Skocz do zawartości

Produkt Tygrysopodobny - Sd. Kfz. 181 Pz. Kpfw VI Tiger I "Hybrid" - Italeri 1:35


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

Błotniki po obu stronach były szlifowane papierami 6000, 8000 i 12 000.

Na tym z lewej strony widać takie kropeczki - to pozostałości po babolach i kurzu, który się przykleił.

Na prawym nie dociskałem maksymalnie co by nie przebić się przez farbę do metalu.

Specjalnie dałem zbliżenie, żeby pokazać, że jest dużo lepiej, choć nie idealnie - w zasadzie zrobiłem to Bartku dla Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ano po to, że cieniuję a w zasadzie moduluje wszystkie barwy kamuflażu na modelu i chcę zachować spójność. Filtry i oleje na całym kamuflażu nie pozwolą na odpowiednie rozjaśnienie bryły jako całości. Popatrz na ugięcie płyt na wieży i zmianę barw z modulacją na wieży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Ja mówiąc szczerze też jestem zdania, że cały efekt modulacji "uciekł". W mojej ocenie z dwóch powodów:

1. Różnic w podawaniu ilości farby na plamach kamuflażu - na zewnątrz jaśniejsze niż wewnątrz, gdzie wylano więcej farby (szczególnie widoczne na brązowym).

2. Przedziwnym pluciu aero po całym modelu, które zaburza "czystość" poszczególnych kolorów (znowu szczególnie brązowy).

Ale i tak jest fajnie :piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Spotter napisał:

...

Ja nie kwestionowałem sensu modulacji i nie wydaje mi się także, żeby robił to mój poprzednik. Moja uwaga dotyczyła sposobu malowania kamuflażu i tego, że "żółty" mógłby wybijać się bardziej, gdyby nie to o czym napisałem wcześniej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zrobię mały update informacji w tym wątku.

1) Sprawa malowania "przedziwnego plucia" i generalnie lekkiej :bip:ozy w powłoce samej farby (wygląda jak papier ścierny) wynikała z dwóch czynników:

- zbyt mało rozcieńczona farba

- Zdupcony kompresor, który działał tylko na jednym tłoku (już się skopcił dokonując żywota swego). W efekcie podawał mi do aero ułamek powietrza względem tego co pokazywał na cyferblacie. Przykładowo miałem 1 bar a ładował mi 0,3 Bara. Gdy zmniejszałem ciśnienie by było np. 0,5 bara to aero pluło farbą bo nie było z czego jej rozpylić prawidłowo.

Zakupiłem nowy sprzęt i idzie jak marzenie + odpowiednio rozcieńczona Hataka (AK dalej są syfne - szczególnie set do Panzergrey)

2) Rzeczywiście mogłem zrobić większ eodstępy pasami piaskowymi i modulacja byłaby bardziej widoczna - nauka na przyszłość

3)Bardzo powoli naniosłem w niektórych miejscach obicia:

 

69923724_1313444928812573_4976385237857599488_n.jpg

70016298_541092623298723_3490671533804748800_n.jpg

70096461_709789116150513_5377110831945220096_n.jpg

70765325_441737346688319_4224337271781851136_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Stojkovic napisał:

Nie wypowiadał sie w tym wątku już dawno...

Czyżbyś tęsknił? Bo obawiam się, że bez fachowej wiedzy, którą dysponuje nt tygrysów oraz pomocnych wskazówek to nie wiem czy podołasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, u mnie kady w wątku warsztatowym jest mile widziany.

Akurat Seb to jedna z osób, które były tu już na forum w czasach kiedy washa robiłem wodą z pierogów.

Zresztą po to jest forum, żeby każdy mógł się wypowiedzieć, a ja jestem od tego by przyjąć pochwały i nagany na klatę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dość napatrzyłem się na frustratów którzy przez hobby starają się przedłużyć swoje... powiedzmy ego.

Wystarczy nie popadać w stan w którym zajtość ocieka nami. Staram się dobrze bawić przy pasji jaką jest modelarstwo.

Czasem coś się spieprzy, a czasem wyjdzie coś super - ot taka naturalna kolej rzeczy.

Każdy model to przygoda i okazja do nauki. Po 10 latach siedzenia w tej branży sporo już widziałem a i tak co chwile coś nowego się odkrywa.

Z drugiej strony szanuję każdego i daję prawo do własnego zdania. Chamstwa za to nie znoszę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo najważniejsza jest przy tym zabawa. Ja też się nie przejmuję jak nie jest idealnie blaszka, którą ledwo widać gołym okiem, bo oglądam modele bez zooma  na żywo, a nie przez zdjęcia. Część modelarzy powiela stereotypy, mimo że prawdziwe pojazdy tak nie wyglądają. Pokaż mi rozjaśnienia na prawdziwym pojeździe, które mają podział dokładnie na łączeniu blach, lub zacieki pod kątami prostymi, jak od linijki ? Jakby pojazd stał nieruchomo, uprzednio wypoziomowany. Na pomniku to co innego, ale nie w terenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W przypływie weny dokończyłem robienie obić i położyłem washa z Tamki, jak się okazuje jest ledwo widoczny, więc w ruch pójdzie poprawka z niezawodnego MIG'owskiego Dark Washa.

Dosztukowałem też KM w gnieździe w płycie przedniej. Wieży jeszcze nie skończyłem obijać więc jest poza kadrem na ten moment.

 

72676627_2768069103224252_726591158041444352_n.jpg

73237568_2768068759890953_4205624657618927616_n.jpg

74604386_2768069323224230_4018076204740378624_n.jpg

74819091_2768068516557644_3522466841689587712_n.jpg

75262164_2768068893224273_1720134006911008768_n.jpg

75435764_2768069573224205_1594161688406392832_n.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.