giberes Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia Raczej łatwiej usunąć szczeliny z integralnego panela, niż je dorobić. Obrobka/dopasowanie osobnego panelu raczej byłoby bardziej pracochłonne niż za szpachlowanie kilku małych rowków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 25 Stycznia Autor Share Napisano 25 Stycznia (edytowane) 27 minut temu, giberes napisał: Raczej łatwiej usunąć szczeliny z integralnego panela, niż je dorobić. Obrobka/dopasowanie osobnego panelu raczej byłoby bardziej pracochłonne niż za szpachlowanie kilku małych rowków. To czemu osłona silnika składa się z paneli? Nie przesadzajmy, właśnie na tym polega uroda współczesnych zestawów, że elementy pasują bez specjalnej obróbki. I Arma sobie z tym radzi. A te otwory wentylacyjne, to nie rowki. To są wypukłe żaluzje. Jeśli Arma zrobiła rowki, to jeszcze gorzej. Ale nie sądzę. Dlatego podmiana na 3d to byłaby rzecz naturalna, bo takie elementy trudno dobrze oddać we wtrysku. A w egzemplarzach które otworów nie miały (większość, w tym pudełkowe malowanie) trzeba szlifować. W nieciekawym miejscu, bo obok jest wypukłość którą trzeba zachować. Edytowane 25 Stycznia przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giberes Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia Ten curtis to zupełnie nie moja bajka, więc mam prawo się mylić. Jednak jeśli chodzi o pasowanie wklejanych paneli, to rzadko dokładnie pasują. Producent szykuje zestaw z otwartymi hamulcami i lukami elektroniki i jak nie chcę tego eksponować, to zwykle jest duży kłopot, bo pokrywy nie pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 25 Stycznia Autor Share Napisano 25 Stycznia (edytowane) 28 minut temu, giberes napisał: Ten curtis to zupełnie nie moja bajka, więc mam prawo się mylić. Jednak jeśli chodzi o pasowanie wklejanych paneli, to rzadko dokładnie pasują. Producent szykuje zestaw z otwartymi hamulcami i lukami elektroniki i jak nie chcę tego eksponować, to zwykle jest duży kłopot, bo pokrywy nie pasują. To tylko źle świadczy o producencie, bo zamykane luki podwozia i dobrze pasujące pokrywy Matchbox potrafił robić 50 lat temu. Edytowane 25 Stycznia przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 25 Stycznia Autor Share Napisano 25 Stycznia (edytowane) Innym potencjalnym mankamentem, jest brak osobnych lotek, na dodatek obecnych na obu połówkach płata. Mówię potencjalnym, bo na P-51 przy podobnym rozwiązaniu wygląda to nie najgorzej. Co nie zmienia faktu, że osobne lotki u Eduarda wyglądają lepiej - krawędź spływu jest jak brzytwa. Skoro można zrobić osobne stery, to dlaczego nie lotki? Właśnie przez takie drobiazgi, modele Army są plasowane jakościowo poniżej Eduarda, a tak nie musi być. Edytowane 25 Stycznia przez HKK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia (edytowane) A ja przyglądam się rozmieszczeniu części na renerach wyprasek i zachodzę w głowę jak oni (Arma Hobby ) mają zamiar wypuścić wersje z silnikiem Wright Cyclone ? Muszą dołożyć trzecią wypraskę z całym przodem ,silnikiem, okapotowaniem itp odpowiadającym danej wersji np A-4/A-7 Te opublikowane rysunki wyprasek ,wydają się być zaprojektowane tylko i wyłącznie dla wersji A-1/2 -nie są ,,modułowe" ,rozkład części na to wskazuje . Nie wystarczy zamienić jednej z dwóch wyprasek na inną ,z częściami odpowiednimi dla następnej wersji - jak to robi Eduard ,Hasegawa ! Coś z planowaniem projektu się zadziało ? Aha, i jeszcze osłona kabiny : tylko jedna do wersji otwartej ??? Edytowane 25 Stycznia przez zatras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 25 Stycznia Autor Share Napisano 25 Stycznia (edytowane) Zawsze mogą to rozwiązać jak przy Hurricane gdzie wersja mkII jest w zasadzie nowym projektem bez wspólnych ramek z Mk I. Chyba, że się mylę? A do późnych A2 I A3 i tak muszą dać inne skrzydło. Podobnie jak do P-36 Edytowane 25 Stycznia przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia Chyba się nie mylisz ,jeśli chcą wydać Hawki z Wright Cyclone (a takie były deklaracje) muszą ,,rzeźbić" od nowa matryce , a koszty rosną niebotycznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia 2 godziny temu, zatras napisał: Chyba się nie mylisz ,jeśli chcą wydać Hawki z Wright Cyclone (a takie były deklaracje) muszą ,,rzeźbić" od nowa matryce , a koszty rosną niebotycznie . Też się dziwię- ale zakładam, że skoro Producent zaplanował już na wstepie kilka wersji samolotu, dla których potrzebne są różne części to zostało to jakoś skalkulowane. Może to co wydaje się logiczne (poszatkowanie ramek jak w miniarcie czy ibg) jest dobre przy pewnych warunkach brzegowych i istnieją sytuację w których lepiej jest produkować modele jak np Hurricane Il. Niby mogli wydać uniwersalna ramkę z kadłubem i dwie różne z płatami. Nie zrobili tak i dają radę pakując do Hurricane IIb trzy ramki. Może graja tu rolę koszty z jednej strony produkcj firm a z drugiej logistyka produkcji i pakowania różnych ramek. Nie wiem, nie znam się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia A co robi np. Edek ? F-6D ma nowy kadłub P-51C nowy kadłub garbate Spity IX w zależności od wersji nowe skrzydła i kadłuby (IX-VIII) . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 26 Stycznia Autor Share Napisano 26 Stycznia 12 godzin temu, martinello napisał: np Hurricane Il. Niby mogli wydać uniwersalna ramkę z kadłubem i dwie różne z płatami. To prawda, że w przypadku odmian lMk II mogli tak zrobić. Ale Mk I ma inny kadłub, więc i tak o uniwersalności ramek dla całej rodziny nie ma mowy. Dlaczego dla Hawka ma nie być podobnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 26 Stycznia Share Napisano 26 Stycznia Na logikę mogli przygotować dwie ramki z kadłubem ( I i II) I trzy, cztery ramki z płatem. Ale wiadomo z informacji od producenta, że I powstała jako krok w rozwoju firmy, a II jako poniekąd poprawa poprzedniego projektu. Myślę, że możemy sobie pisać co tylko chcemy. Za naszymi pomysłami nie stoją pieniądze i ryzyko biznesowe. Mam nadzieję, że Hawk będzie bezproblemowym, dobrze zaprojektowanym, przyjaznym dla użytkownika modelem we wszystkich istotnych wersjach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 16 Maja Share Napisano 16 Maja Relacja z budowy Hawka Army Hobby przez Jumpei Temma https://soyuyo.main.jp/h75/h75.html#last Z opisu wynika ,ze model został zaprojektowany przez AH na podstawie jego opracowań i rysunków ( tak samo jak poprzedni Oskar) Jednak patrząc na budowę i wyszczególnione miejsca do korekt geometrii płatowca i przeróbek ,nie wszystko poszło jak trzeba. Chciało by się powiedzieć: nie ma się co dziwić ,toż to przecież Arma Hobby ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TM48 Napisano 16 Maja Share Napisano 16 Maja 56 minut temu, zatras napisał: Z opisu wynika ,ze model został zaprojektowany przez AH na podstawie jego opracowań i rysunków ( tak samo jak poprzedni Oskar) Jednak patrząc na budowę i wyszczególnione miejsca do korekt geometrii płatowca i przeróbek ,nie wszystko poszło jak trzeba. No to chyba dobrze, bo... " i też za to ,że Arma ,,stworzyła" ,go opierając się na planach ,,szalonego Japończyka", który robi sobie te plany w domy z ....dopy i ponoć coś tam się komuś nie zgadza z obrysem bryły i w sumie jest beee" Zatem, skoro źle, że robi na planach Japońca, to chyba dobrze, że się z nimi nie zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtuRze Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja Wciąż jeszcze nigdzie nie trafiłem na info, które padło w jego relacji budowy Ju 87 B-1 od Airfixa: Cytat Additional works I found the position of the spat and tire of B-1 model were different from B-2 model. B-1 was rearward by approx 1mm (.04") in 1/72 scales. I cut out the spat and glued again. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 17 Maja Autor Share Napisano 17 Maja Co do Hawka z AH, to że zdjęć modelu wynika, że gdzieś zniknęły przetłoczenia na pokrywie km przed kabiną. Na renderach jeszcze były i dobrze, bo widać je chyba na wszystkich zdjęciach francuskich maszyn. Już wspominałem, że lepszym rozwiązaniem byłby osobny element. Wtedy można by było zrobić różne warianty albo podmienić na drukowany. A tak mamy zabawę z usuwaniem szczelin wentylacyjnych dla niektórych egzemplarzy plus dorabianie tych przetłoczeń. A pod druk trzeba cały segment wycinać. Tragedii nie ma, ale takie duperele niepotrzebnie komplikują budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zatras Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja 20 godzin temu, TM48 napisał: Zatem, skoro źle, że robi na planach Japońca, to chyba dobrze, że się z nimi nie zgadza. Nie wnikam czy sposób wykonywania planów na podstawie zdjęć jest wiarygodny czy nie . Pewnie dużo zależy od fachowego podejścia, dużej ilości odpowiednio dobranych zdjęć i jeszcze rysunków ,,fabrycznych'' z wymiarami . To Arma Hobby jest ,,zachwycona " jego twórczością (P Ciepierski to od dawna) ,nazywając go ,,Japońskim Mistrzem Modelarstwa'' To ,,uwielbienie'' skutkuje już drugim modelem ,stworzonym na podstawie jego opracowań /przemyśleń/ wskazówek . O ile Hayabusa jest zgodny z jego rysunkami , ( postanowił go jednak ponitować , uważając że ,,faktura powierzchni jest zbyt nudna''), to już Hawk ma pewne mankamenty ,co wykrył przy budowie , a które nie pokrywają się ani z jego ,ani innymi planami . Nie wiem czemu ma służyć ten idiotyczny kształt burt przy kabinie : czy to jednak próba ,,poprawy'' zbyt ,,płaskiego kształtu' na pierwotnym projekcie ( jak sygnalizował tu na forum jeden z Kolegów ), czy nagle ktoś sobie przypomniał że są tacy co by chcieli jednak zrobić model z zamkniętą osłona ; i co było począć jak już osłona była wytłoczona- za szeroka ? Tak wygląda szerokość kabiny na planach ,,Mistrza Temmy'' .Na innych jest też za szeroka . W porównaniu z Hawkiem od CP też. Tak ten kwiatek wygląda z boku .Widać gdzie się zaczyna to ,,rozdęcie'' i gdzie sięga . Tutaj Temma San wykrył zły (zbyt pękaty) obrys kadłuba i próbę zaradzenia temu problemowi choć w części Problem z tym, czy model ma ,czy niema ażurowych szczelin wentylacyjnych,trochę blednie przy tych zagadnieniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja (edytowane) 51 minut temu, zatras napisał: jak sygnalizował tu na forum jeden z Kolegów ) I żałuję do dzisiaj że się odezwałem bo wyszedłem na idiotę który nie umie zdjęć oglądać. Edytowane 17 Maja przez Xmen 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andzin Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja 7 godzin temu, ArtuRze napisał: Wciąż jeszcze nigdzie nie trafiłem na info, które padło w jego relacji budowy Ju 87 B-1 od Airfixa: Podobne info jest w Monografii AJ-Press Ju-87 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtuRze Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja 9 minut temu, Andzin napisał: Podobne info jest w Monografii AJ-Press Ju-87 Muszę w takim razie jeszcze przejrzeć, dzięki Ci, dobry człowieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja Patrząc (pobieżnie) na zdjęcia owiewek kół, to skory jestem się zgodzić z tym stwierdzeniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtuRze Napisano 17 Maja Share Napisano 17 Maja 3 godziny temu, zatras napisał: Nie wnikam czy sposób wykonywania planów na podstawie zdjęć jest wiarygodny czy nie . Pewnie dużo zależy od fachowego podejścia, dużej ilości odpowiednio dobranych zdjęć i jeszcze rysunków ,,fabrycznych'' z wymiarami . (...) Eh, teraz do mnie dopiero dotarły te strzałki i co ze sobą niosą. Fina planowałem zrobić z zamkniętą limuzyną, ale teraz już powyższego nie odzobaczę i chyba muszę zrewidować plany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roland_Sebastian Napisano 19 Maja Share Napisano 19 Maja (edytowane) W dniu 17.05.2025 o 20:07, zatras napisał: Tak ten kwiatek wygląda z boku .Widać gdzie się zaczyna to ,,rozdęcie'' i gdzie sięga . To sa ramki z wadą produkcyjną, napiszcie do Arma Hobby to wam wymienią na prawidłowe. Prawidłowo wtryśnięte elementy powinny mieć prostą linię. Edytowane 19 Maja przez Roland_Sebastian 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 19 Maja Share Napisano 19 Maja Qurcze muszę przejrzeć pudełka z modelami AH bo kilka baboli tam z tego co wiem w każdym jest, a tu wystarczy napisać do producenta i wyślą model bez baboli... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caughtinthemiddle Napisano 19 Maja Share Napisano 19 Maja 5 godzin temu, arhtus napisał: Qurcze muszę przejrzeć pudełka z modelami AH bo kilka baboli tam z tego co wiem w każdym jest, a tu wystarczy napisać do producenta i wyślą model bez baboli... Doświadczenie wskazuje, że najlepiej poczekać z zakupami na drugie wydanie. Choć jakby wszyscy tak czekali, to mogłoby by tych drugich wydań nie być w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.