Jump to content

F-111 Aardvark w miniaturze


Staryfajter1954
 Share

Recommended Posts

14 minut temu, vark napisał:

Widzę, że malowanie znalazło uznanie. To teraz jakiś sensowny plan skrzydeł...

i trzymamy kciuki za kolegę Staryfajter1954

Jest kilka kwestii do rozwiązania by ten Aardvark z Airfixa/Hellera wyglądał jak należy. Luki podwozia trzeba wykonać od podstaw ale to proste, goleń podwozia przedniego też. No i koła do przodu zdobyć te zestawowe są za cienkie do skali. Przydałyby się jakieś ze złomu modelarskiego. Może ktoś ma takie z modelu Monograma, ESCI czy Intaleri. A może cały zestaw podwoziowy z tych modeli gdzieś zalegający w lamusie? Chętnie pryzgarnąłbym. A może jakaś tablica przyrządów chociażby na wzór ? Też miłe widziana. Jakieś kalkomanie na tablicę również się przydadzą. Poza tym szukam jakiś ciekawych malować dla wersji A bo chyba dodam te płyty przy wlotach powietrza.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Staryfajter1954 napisał:

Jest kilka kwestii do rozwiązania by ten Aardvark z Airfixa/Hellera wyglądał jak należy. Luki podwozia trzeba wykonać od podstaw ale to proste, goleń podwozia przedniego też. No i koła do przodu zdobyć te zestawowe są za cienkie do skali. Przydałyby się jakieś ze złomu modelarskiego. Może ktoś ma takie z modelu Monograma, ESCI czy Intaleri. A może cały zestaw podwoziowy z tych modeli gdzieś zalegający w lamusie? Chętnie pryzgarnąłbym. A może jakaś tablica przyrządów chociażby na wzór ? Też miłe widziana. Jakieś kalkomanie na tablicę również się przydadzą. Poza tym szukam jakiś ciekawych malować dla wersji A bo chyba dodam te płyty przy wlotach powietrza.

 

Co do malowania to posyukaj na F-111.net jest tam np. jeden F-111A ww ogóle nie pomalowany.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, AnatolPigwa napisał:

Prekursoremm programu ATFI był program TACT, gdzie też latał ciekawo pomalowany F-111E ale skrzydło również nie było "standardowe":

307046main_ECN-3945_full.jpg (5100×4000) (nasa.gov)

 wg tej strony : https://www.nasa.gov/centers/dryden/multimedia/imagegallery/F-111TACT/F-111TACT_proj_desc.html

w programie TACT brały udział F-111A "The first tests occurred during the late 1960s when NASA worked on evaluating problems with the early F-111A (#63- 9771 and #63-9777) for the Air Force and Navy. The early 1970s through the late 1980s brought the second and third phases of testing with an on-going effort to improve the F-111A (#63-9778)."  i ten ostatni jest na zdjeciu.

 

@Staryfajter1954 nie chcę namawiać do złego  (i kolejnych wydatków) ale zakup EF-111A z Revella rozwiązałby większość problemów, a części Arfixa użyć do przeróbki na F-111A (przy mocnej potrzebie wykorzystania airfixa {górę statecznika}, a nie budowania od podstaw) Zakup pozwoli również zaspokoić ewentualną żądze przerabiania i modyfikacji :jezyk:

 

ad modeli/części zalegających . W tym temacie niestety nie pomogę. Wszystkie moje varki nie przeżyły przeprowadzki.placze: ocalały tylko te w pudłach.

Edited by vark
literówka
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, vark napisał:

 wg tej strony : https://www.nasa.gov/centers/dryden/multimedia/imagegallery/F-111TACT/F-111TACT_proj_desc.html

w programie TACT brały udział F-111A "The first tests occurred during the late 1960s when NASA worked on evaluating problems with the early F-111A (#63- 9771 and #63-9777) for the Air Force and Navy. The early 1970s through the late 1980s brought the second and third phases of testing with an on-going effort to improve the F-111A (#63-9778)."  i ten ostatni jest na zdjeciu.

 

@Staryfajter1954 nie chcę namawiać do złego  (i kolejnych wydatków) ale zakup EF-111A z Revella rozwiązałby większość problemów, a części Arfixa użyć do przeróbki na F-111A (przy mocnej potrzebie wykorzystania airfixa {górę statecznika}, a nie budowania od podstaw) Zakup pozwoli również zaspokoić ewentualną żądze przerabiania i modyfikacji :jezyk:

 

ad modeli/części zalegających . W tym temacie niestety nie pomogę. Wszystkie moje varki nie przeżyły przeprowadzki.placze: ocalały tylko te w pudłach..

Ja powiem tak, jestem fanem modelarskiego vintage i model Airfixa idealnie mi się wpisuje do tego trendu i kolekcji mrówników od najstarszego do najnowszego. Jest on swego rodzaju modelarskim wyzwaniem co nie znaczy, że już nie mam modelu Revella bo mam bawet dwa takie modele (jeden oryginalny a drugi sklejony do odnowienia). Fakt pozostaje faktem, że już wiele pracy włożyłem w ten model więc należałoby go za jakiś czas ukończyć. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Przy pracach nad moim F-111 jest model tego pana z Britmodellera. Ja jednak użyję aerografu do malowania swojego mrównika i dołożę te płyty przy wlotach powietrza. Jako prototyp TFX w szarym malowaniu wyglądałby świetnie.

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235021314-airfix-f-111e-somewhere-in-england/page/3/

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Staryfajter1954 napisał:

Ja powiem tak, jestem fanem modelarskiego vintage i model Airfixa idealnie mi się wpisuje do tego trendu i kolekcji mrówników od najstarszego do najnowszego. Jest on swego rodzaju modelarskim wyzwaniem co nie znaczy, że już nie mam modelu Revella bo mam bawet dwa takie modele (jeden oryginalny a drugi sklejony do odnowienia). Fakt pozostaje faktem, że już wiele pracy włożyłem w ten model więc należałoby go za jakiś czas ukończyć. 

To pozostaję życzyć  "Bonne chance !"

Tak dla formalności model EF-111A z Monogramu  do młodych nie należy, swoją premierę miał w 1984 roku. Ale do arfixa trochę brakuje. Ten jest na rynku od 1967. (daty dzięki uprzejmości scalemates)

 

I taka ciekawostka odnośnie programu TFX.  Jeden z konkurentów 812307635_EarlyBoeing818concept.thumb.jpg.49b151998e10b2acc17839c655546880.jpgEarly Boeing 818 concept for TFX

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, vark napisał:

To pozostaję życzyć  "Bonne chance !"

Tak dla formalności model EF-111A z Monogramu  do młodych nie należy, swoją premierę miał w 1984 roku. Ale do arfixa trochę brakuje. Ten jest na rynku od 1967. (daty dzięki uprzejmości scalemates)

 

I taka ciekawostka odnośnie programu TFX.  Jeden z konkurentów 812307635_EarlyBoeing818concept.thumb.jpg.49b151998e10b2acc17839c655546880.jpgEarly Boeing 818 concept for TFX

Szkoda, że Monogram nie wprowadził innych wersji Aardvarka i skupił się jedynie na wersji walki elektronicznej. Revell produkując ten model mógłby ze swojej strony nieco go zmodernizować poprzez dodanie usterzenia  dla wersji A  ewentualnie dodać wloty powietrza TP II i zmienić linie na wklęsłe jak to Italeri zrobiło ze swoim F-15C Eagle. Ten model ma jeszcze potencjał i Revell powinien go wykorzystać zamiast przepakowywać stare wypraski w nowe pudełka. 

To jedno a drugie konkurencyjny Boeing także wygląda niesamowicie pięknie i wygląda jak jakieś połączenie RA-5C Vigiliante z F-104 Starfighter. Odnoszę wrażenie, że konkurent Aardvarla byłby bardziej "myśliwski" i bardziej samolotem przewagi powietrznej oraz rozpoznawczym jak Vigiliante a więc coś jak Tomcat pomieszany właśnie z RA-5C.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To jest wczesna propozycja Boeinga. Następna była bardziej futurystyczna... wloty powietrza na kadłubie.

 

Monogram do przeróbki cały kadłub (dwie z trzech ramek) aby  uzyskać zwykłego Aardvarka. Co czyni rzecz ekonomicznie nieopłacalną. Revell zmienił właściciela i raczej nie będzie "inwestował" w nowości czy duże modyfikacje. Italeri to teraz w większości wznowienia z nowymi kalkami(wznowienie F-111 jest z zapowiedziach od 2019:bleh:).  Airfix wydaje to, co latało w barwach RAFu.  Zostali producenci z Chin (przeskalowany hobby boss raczej bez szans na korekt błędów z 48) lub Academy.

Niestety F-111 jest za mało popularnym samolotem, ubogim w ciekawe malowania. Najlepiej znanym z operacji El Dorado Canyon czy Desert Storm.  Co doskonale pokazuje wybór F-111F  przez Hobby2000.   Zupełnie nowy Aardvark? Mało prawdopodobne.   Dodatkowo model, nawet w 72 do małych nie należy (gabaryty + ilość części) co wymaga sporych nakładów, a ryzyko duże.  Jest Hasegawa :jupi2: tylko trzeba ją upolować...

Link to comment
Share on other sites

Obejrzałem oferty z Allegro i ceny hasegawowskich wydań baaardzooo wysokie. To już chyba modele kolekcjonerskie vintage ale... nadal produkowane i będą wydane przez katowicką firmę Hobby 2000 więc moim zdaniem te ceny są zbyt zawyżone. Oczywiście każdy ustala sobie ceny jakie chce ale czy to jest dobre takie zawyżanie kiedy mają się w niedługim czasie pojawić polskie edycje rozsądne ? Moim zdaniem nie ale w końcu nikt nikogo nie zmusza do ich zakupów a sprzedający albo ich nie sprzeda (za niewiele więcej albo w tej samej cenie kupi się Aardvarki w 48 z Hobby Bossa lub Academy) albo będzie musiał obniżyć ich cenę  bo z nimi zostanie.  To

tyle w kwestii Hasegawy ale widziałem też zestaw bez Ravena z Italeri/ESCI z dodatkowym usterzeniem od wersji A Aardvarka (usterzenie od Hasegawy, sprzedawca ma na sprzedaż jeszcze dwa Raveny z Hasegawy).

Myślę, że to dość rozsądna propozycja jeśli kogoś nie stać na

zestaw Hasegawy, która do dziś jest najlepszym

Aardvarkiem w 72 a może i w każdej skali.

Na Allegro jest też diecast w 144, który jest zdecydowanie lepszy od 

144 Minicrafta, który ma zdecydowanie fatalny cały przód (za krótka cześć dziobowa i fatalna osłona kabiny).

Zastanawiam się czy nie

kupić takiego

diecasta i nie przerobić go na typowy model redukcyjny ? Ma Facebooku bodajże widziałem takiego przerobionego gotowca i muszę powiedzieć, że wyglądał znakomicie ! Może warto się pokusić o przeróbkę ? 
Są też dwa diecasty w 72 w kosmicznych cenach ale je pozostawię bo tu

się zajmujemy modelami typowo redakcyjnymi.

I na koniec od jakiegoś czasu wisi ogłoszenie z Aardvarkiem w 48 z Monograma. To już vintage produkowany początkowo przez amerykańską firmę AURORA (jedyna wydała Aardvarka w wersji B) a następnie po drobnych modernizacjach form przez Monogram. Model stary i z uproszczeniami ale do kolekcji modelarskich zabytków może być. 

Edited by Staryfajter1954
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Staryfajter1954 napisał:

Obejrzałem oferty z Allegro i ceny hasegawowskich wydań baaardzooo wysokie.

Może właśnie liczą na jeleni, którzy rzucą się na "rzadki" model,  nie wiedząc że Hobby 2000 wkrótce wyda swoje reboxy.

Podobna sytuacja była na allegro kiedy wychodził B-2 Modelcollecta - też był wysyp Testorsów i Italeri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Fixer napisał:

Może właśnie liczą na jeleni, którzy rzucą się na "rzadki" model,  nie wiedząc że Hobby 2000 wkrótce wyda swoje reboxy.

Podobna sytuacja była na allegro kiedy wychodził B-2 Modelcollecta - też był wysyp Testorsów i Italeri.

Tylko czy też w tak bandycko wysokiej cenie ? Najzabawniejsze jest to, że przepaki Hobby 2000

zawoerają te same wypraski co Hasegawy. Chyba dobrze to podsumowałeś. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, RAV napisał:

Wznowienie może być o tyle ciekawsze, ze pewnie kalki nie będą pożółkłe, co starym Hasegawom się zdarzało.

Zgadza się kalkomanie w starszych wydaniach tych samych modeli miewa pożółkłe kalkomanie i wyglada tp zwyczajnie brzydko. Nowe edycje mają już kalkomanie na jasnym filmie. 

Link to comment
Share on other sites

Podoba mi się ten temat,więc dorzucam coś od siebie . Koledzy zapomnieli o kopii modelu Academy firmy Zengdefu.Ma swoje wady.Kalki do wymiany,trzeba wypolerować  powierzchnię wyprasek, oszklenie nie ustępuje temu z Academy.Reszta to to samo,za 1/3 ceny. Jest wersja z krótkimi,długimi skrzydłami jest też EF111.Mam kilka oddam za niewielką kasę .To nie jest krypto reklama,po  prostu ich nie zrobię 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Staryfajter1954 napisał:

...ale widziałem też zestaw bez Ravena z Italeri/ESCI z dodatkowym usterzeniem od wersji A Aardvarka (usterzenie od Hasegawy, sprzedawca ma na sprzedaż jeszcze dwa Raveny z Hasegawy).

Myślę, że to dość rozsądna propozycja jeśli kogoś nie stać na

zestaw Hasegawy...

Pytanie to tych co maja Kruka z Escl/Italeri.  Czy w ramkach są części umożliwiające budowę wersji bombowej prosto z pudełka?  Raven, a F-111A to nie tylko inne usterzenie czy parę anten i wzmocnień.  Te najbardziej widoczne to inny kształt kadłuba pod statecznikami, osłony podwozia przedniego, komory bombowej. Hasegawa w swoich modelach daje inny dół kadłuba w zależności od wersji EF czy F.

 

Jakieś sugestie co do ceny zapowiadanego modelu z Hobby2000  :hmmm:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, vark napisał:

Pytanie to tych co maja Kruka z Escl/Italeri.  Czy w ramkach są części umożliwiające budowę wersji bombowej prosto z pudełka?  Raven, a F-111A to nie tylko inne usterzenie czy parę anten i wzmocnień.  Te najbardziej widoczne to inny kształt kadłuba pod statecznikami, osłony podwozia przedniego, komory bombowej. Hasegawa w swoich modelach daje inny dół kadłuba w zależności od wersji EF czy F.

 

Jakieś sugestie co do ceny zapowiadanego modelu z Hobby2000  :hmmm:

Zielone ramki to Raven z oryginalnego ESCI a szare to Aardvark z Italeri . 

6FC4752E-D903-4ADB-A96D-99711E50FE8D.jpeg

066A49D9-46E2-426E-B25A-961F27E4ACF2.jpeg

20537640-1749-40DA-99AF-A98FD3CF98FD.jpeg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2020 o 08:13, Fixer napisał:

Może właśnie liczą na jeleni, którzy rzucą się na "rzadki" model,  nie wiedząc że Hobby 2000 wkrótce wyda swoje reboxy.

Podobna sytuacja była na allegro kiedy wychodził B-2 Modelcollecta - też był wysyp Testorsów i Italeri.

 

Jeśli Hobby2000 będzie znacząco tańszy to zejdzie ns pniu i będzie tak samo trudny do doszania jak np. zeszłoroczny repack A-4M.

 

Faktem że ceny tych F-111 na Allegro są o ok. 20% za wysokie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.