autor Share Napisano 9 Marca 2017 Ona jest raczej sztywna. Taka mini linka stalowa. Czyli rozumiem, że ona ma być na czarno? Myślałem, że może ma być w kolorze stali bądź ocynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 9 Marca 2017 Share Napisano 9 Marca 2017 Ona jest raczej sztywna. Taka mini linka stalowa. Czyli rozumiem, że ona ma być na czarno? Myślałem, że może ma być w kolorze stali bądź ocynku.Jak sztywna to ja bym zmienł. Ewentualnie wygrzał nad palnikiem żeby zrobić bardziej elastyczną.Jak pomalujesz na czarno i przetrzech suchym pędzlem na stalowo bedzie lepiej. Większy kontrast, lepiej będzie wyglądała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 9 Marca 2017 Super Moderator Share Napisano 9 Marca 2017 1 z stalową nie tak łatwo , wyżarzenie w celu odpuszczenia nie jest łatwym procesem a i łatwo przepalić co skutkuje kruchością linki, 2 jeśli jest nierdzewna to nic to nie da ja bym wymienił na Eurekę ewentualnie poczernił chemicznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek Przybulewski Napisano 9 Marca 2017 Share Napisano 9 Marca 2017 1 z stalową nie tak łatwo , wyżarzenie w celu odpuszczenia nie jest łatwym procesem a i łatwo przepalić co skutkuje kruchością linki, 2 jeśli jest nierdzewna to nic to nie da ja bym wymienił na Eurekę ewentualnie poczernił chemicznie... Ja osobiście też bym wymienił ale zaproponowałem inne tańsze, choć niekoniecznie lepsze czy skuteczne rozwiązanie. Liny Eureki nie są może tanie bo 50cm to 5-6zł ale absolutnie warte swojej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 9 Marca 2017 Autor Share Napisano 9 Marca 2017 Niestety ale napotkałem pierwsze złe spasowanie :( Chodzi o pomost dla barierek, a konkretnie część która idzie pod ukosem do głównej ramy naczepy. Musiałem trochę improwizować i uciąć co nieco żeby się tam zmieściła i przykleiłem ją na kant głównego stelaża naczepy. Po lewej stronie element który musiał upitolić A tak wygląda już po przyklejeniu. Myślę, że nie wygląda to źle. I na koniec jeszcze mini rada dla wszystkich którzy nie lubią (tak jak ja ;)) obrabiać pilnikiem wyciętych części z wyprasek. Jakiś czas temu zakupiłem sobie mini szlifierkę Proxxona i teraz wyrównywanie dzyndzli z części jest dużo szybsze, dokładniejsze i przyjemniejsze. P.S używam końcówki kulistej bo tylko ona się do tego sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 11 Marca 2017 Autor Share Napisano 11 Marca 2017 Doklejony drugi pomost ze słupkami oraz same słupki Wczoraj przyjechała do mnie płynna szpachla Mr. Hobby, także teraz powinno mi się lepiej uzupełniać ubytki w modelu. Jak ją użyję to napiszę czy jest ok czy może na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 12 Marca 2017 Autor Share Napisano 12 Marca 2017 Trzeci rozdział skończony i tak to na razie wygląda: W czwartym rozdziale będę musiał skleić koła naczepy (które przykleję do naczepy na samym końcu, po namalowaniu kamuflażu), a także podpory. Na początku myślałem, że zrobię wersję złożoną, ale jednak wersja rozłożona wygląda lepiej i taką też będę starał się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 16 Marca 2017 Autor Share Napisano 16 Marca 2017 Zacząłem czwarty rozdział i zaczęły się schody ale od początku. Najpierw skleiłem koła do naczepy, a także podesty i z tym nie było problemów. Pojawiły się one natomiast przy sklejaniu podpór. Instrukcja niezbyt czytelnie pokazuje jak to zrobić, a nie chcę czegoś sknocić bo jest to istotny element. Na razie po części skleiłem jedną podporę ale trochę jest ona wsadzona "na sucho" Po pierwsze w instrukcji jest pokazane żeby przykleić kratownicę tylko, że tych kratownic nie ma czterech takich samych tylko są dwa różne rodzaje x2 i nie wiem gdzie je przykleić. Druga sprawa to pokazany obrazek w instrukcji, aby jednej części przy podporze nie kleić. I teraz nie wiem czy ona ma tylko wyznaczać kąt pod jakim ma być sklejone ramię czy jaki grzyb :P Trzecia sprawa to taka, że jak składam na sucho te wszystkie części to za bardzo do siebie nie pasują i coś jest gdzieś nie tak. Może koledzy z forum mi pomogą bo jak wcześniej wspomniałem nie chcę tu kuchy popełnić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.