rymulus Napisano 6 Października 2019 Share Napisano 6 Października 2019 Model znany, łatwy w budowie, którego warsztatów kilka już było. Mimo to postanowiłem pokazać sklejanie mojego modelu. Zgodnie z instrukcją zacząłem od kabiny. Poniżej zdjęcia z pierwszego etapu budowy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 7 Października 2019 Share Napisano 7 Października 2019 Ej Ej, tylko nas nie podpuszczaj. kratownica na pewno nie jest z zestawu. Fajna robota. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 8 Października 2019 Autor Share Napisano 8 Października 2019 W przerwie prac przy kabinie przeszedłem do kolejnego kroku instrukcji i przygotowałem połówki kadłuba wykonując kilka niezbędnych szlifów. Pomoże to przy pasowaniu kabiny. Za zagłówkiem pilota jest jakiś luk inspekcyjny. Widziałem na kilku zdjęciach PZL-a i na zdjęciach modeli, że jest on otwarty. Ma może ktoś jakieś kwity na to co się tam znajduje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 9 Października 2019 Share Napisano 9 Października 2019 4 godziny temu, rymulus napisał: Ma może ktoś jakieś kwity na to co się tam znajduje. Tam jest tylko miejsce na bagażnik, schowek może jest lepszym słowem . Hello 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 13 Października 2019 Autor Share Napisano 13 Października 2019 W dniu 9.10.2019 o 03:48, Hello napisał: Tam jest tylko miejsce na bagażnik, schowek może jest lepszym słowem . Hello Dzięki, gdy już miałem od Ciebie tą informację to znalazłem zdjęcie tego schowka, a wcześniej jakoś nie mogłem . Uzbierałem trochę dodatkowej dokumentacji. Poskutkowało to koniecznością przeprojektowania kratownicy. Konieczne więc było jej pocięcie w kilku miejscach i dorobienie nowej konstrukcji w miejsce wyciętej. Doszło do niej także kilka nowych profili i zabrałem się za wykonanie elementów podwozia, powstała również ściana oddzielająca silnik od reszty kadłuba. Na razie ściana to goła płytka ale niebawem coś tam do niej dodam. Żeby zachować symetrię to kratownicę składałem sobie na papierze milimetrowym. Jakieś tam drobiazgi i kratownica w obecnym stanie. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 13 Października 2019 Share Napisano 13 Października 2019 9 godzin temu, rymulus napisał: Dzięki, gdy już miałem od Ciebie tą informację to znalazłem zdjęcie tego schowka, Możesz pokazać , bo to fajny szczegół jest . Pozdrawiam Hello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 2 Listopada 2019 Autor Share Napisano 2 Listopada 2019 W dniu 13.10.2019 o 12:58, Hello napisał: Możesz pokazać , bo to fajny szczegół jest . Pozdrawiam Hello To pokazuję. Przy okazji pytanie o przedział radiowy. Nie mam żadnych zdjęć ani rysunków radia ani tego co się tam znajduje, a fajnie by było coś tam wsadzić. Mam natomiast jedno zdjęcie, i nic więcej, na którym w otwartym luku widać jakąś butlę. Nie wiem co to za butla, czy była tylko jedna i czy cała instalacja do niej doprowadzona to tylko ta jedna rurka i reduktor. Zdjęcie do celów dyskusyjnych. Wracając do modelu. Czasu ostatnio wiele nie było ale coś jednak powstało. Wystrugałem chłodnicę oleju. Mimo że poszczególne listki chłodnicy trasowane były od szablonu to jednak podczas piłowania wyszły pewne minimalne różnice w wielkości co widać na zdjęciach. Będę to próbował jeszcze poprawić, mam tylko nadzieję że chłodnica się podczas tych zabiegów nie rozpadnie. Jedno żeberko chłodnicy, a potem jeszcze 24 kolejne sztuki. Klejenie chłodnicy do kupy. Niestety z zaplanowanych 24 szt., jak w oryginale, weszły mi tylko 22 szt. A tu się wygina. Zrobiłem też główny zbiornik paliwa, a żeby nie było mu smutno to ma jeszcze dwóch kolegów. Niewielkich niedoskonałości powierzchni nie będę usuwał gdyż na kilku zdjęciach widać jest że zbiorniki są nieco sfatygowane. Naszło mnie też na zmierzenie się z chłodnicą lufy do vikersa. Na chwilę obecną blaszana wersja jest niesatysfakcjonująca. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 3 Listopada 2019 Share Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) 13 godzin temu, rymulus napisał: Przy okazji pytanie o przedział radiowy. Nie mam żadnych zdjęć ani rysunków radia ani tego co się tam znajduje, a fajnie by było coś tam wsadzić. Bardzo chciałbym pomóc ale nie mam zdjęć czy rysunków . Jest możliwość dojścia do najwiarygodniejszych w tej chwili planów . Istnieje fundacja która buduje latajacą replikę P.11c. Zajrzyj pod ten link , skontaktuj się . Może coś znajdziesz albo udostępnią Tobie jakieś szczegóły samolotu : http://samolotyhistoryczne.org/pl/gallery http://samolotyhistoryczne.org/?locale=pl pozdrawiam Hello PS Sam kiedyś już przymierzałem się do zrobienia P.11c w skali 1/10 - sprawa przez plany utknęła w martwym punkcie. Edytowane 3 Listopada 2019 przez Hello 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Zdjęcie pochodzi z budowy jedenastki z wydawnictwa Halinski . Jest to ostatnie zdjęcie z budowy na forum kartonowym . Zbiegiem okoliczności następne miały być już z radiostacją . Może modelarz jest nadal aktywny i ma jakieś materiały ? Są jeszcze rysunki z archiwum wojskowego . Link jest w Wikipedii o jedenastce . Niestety też brak radiostacji . W sumie jedenastka w muzeum w Krakowie powinna mieć zamontowaną półkę na radiostacje. Pozdrawiam Hello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 (edytowane) Fanem modeli pociętych w miejcach które konstruktor nie przewidział nie jestem, ale to mi się podoba. Edytowane 4 Listopada 2019 przez mbrnnr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 W dniu 3.11.2019 o 00:26, rymulus napisał: Naszło mnie też na zmierzenie się z chłodnicą lufy do vikersa. Na chwilę obecną blaszana wersja jest niesatysfakcjonująca. Zwijanie tej lufy z zestawowej blachy to męczarnia. Otwory perforacji rozciągają się każdy inaczej. Ja postanowiłem oszukać system i zakupiłem sobie toczone lufy Mastera. Jest taki zestaw Master AM-72-123 przeznaczonego dla samolotu Curtiss P-40 B/C Tomahawk II (koniecznie wersji brytyjskiej, bo wariant amerykański ma inny typ perforacji luf). Podebrałem stamtąd właśnie perforowane lufy i okrągły słupek celownika z muszką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 4 Listopada 2019 Autor Share Napisano 4 Listopada 2019 9 godzin temu, Hello napisał: Zdjęcie pochodzi z budowy jedenastki z wydawnictwa Halinski . Jest to ostatnie zdjęcie z budowy na forum kartonowym . Zbiegiem okoliczności następne miały być już z radiostacją . Może modelarz jest nadal aktywny i ma jakieś materiały ? Są jeszcze rysunki z archiwum wojskowego . Link jest w Wikipedii o jedenastce . Niestety też brak radiostacji . W sumie jedenastka w muzeum w Krakowie powinna mieć zamontowaną półkę na radiostacje. Pozdrawiam Hello I to już jest coś. Co prawda wydaje mi się, że butla na zdjęciu, które ja wstawiłem, jest sporo wyżej niż tu. Półkę na radio mam na rysunkach więc nie będzie z nią raczej problemu. Znalazłem też zdjęcie modelu P11 gdzie widać radio, to taka zwykła skrzynka. 7 godzin temu, mbrnnr napisał: Fanem modeli pociętych w miejcach które konstruktor nie przewidział nie jestem, ale to mi się podoba. Dzięki, powycinałem tylko te miejsca które udokumentowane są na zdjęciach z muzeum w Krakowie. A skoro je demontują to może jest to technicznie możliwe bez jakichś ostrych ingerencji w poszycie płatowca. 2 godziny temu, net_sailor napisał: Zwijanie tej lufy z zestawowej blachy to męczarnia. Otwory perforacji rozciągają się każdy inaczej. Ja postanowiłem oszukać system i zakupiłem sobie toczone lufy Mastera. Jest taki zestaw Master AM-72-123 przeznaczonego dla samolotu Curtiss P-40 B/C Tomahawk II (koniecznie wersji brytyjskiej, bo wariant amerykański ma inny typ perforacji luf). Podebrałem stamtąd właśnie perforowane lufy i okrągły słupek celownika z muszką. Rzekłbym genialne! A ja na siłę starałem się znaleźć vikersa z taką lufą i nie wpadłem na pomysł żeby poszukać czegoś podobnego. Zestaw do Curtissa już zamówiony. I jeszcze mała aktualizacja z budowy. Kadłub za kabiną wyposażyłem we wręgi i podłużnice. Obejmują one tylko tą cześć wnętrza którą będzie trochę widać. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carlito Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Wow, genialny efekt tych wręg i podłużnic. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Bardzo ładnie się prezentują te detale, widać że nabierasz wrocławskiej lekkości adekwatnej do skali Mam ajabyma - warto pokombinować z jakimś sposobem zamaskowania tego skośnego łączenia wręg na styku połówek kadłuba, no chyba że masz to rozpracowane z rozpoznaniem, że w gotowym nie będzie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 4 Listopada 2019 Autor Share Napisano 4 Listopada 2019 20 minut temu, Mikolaj75 napisał: Mam ajabyma - warto pokombinować z jakimś sposobem zamaskowania tego skośnego łączenia wręg na styku połówek kadłuba, no chyba że masz to rozpracowane z rozpoznaniem, że w gotowym nie będzie widać. Na szczęście po zamontowaniu kratownicy i dodaniu za nią półki na radio nie będzie tego widać. Bardziej martwi mnie szew który powstanie między połówkami kadłuba bo wręgi jak się mocniej ściśnie kadłub to pasują do siebie prawie idealnie. Nie wiem czy się to uda ale planuję między podłużnice, znajdujące się najbliżej dolnej krawędzi połówek kadłuba, wkleić kawałki hipsu 0,1 mm odpowiednio wyprofilowanego, tak aby po złożeniu połówek do kupy początek i koniec tego kawałka dotykał równo podłużnic. Dzięki temu nie będzie widać, że jest tam taka wstawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 8 Listopada 2019 Share Napisano 8 Listopada 2019 (edytowane) Pisałem ,że nie mam rysunków ani zdjęć radiostacji a sam 3 miesiące temu wstawiłem w dziale Nowości 1/32 takie zdjęcie : Jak to teraz będzie pasować z butlą ? Trzeba poczekać na model "jedenastki" w 1/32 . Ja czekam , Hello Edytowane 8 Listopada 2019 przez Hello 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 8 Listopada 2019 Share Napisano 8 Listopada 2019 Piękna budowa Rymulus!! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 12 Listopada 2019 Autor Share Napisano 12 Listopada 2019 W dniu 8.11.2019 o 20:22, spiton napisał: Piękna budowa Rymulus!! Dzięki. Tydzień minął i prawie nic się nie ruszyło. Dziś wystrugałem sobie kawałek dźwigaru głównego skrzydła. Postanowiłem rozbebeszyć odrobinę owo skrzydło robiąc miejsce na znajdujący się w nim zbiornik opadowy na paliwo. Ten element nie jest jeszcze skończony, zdjęcia dodaję tak informacyjnie aby było wiadomo o czym tu piszę. W dniu 8.11.2019 o 03:02, Hello napisał: Pisałem ,że nie mam rysunków ani zdjęć radiostacji a sam 3 miesiące temu wstawiłem w dziale Nowości 1/32 takie zdjęcie : Jak to teraz będzie pasować z butlą ? Trzeba poczekać na model "jedenastki" w 1/32 . Ja czekam , Hello Mam to i tylko to zdjęcie w swojej dokumentacji, ciężko powiedzieć więc czy ta radiostacja tak wyglądała. Jeśli nic innego nie uda mi się znaleźć to będę się wzorował na niej. Sprawa tajemniczej butli została rozwiązana. Tu należą się podziękowania dla Pana Wiesława Kosowicza z FUNDACJA POLSKIE SAMOLOTY HISTORYCZNE za udostępnioną dokumentację. Od razu zaznaczę, że dokumentacja jest własnością fundacji i nie mogę jej publikować. Za to na ich stronie "fejsbukowej" jest sporo materiałów pomocnych przy budowie modelu. Butla jest częścią instalacji rozruchowej. Oryginalnie zamontowana jest poniżej radiostacji, przy drugiej podłużnicy od dołu z prawej strony (patrząc od śmigła). W muzealnej PZL-ce butla przymocowana jest obejmami do prostokątnej sklejki, która to leży luzem na półce pod radio. Sądząc po wielkości oryginalnych obejm butla ta ma niewłaściwy kształt, jest za gruba. W dniu 4.11.2019 o 11:46, Hello napisał: Wychodzi na to, że na tym zdjęciu cała ta instalacja jest prawidłowo zamontowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 12 Listopada 2019 Share Napisano 12 Listopada 2019 2 minuty temu, rymulus napisał: Tu należą się podziękowania dla Pana Wiesława Kosowicza z FUNDACJA POLSKIE SAMOLOTY HISTORYCZNE za udostępnioną dokumentację. Oj , należą się należą . I to bardzo wielkie . Za chwilę wstawię krótki filmik na nowości 1/32 . Będzie tam widać butle z radiem . Pozdrawiam Hello Czyli Twój model będzie z namaszczeniem fundacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 16 Listopada 2019 Autor Share Napisano 16 Listopada 2019 W dniu 12.11.2019 o 22:09, Hello napisał: Czyli Twój model będzie z namaszczeniem fundacji ? Oczywiście że nie. Mały postęp. Wykonałem już zbiornik paliwa i wnękę w skrzydle do jego zamontowania. Wywierciłem też otwory pod lufy km-ów i dodałem mechanizm poruszający lotkami. Przed lakierowaniem dokleję jeszcze elementy fototrawine, teraz to pominąłem aby ich nie pourywać. Zastanawiam się co zrobić z tą częścią która ma zasłaniać zbiornik. Czy przykleić ją tak jak na zdjęciu powyżej czy zostawić ją luzem aby walała się po podstawce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 16 Listopada 2019 Share Napisano 16 Listopada 2019 Dobra Panie, dość tych wygłupów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 16 Listopada 2019 Autor Share Napisano 16 Listopada 2019 Godzinę temu, mbrnnr napisał: Dobra Panie, dość tych wygłupów. Że co? Że poszedłem na łatwiznę i dokupiłem gotowe lufy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 16 Listopada 2019 Share Napisano 16 Listopada 2019 4 godziny temu, rymulus napisał: Czy przykleić ją tak jak na zdjęciu powyżej czy zostawić ją luzem aby walała się po podstawce. Tylko przykleić , na podstawce zniknie w całości . Tak mnie się wydaje , oglądając podobne "rozebrane" modele . Pozdrawiam Hello 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 17 Listopada 2019 Autor Share Napisano 17 Listopada 2019 Niestety, a może i nie, na jednym ze zdjęć, które dostałem z w/w fundacji, jest do kratownicy przyłożona miara. Musiało więc skończyć się to przeliczeniami do skali. Nie pozostało mi nic innego jak tylko wykonać nową kratownicę. Trochę szkoda, bo zaczynać trzeba jakby od nowa ale z drugiej strony w tej pierwszej nie zgrywało mi się wszystko idealnie wymiarowo. Odchudziłem też nieco profile i tam gdzie trzeba profile zastąpiłem kątownikami. Myślę więc, że tym razem już wszystko będzie pasować i będę mógł kompletować wyposażenie kabiny. Tak jak w oryginale tym razem podzieliłem kratownicę na dwie części, na kratownicę kabiny i kratownicę związaną z podwoziem i skrzydłami. Gotowa jest już kratownica kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 17 Listopada 2019 Share Napisano 17 Listopada 2019 6 minut temu, rymulus napisał: bo zaczynać trzeba jakby od nowa Czyżby powiedzenie "do trzech razy sztuka" okazało się prawdą ? Hello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.