greatgonzo Napisano 14 Grudnia 2024 Share Napisano 14 Grudnia 2024 Żaden. Potrzebujesz fotel Warren - McArthur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 14 Grudnia 2024 Share Napisano 14 Grudnia 2024 13 minut temu, greatgonzo napisał: Żaden. Potrzebujesz fotel Warren - McArthur. Na hyperscale znalazłem taki zapis. Jaki serial mógł mieć egzemplarz tu budowany? Cytat P-51B/Cs had two seats. The first one was the wooden Schick-Johnson (S91-53074), painted Bronze Green: This seat was used on the following Mustangs: P-51 (NA-91), A-36A (NA-97), P-51A (NA-99), all P-51B-1-NAs (NA-102) as well as P-51C-1-NTs 42-102979 to 42-103078 included and P-51B-5-NAs 43-6313 to 43-6712 included. All P-51B/Cs built after these had the Warren McArthur (243-ASL) painted Yellow Green / Interior Green (the cockpit's color): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 14 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 14 Grudnia 2024 Serial podał @greatgonzo na początku i to jest ten z ostatnich w Twoim wyliczeniu, czyli WMcA. W wyszukiwaniach wychodzą albo współczesne meble tej firmy, albo fotele do P-51D, dość proste z wyglądu. Taki będzie? A co z zagłówkiem? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 14 Grudnia 2024 Share Napisano 14 Grudnia 2024 Godzinę temu, Wachmistrz napisał: Serial podał @greatgonzo na początku i to jest ten z ostatnich w Twoim wyliczeniu, czyli WMcA. W wyszukiwaniach wychodzą albo współczesne meble tej firmy, albo fotele do P-51D, dość proste z wyglądu. Taki będzie? A co z zagłówkiem? Faktycznie, no to już wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 14 Grudnia 2024 Share Napisano 14 Grudnia 2024 2 godziny temu, Wachmistrz napisał: Taki będzie? A co z zagłówkiem Sam fotel WMA to ten zielony Reszta jest z P-51D. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 14 Grudnia 2024 Share Napisano 14 Grudnia 2024 Płytę za fotelem i stelaż możesz użyć zestawowy. Fotel: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 15 Grudnia 2024 Share Napisano 15 Grudnia 2024 (edytowane) 15 godzin temu, Wachmistrz napisał: A co z zagłówkiem? Nie jestem świadomy żadnych zagłówków w P-51B/C. Na części zdjęć widać montowaną do płyty za głową pilota brezentową apteczkę która mogła spełniać rolę zagłówka. Chyba jedynie w amerykańskiej służbie. Ale często była tam po prostu goła płyta pancerna. W modelu Army przewidziano montaż ww apteczki, choć w tej skali nie jest jasne co ten element przedstawia. W instrukcji jest on opcjonalny, co liczy się na plus Armie. Ja z rozpędu go wkleiłem w swoim "Shangri-la", choć ze zdjęć nie wynika jednoznacznie że apteczka na tym egzemplarzu była. Ale jako element wyposażenia mogła się przecież tam pojawiać. Edytowane 15 Grudnia 2024 przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 15 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2024 Fotel Warren Mc Arthur robi się. Po prawej siedzisko wykonane metodą drążenia, po lewej oparcie in statu nascendi. Ze względu na wybraną technologię trochę to może potrwać. W użyciu płytka 0,25 mm Evergreen i pręt polistyrenowy 0,5 mm. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 17 Grudnia 2024 Share Napisano 17 Grudnia 2024 W dniu 14.12.2024 o 19:45, Wachmistrz napisał: A co z zagłówkiem? Nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 17 Grudnia 2024 Share Napisano 17 Grudnia 2024 W dniu 15.12.2024 o 17:38, Wachmistrz napisał: Fotel Warren Mc Arthur robi się. Po prawej siedzisko wykonane metodą drążenia, po lewej oparcie in statu nascendi. Ze względu na wybraną technologię trochę to może potrwać. W użyciu płytka 0,25 mm Evergreen i pręt polistyrenowy 0,5 mm. Takie proste siedzisko lepiej i szybciej jest wytłoczyć. Prostą formę można wykonać nawet z jakiegoś plastiku (kilka prób wytrzyma), a efekt będzie zdecydowanie lepszy niż metodą drążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 20 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2024 Tymczasem w naszym bieda warsztaciku powstał fotel z przyległościami. Jeśli chodzi o płytę za fotelem, to zdecydowałem się na części blaszkowe, choć nie jestem przekonany, czy zapewniają w tym przypadku przewagę nad elementem zestawowym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 21 Grudnia 2024 Share Napisano 21 Grudnia 2024 (edytowane) Złote, a skromne. Edytowane 21 Grudnia 2024 przez zaruk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 21 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2024 Ze wszystkich złotych rzeczy na forum najbardziej podobają mi się złote myśli Tymczasem rękami brudnymi od pyłu chwytam za aparat i spieszę z relacją na żywo z warsztatu. Wnętrze kabiny niemal gotowe. Pozostało wklejenie folii z zegarami, ale to już po pomalowaniu tablicy rozdzielczej. Zeszlifowane elementy plastikowe. W tle warsztat pracy. Wklejone blaszko-ścianki Fotel z pasami uplasowany w kabinie. Drążek oczywiście się złamał. Przede mną klapa! A właściwie dwie klapy. Wbrew pozorom nie jest to taka prosta czynność. Wymagane są przeróbki we wszystkich elementach, tj. w samych wyciętych klapach, które trzeba wydłużyć w części górnej oraz uzupełnić o części niewidoczne w pozycji zamkniętej. Trzeba też lekko zmodyfikować kadłub w miejscu styku z klapami, a także same płaty, tam gdzie wchodzą w nie klapy. Tu pocienić, tam podługasić, ówdzie obcinkować. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 22 Grudnia 2024 Share Napisano 22 Grudnia 2024 22 godziny temu, Wachmistrz napisał: Ze wszystkich złotych rzeczy na forum najbardziej podobają mi się złote myśli Tymczasem rękami brudnymi od pyłu chwytam za aparat i spieszę z relacją na żywo z warsztatu. Wnętrze kabiny niemal gotowe. Pozostało wklejenie folii z zegarami, ale to już po pomalowaniu tablicy rozdzielczej. Zeszlifowane elementy plastikowe. W tle warsztat pracy. Wklejone blaszko-ścianki Fotel z pasami uplasowany w kabinie. Drążek oczywiście się złamał. Przede mną klapa! A właściwie dwie klapy. Wbrew pozorom nie jest to taka prosta czynność. Wymagane są przeróbki we wszystkich elementach, tj. w samych wyciętych klapach, które trzeba wydłużyć w części górnej oraz uzupełnić o części niewidoczne w pozycji zamkniętej. Trzeba też lekko zmodyfikować kadłub w miejscu styku z klapami, a także same płaty, tam gdzie wchodzą w nie klapy. Tu pocienić, tam podługasić, ówdzie obcinkować. Wygląda to znacznie lepie niż z pudełka. Warto było się nad tym fotelem pochylić. Do radiostacji będziesz dorabiał przewody? Dużo ich nie ma a zawsze coś widać przez oszklenie. Skrzydła będą szpachlowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 22 Grudnia 2024 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2024 7 minut temu, Woit napisał: Wygląda to znacznie lepie niż z pudełka. Warto było się nad tym fotelem pochylić. Do radiostacji będziesz dorabiał przewody? Dużo ich nie ma a zawsze coś widać przez oszklenie. Skrzydła będą szpachlowane? Dzięki. Chętnie bym dorobił, ale na razie nie wiem, gdzie te przewody mają przebiegać. Podglądam warsztat kolegi @HKK i Twoją galerię, może stamtąd zapożyczę kilka detali. Nad skrzydłami się zastanawiam, ale raczej nie. Raczej będę to ogarniał przez różnicowanie washa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 6 Stycznia Autor Share Napisano 6 Stycznia Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku! Po świątecznej przerwie pora kontynuować warsztat. Postanowiłem wyjaśnić sprawę z klapami. Na zdjęciach stan obecny. Części odcięte od płata zostały pocienione, do części górnej dokleiłem pasek plastiku o grubości 0,13 mm, po sklejeniu uzupełniłem powstałą szczelinę lekko spłaszczonym patyczkiem do uszu (watę obciąłem). Po sklejeniu widać różnicę długości obu części, którą trzeba uzupełnić, co nastąpi wkrótce. Jestem przy lewej stronie, na której testuję technologię. Z prawą pójdzie łatwiej. Na szczęście plastik nie wymaga dużej precyzji, później to podszlifuję i zaślepię z obu stron. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano Sobota o 12:34 Autor Share Napisano Sobota o 12:34 Technologia wychylenia klap okazała się do bani. Trzeba będzie pruć i wymyślać na nowo. Tymczasem znalazłem trochę starych szpargałów. Niech tu zawisną jak dowód wiedzy naszych ojców o Mustangach: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano Sobota o 12:46 Share Napisano Sobota o 12:46 8 minut temu, Wachmistrz napisał: Technologia wychylenia klap okazała się do bani. Trzeba będzie pruć i wymyślać na nowo. Doklej kawałki ramki i szlifuje. Będziesz miał jednorodny element. Materiały ojców mega (sam się na takich wychowałem ) a zdjęcia modeli czytelników rozwalają kompletnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.