Jump to content
Stojkovic

Panther ausf. A - Italeri 1:35 - podstawy malowania i weatheringu

Recommended Posts

Posted (edited)

Na jakim lakierze brudzisz go olejami? I w jakich odstępach czasu nakładasz kolejne kolory na poprzednio zblendowane? Czy po każdym etapie wearheringu tzn. wash - biedronka - brudzenie miejscowe - ewentualne zacieki zabezpieczasz ten efekt przed przystąpieniem do następnego. Sam tak robię w obawie przed zepsuciem tego co już zrobiłem co jest dosyć problematyczne (wyciągnie sprzętu do aero i mycie) stąd moje pytanie czy po jakimś czasie schnięcia efekty utrzymują się permanentnie i są już nie do ruszenia thinnerem?

Edited by TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest kwestia wyczucia.

Jak już pisałem używam lakieru satynowego tylko raz - po nałożeniu kalek na model.

Wówczas zarówno między zabiegami poszczególnymi jak i po skończeniu modelu nie pokrywam go już lakierem.

Wash podkreśla detale, biedronka matowi i urealnia powierzchnię a olejne brudzenie nadaje interesującego wyglądu pod względem odcieni poszczególnych miejsc przed pigmentami.

Zacieki robię na samym końcu. Zazwyczaj poszczególne procesy robię w kolejnych dniach - nie jadę z koksem od razu jeden po drugim. Nie chodzi tu o samo schnięcie ale bardziej pogląd sytuacji - wolę popatrzyć na te miejsca z wczoraj na drugi dzień i zanim rusze dalej mieć pewność że nic nie chcę poprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U mnie po działaniu olejami tam gdzie używałem odourless thinnera powstają wypłowienia np przy blendowaniu zacieków w srodku jest zaciek a wokół niego wypłowiały ślad. Coś takiego mi się utrzymuje dopuki nie nałożę kolejnej warstwy bezbarwnego. Po użyciu czy to matowego czy błysku przebarwienia znikają i kolory wracają do normy i są znów wyraźne. Czy spotkałeś się lub którykolwiek z forumowiczów z czymś takim? Czy wiecie co może być przyczyną?

Edited by TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jeszcze jakich farb olejnych używasz i czym robisz zacieki i w jakim odstępie czasu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.07.2019 o 20:17, Spotter napisał:

Sorry, ale te na wieży strasznie się srebrzą. Słabo to wygląda, zwłaszcza jak na warsztat SBS’owy. 

 

14 godzin temu, Stojkovic napisał:

Jak już pisałem używam lakieru satynowego tylko raz - po nałożeniu kalek na model.

 

I wszystko jasne.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, TAW napisał:

U mnie po działaniu olejami tam gdzie używałem odourless thinnera powstają wypłowienia

Miałem to samo, przy robieniu dot filtra dedykowanym cudem od AK przy próbie korygowania White spiritem miałem wypłowienia, po prostu White spirit zdjoł wcześniejszy filtr który nie był zabezpieczony żadnym lakierem, też zastanawiam jak robisz nie stosując po poszczególnych weatheringach zabezpieczeń wcześniejszych powierzchni weatheringu jeśli co rodzaj weatgeru jedziesz White spiritem etc, nie zdejmuje Ci wcześniejszych warstw? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Stojkovic napisał:

Napisz jeszcze jakich farb olejnych używasz i czym robisz zacieki i w jakim odstępie czasu?

Streaking grime od miga. Blenduję ok. 10 minut od ich nałożenia enamel odourless thinnerem. Lakier vallejo ale to samo miałem przy lakierze Tamiya w sprayu. Po ponownym zapryskaniu lakierem kolor wraca do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wstępnym weatheringu farbami olejnymi przechodzimy do pigmentów. Ja osobiście używam tych odcieni - sprawdzają się u mnie od lat.

Gama starego MIG'a:

- Europe Dust

- African Earth

- Beach Sand

- Light Dust

- Gulf War

- Brick Dust

Dodatkowo model delikatnie będę urozmaicał emaliami teksturowymi - podkreślam słowo DELIKATNIE.

67879783_2607933769237787_4419739377303814144_n.thumb.jpg.da6351d4b6fed3dedb82d8f90b18b35e.jpg

Teraz po kolei.

Staram się wybrać z gamy powyższych pigmentów takie odcienie które najlepiej pasują do danego teatru działań. W tym przypadku mówimy o Europie.

Następnie powoli buduję brudzenie poprzez nakładanie niewielkich ilości pigmentu w miejscach gdzie mogły się kumulować tego typu zabrudzenia:

- w pierwszej kolejności okolice włazów na płycie pod wieżą oraz włazu z tyłu samej wieży przestrzeń pod wieżą i tylna płyta nadsilnikowa oraz dach wieży obok kopułki.

68238532_2607936565904174_8954314630935609344_n.jpg.acbf18c350fa27ca4b25ea07544b4cb5.jpg67888568_2607937839237380_2576855892267892736_n.jpg.2666bf92af3c6a595a106b0827189dd8.jpg68731024_2607936332570864_5266214531549364224_n.jpg.41e7ce80cc2cbe8554ee6b71694bb104.jpg

- następnie błotniki w miejscu styku z płyta pancerną, koła i gąsienice, ekrany boczne i boki wieży oraz dolną część płyty czołowej z przodu.

67905021_2607935905904240_8688816262551175168_n.jpg.59af0b5701be829a3a492177f1aa82d3.jpg68721651_2607936102570887_1870883192882331648_n.jpg.e5033d074ae76c5be413d12ba0c4eb04.jpg68416039_2607935682570929_8522795216552329216_n.jpg.8598ef94d1f240db8fc85b2d201f3b80.jpg68728388_2607935499237614_4447098181540380672_n.jpg.74bcb61865af11e23a119411b047f898.jpg

Pigmenty utrwalam na ten moment White Spiritem (na zdjęciach widać gdzieniegdzie jeszcze plamy i schnący white spirit właśnie)

Teraz pozostały emalie teksturowe o których użyciu napisze i pokażę więcej w kolejnej odsłonie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już w zasadzie koniec przygody z Panterą w tym wątku.

Użyłem emalii teksturowych w zasadzie jedynie marginalnie dla uzupełnienia pigmentów (dwa z trzech słoików mi się zwarzyły i poszły do kosza).

Generalnie zasada jest prosta, chcemy stworzyc kilka rozbryzgów błota na podwoziu. Ja wykorzystałem to jedynie z tyłu pojazdu.

Odwróciłem go do góry kołami i po zamoczeniu starszego pędzla w słoiku psiknąłem w pędzel z aerografu tworząc kilka plam na tylnej płycie pojazdu i zasobnikach. Wszystko z umiarem.

68836006_2381723315431176_2804921000737636352_n.thumb.jpg.188709610c74774aef36720d406121ab.jpg

Teraz pozostało jedynie uzupełnienie gąsienic o metaliczny pigment i przetarcie gąsienic, dodanie drugiej liny holowniczej, korby z boku kadłuba i zapasowych ogniw na stelażu.

Dodatkowo pigmentem o odcieniu czarnym przydymiłem wydechy, wyloty wentylacyjne i lufę.

Na koniec specyfikiem z gamy Vallejo zrobiłem kilka kropel po benzynie i oleju na tylnej płycie nadsilnikowej.

68756706_2381722675431240_294902560601407488_n.jpg.61486b5a7a02cb4ffc80fe6679294eda.jpg

Nie zapomniałem tez o użyciu trzech odcieni rdzawych pigmentów na zapasowych ogniwach po bokach czołgu.

Po przejściu tego całego proesu malowania i brudzenia na półce stoi coś takiego. Mylę, że nie będzie wstydu na żadnej imprezie modelarskiej gdy opanujemy budowę i malowwanie jak poniżej. Pamiętajmy, że to jedynie podstawy i starałem się nie odlecieć z efektami, smaczkami itp. bo to juz kady w swoim zakresie sobie rozwinie.

68290562_2618603741504123_81419815289356288_n.jpg.bf1de6882164f85cb35ee0525b07d75a.jpg68543892_2618603588170805_959865735423721472_n.jpg.821e31ab324739314b7c6674eb043457.jpg68656441_2618603954837435_6573778597096456192_n.jpg.7a41a63b70ead1851ae6fe692e819a82.jpg68890229_2618604184837412_1470895761938972672_n.jpg.da9486cacb4fd8ada17d14e0fdf28fe5.jpg68979453_2381723092097865_644593777024958464_n.jpg.464194ca0c58b6c6fadf16a083501d08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie, powinno się taki topic przypiąć na top bo spora baza wiedzy. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ci sie to cholerne gówno zwarzyło to powinieneś napisać do nich na FB i jeśli są w porządku to ci odeślą te same produkty.Ja pisałem do Miga, porobiłem zdjęcia bo mi sie też kiedyś zwarzyły.Do rozmowy dołączył sam Mig Jimenez i obiecał, że odeślą mi nowe produkty.Po tygodniu dostałem kilkanaście emali, dwa zestawy do ruskiej pancerki(bo wcześniej napomknełem, że lubie ruskie afv) i katalog.To sie nazywa podejście do klienta.

Na przyszłość lepiej zmieszac olejne z odrobiną pigmentów i masz to samo za free

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.08.2019 o 13:05, wiesiek_2 napisał:

Jak Ci sie to cholerne gówno zwarzyło to powinieneś napisać do nich na FB i jeśli są w porządku to ci odeślą te same produkty.Ja pisałem do Miga, porobiłem zdjęcia bo mi sie też kiedyś zwarzyły.Do rozmowy dołączył sam Mig Jimenez i obiecał, że odeślą mi nowe produkty.Po tygodniu dostałem kilkanaście emali, dwa zestawy do ruskiej pancerki(bo wcześniej napomknełem, że lubie ruskie afv) i katalog.To sie nazywa podejście do klienta.

Na przyszłość lepiej zmieszac olejne z odrobiną pigmentów i masz to samo za free

A co robią w związku z tym, że akrylami Miga nie da się malować i, że kolor odbiega od rzeczywistości kilka skali?

Dla mnie farby miga to G jedyne co się nadaje to pigmenty a to, że nam się czasem coś zwarzy, przeterminuje to ludzka rzecz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym razie, bez względu na to czym malujemy i będziemy malować, mam nadzieję że wątek będzie przydatny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.