Jump to content

Yukikaze, 1/350 Hasegawa


krzychu83
 Share

Recommended Posts

Czołem

Nigdy okrętów nie sklejałem ,chociaż bardzo mnie ciągnęło :) . Zamarzyłem sobie trio z operacji "Ten-Go" -  "Yukikaze", "Yahagi" i na końcu boski "Yamato" :). Co z tych planów wyjdzie, zobaczymy po ukończeniu "Snieżnego Wiatru" :)

Jak na razie złożyłem kadłub, wkleiłem pokład i kilka elementów fototrawionych. Wykorzystam co mogę z zestawu Eduarda (do wersji z 1940r) oraz dedykowany Hasegawy (o ile wystarczająco dużo melisy wypiję, bo praca z takimi maleńtwami jest wymagająca 🤣 )

Zabieram się teraz za nadbudówki, kominy, i resztę, którą będę malował oddzielnie (tak mi się wydaje logiczne, żebym potem do wszelkich washy i zacieków miał lepszy dostęp).

Pozdrawiam :)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edited by krzychu83
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, slawekmalysek napisał:

Ja również zasiadam i podpatruję, szczególnie miejsce po zdemontowanej wieży 😉 bo też mam blachy dedykowane do wczesnej wersji 

Jak spasowanie kadłuba i pokładu?

 

Spasowanie bardzo dobre, żadnych problemów.

Z blach nie wszystko wykorzystam, dziś poległem w  relingach na wieżyczkach  🥵, ale ja to czułem, więc wkleiłem tylko to co się dało i lufy abera

 

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Edited by krzychu83
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, krzychu83 napisał:

Spasowanie bardzo dobre, żadnych problemów.

Z blach nie wszystko wykorzystam, dziś poległem w  relingach na wieżyczkach  🥵, ale ja to czułem, więc wkleiłem tylko to co się dało i lufy abera

 

szkoda ale możesz spróbować jeszcze raz masz jeszcze jeden komplet w zapasie😜

do klejenia wstepnego użyj tamiyowskiego extra thin ( rozmiękczy plastik) a potem wzmocnij CA , jeszcze nie próbowałem na relingach ale w innych przypadkach działa

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, slawekmalysek napisał:

szkoda ale możesz spróbować jeszcze raz masz jeszcze jeden komplet w zapasie😜

do klejenia wstepnego użyj tamiyowskiego extra thin ( rozmiękczy plastik) a potem wzmocnij CA , jeszcze nie próbowałem na relingach ale w innych przypadkach działa

Ach... jeden zestaw na wyrzutnie torpedy też zje...łem 🤔🤷‍♂️😐.

Hmm, extra thin zniszczy  powierzchnie chyba lekko? . CA zmyje debonderem jakby co i wolałbym na przyszłość poszukać jakiegoś baaardzo gestego kleju CA do takiej lichej i wiotkiej drobnicy (aczkolwiek gęsty zawsze mi wystarczał do pancerki)

Edited by krzychu83
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, krzychu83 napisał:

Ach... jeden zestaw na wyrzutnie torpedy też zje...łem 🤔🤷‍♂️😐.

Hmm, extra thin zniszczy  powierzchnie chyba lekko? . CA zmyje debonderem jakby co i wolałbym na przyszłość poszukać jakiegoś baaardzo gestego kleju CA do takiej lichej i wiotkiej drobnicy (aczkolwiek gęsty zawsze mi wystarczał do pancerki)

Bez obaw, thinem od tamki nie wyrządzisz szkód pod warunkiem że nie zalejesz plastiku😎, to co radzą koledzy też  b.dobre chociaż na relingach nie miałem jeszcze okazji wypróbować bo jak i Ty będę wkrótce kleił pierwsze pływadło normalnie to tylko pancerka i samoloty 😁

Czekam na c.d.😉

Link to comment
Share on other sites

ale nastąpił wysyp japońców w 350  :mrgreen:

Powodzenia w budowie - ja też polecam klej BCG - z CA to jest zawsze adrenalina - tylko jedno podejście, albo wyjdzie albo d....a :haha:

BCG tą zaletę że można dużo rzeczy pasować klejąc bo długo schnie więc można przesuwać, doginać, poprawiać i nie problem go rozkleić. Nie można tylko odkładać roboty z późniejszym punktowym podklejeniem CA zbyt długo. Kiedyś miałem sytuację że pokleiłem relingi BCG ale nie zdążyłem połapać CA, musiałem nagle odłożyć robotę na kilka godzin, jak wróciłem wieczorem i chciałem skończyć to się okazało że wszystko poodpadało bo klej musiał wyparować

 

EDIT --------------------

 

4 godziny temu, krzychu83 napisał:

Ok, dzięki, w weekend robię kominy i te "pajączki" na ich szczycie, tam też jest punktowo przyklejane więc przetestuję 😁

pomaluj zawczasu wnętrza kominów dokładnie na czarno, po przyklejeniu siatek (je tez polecam pomalować przed przyklejeniem, ale oczywiście wcześniej odpowiednio podoginać) będzie ciężko zrobić do ładnie

Edited by M.A.V.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Co Ty Zbychu za androny opowiadasz :haha:  BCG po wyschnieciu trzyma jak złoto, ja na przykład nie wszystko potem glutem podlewam. Choćby olinowanie na Fujuzuku czy Nagatsuku, czy nawet Dantonie. To tylko BCG, żadnego gluta...

A nad PVA ma tą przewagę że po wyschnięciu nie ma "grubości" więc nie trzeba czyścić nadmiaru.

Edited by Szydercza Gała
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Szydercza Gała napisał:

Co Ty Zbychu za androny opowiadasz :haha: 

No jak własną Matkę-Rodzicielkę kocham !  tak było drogi Michale !  :szczerbol:   

caluśki kadłub wokoło relingami pokleiłem, nie było mnie pół dnia (z 5-6h) i jak wróciłem wszystko poodpadało niczym liście z jesionu po pierwszych przymrozkach  :haha:

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, M.A.V. napisał:

 

pomaluj zawczasu wnętrza kominów dokładnie na czarno, po przyklejeniu siatek (je tez polecam pomalować przed przyklejeniem, ale oczywiście wcześniej odpowiednio podoginać) będzie ciężko zrobić do ładnie

tak też kolego zrobiłem, aczkolwiek blaszek nie malowałem przed, i tak będzie syćko malowane podkładem i farbą itd...

Faktycznie, użyłem kleju a'la wikol i praca spokojniejsza....

 

9.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Szydercza Gała napisał:

To jakaś podrUPka BCG chyba była.

takiego używam :

klejj.jpg.6f784425b8dafd5f66cf77598412d059.jpg

chociaż teraz tak się zastanawiam że może wina była w nieprzetarciu dołów słupków relingów papierem ściernym :hmmm:

Relingi już miałem wcześniej pomalowane więc kleiłem "pomalowane na pomalowane" i może stąd słaba przyczepność była 

 

 

EDIT  ---------------------------------------------------------------------

do meritum......

 

9 godzin temu, krzychu83 napisał:

tak też kolego zrobiłem, aczkolwiek blaszek nie malowałem przed, i tak będzie syćko malowane podkładem i farbą itd...

 

nie chcę Cię martwić ale okratowanie do poprawy....  może w 700 jeszcze by przeszło ale w 350 to będzie słabo wyglądać  !

 

Ono nie było płaskie ale wyoblone - kilka fotek :

yuki-1.jpg.fb76b514b17b219cf9799e8e3200cfbb.jpg

 

yuki-4.jpg.635031f4c906b0882db28afc6dfa2b8f.jpg

 

tu w porcie z pokrowcami na kominach ale widać kształt :

yuki-2.jpg.bfbc710bf5452f5db8f51eec310d6ddd.jpg

 

yuki-5.jpg.cfe0acab76a15433329323ee5ff83198.jpg

 

No i tu chyba najlepiej to widać  - komin przedni, ale krata na tylnym ukształtowana była tak samo

yuki-3.jpg.69573742a9bba06ca694a53dbdcad2e6.jpg

 

Ja blaszkę kominową zawsze maluje od razu bo wtedy jak wnętrze komina i kratkę mam już "na gotowo" na czarno to potem całość maskuje taśmą i bez problemu można resztę z zewnątrz pomalować wg kamuflażu - tak zawsze było mi najwygodniej ale nie upieram się że to jedyna słuszna metoda :szczerbol:

Edited by M.A.V.
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, M.A.V. napisał:

 

nie chcę Cię martwić ale okratowanie do poprawy....  może w 700 jeszcze by przeszło ale w 350 to będzie słabo wyglądać  !

 

Ono nie było płaskie ale wyoblone...

 

 

Spoko, nie martwisz,  trudno 🤷‍♂️ 😉Lekko próbowałem je odgiąc ale efekt słaby,  więc zostanie jak jest

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jedna rzecz, czy stanowiska działek przeciwlotniczych były opancerzone, zamiast relingów? Eduard na podwójne stanowisko daje relingi (ale wiadomo, to do wczesnej wersji), Hasegawa nic...

W publikacji Wiśniewskiego (Profile morskie nr.24) , na jego planach dziobowe i podwójne stanowiska mają relingi  a dwa rufowe nie...

 

yuk_instr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.