Skocz do zawartości

Ślicznotka z Memphis 1/72 Revell


Adamo722

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jesteś pewien.

Ja podpowiem tak.Wpisz w wyszukiwarce "B-17 interior colors" i zobaczysz jak to powinno wyglądać.Bo to co widać na zdjęciach za cholerę tego nie przypomina.

Chyba że to bez znaczenia to już się nie odzywam.

Edytowane przez Xmen
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jak wygląda składalność tego modelu. Mam niezbyt dobre zdanie na temat revella. Ktoś wie jak kadłub i skrzydła tutaj pasują? Nie ukrywam, że kiedś chętnie bym sobie taką ślicznotkę sprawił :)

 

Ja bym najpierw pomalował wnętrze czarnym surfacerem. Mógłbyś osiągnąć efekt przyciemnień przy wręgach plus mocno zgasiło by to ten trawiasty kolor.

Edytowane przez Juffre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Juffre napisał:

Mnie ciekawi jak wygląda składalność tego modelu. Mam niezbyt dobre zdanie na temat revella. Ktoś wie jak kadłub i skrzydła tutaj pasują? Nie ukrywam, że kiedś chętnie bym sobie taką ślicznotkę sprawił :)

 

Ja bym najpierw pomalował wnętrze czarnym surfacerem. Mógłbyś osiągnąć efekt przyciemnień przy wręgach plus mocno zgasiło by to ten trawiasty kolor.

Kiedyś go miałem ( nie skleiłem) i na sucho wszystko pasowało całkiem dobrze.

 

Mnie w tym modelu raziła pewna "toporność" elementów, głównie wnętrza. Wszystko było za grube i nieco psuło efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adamo722 napisał:

Zmieniłem kolor na bliższy zdjęciu powyżej

 

IMG20220911092551.jpg

 

Ja widzę na tym zdjęciu dwa różne kolory. Czy ten nowy jest na dolnym elemencie? Jeśli tak, to moim zdaniem jest bliższy temu co widać na fotografii wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie, zestaw Revell-a ma jedną główną wadę. Grube, naleśnikowe końcówki skrzydeł. To wg mnie mocno psuje sylwetkę modelu i jest niełatwe do poprawienia.

A kolor wnętrza w przedziale załogi w przedniej części kadłuba to bronze green I tu wątpliwości raczej nie ma.

 

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wzoruj się na instrukcji Revella, który każe bełtać kolory ze swojej palety. Wstawiłeś fotkę jakiegoś współcześnie latającego egz.  do tego nie równo oświetloną.

Moim zdanie bliższe prawdy jest to co widać na dole  w okolicach przejścia. Zrobisz jak uważasz.

Wszystko zależy od tego czy chcesz się zbliżyć do pierwowzoru czy jest to tz. warsztat relaksacyjny. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Być może jest to już dla Ciebie dobrze poznany temat , ale może komuś sie przyda w kwestii malowania samolotów US. 

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/02/stuff_eng_interior_colours_us_part2.htm

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/05/stuff_eng_interior_colours_us_part3.htm

 

No chyba że juz dawno te informacje zostały "zdyskontowane" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w temacie kolorów wnétrza B-17 to raczej tu:

https://inchhighguy.wordpress.com/2019/09/11/b-17-flying-fortress-interior-colors-part-i/

B-17F Memphis Belle przetrwała i została ostatnio odremontowana. Zwrócono szczególną uwagę na zachowanie oryginalnej kolorystyki zarówno wnętrza jak i zewnętrza. Dlatego radziłbym posłużyć się zdjęciami odrestaurowanego eglemplarza w razie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronze Green.

DDG i BG to nie są zamienniki. Kolory są dość podobne, ale nie identyczne. Innymi słowy jeśli pomalować model DDG i twierdzić, że to BG to pewnie ujdzie, ale jeśli potem zestawi się z nim model innego samolotu, gdzie ma wystąpić DDG to pojawi się kłopot.

Po 1943 to cezura czasowa wynikająca z ustaleń JAC i wprowadzenia systemu ANA. Jednak wiadomo, że wielu producentów nie stosowało się do tych ustaleń i rzecz trzeba konfrontować z działaniami poszczególnych wytwórni. Nie stosowało się, nie znaczy, że malowano tym co było pod ręką, jak to nierzadko można przeczytać w modelarskich komentarzach. Takie rzeczy  uzgadniano z Wright Field, zanim wprowadzano je w życie.

W przypadku takiego samolotu jak B-17 było w zasadzie niemożliwe, by wszystko co zielone we wnętrzu malowano jednym kolorem. Nawet w jednosilnikowych myśliwcach to była rzadkość. Znaczna część elementów, pochodziła od poddostawców i często różniła się odcieniem albo i kolorem użytej farby. W przypadku wielosilnikowego bombowca takich poddostawców było całkiem sporo.  To dotyczy też  kamuflażu. Niektóre części konstrukcji płatowca także trafiały do wytwórni od poddostawców jako gotowe do montażu, pomalowane podzespoły. Różnica stosowanych odcieni tej samej, teoretycznie,  farby była na  tyle wyraźna, że wychodzący z fabryki samolot prezentował się niczym klasyczny, amerykański patchwork. Na oryginalnych zdjęciach, te odróżniające się stateczniki,  stery itp. często interpretowane są błędnie jako elementy wymienione w wyniku uszkodzeń.

Tak było i z B-17, więc warto poszukać zdjęć z okresu tego, albo innych egzemplarzy ze zbliżonym s/n.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając Ślicznotkę różnych producentów to już natknąłem się na cztery kolory wnętrza interior green green zinc chromatic, BG oraz DDG. Nie mówiąc już o ilości odcieni producentów farb. Może losowanie który kolor wybrać:nie_powiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Adamo722 napisał:

Przeglądając Ślicznotkę różnych producentów to już natknąłem się na cztery kolory wnętrza interior green green zinc chromatic, BG oraz DDG. Nie mówiąc już o ilości odcieni producentów farb. Może losowanie który kolor wybrać:nie_powiem:

No i właśnie dlatego nie sugeruj się instrukcjami zestawów. Masz filmy i zdjęcia odrestaurowanej Memphis Belle. Czego Ci więcej trzeba?

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, HKK napisał:

No i właśnie dlatego nie sugeruj się instrukcjami zestawów. Masz filmy i zdjęcia odrestaurowanej Memphis Belle. Czego Ci więcej trzeba

Więcej filmików i fotek bo już odrestaurowany przedział nosowy jest srebrny a nie zielony:nie_powiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Adamo722 napisał:

Więcej filmików i fotek bo już odrestaurowany przedział nosowy jest srebrny a nie zielony:nie_powiem:

Ano tak, bo jak można przeczytać tu: https://inchhighguy.wordpress.com/2019/09/11/b-17-flying-fortress-interior-colors-part-i/ standardem było pozostawienie wnętrza w kolorze aluminium, za wyjątkiem kabiny pilotów któa była malowana bronze green. Oczywiście sprawa w praktyce jest bardziej skomplikowana, ale goście od renowacji jak sądze to rozgryźli lepiej niż my tutaj jesteśmy w stanie. Więc trzeba się wzorować na zdjęciach Memphis Belle po ostatniej renowacji. I omijać zdjęcia pokazujące latające egzemplarze tego samolotu. To inne maszyny, tyle, że w legendarnym oznakowaniu. Oryginalna Memphis Belle od momentu gdy znalazła się w muzeum po wojnie, nigdy nie była doprowadzona do stanu lotnego. I sądzę, że nigdy nie będzie. To zbyt cenny samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HKK napisał:

Ano tak, bo jak można przeczytać tu: https://inchhighguy.wordpress.com/2019/09/11/b-17-flying-fortress-interior-colors-part-i/ standardem było pozostawienie wnętrza w kolorze aluminium, za wyjątkiem kabiny pilotów któa była malowana bronze green. Oczywiście sprawa w praktyce jest bardziej skomplikowana, ale goście od renowacji jak sądze to rozgryźli lepiej niż my tutaj jesteśmy w stanie. Więc trzeba się wzorować na zdjęciach Memphis Belle po ostatniej renowacji. I omijać zdjęcia pokazujące latające egzemplarze tego samolotu. To inne maszyny, tyle, że w legendarnym oznakowaniu. Oryginalna Memphis Belle od momentu gdy znalazła się w muzeum po wojnie, nigdy nie była doprowadzona do stanu lotnego. I sądzę, że nigdy nie będzie. To zbyt cenny samolot.

Przejrzałem wszystkie zdjęcia muzeum przed i po remoncie i wygląda na to że przed remontem był kolor BG części nosowej a po remoncie aluminium i który będzie dobry? Filmik samolotu przed i po renowacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Adamo722 napisał:

Przejrzałem wszystkie zdjęcia muzeum przed i po remoncie i wygląda na to że przed remontem był kolor BG części nosowej a po remoncie aluminium i który będzie dobry? Filmik samolotu przed i po renowacji

Ale przecież pisałem: miarodajny jest stan PO renowacji. Przed renowacją samolot był zapewne kilkukrotnie przemalowywany bez specjalnej dbałości o realia. 

Ludzie którzy robili ostatni remont piszą, że chcieli uzyskać stan ukompletowania i barwy jak najbardziej zbliżony do samolotu który w 1943 przyleciał do USA z Europy po zakończeniu tury bojowej. Skoro przedział bombardiera i nawigatora jest w aluminium, to znaczy, że tak wg ich najlepszej wiedzy było. Bronze green w przedziale pilotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, HKK napisał:

Ale przecież pisałem: miarodajny jest stan PO renowacji. Przed renowacją samolot był zapewne kilkukrotnie przemalowywany bez specjalnej dbałości o realia. 

Ludzie którzy robili ostatni remont piszą, że chcieli uzyskać stan ukompletowania i barwy jak najbardziej zbliżony do samolotu który w 1943 przyleciał do USA z Europy po zakończeniu tury bojowej. Skoro przedział bombardiera i nawigatora jest w aluminium, to znaczy, że tak wg ich najlepszej wiedzy było. Bronze green w przedziale pilotów.

.. ja by się tego trzymał. Zmierzał by do koloru widocznego na fotce którą wkleiłeś. Zaznaczyłem.

image.thumb.png.4a0a7110df1800c4b11673a88227cf51.png.6ebd4459da843817efc7b51fc4a009c4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Adamo722 changed the title to Ślicznotka z Memphis 1/72 Revell

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.