pezetinz Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada 2 godziny temu, HKK napisał: Answer jest zapewne bardzo małą firmą, działającą na niewielkim zysku. Rozesłanie kilkuset (?) przesyłek do klientów to całkiem spory koszt na który być może firmy zwyczajnie nie stać. Ale oczywiście jest też możliwe, że firma przerzuca koszty swojego błędu na klienta, bo może się uda. To największy wydawca modeli kartonowych na świecie, a może nawet we wszechświecie. Wydają tyle modeli, że nie mają czasu nawet sprawdzać czy wszystko jest porządku. W większości ich modeli kartonowych są jakieś braki i nie rozsyłają errat, czasem udostępnią tylko jakieś pliki do własnoręcznego wydruku. Ważne, że wydają dużo modeli i że się sprzedają, a czy są dobre? Ważne, że dużo i się sprzedają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada (edytowane) 25 minut temu, Jostein napisał: Moich klientów też nie obchodzi wielkość mojej i mój zysk. Ale Ciebie obchodzi. Jeśli będziesz mia do wyboru ponieść stratę finansową na którą Twojej firmy (i Ciebie) nie stać lub narazić się na niezadowolenie klientów to co wybierzesz? Tak, tak wiem. Na dłuższą metę niezadowolenie klientów może prowadzić do większych strat. Ale na dłuższą metę to wszyscy będziemy martwi a pieniądze trzeba wydać teraz. Oczywiście pod warunkiem, że Answer-a rzeczywiście na wydatek nie stać, bo w przeciwnym razie, zachowują się skandalicznie. Edytowane 14 Listopada przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aleksander z Zalasu Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada A ja patrzę i widzę, że kolejny raz rozmowa zbacza na tory polityki firmy wydającej modele, zamiast trzymać się nowych modeli i ich recenzji. To samo było w wątku z nowościami IBG, Arma Hobby i w jeszcze którymś, który moderator musiał zamknąć bo rozmowa wymknęła się z pod kontroli. Tu powinno być krótko i na temat: pojawiło się to i jest takie lub takie sobie. Marudzenie (nie mówię że to jest złe) o podejściu firm do klientów powinno być w oddzielnym wątku. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada 3 godziny temu, Aleksander z Zalasu napisał: A ja patrzę i widzę, że kolejny raz rozmowa zbacza na tory polityki ,,, bo rozmowa wymknęła się z pod kontroli... Marudzenie (nie mówię że to jest złe) ... powinno być w oddzielnym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada (edytowane) 3 godziny temu, Aleksander z Zalasu napisał: A ja patrzę i widzę, że kolejny raz rozmowa zbacza na tory polityki... ... bo rozmowa wymknęła się z pod kontroli. ... Marudzenie (nie mówię że to jest złe) ... powinno być w oddzielnym wątku. Edytowane 14 Listopada przez panmopsik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada (edytowane) Nie nie wytrzymałem Czyli napisanie, że w nowości wydanej przez jakiegoś producenta brakuje jakiegoś istotnego elementu (i tu najlepsze) w wątku dotyczącym tego właśnie producenta, wymaga wydzielenia osobnego miejsca i jest niewłaściwe... Ok, tu piszemy tylko superlatywy o nowościach, o jakiś bubach szukajmy informacji w czeluściach forum, tak żeby mało kto to przeczytał,... Edytowane 14 Listopada przez arhtus 4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aleksander z Zalasu Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada (edytowane) 19 minut temu, arhtus napisał: Czyli napisanie, że w nowości wydanej przez jakiegoś producenta brakuje jakiegoś istotnego elementu (i tu najlepsze) w wątku dotyczącym tego właśnie producenta Tak, to jest to miejsce. To jest informacja o modelu i jego brakach. Ale stwierdzenia takie jak np. (to tylko przykład) 6 godzin temu, HKK napisał: Jeśli będziesz mia do wyboru ponieść stratę finansową na którą Twojej firmy (i Ciebie) nie stać lub narazić się na niezadowolenie klientów to co wybierzesz? Tak, tak wiem. Na dłuższą metę niezadowolenie klientów może prowadzić do większych strat. Ale na dłuższą metę to wszyscy będziemy martwi a pieniądze trzeba wydać teraz. Co wnoszą do oceny jakościowej modelu? Takie bocznikowanie tematu sprawia że informacja o brakujących kolektorach ginie w tym śmietniku. Edytowane 14 Listopada przez Aleksander z Zalasu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada Tyle recenzji i co? Nikt tego nie zauważył? Smutne 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada Embargo było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada Bijecie piane w szklance wody. Niedawno człowiek nabył w dobrym sklepie modelarskim właściwy model. Irańskiego Dromadera. Nie dbacie panowie modelarze o polski przemysł. Tylko Modelsvity, Revelle i Tamijunie wam w głowie. Jeszcze jakby kabinkę poprawili... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada (edytowane) 5 godzin temu, Aleksander z Zalasu napisał: Tu powinno być krótko i na temat: pojawiło się to i jest takie lub takie sobie. Marudzenie (nie mówię że to jest złe) o podejściu firm do klientów powinno być w oddzielnym wątku. Czyli ty decydujesz co jest właściwe w jakim wątku a co nie? A dlaczego Ty a nie ja albo ktokolwiek? Może zostaw moderowanie moderatorom. Oczywiście swoją opinię na temat tego co być powinno w wątku masz prawo mieć i się nią podzielić. Ale napastliwa forma mi nie odpowiada. Przepraszam, jeśli teraz Ty poczujesz się dotknięty, ale każdy ma prawo do traktowania z szacunkiem. Edytowane 14 Listopada przez HKK 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aleksander z Zalasu Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada 5 minut temu, HKK napisał: Może zostaw moderowanie moderatorom. TAK JEST! Dziękuję za wydanie mi polecenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada 14 minut temu, Aleksander z Zalasu napisał: TAK JEST! Dziękuję za wydanie mi polecenia. Teraz wiesz jak to jest być niezbyt gzrecznie pouczanym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jostein Napisano 14 Listopada Share Napisano 14 Listopada 1 godzinę temu, arhtus napisał: Nie nie wytrzymałem Czyli napisanie, że w nowości wydanej przez jakiegoś producenta brakuje jakiegoś istotnego elementu (i tu najlepsze) w wątku dotyczącym tego właśnie producenta, wymaga wydzielenia osobnego miejsca i jest niewłaściwe... Ok, tu piszemy tylko superlatywy o nowościach, o jakiś bubach szukajmy informacji w czeluściach forum, tak żeby mało kto to przeczytał,... Co więcej, jest to też informacja ważna dla potencjalnych kupujących - producent wie, że tych części nie dołączył do zestawu, ale koprolit go to obchodzi, a ty, nabywco, jak chcesz mieć to, za co już zapłaciłeś, to szoruj 200 kilometrów na jakiś konkurs, to łaskawie ci go damy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada W dniu 14.11.2025 o 08:38, Jostein napisał: Model Dromadera ma jeden feler - brak kolektora spalin. Co ciekawe, zaprezentowany na kanale Youtube "un-boxing" pokazuje obecność rzeczonego kolektora w formie części żywicznej. W moim zestawie nie ma ani plastykowego (części C11 i C12), ani żywicznego. Napisałem do producenta. Oto odpowiedź: "Witam, tego elementu nie było w zestawie, zrobiliśmy go dodatkowo, będzei dostępny do odbioru na konkursach modelarskich w tym i przyszłym roku." Cóż... Powyższa wiadomość od producenta sama się komentuje. Niestety, dla niego, na dużą niekorzyść. Zrobiło się błąd - trzeba wziąć na klatę i naprawić co się źle zrobiło. Oczywiście, wielu kupującym osobisty odbiór brakujących części na konkursach będzie odpowiadał, ale jak napisał powyżej Kolega @Jostein nie każdemu. Rozwiązanie wydaje się proste - jeśli Ci pasuje, odbierzesz brakujące części na konkursie. Jeśli jednak nie możesz odebrać osobiście, prześlemy Ci brakujące części na wskazany adres. Na podstawie powyższej sytuacji każdy może wyrobić sobie zdanie i zdecydować o zakupie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada Przypominam szanownym kolegom że w tej Polsce to sprzedawca towaru odpowiada za jego braki. To on wprowadza to na rynek. I to on moze wymagać od producenta by towar odpowiadał zamówieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grrzesiek28 Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada (edytowane) 19 godzin temu, Jostein napisał: "W moim zestawie nie ma ani plastykowego (części C11 i C12), ani żywicznego (...) producent wie, że tych części nie dołączył do zestawu, ale koprolit go to obchodzi". Kolego Jostein nie zgodzę się z Twoimi wypowiedziami i uważam je za krzywdzące i nieprecyzyjne wobec firmy Answer. Mam model Answer AA72051 PZL M18 Dromader - Early Days i części C11 oraz C12 są na wyprasce. To jakie one są to inna sprawa. Brak żywicznego zamiennika który ma poprawić jakość tych elementów to coś zupełnie innego niż brak części. Twój wpis natomiast sugeruje nieuczciwe działanie producenta. Uważam, że to nie w porządku z Twojej strony. Edytowane 15 Listopada przez grrzesiek28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jostein Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada 4 godziny temu, Maxy napisał: Przypominam szanownym kolegom że w tej Polsce to sprzedawca towaru odpowiada za jego braki. To on wprowadza to na rynek. I to on moze wymagać od producenta by towar odpowiadał zamówieniu. A wytwórca produktu nie odpowiada za braki swojego wyrobu? Zwłaszcza, że jest też i sprzedawcą czyż nie? Bo raczej nie rozdaje ich za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada 5 godzin temu, Maxy napisał: Przypominam szanownym kolegom że w tej Polsce to sprzedawca towaru odpowiada za jego braki. No i ta zasada działa. Ja gdy reklamowałem braki w modelach zakupionych w sklepie, robiłem to do sklepu (akurat przerabiałem to w Martoli i MojeHobby) i zawsze wszystko i bez problemu załatwiał sklep. W przypadku Answera często oni będąc producentem, są jednocześnie sprzedawcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jostein Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada 2 godziny temu, grrzesiek28 napisał: Kolego Jostein nie zgodzę się z Twoimi wypowiedziami i uważam je za krzywdzące i nieprecyzyjne wobec firmy Answer. Mam model Answer AA72051 PZL M18 Dromader - Early Days i części C11 oraz C12 są na wyprasce. To jakie one są to inna sprawa. Brak żywicznego zamiennika który ma poprawić jakość tych elementów to coś zupełnie innego niż brak części. Twój wpis natomiast sugeruje nieuczciwe działanie producenta. Uważam, że to nie w porządku z Twojej strony. Instrukcja montażu przewiduje wykorzystanie części C11 i C12 w bardzo konkretnej postaci. A teraz proszę pokazać mi te właśnie części w modelu. Przy okazji warto się zastanowić, jaki był tok myślenia producenta, skoro nie kontroluje tego, czy wszystkie części potrzebne do wykonania miniatury, i które są ujęte w instrukcji montażu istotnie znajdują się na ramkach wtryskowych. To jest niby w porządku ze strony producenta? Nie zgadzać się Pan może, ale byłoby dobrze, gdyby owo niezgadzanie się miało sens. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TM48 Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada Jeżeli element jest na instrukcji, a nie ma go w pudełku to mamy niezgodność towaru z umową. W takim wypadku sprzedawca musi wymienić lub naprawić reklamowany towar, a jeśli uzna, że wymaga to nadmiernych kosztów może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Wtedy kupujący może zażądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Napisanie reklamacji to kilka minut - napisanie kilku postów tutaj które nie zwrócą pieniędzy za model to już kilkukrotnie więcej czasu. A koszty naprawy lub wymiany ponosi sprzedawca, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Może oczywiście zaproponować odbiór na zawodach modelarskich, ale nie może w ten sposób warunkować naprawy/wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada Własnie ja miałem pierwszy model bez tego kolektora z plastiku czy żywicy a potem kupiłem drugi , tego AVA-303 / M-18B/ i tam wszystko było. Za taką samą cenę. Ale pierwszego nie będę zwracal tylko zrobie sobię Dromadera Turbo może konkretnego z Południowej Afryki a może takiego What if? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada Czy możecie pokazać jak to wygląda na ramkach? Z kolektorem i bez 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caughtinthemiddle Napisano 15 Listopada Share Napisano 15 Listopada 4 godziny temu, Wymysl napisał: Czy możecie pokazać jak to wygląda na ramkach? Z kolektorem i bez Zerknij tutaj: https://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=14&p=1074441&sid=d15f08f0a401c241fb6bce2a65080095#p1073769 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.