Skocz do zawartości

GLADIATOR MK. I AIRFIX 1:72


tommyk

Rekomendowane odpowiedzi

Taki mi ze schowka trafił na warsztat.

Ma być Irlandczyk.

Na razie wyciąłem i wyczyściłem wszystko. Porobiłem otwory pod naciągi.

Wieki temu kupiłem okazyjnie blaszkę SBS do wnętrza to trochę wykorzystałem.

Tablicę chcę dać od Yahu. Jak zwykle szlifowania co nie miara aby dopasować. Tylko w Mustangu mi do tej pory pasowała bez zarzutu.

1.jpg

IMG_8690.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że są miejsca, to sobie przycupne pod ścianą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, BRAVO112 napisał:

silnik i kola dalem z SBS - rewelacyjne !!!

uwazaj na podwozie - musialem zrobic stojak, zeby pasowalo..

acha i 72031 z Mastera

Silnik z żywicy postanowiłem sobie tym razem odpuścić, choć bardzo mnie kusił . Chcę bazować na tym co w zestawie.

Z kołami muszę się zastanowić - ale nie widzę też, aby były gdzieś dostępne.

Mastera już mam :). Ewidentnie i zasadnie km-y do wymiany. 

Mam też gondole podskrzydłowe do browningów od Airesa, bo to rzucają się w oczy, a to co w zestawie to straszne mydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, panDespota napisał:

Ciekawi mnie ten warsztat. Też chcę sobie zrobić, ale w innym malowaniu. 

Bo tu rzeczywiście sporo fajnych malowań można znaleźć - przyznaję, że miałem dylemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BRAVO112 napisał:

Ty miales dylemat???

😞

Bild1.jpg

Bild2.jpg

Bild3.jpg

Bild4.jpg

Nadają się te kalkomanie do czegoś bo jak na razie z Print Scale mam raczej niemiłe wspomnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dylemat był tutaj https://www.mojehobby.pl/products/Gloster-Gladiator-Mk.I-J.8A-10-schemes.html😊. Jest Malta, Sudan, Egipt, Chiny, Fin i fajny Grek. Jak pisałem jednak wyżej - tym razem mimo wszystko staram się wymienić tylko to, co niezbędne. Poza tym ten Irlandczyk ze srebrnym spodem i tymi ich dużymi kokardami na spodzie skrzydeł też ma potencjał.

Print Scale widziałem ale też miałem obawy. Raz miałem ich kalki w użyciu i jakość rozumiana jako staranność wydruku budziła mocne wątpliwości.

Xtradecal nigdy nie widziałem z bliska, więc tu nie mam zdania ale jakoś mi tak wyglądały bardziej zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kładłem Printscale (kilka sztuk) i Xtradecale (jedno poki co) . Nie narzekałem, wydruk tez OK. Natomiast sam się nie spotkałem z tym, ale podobno jedne i drugie warto sprawdzic pod względem merytorycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2025 o 20:55, Moses napisał:

Natomiast sam się nie spotkałem z tym, ale podobno jedne i drugie warto sprawdzic pod względem merytorycznym.

Warto. Tu np. błędne jest malowanie szwedzkiego z F19. Print Scale sugeruje cały srebrny z zielonymi plamami, podczas w rzeczywistości było to malowanie zielono-szare (góra-dół) z naniesionymi plamami srebrnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działam z wnętrzem. Trochę zrobiłem, trochę jeszcze do zrobienia (wash, troszkę kurzu w zakamarkach itp).

Miałem dylemat, czy wnętrze całe zielone, czy jak w Hurrim góra zielona - dół srebrny, bo widziałem zdjęcia i takie i takie. Wybrałem cały w zieleni.

Tablicę kleiłem na UltraGlue - mam nadzieję, że wytrzyma :).

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w którymś modelu widzę znakomicie i estetycznie przyklejone pasy. U mnie w tej skali wychodzi na fotelu CA, albo pasy nie chcą się trzymaċ. Jak wy to robicie?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Obawiam się, że nic nowego tu nie napiszę.

Też przez to przechodziłem. Miałem podobnie, próbowałem potem usuwać nadmiar debonderem - rozklejało się.

Moje spostrzeżenia są następujące:

1. Dobrze jest przynajmniej wstępnie dopasować i dogiąć pasy przed wklejeniem. Im miększa blaszka tym lepiej - to oczywiste. Tu jednak dygresja - ostatnio zacząłem pasy boczne przyklejać przed doginaniem. Podejrzałem na YT. Potem jak to zaschnie obejmuję fotel pęsetą, dociskając miejsca łączenia i da się formować z wyczuciem pasy. Też działa.

2. Przyklejam najpierw jednym miejscu i potem delikatnie odginam dodaję znowu odrobinę kleju i jadę dalej.

3. Używam wolnoschnącego CA bo dzięki temu nie zasycha mi od razu na blaszce.

4. No i kleju jak najmniej w myśl szewskiego powiedzenie - klej najlepiej trzyma jak go ni ma :).

No i na końcu - to tylko teoria. Nadal zdarza mi się zakląć ... :).

Edytowane przez tommyk
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.