cieciwa Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Moje 3 gr .... Jeśli wierzyć źródłom pisanym, to w podstawie ciężkiej koła stanowiły integralną część podstawy. Aha, to co jest najczęściej pokazywane z FK-A - to podstawa firmy Oerlikon. Nadziałem się na to sam, przyjmując, że to podstawa lekka (transportowana przez 3 żołnierzy). Nie znalazłem żadnych wiarygodnych zdjęć przedstawiających podstawy, ani lekkiej, ani ciężkiej. Rysunki pochodzą z książki o art. przeciwlotniczej II RP. (jak się do niej dokopie podam pełne informacje), i stanowią jakąś tam wizję, mniej lub bardziej udaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Jendrass! Było pytać? Mam tą przyczepkę z Dragona! Za piwo byś dostał matole...:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 26 Marca 2009 Autor Share Napisano 26 Marca 2009 Jendrass! Było pytać? Mam tą przyczepkę z Dragona! Za piwo byś dostał matole...:p no to zrobię dwa nkm EDIT: tą dragonowską chętnie łyknę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Dobra, literatura odnaleziona: Polska obrona przeciwlotnicza w latach 1920-1932 Marian Kopczewski, Zbigniew Moszumański Biblioteka Historyczna Sztabu Generalnego WP Pruszków 1996 s. 126 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 26 Marca 2009 Autor Share Napisano 26 Marca 2009 no i co dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Jendrass ... Przepraszam, chyba Cię wprowadziłem w błąd z tą podstawą ciężką. Muszę sięgnąć do swojej literatury, żeby być pewnym, ale przypomniałem sobie, że łoże było wzorowane na łożu armaty p-panc wz.36. Ale to muszę potwierdzić. [uzupełnienie] Właśnie znalazłem, pan Piotr Zarzycki w swoim artykule z MT napisał, że podstawa ciężka była wzorowana na podstawie armaty wz.36 z dwoma przednimi nogami łamanymi. " ... Dla 20 mm nkm A przewidywano dwa typy podstaw - lekką i ciężką. Podstawa lekka typu PL 20 A powstała wg projektu J. Skrzypińskiego w opracowaniu L. Kowalewicza. Był to lekki 15 kg trójnóg dla nkm ppanc, dla czołowych oddziałów piechoty. Podstawa ciężka typu PC 20 A została zaprojektowana i opracowana przez L. Kowalewicza. Powstała ona w wyniku modyfikacji łoża 37mm armaty ppanc, wz.36. Była to podstawa dwukołowa. Posiadała 3 nogi, z tego dwie przednie były łamane. Napęd podnośnicy i obrotnicy wzorowany był na rozwiązaniu Oerlikona. Ciężar podstawy wynosił 400-500 kg. .." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 27 Marca 2009 Autor Share Napisano 27 Marca 2009 Primo: Zakładamy, że moja podstawa to PC 20A Przednie nogi łamane ? Te w Boforsie 37mm są chyba tylnie. www.rmgo.org Taki szybki "szkic" Możesz mi przybliżyć "rozwiązanie oerlikona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Ja to widzę mniej więcej tak ...: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 27 Marca 2009 Autor Share Napisano 27 Marca 2009 Hmmm no Cieciwa ma to sens ! Te krótsze nóżki to składane przednie podpory tak ? To trzeba kupić działko Boforsa z do roboty, chociaż, ja chyba nawet jakieś resztki mam w domu. Muszę sprawdzić. EDIT: Z dzisiejszego wypadu do KMW kilka działek dla natchnienia: i jeszcze to: http://www.ra39-45.pwp.blueyonder.co.uk/gunpics/polsten.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2009 Zgodnie z zapowiedzą - modelarski rozruch w kraju Działko FK-A na przystosowanej lawecie od działka Bofors wz 36. Tu z ciągnikiem Trzeba jeszcze doszlifować ale ogólny kształt już się pewnie nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Kwietnia 2009 Share Napisano 6 Kwietnia 2009 Ładniuchne Skąd ten kształt nóg? Ja bym zrobił złozone oparcie, bo jak tył wozu jest otrwaty lepiej by wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Nooo .... Niespecjalnie ładnie wygląda ta podstawa .. To Twoje to jakiś dziwaczny "twór", a powinna to być konstrukcja przestrzenna i dość sztywna. I nie "składana" z elementów - jak Twoja, a raczej jednolita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Raczej nie aż tak dziwaczny Cieciwa . Przynajmniej nie tak dziwaczny : http://www.mikromodele.fora.pl/jezdzace-od-1-72-do-1-1-commuting-from-1-72-to-1-1,27/samochod-pancerny-wz-34,1272.html Jendrass przynajmniej coś zbudował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Bożo ... Popatrz na rysunki jakie były podstawą do dalszej dyskusji i popatrz na model. Zupełnie inna konstrukcja. [EOT] Jendrass, wydaje mi się, że źle rozwiązałeś podstawę. Dźwigar za który całość była ciągnięta wg. rysunku powinien mieć (zapewne) przekrój prostokątny. No i na rysunkach widać, że ramiona mają skos jednolity, a nie łamany, jak w Twoim modelu. Mogę spróbować zobrazować moją wizję tej podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 7 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2009 Cieciwa ale Ty to jesteś taki malkontent troszkę co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Męska decyzja - najpierw muszę skończyć to co zaczęte czyli PZInż 222 i 7Tp plota, dopiero potem PZInż 202 z armatą. Dwa dni mieszałem farby, wielokrotnie próbkując i przeglądając literaturę. Wzorowałem się w dużej mierze na instrukcji z "Poligonu" i malowaniu TK-3z z B-B. Efekty, mojego pierwszego malowania modelu w kamuflażu aerografem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusgoral Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Moim skromnym zdaniem za mało piaskowego wyszło, ponadto układ pasów na skrzyni powinien być podobny do maski tzn jeśli tam pasy poprzeczne to na skrzyni również, to takie dwie uwagi as a first impresion pozatym fajnie wygląda.......a jak gąsienice coś już dłubnałes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Kolorki podobają mi się. Swoje plamy kamo na początek (brak doświadczenia z aerografem) malowałem przy pomocy wałków z plasteliny. Jaki kolor skrzyni? Ja stawiam na zielony ochronny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Hmm, bardzo ładne malowanie, nie wiem co wy chcecie, ciekawe jak mi pójdzie pierwsze malowanie aero, czekam teraz na kompresor. Jendrass, superowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Moim skromnym zdaniem za mało piaskowego wyszło, ponadto układ pasów na skrzyni powinien być podobny do maski tzn jeśli tam pasy poprzeczne to na skrzyni również, to takie dwie uwagi as a first impresion Kolorystyka i malowanie - polecam "Pojazdy mechaniczne WP 1939" Adam Jońca, plansze barwne na końcu. Powiem szczerze, że po ostrej kwerendzie zdjęci z Widdem, dyskusjach z Jarkkiem, Whiteeagle i skalą72 dochodzę do jednego wniosku: Barwy kamulfażowe na wozach generalnie zbliżone do siebie, jednak nie jednolite, wzory i technika malowania całkowicie zależne od malującego żołnierza. Gąsienice - nic nie jest zrobione, nie mam pomysłu ani weny. pozatym fajnie wygląda... Dzięki! Kolorki podobają mi się. Swoje plamy kamo na początek. Dziękuję Jarkku, pamiętałem mieszając o Twoich uwagach przy dyskusji o malowaniu TKS-D. Jaki kolor skrzyni? Ja stawiam na zielony ochronny. Zostanie szary, chociaż wiem że budzi kontrowersje, ale: a) to prototyp b) ma plandekę (zieloną) c) niemcy jeżdżą na full zielonoszaro i są zadowoleni Hmm, bardzo ładne malowanie, nie wiem co wy chcecie... Skala - jest mi bardzo miło, pochwała z Twoich ust jest szczególnie cenna, dzięki ! ciekawe jak mi pójdzie pierwsze malowanie aero, czekam teraz na kompresor. Jendrass, superowo. Dasz radę i nie pożałujesz, poćwicz na jakieś padlinie tylko. PROŚBA - PYTANIE Jak burdzić ? Jak się ładnie robi obicia ? (bo ja dziś próbowałem i wyszło fatalnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Obicia (otarcia) polecam panzer grau + czarna, następnie lekka korekta kantów grafitem. Żadna srebrzanka! Co do brudzenia to polecam: - z produktów MIG-a - „Pigment fixer” (niebieska naklejka) i „ Thinner for washes” (czerwona naklejka); - pigmenty dowolne. Ja startowałem z pigmentami, kupując kredki pastelowa czeskie „Kohinor" (ok 20-30 zł za ok. 30 kolorów). Kolory skrobałem skalpelem na serwetkę i mieszałem w dowolnej kolorystyce. Fixerem można robić błotka o różnej konsystencji. PS. Nie wiem dlaczego upierasz się przy kolorze szarym paki. Przecież instrukcja wyraźnie mówi, że nadwozia typu otwartego w całości mają być zielone ochronne. Jest to widoczne, na wielu zdjęciach. Nawet teraz tak się maluje samochody ciężarowe i nawet furgonetki. Szare wnętrze dotyczy nadwozi zamkniętych typu autobus, karetka, warsztat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 20 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2009 PS. Nie wiem dlaczego upierasz się przy kolorze szarym paki. Przecież instrukcja wyraźnie mówi, że nadwozia typu otwartego w całości mają być zielone ochronne. Jest to widoczne, na wielu zdjęciach. Nawet teraz tak się maluje samochody ciężarowe i nawet furgonetki. Szare wnętrze dotyczy nadwozi zamkniętych typu autobus, karetka, warsztat! W moim odczuciu mimo wszystko nie było reguły, ze zdjęć widać, że instrukcje traktowano cokolwiek luźno i nie przejmowano się aż nadto jej wskazaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Kwietnia 2009 Share Napisano 20 Kwietnia 2009 NIe no bomba! Służę pomocą przy washu i innych rozrywkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 20 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2009 To się musimy omówić Widdziu na ekhem ... szkolenie ;) Cieszę się, że Ci się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 20 Kwietnia 2009 Share Napisano 20 Kwietnia 2009 Czy możesz mi wskazać JEDEN planik w Pojazdach WP - Wrzesień 39 gdzie w pojeździe z nadwoziem otwartym pomalowanym jednolicie na zielono występuje kolor szary skrzyni lub kabiny (np. łazik, Ursus, PF, transporter tankietek)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.