Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

kup Ultrę za powiedzmy 300zł plus kompresor z butlą za 280zł i masz nie całe 600zł a farby dokupisz jakie Ci będą potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w planach ulepienie kolekcji Lim-ów; skąd taki pomysł? Na forum aż kipi od informacji na temat MiGa 21 jak również cała masa warsztatów na ten temat, ja postanowiłem zgłębić trochę historii na temat MIGa 15 oraz 17 produkowanego w Polsce pod licencyjną nazwą LIM. Na początek chciałbym wziąść na warsztat wersję szkoleniową dwumiejscową z nr 006, która została odremontowana i stanowi egzemparz muzealny Fundacji Polskie Orły, sentyment do tego modelu to również fakt iż to ten samolot zapoczątkował w polskiej armii epokę odrzutowców pomimo iż za pierwszy odrzutowiec w polskich siłach powietrznych uważany jest JAK 23; ale tyle tytułem wstępu mam kilka ptań dotyczących tych samolotów;

wszystko zamierzam budować w skali 1:72- łącznie chciałbym wykonać 3 lub 4 samolty LIM2, LIM 5, LIM 6 w tym jeden w wersji dwuosobowej szkoleniowej

 

1. Poszukuję schematu malowania, jednomiejscowej wersji LIMa 2 z kamuflarzem (chodzi mi o taki schemat to którego będą znane zarówno numery boczne schemat kamo jak i użyte kolory);

2. Jakie były różnice pomiędzy MiG-iem 15 a MiG-iem17 - czy ktoś z was adaptował zestaw Miga 15 do 17 (tym samym LiMa 2 do wersji LIM 5 lub 6 - ja dysponuję zestawem MIG 15 z Airfixa, zamierzam zbudować z niego Lima 2 ale jeśli poniosę porażkę dt pierwszego pytania będę chciał go przerobić na 17- nie wiem czy jest to możliwe;

3. czy macie sprawdzone szablony do wykonania numerów bocznych Lim-ów z polskiej armii, zauważyłem że z kalkami jest pewien problem a na pewno nie będzie możliwe pozyskanie numerów które mnie interesują;

4. Proszę o linki do podobnych tematów na niniejszym lub innym forum, jeśli ktoś ewentualnie zna jakąś rzetelną publikację na ten temat również bardzo proszę o informację;

 

 

z góry dziękuję za okazaną pomoc

 

będę niezmiernie wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kup Ultrę za powiedzmy 300zł plus kompresor z butlą za 280zł i masz nie całe 600zł a farby dokupisz jakie Ci będą potrzebne

 

Jaki kompresor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z owiewką.

Mam problem ponieważ zaczołem polerować moją owiewke od F-16 w celu usunięcia lini przez środek.

Linie usunołem ale owiewka jest jakby matowa i nie moge dopolerować żeby widać było wszysko tak ładnie jak na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z owiewką.

Mam problem ponieważ zaczołem polerować moją owiewke od F-16 w celu usunięcia lini przez środek.

Linie usunołem ale owiewka jest jakby matowa i nie moge dopolerować żeby widać było wszysko tak ładnie jak na początku.

Żeby Ci pomóc, opisz jak polerujesz. Bo albo nie prowadzisz procesu po kolei do końca, tzn. papier ścierny 800, 1000, 1500, (ewentualnie dalej 2000, 3000 jeśli masz) potem pasta polerska i na końcu dobrze jest filc z pastą do zębów. Papierem ściernym obowiązkowo na mokro. Pasty na sucho.

Jeśli tak robisz, to możliwe, że któryś papier zrobił zbyt głębokie rysy i pasta nie daje rady ich usunąć. Często w sklepach jest 1000, która jest bardziej ostra od 600.

Polerowanie raczej ręczne, bo elektrycznie możesz rozgrzać plastik i wtedy zmatowieje.

Jeśli nie ma rys (pod lupą), a powierzchnia jest lekko matowa, zanurz owiewkę sidoluxie. Powinno pomóc.

PS. I nie rób tego czołem tylko ręcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisze od początku

-papier 1000

-1200

-1500

-2500

-filc

-szmatka

 

pasty polerskiej niestety aktualnie nie posiadam

 

 

Przy okazji mam jeszcze pytanie nr.2

 

Jakiej farby z palety gunze seri h użyć do malowania kokitu f16

Bo w instrukcji Kinetica coś jest źle każa mi malować większą cześć kabiny h33(czerwona).

Drugą farbą jest h308 .

h308 wiem że jest dobra.

h33 jest zła i nie wiem jakim kolorem zamiast niej malować.

 

pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Moja pomyłka.

 

póki co poleruje pastą do zębów.

 

Co prawda owiewka nabrała ładnej błyszczącej powłoki, ale pod światło przez lupę widzę

mikro ryski.

 

Poszukam jeszcze w castoramie albo praktikerze bo prawde mówiąc szkoda mi płacić 30 zł za papier.

 

odświerzam pytanie o F-16

 

Jakiej farby z palety gunze seri h użyć do malowania kokitu f16

Bo w instrukcji Kinetica coś jest źle każa mi malować większą cześć kabiny h33(czerwona).

Drugą farbą jest h308 .

h308 wiem że jest dobra.

h33 jest zła i nie wiem jakim kolorem zamiast niej malować.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam jeszcze w castoramie albo praktikerze bo prawde mówiąc szkoda mi płacić 30 zł za papier.

 

Zrób wycieczkę do mieszalni farb, tam na 100% będą mieli papier do 6000. Ja u siebie w mieszalni za arkusz ok kartki A4 6000 płace 3,80zł. W marketach budowlanych nie spotkałem mniejszych niż 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Będę kładł kalki z zestawu Fujimi które mają jakieś 20 lat - obawiam się że mogą popękać a nie mam zbędnej żeby potestować. Czy psiknięcie warstwy lakieru bezbarwnego zabezpieczy je przed tym?

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Będę kładł kalki z zestawu Fujimi które mają jakieś 20 lat - obawiam się że mogą popękać a nie mam zbędnej żeby potestować. Czy psiknięcie warstwy lakieru bezbarwnego zabezpieczy je przed tym?

Pozdrawiam

Piotr

Tak. Uważaj jednak na samochodowe spraye. Niektóre mają tak silne naprężenia, że potrafią farbę oderwać, a tym bardziej kalkę zniszczyć.

Ja maluję sidoluxem, choć nie wiem czy olejne jako bardziej elastyczne nie byłyby lepsze. Może ktoś ma takie doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie odnośnie farb, bo przeczytałem już chyba wszystkie wątki na forum i zgłupiałem. Mam do pomalowania auto cywilne z Revella i tam podanych 20 kolorów farb (w tym matowe, metaliczne i błyszczące) - wszystkie trzeba kupić. Przeczytałem, że malując akrylami Revella z aero, po wyschnięciu robi się piasek, chropowata powierzchnia. Moje pytanie brzmi, czy jeśli dokupię rozcieńczalnik czy też opóźniacz i go zmieszam z farbą, to efekt piasku zniknie? Jeśli nie, to czy dobre będą zamienniki i z jakiej firmy? Całość chcę malować aero, tylko niektóre - małe elementy - pędzlem. No i na to wszystko oczywiście lakier, ale on chyba nie pomoże w przykryciu piasku jeśli ten powstanie... Poradźcie proszę, co kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktoś metody postarzania/weatheringu/urozmaicania powierzchni aluminiowych/stalowych (kolory naszych rur - mig21 itd.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urozmaicanie powierzchni aluminiowej :pomaluj wybrane panele innym odcieniem alu /pooglądaj foty z "ołówkami" te nie malowane srebrzanką/

zasobnikd.jpg

 

natomiast malowane "srebrzanką" daj łosza i tyle ja kilka razy zrobiłem jasny preszajding/podkład czarny i preszajding szary np surfacer/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.