Chudziutki Napisano 20 Grudnia 2008 Share Napisano 20 Grudnia 2008 10TP najprawdopodobniej miał uszkodzony silnik lub co innego, może skrzynia biegów lub układ jezdny, w końcu znalazł się w rowie, więc wyciągnięto go z rowu i naprawiono w warsztacie (polowym). W linku, który z resztą sam zamieściłeś na początku tego wątku, pod zdjęciami 10 TP w rowie jest wszystko wyjaśnione jak on się tam znalazł... 25 kwietnia 1939 podczas prób motocyklista przeciął drogę kolumny i kierowca 10Tp w celu uniknięcia kolizji odruchowo skręcił w rów tracąc przy tym gąsienice. Czołg został wyholowany ciągnikiemC7P i po nałożeniu gąsek odjechał o własnych siłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 20 Grudnia 2008 Share Napisano 20 Grudnia 2008 10TP najprawdopodobniej miał uszkodzony silnik lub co innego, może skrzynia biegów lub układ jezdny, w końcu znalazł się w rowie, więc wyciągnięto go z rowu i naprawiono w warsztacie (polowym). W linku, który z resztą sam zamieściłeś na początku tego wątku, pod zdjęciami 10 TP w rowie jest wszystko wyjaśnione jak on się tam znalazł... 25 kwietnia 1939 podczas prób motocyklista przeciął drogę kolumny i kierowca 10Tp w celu uniknięcia kolizji odruchowo skręcił w rów tracąc przy tym gąsienice. Czołg został wyholowany ciągnikiemC7P i po nałożeniu gąsek odjechał o własnych siłach. Skala Ty chyba jesteś przez rozum cięty, bo na umyśle szwankujesz. 14 grudnia pisał Ci już o zdjęciu 10TP w rowie MCzarnowicz i ja ale widać, nie dotarło. Czytanie ze zrozumieniem nie wystąpiło. Teraz po raz kolejny, jeszcze dokładniej (dzięki!) kwestię tą omówił dla Ciebie Chudziutki. Czy to nie masz wstydu człowieku ? Pytasz o to samo, tworzysz jakieś swoje dziwaczne wersje, jedna za drugą. Czy Ty masz jakieś parcie na pisanie za wszelką cenę ? Zastanów się, bo z biegiem czasu tworzysz coraz to ciekawsze hipotezy. Swoją drogą, ja takie coś widzę, zaczynam wierzyć, że są ludzie, którzy robią dioramę z Tygrysem i Panterą i podpisują ją "Wrzesień 1939". Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2008 Model coraz bardziej zbliża się wyglądem do pierwowzoru Na tylnej płycie brakuje jeszcze 3 uchwytów i wyjścia rur wydechowych. Z górną płytą nadal jestem w rozterce, co widać w postaci zaszpachlowanych rowków. Może ktoś posiada kolorowy przekrój (cały) 10TP w "Przekrojów" p. Magnuskiego i wrzuci do wątku? Z posiadanych planów wynika, że klapa z dostępem do silnika jest tylko w połowie pod silnikiem! A przód czeka na wklejenie góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 20 Grudnia 2008 Share Napisano 20 Grudnia 2008 Pomóc nie pomogę, ale zato z pochwałą wpadłem ! POCHWALONY ! Poważniej, bardzo mi imponuja takie własne inwencje w modelarstwie i aż żal cztery litery ściska...no cóż, może kiedyś. podgladam i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 21 Grudnia 2008 Share Napisano 21 Grudnia 2008 nabiera ksztaltu,fajne siatki,kibicuje caly czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaG Napisano 21 Grudnia 2008 Share Napisano 21 Grudnia 2008 Przerój z Pancernych Profili Magnuskiego: (w dwóch częściach bo nie mam skanera A3 ) Mam nadzieję, że pomoże. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2008 Wielkie dzięki, o ten przekrój mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Jarku jak idą pracę, coś przycichło ? Udało mi się trafić na ciekawy fragment dotyczący silników. MiF 45, str 24 o pobycie WBP-M w okolicach Lublina, ze wspomnień kpt. Stefana Kossoboudzkiego z 1BCL. "12 września trwała konserwacja sprzętu i wymiana dwóch silników, uporządkowanie rzutu technicznego i amunicji. Zbędny sprzęt samochodowy jak i dwa mocno podniszczone ciągniki oddałem do Hrubieszowa, gdzie według wiadomości z Lublina, były już oddziały techniczne i warsztatowe z Modlina" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 Prace trwają, jednak zostały podzielone sprawiedliwie pomiędzy TKS-D (tak mało mu brakuje do finału) i 10TP. Za dwa tygodnie mały urlop to fabryka będzie szła pełną parą. Kadłub praktycznie cały ukończony (brak włazu). Jednak merytorycznie utknąłem na pierwszej parze pół nośnych (skrętnych). Nie mam koncepcji ich mechanizmu skrętu. Pozostanie mi jeszcze obnitowanie wieży i ...... mnóstwo śrub na tarczach kół. Błotniki zrobię chyba z blachy. Gąski to modyfikacja tych z BT przez doklejenie boków i ... finał. PS. W związku z tegoroczną rocznicą (1939) dam sobie tylko polską tematykę. Rozpoczną TK-D, C2P i ....no właśnie co można zbudować jeszcze opierając się na elementach S-model-owych, a co jeszcze pozostało „dziewicze”? Ja już wiem i zbieram materiały – zgadujesz co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 PS. W związku z tegoroczną rocznicą (1939) dam sobie tylko polską tematykę. Rozpoczną TK-D, C2P i ....no właśnie co można zbudować jeszcze opierając się na elementach S-model-owych, a co jeszcze pozostało „dziewicze”? Ja już wiem i zbieram materiały – zgadujesz co? To coś istniało ? czy było tylko w planach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Cały przekrój dział plot na podwoziu samochodowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Cały przekrój dział plot na podwoziu samochodowym. Z częściami od C2P i tankietek ? No ale 75mm na podwoziu F621 było by mocną rzeczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 PF621 to problem, bo jako takich zdjęć dobrych nie ma, a według Jońcy nie ma i planów. Z C2P można budować ciągnik prototypowy z 1933 roku. Z tankietki to tankietkę byrytyjską, albo tk-1 tk-2. Poza tym to wymieniać im tylko broń. Więcej sobie nie przypominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 PF621 to problem, bo jako takich zdjęć dobrych nie ma, a według Jońcy nie ma i planów. hehehe Widdziu... do PZInża 222, TKS-D, 10TP, nie ma lub są szczątkowe, a modele powstają. Z C2P można budować ciągnik prototypowy z 1933 roku. Z tankietki to tankietkę byrytyjską, albo tk-1 tk-2. Poza tym to wymieniać im tylko broń. Więcej sobie nie przypominam. Same karalce :P Wymiana broni to kosmetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 Jendrass, czytasz w moich myślach, nie dobrzeeee Literatura o 75 mm autocanon De Dion Bouton już zakupiona i idzie z Francji Co do zdjęć, to po za znanymi, ostatnio pojawiły się dwa z rozbitymi wozami dobrej jakości. Mało kto je zidentyfikował jako PF 621. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Może coś znajdziecie w tej książce: Samochodowe działa przeciwlotnicze w Wojsku Polskim 1918-1939 Jan Tarczyński Format: 185x230 mm Ilość stron: 122 Oprawa: miękka klejona Ilustracje: 29 rysunków i zdjęć ISBN: 978-83-922944-7-4 Cena detaliczna: 17 zł Pierwsze wydanie książki ukazało się w 1993 roku w Londynie, w ramach serii Materiały, Dokumenty, Archiwalia, Studia Komisji Historycznej b. Sztabu Głównego PSZ dla Instytutu Polskiego i Muzeum gen. Sikorskiego. Dziś przypomniane zostało jako tomik inaugurujący serii Biblioteka Automobilisty. Nazwisko autora książki, jednego z najlepszych żyjących znawców historii polskiej motoryzacji, gwarantuje wysoką merytoryczną jakość jej opracowania. Podkreśla ją także fakt oparcia publikacji na źródłach dokumentach i relacjach uzyskanych dzięki starannej kwerendzie archiwalnej w kraju i za granicą. Opracowanie podzielone zostało na cztery rozdziały, omawiające pierwsze przeciwlotnicze działa samobieżne z okresu I wojny światowej, zagadnienia związane z pojawieniem się tego sprzętu w Wojsku Polskim i jego usytuowanie w strukturze organizacyjnej w okresie międzywojennym, a także mobilizację 1. dywizjonu artylerii przeciwlotniczej samochodowego w 1939 r. oraz jego udział w kampanii wrześniowej. Całość ilustrowana jest kilkudziesięcioma fotografiami, obejmuje także opisy techniczne samych dział i pojazdów pomocniczych oraz ich rysunki autorstwa Adama Jońcy. http://www.wydawnictwo.zp-grupa.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 Obie w moim posiadaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 U mnie też. Ale to ja nie Jendrass zgadłem co chcesz zbudować. Ja też zaskoczę pewnym pojazdem niedługo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 W takim razie Widd, gratuluję. Miałbym bardziej ochotę na oryginalnego De Dion Bouton-a (było ich więcej i są plany), ale musiałbym mieć koła. Nie zdecyduję się na ich robienie od podstaw Co słychać w sprawie projektu W-39? Będzie mało czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 Aby utrzymać się w temacie przedstawiam postępy w budowie: i na koniec materiał na przednie koła i rury wydechowe. Nie znalazłem plastiku o odpowiedniej średnicy i musiałem polutować z blachy. Jak pisałem wcześniej utknąłem z zawieszeniem pierwszej pary kół nośnych i ... PS. kalejna mała przerwa w budowie do 18.01. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Ładniuchne W-39??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2009 W-39? Oczywiście Projekt "Wrzesień 1939" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 12 Stycznia 2009 Share Napisano 12 Stycznia 2009 Co do silników i ich wymiany, to była możliwość wymiany silnika w czołgu w warunkach polowych, napisał o tym Szubański w "PBP w 1939 roku", roz. Armia Odwodowa (pod koniec) str.216, na samej górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 12 Stycznia 2009 Share Napisano 12 Stycznia 2009 Jest faktycznie, odnośnie WBP-M. Szczegółów brak ale i tak było w to zamieszana kompania techniczno-remontowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 12 Stycznia 2009 Share Napisano 12 Stycznia 2009 Jest faktycznie, odnośnie WBP-M. Szczegółów brak ale i tak było w to zamieszana kompania techniczno-remontowa. Musiała być, ale do tej pory wychodziliśmy z założenia, że było to nie możliwe w warunkach polowych, tylko w warsztacie, chodzi mi o budynek, czyli mieli jakiś np. podnośnik lub też dźwig samochodowy dwuramienny, składany za szoferką, którego nie ma na żadnych zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.