Skocz do zawartości

[L] Vought F-8P Crusader France Navy no.35 Academy 1:72


sjr

Rekomendowane odpowiedzi

Ja chcę tylko dodać,że  opcja z podniesionym skrzydłem wychylonymi klapami  otwartą pustą kabiną jest co prawda modelarskiego punktu widzenia ...kozacka, ale czy generalnie nie stanowi ewenementu  eksploatacyjnego? Przynajmniej z tego co się naoglądałem  taka pozycja skrzydła występowała przy lądowaniu i starcie   zaraz po  lub  przed?  Pilot w kabinie  był  obecny. Widziałem foto gdzie taka  pozycja  łącznie  ze złożonymi  skrzydłami   dotyczyła egzemplarza testowego w  warunkach mocno serwisowych. Macie jakieś  przemyślenia w temacie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh te  jety, same problemy z nimi jeszcze zanim człowiek rozpocznie na dobre zabawę. Dziś wyjąłem owiewki z folii i lekko się zdziwiłem... Zamawiał ktoś części zamienne z Academy? 

IMG_20211127_091737.jpg

IMG_20211127_091717.jpg

IMG_20211127_091658.jpg

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F8-Bellinger-960_640.jpg

 

Czarna jak dusza szatana.

 

Chodzi o to aby nie odbijała światła.

 

Edytowane przez Moses
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kwestia zdjęcia, w tamtym kursie uszczelki gumy zolte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Sloty wewnętrzne powinny być wysunięte o 25 stopni, zewnętrzne o 27 stopni. Klapy o 20 stopni a klapolotki o 40stopni

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2022 o 19:13, Moses napisał:

Sloty wewnętrzne powinny być wysunięte o 25 stopni, zewnętrzne o 27 stopni. Klapy o 20 stopni a klapolotki o 40stopni

Ciężko mówić o slotach skoro nic się nie wysuwa i nie tworzy szczeliny :)  Klapy przednie to tak. Dodatkowo chciałbym zauważyć,  że francuskie Crusadery mają łamane na "dwa" przednie klapy więc podana wartość może się zmienić. Bazowałbym raczej na zdjęciach  dostępnych w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co lepsze, zdjecia z sieci na oko, czy info z monografii, pozatym dla "klap przednich" masz podane dwie wartosci 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką mam wizję, nie wiem czy to możliwe ustawienie czy sf ale odpada problem z przednimi "klapami" i wydaje mi się że zamknięte skrzydła ładniej się prezentują niż otwarte :)

Tylne klapy już wklejone 

Skrzydła na szczęście mogę zamknąć na dowolnym etapie składania 

IMG_20220111_215430_compress64.jpg

IMG_20220111_215446_compress71.jpg

IMG_20220111_215415_compress31.jpg

IMG_20220111_215422_compress1.jpg

Edytowane przez sjr
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamknietych skrzydłach takie ustawienie jest mozliwe. Szkoda, bo cały urok Crusadera to własnie z podniesionymi skrzedłami 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2022 o 21:32, mirage3 napisał:

Ciężko mówić o slotach skoro nic się nie wysuwa i nie tworzy szczeliny :)  Klapy przednie to tak. Dodatkowo chciałbym zauważyć,  że francuskie Crusadery mają łamane na "dwa" przednie klapy więc podana wartość może się zmienić. Bazowałbym raczej na zdjęciach  dostępnych w sieci.

 

Już wiem że ten projekt nie będzie short runem, ale faktycznie, przednie klapy były dzielone:

IMG_20220113_154214.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za prawdę kiedyś zostało napisane:

 

Sloty (czasami też nazywane skrzelami) – stałe lub ruchome elementy na krawędzi natarcia, tworzące szczelinę, dzięki której na górną powierzchnię płata dostaje się szybciej poruszające się powietrze – pozwala to na zwiększenie maksymalnego kąta natarcia.


Klapy przednie (noskowe) – ruchome elementy na krawędzi natarcia umożliwiające zmianę wysklepienia profilu płata;

 

Szczeliny w F-8 nie widzę więc - Klapy przednie 😜

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, em napisał:

E nie,  podejdz pod 737  i spójrz na skrzydło pomiędzy kadlubem a silnikiem.Bedzie tam cus od frediego Krugera

 

Tak przewrotnie zapytam... Co ma 737 do F-8 ?  To że hAmerykański ? 😜  

Teraz który 737 bo taki MAX to zdaje się, że ma inne skrzydła niż taki np. 737-800

 

EDIT: Nie ma co  kasztanić wątku koledze @sjr więc skończmy tą akademicką dyskusję :szczerbol:

Edytowane przez mirage3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.