Vieh_san Napisano Wtorek o 21:16 Share Napisano Wtorek o 21:16 Cześć wszystkim po baaardzo długiej przerwie (przynajmniej na forum). Mi-6 stoi bez łopat, bo je muszę dorobić, jeśli ktoś to pamięta, pewnie się za to zabiorę, bo zima idzie i dłuższe wieczory. Co do modelu, nabyłem go kiedyś na pchlim targu, dokupiłem kalki techmoda i będę lepił. Mam pytanie od razu co do jednego malowania. Rejestracja SP-BAS . W internecie krążą jedynie zdjęcia modelu w sanitarnym malowaniu, ale nie ma nigdzie oryginału. W zestawie kalkomanii nie ma krzyży odpowiednich dla lotnictwa sanitarnego, tylko biało czarne malowanie i rejestracja. Wie ktoś coś na ten temat? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano Wtorek o 22:02 Share Napisano Wtorek o 22:02 45 minut temu, Vieh_san napisał: Cześć wszystkim po baaardzo długiej przerwie Bój się Boga! Wreszcie jesteś! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano Wtorek o 22:37 Share Napisano Wtorek o 22:37 Morgała kiedyś opisywał w "Polskich samolotach wojskowych 1939-1945", ale bez zdjęć: W książce "Polskie lotnictwo sanitarne 1955-2005" red. R. Gałązkowskiego i P. Kłosińskiego jest zdjęcie i informacja: Może coś więcej jest w Polish Wings 8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smietan Napisano 21 godzin temu Share Napisano 21 godzin temu Cześć, Do tej pory byłem jedynie regularnym "czytaczem" tego forum, ale ponieważ temat i dla mnie jest interesujący, to postanowiłem się tu uzewnętrznić po raz pierwszy. Może poniższe informacje będą pomocne w dociekaniu wyglądy tego Fieselera. Jeśli chodzi o "Polish Wings", to nic więcej nie ma w tej publikacji, poza zdjęciem jak w poście powyżej i sylwetką barwną (lewy bok) odpowiadającą wyglądowi ze zdjęcia. SP-BAS był używany przez Zespół Lotnictwa Sanitarnego w Białymstoku. Został rozbity 1 maja 1960 r. w wyniku zaczepienia o przewody podczas przelotu nad pochodem pierwszo-majowym. Wg rejestru jego pierwszym użytkownikiem był WSK Świdnik, natomiast w lipcu 1958 r. samolot przekazano APRL - może stąd to mało sanitarne malowanie? Może do ZLS nie był formalnie przypisany? Nie wiem. Po wypadku najpewniej nie został naprawiony bo wykreślony został z rejestru 03.03.1961. W internecie wyszukując informacji o tym zdarzeniu można znaleźć zdjęcia (ja znalazłem trzy) uszkodzonego samolotu leżącego w ogrodzie Pałacu Branickich. Z ciekawostek, to na zdjęciach widać tylko mały krzyż na kadłubie. Śmigło było jasnego koloru. Brak rejestracji pod prawym skrzydłem sugeruje, że znaki mogły być małe na spodzie lewego i górze prawego skrzydła. Pod oknami kabiny widać jakiś napis, niestety nieczytelny. Krzyży na skrzydłach nie widać, ale na tych kadrach i przy tej jakości zdjęć ciężko jednoznacznie wykluczyć ich obecność. Może Klub Seniorów Lotnictwa w Białymstoku byłby w stanie pomóc w odszukaniu innych zdjęć. https://podlaskie.tv/wp-content/uploads/2024/03/2024-03-14-20.23.02-9.jpg https://m.facebook.com/groups/689229285447942/posts/1047219722982228/ https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1257303406395438&id=100063473713376 https://m.youtube.com/watch?v=wKXa0SkqkV8 Pozdrawiam, Przemek 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.