Skocz do zawartości

North American SNJ-3 Texan // MAG-11 Cactus Air Force // Special Hobby 1/72


Moses

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę coś szybko skończyć, przy tych rozgrzebanych tematach. 

 

Leci więc SNJ od Special Hobby, czyli zestaw Academy, z żywicznymi konwersjami na wczesne T-6. Texana popełniłem już w 2014 roku, więc wiem że pójdzie szybko i gładko. 

 

IMG_20220907_220623_1.thumb.jpg.8f8bf137857c8429a8841f30801d139a.jpg

 

 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zaruk napisał:

Pierwszy rząd jest zarezerwowany dla VIP-ów (premier, prezes i tym podobni). Ja siedzę w drugim i też nieźle widać.

no cóż...jeśli tak .. to się przesiadam do Pana :haha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zaruk napisał:

Pierwszy rząd jest zarezerwowany dla VIP-ów (premier, prezes i tym podobni). Ja siedzę w drugim i też nieźle widać.

Jeżu kolczasty przepchać się do sceny nie można. A gdzie gruppies ja się pytam 😉

 

Jedyny prezes jaki jest mile widziany to szanowny prezes IPMS Warszawa, i mam nadzieję że o tego Ci chodziło. 

 

9 godzin temu, mirage3 napisał:

Andrzej tak zaraz po zakupie ? Pudełko mocy nie nabrało od leżakowania 🤣

 

Bo ja zauważyłem że z modelami jak z winami. Im dłużej leżą tym droższe się robią. Kupisz za 50 a jak chcesz sklejać to już wychodzi 200. Pierdziele takie na ramię broń :D

 

Ale wracając do Texana. Już miałem wstrzymać warsztat, bo rozważałem zakup siedzisk żywicznych od pavli, ale przypomniałem sobie jakie to mydło więc odpuściłem.

 

Więc, dzis rozpocząłem pomalowania nielicznych detali kokpitu 

 

IMG_20220908_104850_1.thumb.jpg.6835f5a970d2a79f8b9b59d827b1f190.jpg

 

Następnie, po położeniu błysku, złoszowalem używając hiszpańskiego siuwaksa w kolorze braz do zieleni. Dodałem też trochę syfu w kolorze kosmiczny brud

 

IMG_20220908_181242.thumb.jpg.15ab943634b8fc4d834ccdd4a77d31c7.jpg

 

Po psiknieciu wszystkiego polmatem, krawędzie potraktowałem zielonym pudrem tamiya. Pomyślałem sobie że dodam trochę kurzu i nałożyłem Panel Linera od Hiszpana, i aby go jasna cholera.... Ten siuwaks to krupnik... Ile ja się namęczyłem aby to g.... usunąć. Szczęśliwie efektu finalnego nie będzie za bardzo widać po zamknięciu :D

 

IMG_20220908_173145.thumb.jpg.c2afff367537efbeefb66c2caea80bff.jpg

 

PS. Wybaczcie zdjęcia, konfiguracja mieszkania mi się zmieniła, i chyba obecne miejsce nie nadaje się na robienie zdjęć...

 

To tyle na dziś. Idę świętować koniec tygodnia, a jutro w Bieszczady, więc nie piszcie na forum za dużo abym w poniedziałek mógł poprawciwac, a nie nadrabiał zaległości forumowe 😉

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mirage3 napisał:

Andrzej tak zaraz po zakupie ? Pudełko mocy nie nabrało od leżakowania 🤣

To jest tak zwany syndrom nowego modelu. Tak rozgrzebane zestawy, według badaczy, leżakują potem dwa, trzy razy dłużej od niezaczętych 😂 .

  • Like 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wróciłem, miśka widziałem, a że zaraza w koncu mnie dopadła, moge przysiaśc i nadgonić robotę

 

SNJ-3 miały w porównaniu do pozniejszego AT-6G mozliwość montazu jednego km'a 0.30 cal, w dziobie. Odpowiednie cześci, czyli panel przed kokpitem, oraz osłone silnika, Special Hobby wydrukowało z żywicy. Na poczatek trzeba było wymienić przedni panel w kadłubie

1663702614934.thumb.jpg.a18c21b7a4bb7216c4bf51f8926c5101.jpg

1663702614912.thumb.jpg.afc7bebe328782dd5197dfba8ebbc2c9.jpg

 

Po zaszpachlowaniu i wyszlifowaniu  mogłem skleic do kupy kokpit

1663702614856.thumb.jpg.771828053eb35f59bd8b604b58683847.jpg

1663702614887.thumb.jpg.7f7738983fa9af674c4527c8a8bee160.jpg

 

który poźniej wylądował w kadłubie 

1663702614817.thumb.jpg.911bf80104db2448e6f6c0738b314707.jpg

1663702614574.thumb.jpg.5ca64c3a62c85ff29b2f9aa6181053ff.jpg

Edytowane przez Moses
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na zdjecia texanów, wiekszosć z nich miała opuszczone stery podczas postoju, także oddzieliłem je od usterzenia.

 

IMG_20220925_084919.thumb.jpg.27726602d3bb119230fd6242d778d641.jpg

 

 

Następnie popracowałem nad skrzydłami. dodałem kilka przewodów w komorze. Jaki macie patent na wyginanie przewodów w komorach i kabinach? za chiny mi to nie idzie. Dodatkowo, jakich przewodów uzywacie? to co mam to pojedyncze przewody z wiązki od zasilacza komputerowego. Strasznie sztywne, i łamliwe. 
IMG_20220925_084944.thumb.jpg.a4e3b5e9d0a5b7165bc3734a26a5be26.jpg

Edytowane przez Moses
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Cactusie latało tylko kilka Texanów, głównie jako maszyny łacznikowe (maszyny były kompletnie nieuzbrojone). Samolot jest niewątpliwie urokliwy, niestety jak wspomniałes mało go w świadomości modelarzy. Nie dośc że mało medialny, rola w Tora Tora Tora i The Final Countdown gdzie odtwarzał Zera, sławy mu nie przyniosła, to i zestawow mało (przez długi czas w 72 Academy który zniknął na jakiś czas i  teraz ponownie się pojawił dzieki SH. Modelarsko nie pomaga nawet to ze maszyna ta miała biało czerwoną szachownicę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Moses napisał:

Następnie popracowałem nad skrzydłami. dodałem kilka przewodów w komorze. Jaki macie patent na wyginanie przewodów w komorach i kabinach? za chiny mi to nie idzie. Dodatkowo, jakich przewodów uzywacie? to co mam to pojedyncze przewody z wiązki od zasilacza komputerowego. Strasznie sztywne, i łamliwe. 
 

 

zdecydowanie druciki z cyny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi w sprawie drucików. Jakieś patenty aby równo i powtarzalnie zaaginac moze macie?

 

Tymczasem, Texan w zasadzie złożony do kupy (osłona silnika, wraz z silnikiem na sucho). musze jeszcze dopiescic łaczenie połówek kadłuba, wkleić szybki i bedę maział

IMG_20220925_204219.thumb.jpg.7ab353c0d5eff61b06866d418525de2c.jpg

IMG_20220925_204926.thumb.jpg.255c36d60ed43d55a68ac3c51142fbd1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Moses napisał:

Jakieś patenty aby równo i powtarzalnie zaaginac moze macie?

Jeśli jest jedno gięcie to dłuższy kawałek wyginasz pod żądanym kątem i przycinasz na wymiar. Jeśli jest więcej gięć to papier milimetrowy pomaga. Rysujesz wzór i gniesz według niego. To chyba najprostsze rozwiązania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie może być takie proste i oczywiste :D wtedy robienie tego co robisz w F-14 okazało by się banałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to już niewiele się dzieje. Texan dostał szybkę, oraz podstawę celownika, wloty powietrza.

IMG_20220928_194619.jpg.32b43b802b155621912bdb47757bf7df.jpgIMG_20220928_194556.jpg.5a7eee5cb207103bcf4e97f280734c95.jpg

 

Zmalowałem też silnik

IMG_20220928_194523.jpg.4b8d5f9a4afe499fdc2d4e1e857270ff.jpg

 

I podrasowałem śmigło

IMG_20220928_194457.jpg.cabb43164b66456f444e9fb5b3c8ad33.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.