Grzes Napisano 16 Lipca 2023 Share Napisano 16 Lipca 2023 "To nie moja bajka..." Ta jasne i wymiata w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 16 Lipca 2023 Share Napisano 16 Lipca 2023 55 minut temu, Grzes napisał: "To nie moja bajka..." To niech Kolega Nam ich nie wciska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 16 Lipca 2023 Autor Share Napisano 16 Lipca 2023 Miałem wrzucić galerię, ale skoro to bajki... to galeria wieczorem (aparat był krzywo na statywie i muszę powtórzyć sesję). Jedno znośne na osłodzenie oczekiwania 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 16 Lipca 2023 Share Napisano 16 Lipca 2023 Bardzo ładnie, rośnie konkurencja dla Śledzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 16 Lipca 2023 Autor Share Napisano 16 Lipca 2023 Obiecana galeria już jest Zapraszam do oglądania MiG-21R z 32. PLRT w Sochaczewie c.a. 1987 I jedna fotka ekstra na zachętę 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudy0007 Napisano 21 Sierpnia 2023 Share Napisano 21 Sierpnia 2023 W dniu 19.04.2023 o 21:12, Kon_Bar napisał: Pomalowałem komory podwozia - wybrałem coś podobnego do barw widocznych na najgłębszych warstwach wielu zachowanych samolotów. Zanim zaczniemy dyskusję: srebrne!, nie, zielone! to powiem - nawet rozważę poprawę, ale poproszę zdjęcie kolorowe "siwka" z lat 1975-1980 Wash Zbiorniki - tlen i ??? Nawet coś widać Ciąg dalszy chyba nastąpi (bo na razie to składa się jak LEGO) Odnoście koloru wnęk, są i szare i zielone, od czego to zależy? W instrukcji Edka w 72 ten kolor nie występuje, za to w 48 już tak do wyboru z szarym. Wszystko w wersji MF. Czy to kwestia użytkownika czy może okresu produkcji itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 21 Sierpnia 2023 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2023 24 minuty temu, rudy0007 napisał: Czy to kwestia użytkownika czy może okresu produkcji itd Wszystko razem - czasami nawet po remoncie może być przemalowane. Trzeba patrzeć na konkretną "sztukę" (a czasami zgadywać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 10 Listopada 2023 Autor Share Napisano 10 Listopada 2023 Przestrzeni na klejenie nie mam to czytam Czas chyba zrobić trzeciego „łołufka” Padło na PF-a (jakaś odmiana), ale mam zagwozdkę. Miał być naturalny metal - czyli raczej początek służby. Do tego jakiś „krótki” numer, ot tak, dla urozmaicenia. Chciałem też zawiesić pod skrzydłami Monsuny. I tu powstaje problem (nie, nie taki, czy Monsuny były na PF-ach - jest kilka sygnałów, że były i trzeba temu ufać Może tylko na wystawach, ale jednak ). Doczytałem się, że produkcja Monsunów ruszyła po roku 80-tym. To raczej schyłek PF-ów. Po 80-tym to chyba były już tylko w 1. I 10. PLM. Macie jakieś zdjęcia PF-ów z tych lat? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 2 Stycznia Autor Share Napisano 2 Stycznia No nie ma jak to odpowiadać samemu sobie Najwyraźniej jednak trzecia bałałajka to już za dużo i sala opustoszała Wybrałem do budowy modelu MiG-21PF samolot o numerze seryjnym 760703. Po pierwsze: nadal służył początku lat osiemdziesiątych (1 PLM w Mińsku Maz.) Po drugie: nadal miał trzycyfrowy numer (703) Po trzecie: na poniższym zdjęciu (podobno Mińsk Mazowiecki 1980 *) ) widać pewne odcienie paneli na kadłubie, które sugerują, że prawdziwa może być informacja z zestawu "MiG-21PF/PFM in Polish service vol.1", iż samolot ten nadal był w kolorze "naturalnego duraluminium". Z jednej strony oznaczałoby to, że w czasie remontu generalnego nie "pociągnięto" go srebrzanką, ale z drugiej strony gdyby go przemalowywano, wówczas chyba nie zachowałby się trzycyfrowy numer (tylko miałby 0703) Składając to wszystko "do kupy" mogę założyć, że w ramach chociażby jakichś prób, czy pokazówek, założono do PF-a Monsuny i cztery rakiety, co udowadniałoby przydatność tych samolotów do dalszej służby (a tego PF-a spisano ze stanu dopiero w sierpniu 1988 !) *) żeby nie wszystko było takie "różowe" - czy możliwe jest, aby do roku 80-go utrzymały się szachownice na kadłubie? trochę mnie to dziwi; byłem pewien, że "wyginęły" przed tym rokiem... Z drugiej strony: skoro go nie przemalowywano do tego czasu... Jakieś fotki z budowy będą pojawiały się w momentach, gdy zbrzydnie mi praca przy Anakondzie 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 2 Stycznia Share Napisano 2 Stycznia 52 minuty temu, Kon_Bar napisał: Najwyraźniej jednak trzecia bałałajka to już za dużo i sala opustoszała Jestem jestem, tylko wyszedłem na siku W dniu 10.11.2023 o 18:53, Kon_Bar napisał: Miał być naturalny metal - czyli raczej początek służby. Do tego jakiś „krótki” numer, ot tak, dla urozmaicenia. Były jeszcze krótsze, jak w tym PFM z 2.PLM "Kraków": Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 2 Stycznia Autor Share Napisano 2 Stycznia 8 minut temu, Grzes napisał: Jestem jestem, tylko wyszedłem na siku Usprawiedliwiony 8 minut temu, Grzes napisał: Były jeszcze krótsze, jak w tym PFM z 2.PLM "Kraków": No w PFM-ach to tak, ale w PF-ach trzy cyfry to minimum (chyba, że jakiś nielot po wypadku na szkółce...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 2 Stycznia Share Napisano 2 Stycznia A ja byłem u córki na wywiadówce. A na poważnie to jakoś mi Twoja relacja między palcami uciekała, ale że temat dla mnie ciekawy to przyłączam się do obserwatorów. Pomóc Ci nie pomogę bo na "szybkich" to się znam jak świnia na gwiazdach ale dopingować Cię będziemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 2 Stycznia Share Napisano 2 Stycznia 13 minut temu, Endrju napisał: dopingować Cię będziemy Będziemy! A takich trzech, jak nas dwóch to nie ma ani jednego. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 2 Stycznia Share Napisano 2 Stycznia pomyliłem sale i trochę się tam zasiedziałem, ale już jestem. 3 godziny temu, Kon_Bar napisał: *) żeby nie wszystko było takie "różowe" - czy możliwe jest, aby do roku 80-go utrzymały się szachownice na kadłubie? trochę mnie to dziwi; byłem pewien, że "wyginęły" przed tym rokiem... Z drugiej strony: skoro go nie przemalowywano do tego czasu... tak jak najbardziej. MiG'i-21 bis, które dotarły do Polski po 1980 roku takowe szachownice miały. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 3 Stycznia Autor Share Napisano 3 Stycznia Jak łatwo się domyśleć Anakonda nie odpuszcza więc... ja trochę odpuściłem i mało przy niej a więcej przy PF-ie posiedziałem Żeby nie pokazywać ciągle tego samego dziś modyfikacje skrzydeł. Po wstępnym spasowaniu szybko doszedłem do wniosku, że podobnie jak w MF-ach Eduard coś przekombinował przy łączeniu skrzydeł z kadłubem - musiałem wkleić płytkę 0,2 mm, aby wszystko było "na styk" Przy pasowaniu górnych i dolnych połówek skrzydeł wyszło mi, że "coś gdzieś ucieka"... Wkleiłem więc początkowo paseczki HIPS-u o grubości 0,1 mm aby dopasować szerokość obydwu połówek (zauważcie, że nie na całej długości!) a potem dodałem kolejne 0,1 mm na samych końcach. Przy okazji wyeliminowany został uskok na przejściu kadłub - skrzydło. Jednym słowem - u mnie opłacało się Całość czeka na ukończenie kokpitu i... silnik. Ponownie dorobiłem elementy dyszy wylotowej (jak w R-ce), ale tym razem postanowiłem ją skopiować. Ponieważ w pierwszym podejściu pokręciłem proporcje przy przygotowywaniu silikonu nie wiem, co wyjdzie... Zobaczymy jutro lub pojutrze Na dziś do pokazania tyle 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 4 Stycznia Autor Share Napisano 4 Stycznia (edytowane) Prace trwają, ale... powtarzalne jakieś A serio to PF ma "trochę" różnic np. budowę klap. W modelu są oddzielone od skrzydeł i pewnie dałoby się je zaprezentować rozłożone (klasyczne Fowlera), ale... wszystkie inne będą miały złożone klapy więc głupio było robić wyjątek (choć lotki i ster kierunku chyba minimalnie poodchylam ). Tymczasem jednak przymierzałem się do budowy podwieszeń i postanowiłem pokazać ramkę "H" dedykowaną wersjom PF i PFM, na której znajdują się: zasobnik z działkiem GP-9, pylony do wersji PF oraz Monsuny (czyli PBP-2-R3S = Podwójna Belka Pośrednia na 2 pociski R-3S). Monsuny nie są nigdzie udokumentowane (nie ma ich w żadnej instrukcji Eduard-a; zawsze są oznaczone jako nieużywane) podobnie jak było to z belkami MBD-2-67 i P-62-2 z ramki "C". Aby wykonać podwieszenie z Monsunami potrzeba jeszcze 2-ch ramek "C", gdyż na jednej znajdziemy tylko parę APU-13 i R-3S (ale jak się skleja "masówkę" to tych ramek jest wystarczająco dużo ). To szybka fotka ramki "H" ... i dla przypomnienia ramka "C" z relacji MiG-21MF-75 A model? Model to może jutro? -=== EDIT ===- Pierwszy Monsun poskładany i przymierzony. Spora wieża - aż zastanawiałem się, czy nie będzie szorował rakietami po betonie Edytowane 5 Stycznia przez Kon_Bar literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 5 Stycznia Autor Share Napisano 5 Stycznia (edytowane) Czas na ulepszenie MiG-a - wygląda na to, że Eduard zaplanował wersję w układzie kaczki (bo jak inaczej wyjaśnić szpary pozwalające zainstalować lotki ? ) . Udało mi się poskładać prawie cały kokpit (jeszcze szkła i fotel)... ... którego klasycznie i tak nie będzie prawie widać po zamknięciu kabiny Stan obecny projektu (Monsuny są tylko przymierzone) Nie ukrywam, że przez króciuteńką chwile myślałem o GP-9, ale... po pierwsze nie wiadomo, czy i które nasze PF-y były dostosowane do takiej konfiguracji a po wtóre wolałem wzorować się na rzeczywistych konfiguracjach - w DDR-ach latali z Monsunami i PTB-490 więc i tu taka konfiguracja zostanie Edytowane 5 Stycznia przez Kon_Bar dopisek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 5 Stycznia Share Napisano 5 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, Kon_Bar napisał: Nie ukrywam, że przez króciuteńką chwile myślałem o GP-9, ale... po pierwsze nie wiadomo, czy i które nasze PF-y były dostosowane do takiej konfiguracji a po wtóre wolałem wzorować się na rzeczywistych konfiguracjach - w DDR-ach latali z Monsunami i PTB-490 więc i tu taka konfiguracja zostanie Wszystkie PF były dostosowane do GP-9. Można poznać po ,,uchu,, pomiędzy przednimi hamulcami aero. Można jeszcze zrobić na prawym skrzydle Fobosa, a na lewym UB-16. Edytowane 5 Stycznia przez em 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 6 Stycznia Autor Share Napisano 6 Stycznia 21 godzin temu, em napisał: Można jeszcze zrobić na prawym skrzydle Fobosa, a na lewym UB-16. Skorzystam przy jakiejś "szparce" Znalazłem kilka fotek LAF opisywanego jako Fobos-3 - nie wygląda na trudny do zrobienia Dzisiejsze prace: Oszlifowana osłona dyszy wylotowej (nie zarobi Edek na aftermarketach, oj nie!). Minuta pracy a efekt o niebo lepszy! Przymiarka do kadłuba (i modyfikowanej wcześniej dyszy wylotowej) - na pewno lepiej niż prosto z pudełka Mierząc stożek wlotowy po raz kolejny miałem problem z ustawieniem go w pierścieniu. Dopiero po chwili natchnęło mnie, że przecież wystarczy wypiłować wręby na zęby w pierścieniu wewnątrz kadłuba. Czemu Eduard nie zrobił tego w standardzie?! Podoklejałem wszystkie "pierdoły" do kadłuba i pomalowałem elementy, które nie będą "metaliczne". Teraz maskowanie i podkład pod metaliki 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 6 Stycznia Share Napisano 6 Stycznia Zaczyna wyglądać . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 8 Stycznia Autor Share Napisano 8 Stycznia Dziś nauka przez walkę (nie wiem czy ). Zachciało mi się poćwiczyć NMF. No to najpierw czarny podkład (Surfacer 1500) - musiałem zmienić tło Potem lakier 2K (tez go chciałem wypróbować) 3 warstwy. Wyszło trochę grubo, ale przynajmniej gładko. Na to duraluminium, potem maskowanie i panele na skrzydłach (część była wykonana z innego materiału) a potem cienie, aby uzyskać efekt brudu za połączeniami paneli. Wyszło jak wyszło... Teraz schnie warstwa 2K pod kalki. Moim zdaniem "wyciągnęło cieniowanie (ale zdjęcia chyba tego nie oddają). Nie ma co płakać trzeba biec dalej 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia Całkiem nieźle wygląda . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia 59 minut temu, Kon_Bar napisał: NMF co to? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia 35 minut temu, Grzes napisał: co to? Boszsze - Natural Metal Finish ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 8 Stycznia Share Napisano 8 Stycznia 1 minutę temu, abtb napisał: Boszsze No i dobra 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.