Skocz do zawartości

Fokarium: A8 i F-8, Eduard 1/72


neptun1939

Rekomendowane odpowiedzi

Esy floresy zmalowane. Nie są wiernie odtworzone z instrukcji, ale mnij więcej tak ;).
 Zdjęte maski, zostało zmalować tylko czarne pola koło wydechów i kolory mam zamknięte. Lekko muszę miejsca styku maski z powierzchnią malowaną przejechać papierem wodnym 1500 lub nawet 2000 bo zostały drobne chrupy i poszarpana powierzchnia/farba w powietrzu. Zmalowałem też dziś osłonę silnika na żółto.
L3J6wEa.jpg
QoaiUZx.jpg
SHv7cUN.jpg
oRVDgVH.jpg
QgZepRz.jpg
Y1AOlzq.jpg
c8uvj2T.jpg
QjiEyde.jpg
gojwdCw.jpg
Tutaj pod osłoną widać, że mam mały odprysk ( farba odeszła z taśmą), drugi 3 razy mniejszy powstał na krawędzi skrzydła - jutro postaram się to wyprowadzić, bo dziś już nic nie zdążę zrobić ( nocka w robocie wzywa ;( )
X3BAIar.jpg
 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Walczę z glossem. Ja nie wiem czy coś jest nie tak ze mną czy z farbą. Już 5 razy wrzucałem mocno rozcieńczony gloss i prawie dalej go nie widać ( nie błyszczy się - bardziej wygląda to na Semi Gloss).  Pierwsze 3 warstwy glossu to Tamiya, później 1 warstwa Vallejo i znów Tamiya i dalej efektu nie ma. Kiedyś jak emalią Humbrola człowiek zrobił gloss to się w nim można było przeglądać... Nie jest to pierwszy raz, gdy mam problem z akrylowym glossem. Próbuję z różnymi firmami już i dalej to samo - efekt kiepski. Ktoś coś może poradzić?
https://i.imgur.com/KwlVskU.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz za duże ciśnienie i farba zaczyna odparowywać już w locie, dlatego tak wygląda. Trzeba dosyć niskim ciśnieniem, tak żeby powierzchnia wyglądała na mokrą. Dodatkowo warto pamiętać, żeby nie nakładać farby pod kątem prostym do powierzchni bo to co się położy, a jeszcze nie do końca odeschnie też zmatowieje trochę. Ja zawsze kładę gloss pod mniejszym kątem i staram się od środka modelu na zewnątrz. Spróbuj sobie może na jakimś złomie to wypróbować.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu kilku poradników i kilkudziesięciu próbach udało się dojść do porozumienia z glossem.
 Położony pierwszy wash ( nie wiem po co go dałem przed kalkami, ale zorientowałem się połowie prac, że czegoś tu brakuje....)
Wjechały kalki - oznaczenia główne. Kalki cieniutkie i pięknie siadają w liniach i nitach (set i sol z MM robi robotę)
Rc4a3Hn.jpg
AwFbYy4.jpg
O6O4dbo.jpg
9Hl2Uxd.jpg
V6cA9Lc.jpg
ROLtoSS.jpg
Myślę, że w tym tygodniu uda się jeszcze położyć napisy eksploatacyjne. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czasu coraz mniej... 
Wleciały kalki. Jutro postaram się położyć błysk
eoJN6Wp.jpg
iI3wrjr.jpg
JjJ4qsf.jpg
wP45Ho9.jpg
r07OPmc.jpg
vvNvzeR.jpg
YJx4cTR.jpg
GafqTcB.jpg
c9maxt5.jpgSwoją drogą... Zastanawiam się jak to było z napisami eksploatacyjnymi w realu. Fabrycznie nowe maszyny je na pewno miały, ale co z maszynami bojowymi, co zmieniały lotniska, malowania, przechodziły remonty. Czy ktoś się bawił w odtwarzanie tych napisów, czy olewano je i nie malowano ich? 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostanie kalki położone. Jutro będę kładł Washa na bryłę foki
nur6vSZ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie kładziesz lakieru? Niektóre znaki (na dolnych powierzchniach skrzydeł na przykład) mocno odróżniają się od bazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zaruk napisał:

A nie kładziesz lakieru? Niektóre znaki (na dolnych powierzchniach skrzydeł na przykład) mocno odróżniają się od bazy.

Lakier (Tamiya gloss) był kładziony kilka razy. Troszkę z tą farbą powalczyłem zanim udało się dobrać odpowiednie ciśnienie i stężenie.  Później na kalki też był kładziony lakier. Co do niektórych kalek, to już w procesie kładzenia miałem wrażenie, że mają dość grubą warstwę przezroczystego filmu z klejem. Myślę, że po zabiegach brudzenia i eksploatacji różnice zaginą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

To jeszcze "stare" kalki edka. 
 Tymczasem pierwsza Foka stanęła na nogach. Zmalowałem detale itp. 
rpSqucj.jpg
OPfhcwQ.jpg

NANK5Op.jpg
Do podwozia dodałem wężyki:
q25SZEc.jpg
BWuNR3G.jpg
1IML1v2.jpg
EUsykvP.jpg

Dokupiłem też nowe narzędzia do nitowania:
bmJH7UH.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pierwsza Foka skończona:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Wznawiamy pracę nad Dzierzbą F-8. 
 Złożona na sucho:
eW4vo6H.jpgZaszpachlowane błędne luki ( nie da się przez nie ponitować kadłuba)
j0DcHEU.jpg
aSo23h1.jpg
Usuwanie luków inspekcyjnych na skrzydle ( jak pisze instrukcja i plany)
6NTMFEJ.jpg
Zapełnienie szpar pod szpachlę ( błąd przy klejeniu kadłuba gdzieś. Podobnie miałem z A-8)
rFGdkdN.jpg
Może uda się jeszcze w tym roku ponitować kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Ponitowana.
XINUiCT.jpg
5vgklm7.jpg
qdrOmE3.jpg
hjotXW8.jpg

eoF06zw.jpg
u0V9fxe.jpg
I drobnica, częściowo gotowa do montażu, częściowo do obróbki:
7WpwjHE.jpg
Dziś postaram się wrzucić podkład na całość i chyba będzie można zacząć zabawę z malowaniem 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Poskładana do kupy, gotowa do podkładowania. 
Owiewka i przód nosa położone do zdjęcia.
gRS6qHM.jpg
qaAHnq0.jpg
wvTVULS.jpg
BMY4pbK.jpg
eLc9IRD.jpg
Golenie wymagały odcięcia kilku elementów osłon - tak wynika ze zdjęcia oryginału. Wężki z ramki rozciągniętej nad świeczką. miejsce montażu końców ustalone na bazie rysunku z monografii FW190 od Kagero.
  Tak samo jest z podwójnymi pylonami pod bomby 50 kg... Edek nie nakazuje ich montażu i nie uwzględnia na schemacie malowania, a na zdjęciu oryginału są...
jHl42C8.jpg
W8KTpPF.jpg
Dodana imitacja fotokarabinu:
Pp64is5.jpg
Reszta drobnicy przygotowana do malunków:
cYMe1en.jpg
Zastanawiam się czy łopatki wentylator za śmigłem nie pomalować na czerwono. Jest tylko jedno znane mi ujęcie tej maszyny (z boku) i nie widać ich.  Ktoś doradzi coś? 

Edytowane przez neptun1939
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być malowanie z czerwoną "2" i czerwonym przodem to.... Po pierwsze, tak, kiedyś gdy szukałem materiałów do tego malowania natrafiłem (nie pamiętam gdzie) na sugestię aby łopatki wentylatora pomalować na czerwono, i tak uczyniłem. Po drugie, w najnowszym modelu Eduarda w 1-48 ten samolot przedstawiany jest jako niebieska "2" i posiada niebieski przód.... Gdzieś nawet o tym pisałem na Modelworku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, RogerM napisał:

Jeśli to ma być malowanie z czerwoną "2" i czerwonym przodem to....  w najnowszym modelu Eduarda w 1-48 ten samolot przedstawiany jest jako niebieska "2" i posiada niebieski przód.... 

A z kolei jeszcze inni producenci dają ją jako Zieloną 2 :D Bądź tu mądry i pisz wiersze... Ale patrząc po innych samolotach z tej eskadry  (min. czerwona 9) wydaje mi się, że czerwień jest odpowiednia. Kalek też innych nie mam, więc zrobię ją jako czerwoną 2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze kolorki wjechały.
 -Wnęki i golenie na RLM02
 -Koła całość Flat Black od Model Mastera. Jak wyschnie to opony z pędzelka przemaluję czarną pactrą, lub Panzergrauem.
 -owiewka i kokpit RLM66
- Śmigło i wiatraczek RLM70

Całość zostawiam do porządnego wyschnięcia i w piątek będę maskował oraz kładł podkład. 
tsxljtC.jpg
gSCooxH.jpg
kBF34Pv.jpg
JQV6jDV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie idzie, podglądam 👍 przy okazji - Edek ostatnio wznowił te foki, można je znów dostać po dłuższej nieobecności.

Taki detal - felgi jak i wentylator raczej półmatowy czarny (śmigło c.ziel jak najbardziej poprawnie, ale była to cześć dostarczana osobno i standardowo wykańczana, nie widzę powodu dopatrywać się analogii kolorystycznej do wentylatora - w modelach dla ułatwienia klei się go do piasty śmigła ale warto pamiętać że był to element systemu chłodzenia silnika , siedział na przekładni i kręcił się szybciej niż śmigło, jeśli mnie pamięć nie myli to 1,3 raza szybciej)

Pozdr ww

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie rozpoczęte.
 Wpierw, po zamaskowaniu kokpitu i wnęk podwozia, poszedł podkład:
y17iGAh.jpg
LGznYzT.jpg
I8RPuqY.jpg
GNkgCFc.jpg
JCNHlsm.jpg
tsleG3a.jpg
Następnie preshading Panzergrauem:
lfWF9cl.jpg
Y9uFwGC.jpg
epaXB7c.jpg
lm9pCdy.jpg
ishUA3B.jpg
Kolejnym etapem było wypełnienie paneli, pomiędzy preshadingiem, Green Zinc Chrome ( tylko na powierzchniach gdzie idzie RLM 76). A później na to kilka odcieni zieleni i niebieskiego:
M0MYpl5.jpg
Gk9F2vZ.jpg
X4OOgZu.jpg
3soZxpu.jpg
PSwxmuQ.jpg
efMkA2U.jpg
Dorzucę jeszcze troszkę zielonego, bo go jest za mało i po liniach nitów zrobię preshading z French Blue. 
 Następny etap to podobne przygotowanie powierzchni pod kamuflaż RLM74/75 i kolorowe wstawki ( żółty spód osłony silnika i czerwony pierścień na nosie, który dla wygody malowania mam zdejmowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie masywne te golenie... Poza tym podoba mi się. 

[Edit] jestem preshadingowym apostatą, tym chętniej zobaczę co z tego wyjdzie. 

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.