Skocz do zawartości

Gaz Tigr i inne MRAP w działaniach w Ukrainie


Bartosz Ciesielski

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, bulik58 napisał:

Myślisz o locie wieży T-72B3?  Są zdjęcia różnych czołgów z urwaną wieżą , ale rekord wysokości lotu pozostanie napewno na b.długo poza wschodnią granicą.

Tak ten słynny filmik kręcony z kamery w samochodzie. Myślę, ze rekord lotu wieży zawsze był po wschodniej stronie granicy odkąd powstały czołgi. Pierwsze najbardziej efektowne i najwyżej punktowane loty wież czołgowych należały do załóg T-34/76-85 oraz BT różnych typów. Kiedy Ci głupi niemcy mysleli tylko o lebensraum to rosjanie już próbowali dostać się na orbitę!

Edytowane przez Lipa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bulik58 napisał:

Halset sorry ale chyba nieświadomie wprowadziłem cie w bład , Trumpek robi na pewno armaty 85mm , 100mm oraz ZSU 57 samobiezna. Ale na wszelki wypadek sprawdż.

 

 

Właśnie coś nie mogę namierzyć, ale mniejsza z tym, dzięki za info 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mandrivecs napisał:

Jeśli np .ok. 250 sztuk T-72 i Twardych z POL nazywasz nadwyżką magazynową to bez komentarza. 

 

Taaa, prosto z fabryki, czterdziestoletnie świeżynki, w polskim wojsku wkrótce zastąpią przestarzałe Leopardy, K2 i Abramsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chorąży napisał:

 

 

Ciekawa jest to planowane przywrócenie T62 do służby. Planują 800 szt. Remont napędu. Dopancerzenie płyty przedniej wszystkie, dodatkowo inne niż wersja "m" (brwi breżniewa" ) kostki pancerza aktywnego i wszystkie komputer balistyczny, stacja pogody i termowizor. Wystarczająca przeciwwaga dla leo1, marderów czy też (jak piszą) gdy doszłoby do przerwania frontu to czymś muszą zajmować te terent do Dnipru, a że mają setki tysiecy rezerwistów przeszkolonych na ten czołg, to... 

 

Rozumiem remont napędu ( w końcu to kolejny z rodziny silników W-2)  czy  poprawę opancerzenia płyty przedniej (wystarczy dospawać i po problemie)  oraz montaż kostek opancerzenia reaktywnego ( to też nie stanowi jakiegoś wielkiego wyzwania) , ale pytanie jest takie skąd oni wezmą te komputery balistyczne, stacje pogodowe czy inne termowizory, przecież nie mają zdolności  do wyprodukowania tego typu urządzeń, nawet jak zarządzą rekwizycję u ludności wszelkich pralek, telewizorów i innego AGD:lol:. Jakby to było takie wszystko łatwe już dawno wyremontowali i zmodernizowali by te tysiące zalegających na ichnich ZN-ach  starszych wersji T72 a widać że te tak zaawansowane techniczne T62 też im się już kończą bo ostatnio  zostały sfilmowane 2 pociągi z jakże nowoczesnymi czołgami rodziny T54/55 i to tymi nie zmodernizowanymi :szczerbol: (pewnie te zmodernizowane dawno sprzedali:mrgreen:), ciekawe kiedy zaczną wysyłać na front też nowoczesne T34?? A co do tych setek tysięcy przeszkolonych rezerwistów  to też jak w pozostałych podanych przez Ciebie przypadkach diabeł tkwi w szczegółach, jak dla mnie największym wyzwaniem będzie brak  przeszkolonych ładowniczych ( ci rezerwiści to ludzie w wieku 50+) a ładowanie działa to ciężka fizyczna harówka , co prawda można zmobilizować silnych młodych byczków z Syberii ale tu też potrzebny jest solidny trening , sama krzepa nie wystarczy  bo trzeba wiedzieć nie tylko jak szybko załadować działo nie męcząc się przy tym  zbytnio ale też jak manewrować długim na ponad pół metra  nabojem w ciasnym wnętrzu wieży a przy okazji nie zrobić sobie krzywdy narażając się na obcięcie dłoni lub palców , przez zmykający się klin zamkowy. Więc z tym przerywaniem frontu to trochę tak słabo wymyśliłeś:mrgreen:. Pozdr. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adams M1A1 napisał:

Rozumiem remont napędu ( w końcu to kolejny z rodziny silników W-2)  czy  poprawę opancerzenia płyty przedniej (wystarczy dospawać i po problemie)  oraz montaż kostek opancerzenia reaktywnego ( to też nie stanowi jakiegoś wielkiego wyzwania) , ale pytanie jest takie skąd oni wezmą te komputery balistyczne, stacje pogodowe czy inne termowizory, przecież nie mają zdolności  do wyprodukowania tego typu urządzeń, nawet jak zarządzą rekwizycję u ludności wszelkich pralek, telewizorów i innego AGD:lol:. Jakby to było takie wszystko łatwe już dawno wyremontowali i zmodernizowali by te tysiące zalegających na ichnich ZN-ach  starszych wersji T72 a widać że te tak zaawansowane techniczne T62 też im się już kończą bo ostatnio  zostały sfilmowane 2 pociągi z jakże nowoczesnymi czołgami rodziny T54/55 i to tymi nie zmodernizowanymi :szczerbol: (pewnie te zmodernizowane dawno sprzedali:mrgreen:), ciekawe kiedy zaczną wysyłać na front też nowoczesne T34?? A co do tych setek tysięcy przeszkolonych rezerwistów  to też jak w pozostałych podanych przez Ciebie przypadkach diabeł tkwi w szczegółach, jak dla mnie największym wyzwaniem będzie brak  przeszkolonych ładowniczych ( ci rezerwiści to ludzie w wieku 50+) a ładowanie działa to ciężka fizyczna harówka , co prawda można zmobilizować silnych młodych byczków z Syberii ale tu też potrzebny jest solidny trening , sama krzepa nie wystarczy  bo trzeba wiedzieć nie tylko jak szybko załadować działo nie męcząc się przy tym  zbytnio ale też jak manewrować długim na ponad pół metra  nabojem w ciasnym wnętrzu wieży a przy okazji nie zrobić sobie krzywdy narażając się na obcięcie dłoni lub palców , przez zmykający się klin zamkowy. Więc z tym przerywaniem frontu to trochę tak słabo wymyśliłeś:mrgreen:. Pozdr. A.

 

Pewnie największym wyzwaniem będzie 1/4 załogi czyli celowniczy, dowódca, czyli obsługa tych nowoczesnych przyrządów celowniczych, a także zgranie na odpowiednim poziomie  jednostek i motywacja załóg. T54 / przecież jak do Syrii w pewnym momencie zaczęli dostarczać t54/55 tez niektórzy się śmiali, a okazały się nad wyraz przydatne.  Nie wiem, moze te 800 sztuk Chińczycy czy Białorusini dostarczą, wszystko jest możliwe.  Dospawać płytę ?? oj chyba to za mało, spawanie osłabia stal takiej twardości.  Nowoczesne t-34 ?? o ile wiemy, to nie dysponują już takowymi, zresztą z zagranicy kupili przed kilku laty dla defilad.  Wydaje mi się, że Leo/Abrams też wymaga fizola do ładowania pocisków. Skrócony kurs ładowania demonstrował Gustaw Jeleń i Grzegorz Czereśniak w którymś z odcinków "4 pancernych"... I tyle w tym temacie bo to forum modelarskie, a ja pisałem tylko i wyłącznie w kontekście ewentualnej przeróbki zvezdowskiego teciaka w kierunku tych zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te na górze to moim zdaniem te same kolory co nasze np. T-72 z lat 90-tych w pierwszych trójbarwnych kamo... Nawet T-55 był taki wyblakły z Lublina. Do którego Miniart malowanie dał... Zastanawiam się z czego wynika Twój poziom ignorancji i to że musisz postawić na swoim, naginając i interpretując wszystko tak pokrętnie jak się da... To środkowe to twoje zdjęcie, które wrzuciłeś dla odwrócenia uwagi... Pierwsze i ostatnie pasują do naszych jak ulał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.