Skocz do zawartości

Aerograf z dolnym zbiorniczkiem


Bartas89

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ogólnie jestem bardzo zadowolony z aero Iwaty bo maluje się nim bezproblemowo. Jednak założyłem wątek warsztatu w dziale cywili i tam mi odradzają używanie dysz 0,2mm do malowania i lakierowania motocykli i samochodów. Kurde myślałem, że dyszą 0,2 pomaluję wszystko i wszędzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, Bartas89 napisał:

 Kurde myślałem, że dyszą 0,2 pomaluję wszystko i wszędzie ?

Wiem nawet skąd wzięło się u Ciebie takie przekonanie :roll:

W dniu 8.04.2020 o 23:50, Solo napisał:

To już dużo lepszym wyborem byłaby Iwata BH, bo 0,2 to dobry rozmiar dyszy do malowani w zasadzie wszystkiego.

Qz9 przedstawił rozsądny według mnie punkt widzenia w temacie wyboru aero:

W dniu 8.04.2020 o 22:33, Qz9 napisał:

Jesli ma to byc twoja pierwsza Iwata do 1K PLN i cię stać to tylko HP-CH. Najbardziej uniwersalne narzedzie, którym zrobisz 90% roboty. Potem jak sie nauczysz i będziesz wiedział czego potrzebujesz kupisz sobie kolejne aero wyspecjalizowane do konkretnych potrzeb modelarskich.

Dysza 0,3 i większy zbiornik to optymalny wybór. Zrobisz tym bez problemu podkład, kolor bazowy, modulacje, detal i kreske poniżej milimetra tez spokojnie pociągniesz. 

To jest troche jak z pędzelkiem, najwiekszym problemem w uzyskiwaniu dobrych efektów w malowaniu pędzlem jest użycie zbyt małego :) I tak samo jest z polecaniem dyszy 0,2 mm do modeli 1:72...urban legend, 0,3 spokojnie każdy model plastikowy pomalujesz w ogóle i szczególe.

Szkoda, że nie poszperałeś głębiej przed wyborem tak drogiego aerografu. Masz super sprzęt ale musisz liczyć się z tym, że nie nadaje się do wszystkiego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii. Do prac "powierzchniowych" przeciętny chińczyk z dyszą 0.3 - 0.4 powinien wystarczyć. 

1 godzinę temu, Bartas89 napisał:

tam mi odradzają używanie dysz 0,2mm do malowania i lakierowania motocykli i samochodów

Mają rację, bo dyszą 0.2 jest to kłopotliwe. Ale nie niemożliwe.

Kładzenie gładkiej, błyszczącej warstwy wymaga malowania "mokrym" strumieniem. A to w zasadzie oznacza prowadzenie aerografu w miarę blisko podłoża. HP-BH daje wówczas dość małą plamkę. Pokrycie powierzchni będzie wymagało położenia wielu w miarę równych, regularnych pasków w odpowiednim odstępie. A wtedy dużo łatwiej o jakiś błąd. Przy powierzchniach dla któych idealny błysk nie jest kluczowy, można sobie odpuścić i wtedy 0.2 się też nada. Tyle, że dłużej się maluje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ananasik napisał:

Wiem nawet skąd wzięło się u Ciebie takie przekonanie :roll:

Owszem, autor wątku był wyjątkowo oszczędny w określeniu czego potrzebuje i do czego.
Dlatego doradziłem według mojej najlepszej wiedzy, czyli wiedzy modelarza specjalizującego się w lotnictwie.
Cóż, warto upewnić się że doradzający wiedzą dokładnie czego potrzebuje pytający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bezproblemowego kładzenia na samochody czy motocykle błysku to w ogóle ani 0,2 ani 0,3 sie nie nadaje, jeden pies czy chińczyk czy japończyk czy niemiec.

Do tego potrzebujesz dyszy 0,5 mm. Wybory masz w zasadzie dwa:

1) kupujesz https://mrhobby.pl/ps-266-mr-procon-boy-lwa-0-5-mm-1752.html i będziesz w miarę zadowolony

samochody są twoją miłościa i będziesz je lakierował na błysk:

2) kupujesz https://mrhobby.pl/ps-290-mr-procon-boy-lwa-trigger-type-0-5-mm-1758.html i masz dodatkowo owalna plamkę, która wydatnie ułatwia kładzenie lakier z połyskiem.

Cała reszta to półśrodki i opowieści z mchu i paproci, że można, że się da, że trzeba precyzyjnie paski malować. 

Potrzebujesz narzędzia, którym robiąc 2-3 przejścia kłądziesz równą warstwę lakieru na dużej powierzchni w porównaniu z tym co może aero z dyszą 0,3.

Popatrz sobie na nową klasyfikację aero na stronie Iwaty. Oni wyrażnie podzielili aerografy z zależności od aplikacji.

https://www.iwata-airbrush.com/learn-the-5-ways-to-spray.html

Kupiłes aero do roboty z detalami ( HP-BH będzie w przegródce FINE) a potrzebujesz do tej roboty co najmniej WIDE. czyli Eclipse 0,5 mm będzie pierwszym aerkiem Iwaty, który sie do tego nadaje. Potem masz HP-TH  - Procon 290 jest jego niezłym zamiennikiem no i dalej to już  prawdziwe pistolety lakiernicze ale to chyba już do samochodów RC co maja po pół metra ma sens, do modeli samochodów 1:24 czy 1:18 to jak strzelanie z armaty do komara.

Jak nie chcesz dalej brnąć w pierdu pierdu o aerografach to prosze bardzo link do stronki, gdzie określasz sobie do czego będziesz używać aero - po przejsciu ekranów wyboru  masz odpowiednie  do twoich potrzeb Iwatki - system zawsze pokazuje kilka opcji i jest mądrzejszy niż wszyscy podpowiadacze, ? ? .

https://www.iwata-airbrush.com/airbrush-selector.html 

Jak cię stac to kupuj sobie wg tych wyborów jak nie to znajdż analogiczny aerograf z innej japonskiej firmy (Tamiya/Procon/Olympos) i używaj na zdrowie. 

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Qz9 napisał:

2) kupujesz https://mrhobby.pl/ps-290-mr-procon-boy-lwa-trigger-type-0-5-mm-1758.html i masz dodatkowo owalna plamkę, która wydatnie ułatwia kładzenie lakier z połyskiem.

Mam, polecam. No chyba, że potrzebujesz tej mitycznej jakości Iwaty, ale to już chyba się przekonałeś jak na takich poradach można wyjść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam PS-290 do malowania czegokolwiek poza podkładami i werniksem. To bardziej pistolet do malowania niż aerograf. Jeśli malujesz motocykle w skali 1:1, to może się nada, ale do modeli to raczej szukaj czego innego. PS-290 potrafi błyskawicznie opróżnić swój wielki zbiorniczek i zalać model szerokim strumieniem farby.
Określ dokładnie co chcesz malować, w jakiej skali, jakimi farbami - wtedy łatwiej coś doradzić.
PH-BH potrafi bez problemu kłaść tzw. mokre warstwy i malować modele na tzw. lustro, więc ja za zacząłbym od nauczenia się obsługi sprzętu który już kupiłeś...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twoich potrzeb to kupiłbyś sobie Procona 266 za 500zł i byś najlepiej na tym wyszedł. Ewentualnie jeśli już tak bardzo chcesz tą Iwatę to Eclipse 0,5mm. W ogóle Iwata HP-BH jako ten jedyny aerograf to jakieś nieporozumienie, chyba że do małych modeli 1/72, a tak ogólnie to najbardziej uniwersalnymi aerografami wg mnie są Procon 289 i Iwata HP-CH i jak już polecać ten jeden aerograf do "wszystkiego" to te dwa modele wpisują się w takie założenia najlepiej. Zresztą już wcześniej ktoś to napisał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, arhtus napisał:

W ogóle Iwata HP-BH jako ten jedyny aerograf to jakieś nieporozumienie, chyba że do małych modeli 1/72

Pozwolę sobie spytać: używałeś tego aerografu?
HP-BH nadaje się świetnie i do 72 i do 48. W przypadku lotnictwa to w zasadzie 0,3 nie jest potrzebne, bo 0,2 to w moim odczuci bardzo dobry kaliber.
Warto popatrzeć na najlepszych modelarzy, którzy tworzą świetne modele jakimiś starymi chińczykami, nie wiedząc że 0,2 to "nieporozumienie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sklejam różnie. Teraz mam jazdę na motocykle, a potem jakieś autko chcę złożyć. Wcześniej to były czołgi, pojazdy opancerzone, ciągniki siodłowe, figurki. 
Muszę po prostu kupić dyszę i iglicę 0,5mm do HP-BH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nie ma kalibru 0,5 do HP-BH.
Ale rozstrzał zainteresowań masz faktycznie spory. Upewnij się że ten BH na pewno nie nadaje się do tego co chcesz (czyli cywilnych) i rozważ ewentualny zakup dodatkowego aerka.

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bartas89 napisał:

To w ogóle do tego modelu nie ma zamiennych większych dysz?

Nie interesowałem się bliżej, ale zdaje się że możesz wymienić dyszę (wraz z iglicą i air-capem) na kaliber 0,3 mm.
Ale przy tak małym zbiorniczku to może nie mieć za dużo sensu, jeśli chcesz malować duże powierzchnie mokrymi warstwami, bo farba będzie bardzo szybko kończyć się. Pytanie w jakiej skali chcesz te motocykle malować?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nie mogłeś tego napisać na samym początku prosząc o poradę jaki aerek kupić?
1:12... Tutaj faktycznie PS-290 lub Iwata HP-TH będą chyba najlepsze. Ale o tym warto było wspomnieć na samym początku.

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Solo napisał:

Czy naprawdę nie mogłeś tego napisać na samym początku prosząc o poradę jaki aerek kupić?
1:12...

Nie znam się na tym. Myślałem, że aero to aero i wszystko można nim fajnie pomalować. Do głowy by nie przyszło, że do lakieru, podkładu trzeba większej dyszy używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Solo napisał:

Pozwolę sobie spytać: używałeś tego aerografu?
HP-BH nadaje się świetnie i do 72 i do 48. W przypadku lotnictwa to w zasadzie 0,3 nie jest potrzebne, bo 0,2 to w moim odczuci bardzo dobry kaliber.
Warto popatrzeć na najlepszych modelarzy, którzy tworzą świetne modele jakimiś starymi chińczykami, nie wiedząc że 0,2 to "nieporozumienie".

 

Solo jak generalnie lubię Twoją postać na tym forum to jednak większość Twoich porad i podejść do różnych tematów uznaję często za kontrowersyjne, że tak delikatnie powiem ? Iwata HP-BH to świetny aerograf, ale niestety niezbyt uniwersalny i nie chodzi już o samą dyszę bo to się da jakoś przeskoczyć i wytrenować technikę malowania większych powierzchni, ale większym niedostatkiem jest po prostu mały zbiornik. Jak jesteś taki cwaniak? to wyjmij jakiegoś Tomcata 1/48 ze swojego składzika i pomaluj go od zera tylko Iwatą HP-BH.. ciekawe w którym momencie dojdziesz do wniosku, że czegoś Ci jednak w tej Iwacie brakuje ?

Bartas89 teraz jeśli nie chcesz się męczyć to jedyne rozwiązanie to dokupić do tej Iwaty jakiegoś chińczyka z większą dyszą do podkładów i lakierów, ewentualnie jeśli masz kasy na zbyciu i chcesz mieć narzędzia lepszej jakości to wspomniany Procon 266, ewentualnie jakąś tańszą Iwatę z większą dyszą i będziesz miał zestaw aerografów jak marzenie. Przerabianie teraz tej Iwaty na większą dyszę to idiotyczny pomysł, zresztą nie wiem czy się da i czy ktoś takiego eksperymentu próbował. A tak w ogóle to dokupienie do niej nowej dyszy i iglicy to koszt już bliski cenie np. Procona 266 więc...

Tylko po jakiego to wszystko skoro Iwata HP-CH albo Procon 289 jako ten jedyny aerograf spisałby się o wiele lepiej.       

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.