Jump to content

Nowe śmigłowce dla Straży Granicznej

Grzes
 Share

Recommended Posts

51 minut temu, mandrivecs napisał:

skoro mamy całkowicie naszą konstrukcję, jaką jest Puszczyk

Konstrukcja jest nasza, ale zakład go robiący już nie. 
Ogólnie sposób zakupowy wszelakiego lotnictwa (policja, SG, samoloty dla VIP) tej ekipy jest dość mętny.
Ale może nie drążmy tego...

Ale prawdą jest też, że Puszczyk nie jest konstrukcją zbyt udaną. Dość trudny w pilotażu, ma problemy ze statecznością oraz wibracjami i jak wszystkie nasze konstrukcje, ma za słabe silniki i brakuje mocy.

No to przydały by się kalki (jak już eurocopter znaki dostanie) :)

Póki co w 1/72 są modele (R44 wkrótce, Kania - konwersja), i tylko kalki do Mi-2 i Kani... W 48 nieco grzej - tylko Mi-2...

Kania w 48 by się przydała...

P1010033s.jpg

2 godziny temu, krzy65siek napisał:

Sprzęt dla policji i straży granicznej kupuje się w przetargach

Uwielbiam takich domorosłych ekspertów - nie znam się, to się wypowiem...
Warto najpierw wiedzieć o czym...

Black Hawki:
https://www.rp.pl/Przemysl-Obronny/304279937-Dwa-tajne-Black-Hawki-dla-polskiej-policji-z-wolnej-reki.html

Cytat

Polska policja modernizując swoją flotę śmigłowcową najprawdopodobniej sięgnie po oferowane również armii mieleckie maszyny S-70i Black Hawk. Wielozadaniowe helikoptery zastaną kupione z wolnej ręki.
Fakt, iż policja wybrała bezprzetargową drogę pozyskania 2 wielozadaniowych śmigłowców to jedyna pewna wiadomość - potwierdził ją portalowi InfoSecurity24.pl rzecznik prasowy KGP Mariusz Ciarka.

Belle:
https://www.infosecurity24.pl/trzy-smiglowce-bell-dla-policji-kolejny-zakup-z-wolnej-reki

Cytat

Komendant Główny Policji gen. insp. Jarosław Szymczyk podpisał umowę na zakup trzech śmigłowców patrolowo-obserwacyjnych typu Bell-407GXi dla polskiej Policji - informuje formacja. Szef KGP pozyskanie sprzętu "z wolnej ręki" zapowiadał jeszcze w listopadowej rozmowie