Skocz do zawartości

F-111 Aardvark w miniaturze


Staryfajter1954

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Focus napisał:

FB-111A Hasegawa by Focus z 20 lat temu lub lepiej.

Obraz 003-1.jpg

Mam w swoich zbiorach jakieś zestawy Hasegawy ale nie mam pojęcia kiedy za nie się wezmę. Ten model ukazał się na początku lat 90 i był recenzowany w piśmie AERO Technika Lotnicza. Widać, że to model mający swoje lata chociażby przez brak preshadingu i różnicowania paneli albo śladów eksploatacji.’ W

zestawie było

malowanie z tygrysim statecznikiem pionowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airfix/Heller to był mój pierwszy Aardvark. Tak ponad 30 lat temu. Jedyne co wtedy wymieniłem/dodałem to przednie koła z jakiegoś rozbitego modelu veb plasticartu. I ruchome pylony plus  bomby "pożyczone" z Phantoma novo.

Staryfajter1954 jestem pełen podziwu za zbudowanie kokpitu. Czekam na ciąg dalszy. Szczególnie wnękę i koła główne.

 

ad "szczelinki" między kadłubem Monogram w EF-111 rozwiązał to tak:EF-111.thumb.jpg.774491a26fa35519edf9f48d858fcbe2.jpg

 

Przyklejone na końcu. Reszta pracuje razem ze skrzydłami.  (to działało, ale nie zmieniałem konfiguracji skrzydeł za często) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fixer napisał:

Dysze są bardzo uproszczone, ale nie wiem czy jakaś żywica jest dostępna.

jest dostępna z ResKita

 

RESKIT.jpg.00889af386a584ec84c55ae0cef07e71.jpg

Edytowane przez vark
korekta
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, vark napisał:

Airfix/Heller to był mój pierwszy Aardvark. Tak ponad 30 lat temu. Jedyne co wtedy wymieniłem/dodałem to przednie koła z jakiegoś rozbitego modelu veb plasticartu. I ruchome pylony plus  bomby "pożyczone" z Phantoma novo.

Staryfajter1954 jestem pełen podziwu za zbudowanie kokpitu. Czekam na ciąg dalszy. Szczególnie wnękę i koła główne.

 

ad "szczelinki" między kadłubem Monogram w EF-111 rozwiązał to tak:EF-111.thumb.jpg.774491a26fa35519edf9f48d858fcbe2.jpg

 

Przyklejone na końcu. Reszta pracuje razem ze skrzydłami.  (to działało, ale nie zmieniałem konfiguracji skrzydeł za często) 

 Chwilowo projekt odnowienia i przebudowania nieco Aardvarka z Airfixa m,usiałem odłożyć ponieważ do rozgryźnięcia mam: wykonanie dość skomplikowanej tablicy przyrządów, zdobycie odpowiednich kół do podwozia przedniego oraz wykładanie całkowicie od podstaw goleni podwozia przedniego. W oryginale jest ona dość skomplikowanym układem a w modelu... wygląda jak coś co nie stało nawet koło prawdziwej goleni , jest rachityczne i czeka jedynie na to by się to coś złamało. Samo wykonanie luków podwozia i ich wyposażenie nie powinno być trudne i już przetestowałem na modelach Starfightera z Matchboxa i Academy co pokazałem na wcześniejszych zdjęciach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazałem w poprzednich postach buduję model Aardvarka ze starego Airfixa. Jest to wersja E i teraz mam pytanie czy możecie podesłać jakieś ciekawe niebanalne malowania Aardvarka w wersji E? Szczerze mówiąc malowania wietnamskie nie bawią mnie i niczego nie wnoszą do mojej kolekcji i chciałbym wykonać model tej maszyny w jakimś ciekawym i eleganckim malowaniu, które będzie przyciągało wzrok i cieszyło oko. Szuka, ciekawych malowań dla wersji E i jak na lekarstwo :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nietypowym malowaniem na F-111E może być problem. Jedyne jakie znam to315937093_f-111E-76.thumb.jpg.b924194479c65c635e717d048fc75c57.jpg

zdjęcie zamieszczone tylko w celu dyskusji

111 podwozie ma ciekawe.  Airfix maksymalnie uprościł wszystko co tylko można...

992867482_F-111Emain.jpg.348190c7a4c736ae951723b909b313cf.jpg438355389_F-111Efront.thumb.jpg.e0bf9b462aa4417e5f9acf832395f476.jpg

 

na zakończenie "szczelinki"  tak to jest maskowane w prawdziwym samolocie (skrzydła niestety złożone)

551393598_F-111Ewing.thumb.jpg.3d93197acda286b1bb21de17d17ce9a5.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vark napisał:

Z nietypowym malowaniem na F-111E może być problem. Jedyne jakie znam to315937093_f-111E-76.thumb.jpg.b924194479c65c635e717d048fc75c57.jpg

zdjęcie zamieszczone tylko w celu dyskusji

111 podwozie ma ciekawe.  Airfix maksymalnie uprościł wszystko co tylko można...

992867482_F-111Emain.jpg.348190c7a4c736ae951723b909b313cf.jpg438355389_F-111Efront.thumb.jpg.e0bf9b462aa4417e5f9acf832395f476.jpg

 

na zakończenie "szczelinki"  tak to jest maskowane w prawdziwym samolocie (skrzydła niestety złożone)

551393598_F-111Ewing.thumb.jpg.3d93197acda286b1bb21de17d17ce9a5.jpg

Pokazałeś jedno z najładniejszych albo najładniejsze malowanie Aardvarka w wersji E. Ładniejsze sà tylko malowania prototypu FB-111A przypominające malowanie bolidów F1.

Natomiast szpara za skrzydłami w pozycji rozłożonej wygląda jak na tych zdjęciach a więc jest ona zakryta przez nakładki z jakiegoś tworzywa (gumy ?).

BDD92CA2-73C4-4267-AE18-BE7E5CA340EB.jpeg

0F6A79D7-0232-4F70-B626-9EE7269F571E.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy  jedno z najładniejszych albo najładniejsze malowanie Aardvarka w wersji E ...zależy co kto lubi. Miałem F-111E z Hasegawy właśnie w tym malowaniu i było dla mnie na tyle paskudne, że z przyjemnością pozbyłem się go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Pasqual napisał:

Czy  jedno z najładniejszych albo najładniejsze malowanie Aardvarka w wersji E ...zależy co kto lubi. Miałem F-111E z Hasegawy właśnie w tym malowaniu i było dla mnie na tyle paskudne, że z przyjemnością pozbyłem się go.

Zgadza się to rzecz gustu ale co by nie mówić jest to malowanie bardziej oryginalne i

niebanalne ale jak piszesz nie każdemu musi odpowiadać. Dla

mnie malowanie bardzo ładne i

wyróżniające spośród wielu tak samo łaciatych mrówników. 

.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że  jest sporo  miłośników tej maszyny,  tak więc mam pytanie odnośnie skali 1/48 z tego co się  orientuje mam na rynku  F-111 z Academy i Hobby Bossa. Który zestaw jest lepszy waszym zdaniem?  Ten z Academy jest się starym wypustem a HB nowszy. 

Edytowane przez Cazador
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

146104_0.jpg

 

146104_1.jpg

 

146104_2.jpg

 

16077211608152080186493.jpg

 

W pudle stare poczciwe ESCI z 1988 roku. za 5.95 $ w Pewexe 😂 ja swojego kupiłem też za około 3 dychy po 18 latach leżakowania w modelarskim.

 

IMG_20201211_222152.png

Edytowane przez Focus
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cazador napisał:

Widzę że  jest sporo  miłośników tej maszyny,  tak więc mam pytanie odnośnie skali 1/48 z tego co się  orientuje mam na rynku  F-111 z Academy i Hobby Bossa. Który zestaw jest lepszy waszym zdaniem?  Ten z Academy jest się starym wypustem a HB nowszy. 

Z tego co się orientuję to model Hobby Bossa  posiada zdecydowanie lepszy detal,

lepszej jakości kalkomanie  ale nie mam pewności czy osłona kabiny posiada prawidłowy kształt. Dobrze by było aby wypowiedział się ktoś kto budował oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cazador To ja się tylko zapytam jaką model varka chcesz budować A, C, E, F, G  FB, EF i w jakiej konfiguracji?

Mam oba (nie zbudowane, ciągle w pudełkach) więc nie powiem, który się lepiej składa. (nie słyszałem narzekań na składalność HB)

ad HB mam mieszane uczucia. Niby lepszy detal, więcej możliwości. Dla mnie osobiście  bez przeróbek i poprawek to zestaw varkopodobny.

HobbyBoss wygląda lepiej, ale ma skopany kształt osłony kabiny i  coś nie tak z dyszami silników/dopalaczy.f-111.jpg.df80719e9c508675af71bd649c551381.jpg

 

Jak ma być łatwo, miło i przyjemnie to hobbyboss. Jak merytorycznie to już zależy od chęci, umiejętności i/lub budżetu :bleh:

Aardvarki z Academy miały dwie odsłony. Stare zestawy  z lat 90  i poprawiony wydany  tak z 10 lat temu?

 

@Staryfajter1954 proszę przerobić swojego airfixa na wersję G i od razu znajdą się ciekawsze malowania i znikną wietnamskie łatki :haha:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, vark napisał:

@Cazador To ja się tylko zapytam jaką model varka chcesz budować A, C, E, F, G  FB, EF i w jakiej konfiguracji?

Mam oba (nie zbudowane, ciągle w pudełkach) więc nie powiem, który się lepiej składa. (nie słyszałem narzekań na składalność HB)

ad HB mam mieszane uczucia. Niby lepszy detal, więcej możliwości. Dla mnie osobiście  bez przeróbek i poprawek to zestaw varkopodobny.

HobbyBoss wygląda lepiej, ale ma skopany kształt osłony kabiny i  coś nie tak z dyszami silników/dopalaczy.f-111.jpg.df80719e9c508675af71bd649c551381.jpg

 

Jak ma być łatwo, miło i przyjemnie to hobbyboss. Jak merytorycznie to już zależy od chęci, umiejętności i/lub budżetu :bleh:

Aardvarki z Academy miały dwie odsłony. Stare zestawy  z lat 90  i poprawiony wydany  tak z 10 lat temu?

 

@Staryfajter1954 proszę przerobić swojego airfixa na wersję G i od razu znajdą się ciekawsze malowania i znikną wietnamskie łatki :haha:

A może przerobię na wersję A i zrobię zbiegi prototyp ?  Zastanawiam się co by trzeba było zrobić by powstała wersja A lub G poza wlotami powietrza na TP1? 

 

 

Edytowane przez Staryfajter1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest taki artykuł...:

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-111_Aardvark

 

Tam jest napisane, że F-111G  to właściwie FB-111, czyli dłuższe skrzydła i przebudowany tył kadłuba. Obie maszyny zdecydowanie różne od "zwykłego" F-111A.

 

Ja osobiście nie mogę się dosyć namalować kamuflażu SEA...

 

A ja życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już mirage3 wyjaśnił inne wloty powietrza (umownie z "płytą" lub bez) i inna rozpiętość skrzydeł

jak z E ➡️ A to wloty powietrza, a jak z E ➡️ G to powiększamy skrzydła z 63 stóp to 70 stóp (19m do 21m)

 

a  może?

F-111-NASA.thumb.jpg.f6cf01c88fb1127b60d77e570301dbc1.jpg

 

Tutaj to już zupełnie nowe skrzydła. Malowanie ładne.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już miałbym robić downgrade to do wersji A bo łatwiej jest dodać płytę przy wlocie niż wydłużać całe skrzydła. 

Vark pokazany na zdjeciu eksperymentalny mrównik ma faktycznie fajne malowanie i mniej więcej o coś takiego mi

chodzi ale poszukam zdjęć maszyn o klasycznych skrzydłach. 

Edytowane przez Staryfajter1954
Rozszerzenie postu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Focus napisał:

146104_0.jpg

 

146104_1.jpg

 

146104_2.jpg

 

16077211608152080186493.jpg

 

W pudle stare poczciwe ESCI z 1988 roku. za 5.95 $ w Pewexe 😂 ja swojego kupiłem też za około 3 dychy po 18 latach leżakowania w modelarskim.

 

IMG_20201211_222152.png

A tu jeszcze Raven z ESCI tak do

kompletu :). Mam jeszcze edycję z Italeri po przejęciu form od konkurencji. 

 

 

 

 

 

CDE6739D-BE4E-4938-9D50-5D0312AD79CF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, vark napisał:

jak już mirage3 wyjaśnił inne wloty powietrza (umownie z "płytą" lub bez) i inna rozpiętość skrzydeł

jak z E ➡️ A to wloty powietrza, a jak z E ➡️ G to powiększamy skrzydła z 63 stóp to 70 stóp (19m do 21m)

 

a  może?

 

 

Tutaj to już zupełnie nowe skrzydła. Malowanie ładne.

No taki to nawet mnie, się podoba! Nawet bardzo!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Staryfajter1954 napisał:

Owszem to malowanie też mi się bardzo podoba ale niestety to skrzydło jest problematyczne bo trzeba je przerabiać :(. Bez przeróbki nie będzie pasowało malowanie z wersją.

Tak wiem, też czytałem ten: https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234932713-f-111-afti-testbed/ artykuł. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.