Skocz do zawartości

Abc Modelfarb P51/P51A Mustang ( Mk I/Mk Ia)


myszaty

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, myszaty napisał:

Zacząłem się zastanawiać jaki cel przyświecał decyzjom że samolot rozpoznawczy nie musi mieć radia?!?

W momencie gdy najważniejsze było szybkie przekazanie informacji o ruchach wroga.

To co pisałem dotyczyło rozpoznania "strategicznego" - tu i tak dopiero jak samolot przywiózł zdjęcia można było je wywołać i interpretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ma trochę sensu...

Muszę też wziąć pod uwagę że nie było tranzystorów ,tylko lampy, mało wydajne akumulatory, więc przekładało się to na realne zużycie  paliwa i zasięg.

A że pilot nie miał jak nadać ,,mayday"...wojna.

Edytowane przez myszaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty rozpoznawcze latały z radiem. Do rozpoznania nie było potrzebne, ale do ogólnego latania owszem.

Wyjątki może i były, ale ja nie słyszałem i byłyby to faktycznie wyjątki warunkowane daną misją..

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, greatgonzo napisał:

Pomijając skuteczność radia przy przekazywaniu materiału utrwalonego na zamkniętym w kasecie filmie ;).

A kto twierdzi że przesyłali radiem fotki????

Z tym że pilot w jednoosobowym samolocie raczej by nie dał rady stukać morsem depesz i szyfrować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo załogant zaznaczał na mapie kwadrat w którym coś widział. Mógł składać meldunek co ustalony czas i podawać w nim koordynaty celów. Przez ukaefke , jakby latał blisko lini rozgraniczenia wojsk , jeśli dalej to kaefka i dane kwadratu /bo mapa danego rejonu była podzielona na kwadraty/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wyłączam bo się pogubiłem. Mustangi z  kamerą za fotelem latały z misją rozpoznania fotograficznego, o ile się nie mylę. Takie zadania wymagały od pilota odnalezienia określonego miejsca i przelecenia nad nim na określonej wysokości z włączonym aparatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w lotach operacyjnych Mustangi 309go latały ze standardowym wyposażeniem radiowym myśliwców RAF, czyli radiem TR1143 z dedykowaną anteną prętową na grzbiecie.  I z IFF MkIII z dedykowaną anteną prętową na spodzie płata. Dlaczego tak myślę pisałem na początku rozmowy, podkreślając, że to najwyżej tzw educated guess z mojej strony.

 

Czy Lewkowicz w swoim słynnym locie bał się, że spadnie do morza i w związku z tym wywalił wszystko z samolotu, a sam siedział nagi na wiklinowym koszu - nie mam pojęcia.

Edytowane przez greatgonzo
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, GrzeM napisał:

A czy to nie jest tak że nawet po przejściu z Lysanderów na Mustangi I dywizjon 309 nadal miał zadania współpracy z armią i stąd antena KF? Nie wiem, zgaduję.

No właśnie pisałem wcześniej.  VHF jest wzmiankowane w kontekście współpracy z artylerią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas we wojsku jak pracowała KFka to tylko na 15%mocy bo generałom odbiorniki tv nie pozwalały oglądać Mundialu w Meksyku tylko były zakłócenia albo jak kiedyś po znietrzeźwieniu alkoholem czy może tylko po pijaku jakiś operator rdst włączył przez pomyłkę na full mocy to za godzinę z Moskwy dzwonili bo im na Kremlu też wszystko padło😀

Edytowane przez jmx62
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.