Skocz do zawartości

F-16A Fighter 1:32


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

Te żaluzje są z jednej strony.

 

i wywiercić żaluzje ( te z drugiej strony także)

Patrzyłem na zdjęcia, to widać tam jakieś otwory prostokątne.

Ale możliwe, że mi się zdawało.

 

Dzięki za radę.

 

Z drugiej strony są drugie , inne :

 

http://data3.primeportal.net/hangar/james_eberling/f-16a-15ocu-cf_92-0407/images/f-16a-15ocu-cf_92-0407_4_of_6.jpg

http://data3.primeportal.net/hangar/louis_chang/f-16a_blk20/images/f-16a_blk20_057_of_105.jpg

http://data3.primeportal.net/hangar/louis_chang/f-16a_blk20/images/f-16a_blk20_082_of_105.jpg

 

Te od M61 wyszły doskonale, gratulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Otwory na blaszki wycięte.

Teraz szlifowanie, docinanie na wymiar.

TiWTNxL.jpg

 

sp9bel2.jpg

 

Czy w prototypie, też były te żaluzje "pod kątem do środka", czy same otwory?

Z drugiej strony także?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Żaluzje z jednej strony już prawie gotowe.

hADYYcc.jpg

Z drugiej dopiero przyklejone.

Xn3Bu4A.jpg

Jutro będą szlifowane.

NaWr955.jpg

 

Pracowałem też nad nową lakiernia, gdyż jak jest brzydka pogoda, to nie mam gdzie malować.

KiMzbPk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Super Moderator

Witam.

 

Żaluzje gotowe.

esXkyoS.jpg

Pierścień za dyszą wklejony. Nie pasował kompletnie do modelu, był za duży.

CIrHc7x.jpg

Element silnika.

jtf9omk.jpg

Osłona radaru. Element ten po wklejeniu, wystawał ok 0,70mm z każdej jego strony.

PVd6Tcy.jpg

 

e1Sm3p7.jpg

Stateczniki poziome, po zamontowaniu wg instrukcji wisiały jak śpik pod nosem.

Zamontowałem po swojemu - przykleiłem na stałe.

R7L7fAD.jpg

Zrobiłem szablon, by przykleić podkadłubowe płetwy ustateczniające, pod kątem 15'.

2cxk60k.jpg

Wypukłe linie podziału, robię na wklęsłe.

LKZxuI8.jpg

Golenie podwozia głównego gotowe.

7OEE5eW.jpg

Próba z kołami

EGIdVJK.jpg

Pierwsze kroki.

S446zTD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Ten model nie jest wart takiego nakładu pracy. Poprawię "dziób", a co z resztą, która jest krzywa, zwichrowana i nijak nie pasuje do modelu. Skrzydła, każde ma inną szerokość, nie ździwię się jak długość też będzie różna.

Poprawię co się da, ale też nie będę szalał.

Jutro zobaczę co da się z dziobem zrobić, na pewno nie będę go odcinał, bo jak pisałem nie pasował on do kadłuba był za duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się chce napisać: szkoda życia na marne modele.

Ale jak już taki kupisz to najlepiej robić w opcjii SF. W tym przypadku mógłby to być prototyp z napędem parowym lub na mazut itp, w dowolnie skonfigurowanej opcji barwnej A tak poważniej to polecam któregoś efa z Tamki (z wyjątkiem tego przepaku z Italeri) , nawet w 1:72 będzie się lepiej prezentować niż stary zestaw z Hasegawy w którym jawkers rzeźbi jak Wit Stwosz w drewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poraz ostatatni namawiam do poprawienia tego nosa. To jest parę ruchów pilnikiem, można to zrobić bez szpachli i bez jego odrywania. Trochę nie rozumiem, dlaczego model nie jest wart tak małego nakłądu pracy, skoro więcej wysiłku włożyłeś w dużo mniej widoczny detal jak te wywietrzniki. A jeśli rzeczywiście wszystko jest takie krzywe jak pisać, i nie chcesz tego poprawiać, to po co marnować na ten śmieć czas. Napracujesz się, a efekt będzie marny i będziesz się go wstydził. Jest tyle dobrych modeli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

 

Po zrobieniu tego porównania, kapnąłem się że to inna wersja F-16. Ale może osłona się nie zmieniała?

fGXFvw8.jpg

Nałożyłem jedno zdjęcia na drugie

ax73HNr.jpg

Jak widać, chyba trzeba nadłożyć materiał.

LuaVmpv.jpg

Od góry i od dołu. W tym, że od góry niewiele.

BuGMHgK.jpg

 

j399hzV.jpg

 

Co panowie o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem na dole zrobiłeś błąd przykładając za krótką "linijkę". Jakbyś przyłożył jeszcze dłuższą, do samego wlotu, to wtedy szczelnia do nadbudowania materiałem będzie jeszcze większa. Problem jest w czym innym. W tych miejscach trzeba zebrać plastik i będzie równo.

 

P7xuJ3b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Moim zdaniem na dole zrobiłeś błąd przykładając za krótką "linijkę". Jakbyś przyłożył jeszcze dłuższą, do samego wlotu, to wtedy szczelnia do nadbudowania materiałem będzie jeszcze większa.

Proszę bardzo. Czy w tym przypadku coś się zmienia?

aN5WDpJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Coś podziałałem.

oc4KSjm.jpg

W miejscach które wskazują strzałki spiłowałem wg. zaleceń. Od siebie nałożyłem cienką warstwę szpachli, gdyż wgłębienie występowało nadal.

Uciskając palcem w miejscu szlifowania, czułem jak cienka warstwa plastiku pozostała.

Po wyschnięciu wyszlifuję szpachlę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Fajnie, tylko jak Solo napisał - szkoda życia :-)

Ale podziwiam zamozaparcie.

Złom straszny, ale skończę go, ponieważ nie prędko skleję kolejnego f-16 w skali 1:32 innej firmy.

Tak dokładnie, to co Solo napisał to prawda. No ale trudno zwolnić miejsce w szafie trzeba było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.