Skocz do zawartości

Nowości lotnicze w skali 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, mandrivecs napisał:

To taki jak nasze wojsk specjalnych?

Nasze podobnie wyglądają i tyle. Polska kupiła s-70i czyli taki biedniejszy kuzyn uh-60m nie mówiąc o wersji l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, barszczo napisał:

 

Już widzę tą linię nitów na drewnianym poszyciu... :szczerbol:

 

To zależy czy zrozumieją nad czym pracują, dodatkowo wczesne Iły były całkowicie metalowe więc... :szczerbol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BRAVO112 napisał:

czy prawdziwe Zera tez mialy taka "ospe" na skrzydlach?????

Jak stały to nie. Pod obciążeniem w zakręcie jak skrzydła się gną to właśnie tak to wygląda i stąd w epoce fotoshopowania zdjęć się wziął ten pomysł. Samolot, który nalata z dużymi  przeciążeniami z tysiąc godzin może tak wyglądać co widać na B-52 czy KC-135 latającymi od 40 i więcej na kadłubach w postaci falistych zmarszczek. Ale modelarsko to wyglada super, więc w tej chwili jest to zwłaszcza w Japonii masówka. Chociaż w 72 już mocno karykaturalnie wygląda .

Edytowane przez Qz9
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marek d napisał:

Co masz na myśli? Pofalowaną blachę?

tak

dla mnie jest to do d... obojetnie, jakby na to nie patrzyl

Godzinę temu, Qz9 napisał:

Samolot, który nalata z dużymi  przeciążeniami z tysiąc godzin może tak wyglądać

tutaj mozesz miec racje, tylko, czy takie zero zalapalo sie na 1000  godzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marek d napisał:

Co masz na myśli? Pofalowaną blachę?

 

4 minuty temu, BRAVO112 napisał:

tak

dla mnie jest to do d... obojetnie, jakby na to nie patrzyl

..zawsze możesz zrobić starą Hasegawę, gładką jak politurowany stół babci.

Godzinę temu, Qz9 napisał:

Samolot, który nalata z dużymi  przeciążeniami z tysiąc godzin

N1K..... na pewno tyle nie nalatał

C-N1K-9s.jpg.f5349729a0c952438e5795613672835d.jpg

Większość zachowanych tak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zachowane to inna bajka. Zwłaszcza jeśli to jeszcze wyciągnięte z ziemii, wody czy z dżungli. Normalny samolot z takim poszyciem by nie latał, opór aerodynamiczny by zabrał z 50% mocy :) ale jaka była ich sztywność i ile razy wystarczyło tą wojenną produkcję beczkę zakręcić albo zrobić nawrót, żeby wyglądał jak tortellini :) 

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pofalowane blach może już powstawać w fabryce na linii montażowej w zależności od użytych technik produkcyjnych i rozwiązań projektowych. Czasem to jest widoczne bardziej, innym razem prawie wcale. Pojawia się to również na poszyciach sklejkowych. Efekt ten jest najbardziej widoczny (i wyolbrzymiony optycznie) na powierzchni błyszczącej albo na odpowiednio dramatycznie oświetlonej. W locie będzie to bardziej widoczne (pozycja samolotu w locie nie ma znaczenia. W zakręcie jest to po prostu najlepiej widoczne dla obserwatorów stojących na ziemi ze względu na sprzyjające oświetlenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A reszta mustanga? Nie ma czegoś takiego, ba wręcz jest wyszpachlowany i wypolerowany. Jest efekt „poduszki” ale to jak wspominano ppwyzej ostry kąt i polerowana nitowana blacha. Tam pewnie 0,01 mm da taki efekt. A te japonczyki wyglądają jakby ktoś tą blachę łamał, drapał, walił młotkiem od tyłu :) 

Edytowane przez Qz9
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lord_karton napisał:

 (pozycja samolotu w locie nie ma znaczenia. W zakręcie jest to po prostu najlepiej widoczne dla obserwatorów stojących na ziemi ze względu na sprzyjające oświetlenie).

Jesli samolot robi na pokazie  zakret z większym przeciążeniem  tak chociaż 3G to np na skrzydle spitfire widać jak te poduchy sie pojawiaja. Dobrze to widać np na pokazowym mk.XIV w brązowym błyszczącym malowaniu. Ale to nie są poduchy na 1cm wysokości czy więcej.

Chyba najbardziej spektakularne takie zdjęcie jest od Hesji,  Vulcan w zakręcie. Oczywiście to wszystko jest podkręcone obróbką, ktokolwiek widział np w Hendon to bydle, wie, że to jest płaskie, matowe i wielkie :)  Przy okazji widać jak mikrokontrasty robią pasek na granicach kolorów kamuflażu, których nie ma w rzeczywistości w ogóle. A na wiekszości obrobionych zdjęć np naszych F-16 aż w oczy kłują.

IMG_4464.jpeg

Edytowane przez Qz9
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Qz9 napisał:

pasek na granicach kolorów kamuflażu, których nie ma w rzeczywistości w ogóle.

yfnASl6.jpg

Kilka dni po przylocie do Krzesin. Moje foto nie wykręcone w programach graficznych.  Było to widoczne nie uzbrojonym okiem.

Porównanie papierowej blachy na Zero do Vulkana  w punkt.

Dziękuję za pouczającą rozmowę. Mnie już tu niema bo temat działu jest inny.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Qz9 napisał:

Ale zachowane to inna bajka. Zwłaszcza jeśli to jeszcze wyciągnięte z ziemii, wody czy z dżungli. Normalny samolot z takim poszyciem by nie latał, opór aerodynamiczny by zabrał z 50% mocy :) ale jaka była ich sztywność i ile razy wystarczyło tą wojenną produkcję beczkę zakręcić albo zrobić nawrót, żeby wyglądał jak tortellini :) 

No bez przesady z tymi 50% mocy - lekko „zmęczone” blachy to i tak i rząd wielkości mniej niż pracujące pokrycie płócienne, a takie sprzęty latały, latają i - latać będą… Takie spracowane pokrycie (nie mylić z pofalowanym od przekroczonych przeciążeń!) poza noskiem skrzydła i tak będzie w zaburzonej warstwie przyściennej więc wpływ na osiągi będzie niewielki.

Natomiast jeśli chodzi o to Zero z filmiku to zgadzam się, że gościu lekko przesadził. Ale są gusta i guściki…

Edytowane przez Bedrzich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.