ZIO BY NAITT Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Co prawda mało kolegów wykonuje repliki maszyn z okresu Wielkiej Wojny , ale mam nadzieję że ten mały przewodnik "krok po kroku" się komuś przyda . Metodę wykonywania pokrycia sklejkowego przedstawię na przykładzie modelu Austro-Węgierskiego samolotu Lloyd C.V . Na początek potrzebna nam będzie ofiara : Narzędzia : Materiały : Pierwsze co należy wykonać to odtłuszczenie malowanej powierzchni ( wiem że wszyscy to robią ale wolę napisać ). Następnie za pomocą aerografu nakładamy kolor bazowy ; w moim przypadku jest to olejny Humbrol H74 . Zasadniczo może to być jakikolwiek inny beż jakiegokolwiek innego producenta , ale polecam przynajmniej w tym momencie zastosowanie emalii olejnej , ze względu na jej lepsze trzymanie się podłoża . Ciąg dalszy nastąpi . PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmokHaosu Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Fajnie się zapowiada. No i wielkie dzięki w końcu to ja Cię o to zagadałem. Widzę, ze masz do tego podobne kolory jak te moje co z nimi kombinowałem, czyli jestem na dobrej drodze. No i jeszcze jedno. Czy ta Pactra i ten Humbrol z długim numerem to są tzw. "transparentne" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 SmokHaosu To są obydwie farby typu clear - najlepsze do malowania kierunkowskazów w cywilniakach i nie tylko . One chyba się nazywają "permanentne", ale niech się specjaliści wypowiedzą . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Na to właśnie czekałem. Dzięki za rozpoczęcie tematu. Nie mogę już się doczekać informacji jak za pomocą płynu do powierzchni niedrewnianych można uzyskać efekt drewna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmokHaosu Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Kurdę, myślałem, że takie farby to są tylko do malowania płomieni na prawdziwych samochodach Czyli nie potrzebnie nabywałem zwykły pomarańczowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 Co prawda mało kolegów wykonuje repliki maszyn z okresu Wielkiej Wojny , ale mam nadzieję że ten mały przewodnik "krok po kroku" się komuś przyda . ZIO BY NAITT nie marudź bo ja Cię kiedyś o to pytałem Jak zrobisz tutoriala to sie pokuszę o zrobienie takiego modelu, jak mi jeszcze polecisz tani i dobry z Hobbysty, Jadara, czy Moje Hobby to będę zadowolony na max Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 "Tanie wino jest dobre , bo tanie i dobre " Tak na poważnie , jeśli chcesz dobrego i taniego szmatopłata w skali 1/72 , to polecam zestawy Smera Albatros D.V i Fokker E.III . Są to przepaki zestawów firmy Eduard , czyli składają się jak klocki Lego a cena ich to około 18 zł . PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted July 25, 2008 Super Moderator Share Posted July 25, 2008 Super tutorial, bardzo się przyda. Czekamy na ciąg dalszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 No to jedziemy dalej ... Skoro kolor bazowy nam już podsechł , nic nie stoi na przeszkodzie co by nałożyć kolejną warstwę . Jako że CK sklejka była raczej ciemna , na kolor bazowy naniosłem warstwę Clear Orange Pactry . Gdy chcemy uzyskać jaśniejszy odcień materiału , możemy ten etap sobie darować i przejść od razu do następnego . Następnie : Pactra szybko schnie , więc możemy zabrać się za odtwarzanie faktury drzewa . Metodą "prawie suchego pędzla" naniosłem pierwszą warstwę mazów . Jako pierwszy naniosłem jaśniejszy kolor ( H118 ) a po jego podeschnięciu ciemniejszy ( H113 ) . Napisałem "prawie suchy pędzel" , gdyż wtedy jesteśmy w stanie uzyskać odpowiednią fakturę powierzchni . Pociągnięcia pędzlem wykonujemy oczywiście zawsze w tym samym kierunku . Ciąg dalszy jutro . PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmokHaosu Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 No podobnie to wykombinowałem, tylko użyłem brązu z olei artystycznych zamiast humbroli. No i znacznie gęściej go położyłem, bo deska zdaje się jednak ciemniejsza od sklejki. Tylko nigdzie nei moge wyczaić sklepu z humbrolkiem 1322 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 ZIO BY NAITT no właśnie co do SMER'a to już dawno się kusiłem, ale jakoś nie mogłem się przekonać, niektóre in-boxy do mnie nie przemawiały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 26, 2008 Author Share Posted July 26, 2008 Jak już pisałem polecam TYLKO zestawy Albatros D.V i Fokker E.III - modele Eduard/Smer są najlepszymi zestawami szmatopłatów w 1/72 na rynku (w każdym razie dla początkującego) . Modele Rodena oferują co prawda wyższy poziom detali i bogactwo wersji , ale są to zestawy dla modelarzy którzy już "siedzą" od pewnego czasu w temacie . PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 26, 2008 Author Share Posted July 26, 2008 Kiedy nasze mazy już wyschły , możemy położyć Sidoluks . Jeśli używamy Cleaar Orange Humbrola jest to niezwykle istotne , gdyż farba ta potrafi "zjeść" emalię olejną - warstwa akrylowego Sidoluksu doskonale zabezpiecza olejne warstwy . Następnie bierzemy Cleaar Orange Humbrola i nanosimy go pędzelkiem . Farba ta przy nakładaniu pędzelkiem zostawia bardzo fajne mazy , które dodatkowo uatrakcyjniają powierzchnię modelu . W razie potrzeby można już po kilkunastu minutach nałożyć kolejną warstwę , gdyż farba ta bardzo szybko schnie . Wyprzedzając pytanie napiszę że nigdy nie udało mi się uzyskać satysfakcjonujących wyników za pomocą Cleara Pactry . Na to wszystko polecam dać jeszcze jedną warstewkę Sidoluksu a co dalej to już sami wiecie ... PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArmiA Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Dzięki. Nie planuję żadnego szmatopłata, ale zawsze lepiej wiedzieć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JŚ Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Miło patrzeć na te "latające cuda" Wielkiej Wojny. Budować się ich nigdy nie podejmę, bo bym je tylko zepsuł... ale podziwiać zawsze będę. PS: Dobre porady, fajnie pooglądać. Pozdro i wielkie dla ZIO BY NAITT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Dokładnie w ten sam sposób zrobiłem deskę rozdzielczą w Peterbilcie. Sposób jest na prawdę świetny i dający niesamowite efekty bez jakiejkolwiek wprawy. Polecam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chmura Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Genialna sprawa. Teraz wreszcie wiem jak pomalowac moje mebelki i parkiety zeby nie wygladaly zalosnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Tak się pobawiłem tym malowaniem imitacji drewna i wyszło mi coś takiego: Najpierw pomalowałem jakimś kolorem beżowym,potem grubym , suchym pędzlem jasno - brązowe mazy i na to dla wyrównania pokryłem to bejcą do drewna z braku lakieru clear humbrola. Powiedzcie mi proszę czy idę w dobrym kierunku?czy efekt wizualny jest ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Bejca ładnie wyschła bez problemów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Po kilku próbach, podpowiem jak można jeszcze ulepszyć sposób kolegi ZIO, na podkład z Humbrola 74 po wyschnięciu nałożyłem dla kolory z palety farb artystycznych, siena palona oraz żółta ochra. Decydującym o konkretnym efekcie jest tutaj rodzaj użytego pędzla, zbyt gęsty powoduje że wszystko się zlewa, za gruby to pasy są za szerokie. Próby zrobione na kawałku plastiku i przyłożone do mojego albatrosa 1/48.Oceńcie sami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chmura Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Efekt calkiem ladny. Panele podlogowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Wyglądają jak panele podłogowe, podobny odcień :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slimas Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 niezły efekt niemal jak prawdziwa ale pomniejszona sklejka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rektor Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Miło by odnowić zdjęcia było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Miło by odnowić zdjęcia było. Co jest tak nie z nimi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.