jarusgoral Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 zgadzam się z Jarkkiem, w przyszłym tygodniu coś wyrysuje i zwymiaruje a jeśli każdy coś zrobi bardziej twórczo będzie i może wtedy coś wyjdzie z tego.Pozdrawiam póki co i miłego wekeendu, ja swój zacząłem już dziś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 12 Marca 2009 Autor Share Napisano 12 Marca 2009 Przede wszystkim spokój chłopaki, bo jeszcze chwila i się zaczną fajty. Taka dyskusja "masowa" chyba do niczego konstruktywnego nie doprowadzi. Zrób w/g wymiarów z tabeli bardzo prosty model z papieru i zrób fotkę w ujęciu, jak to zdjęcie z góry/przodu. Jestem przekonany, że nie wyjdzie Ci taka proporcja bryły modelu jak na zdjęciu. Co to jest zajęcia z ZPT żebym robił modele papierowe ? Porównanie dotychczasowego wymiaru i nowego. PS. Zauważ, ze zdjęcia są pewne, natomiast tabela chyba nie do końca. Czy przypadkiem gwiazdka przy nazwie nie ma adnotacji - dane szacunkowe/przybliżone? Jarku wiem co oznacza gwiazdka ale np dla PZInż 152 podane wymiary całkowicie się zgadzają z tymi ogólnodostępnymi. Nie wiemy skąd jest tabela i wiemy, że dane są dopisane ręcznie. Niech co do źródła i osoby dopisującej wypowie się jeszcze raz WRZOS39. Wiemy za to już, że wóz mający nadwyżkę masy rzędu 1200 kg nad PZInż 222 nie bardzo mógł mieć jego wymiary. Taka nadwyżka masy, musiała oznaczać zwiększenie rozmiarów wozu, najłatwiej i najrozsądniej myśleć więc o długości. Cieciwa o skośnej ramie nic nie pisałem przecież. Posłużyłem się rysunkiem jarusgorala bo zaznaczył tam drążki skrętne i tyle. Dzięki za rysunek "skośnej ramy" może faktycznie jest to wyjście. Tylko rozwiej moje wątpliwości skośna rama daje też mniejszą masę niż "pełna" prostokątna prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 Skośna rama, to rama, gdzie prześwit z przodu jest większy niż z tyłu. Za moją propozycją przemawia jeszcze jedno: mocowanie drążków skrętnych musi być dość masywne. W mojej wersji jest je gdzie i jak zamocować, w pozostałych wypadkach raczej tego nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 12 Marca 2009 Autor Share Napisano 12 Marca 2009 Skośna rama, to rama, gdzie prześwit z przodu jest większy niż z tyłu. O masę, względem masy pytam, a nie co to znaczy skośna. Kurde, chłopaki no czytajcie dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 Skośna rama jest stosunkowo cienka - a więc lekka. A ta co pokazuje jest masywna wytrzymała (sztywna) - a więc i ciężka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Marca 2009 Autor Share Napisano 14 Marca 2009 Dzięki poświęceniu i zapałowi Cieciwy do pracy, możemy zobrazować częściowo nasze dywagacje nt ramy wozu: Mam nadzieję Cieciwa, że dasz się jeszcze trochę wykorzystać. Dziękuję z serca jeszcze raz. Jarekk też zgodził się na "zadanie specjalne" i może dzięki temu coś więcej będziemy wiedzieli o wymiarze całego wozu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Jestem sercem z wami. Nie mam danych wykraczających, wieć jedynie czytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Po drobnych poprawkach. i rzut oka na cały szkic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 14 Marca 2009 Autor Share Napisano 14 Marca 2009 Cieciwa - kocham Cię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Po drobnych poprawkach. i rzut oka na cały szkic. Super, rzuciłem okiem i ukazały się jakieś laski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusgoral Napisano 15 Marca 2009 Share Napisano 15 Marca 2009 widzę ze watek rozwinął się przez wekeend! Teraz tylko zwymiarować i zawieszenie rozrysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 15 Marca 2009 Share Napisano 15 Marca 2009 Skala - jakie laski ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Marca 2009 Share Napisano 15 Marca 2009 Skala - jakie laski ?? Ładne. Kliknąłem w obrazek i wyskoczyły dwie laski w wieku ok. 22 lat, nie wiem jak maja na imię Teraz widzę, że działają linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 15 Marca 2009 Share Napisano 15 Marca 2009 Ładne. Kliknąłem w obrazek i wyskoczyły dwie laski w wieku ok. 22 lat, To trzeba się cieszyć z widoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusgoral Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Analizując szkic ramy zrobiony przez Cieciwę nasuwa mi sie jedno, patrzac z góry przód ramy musi się zwężac, generalnie gdzieś od miejsca gdzie zwężaja sie ceowniki, tak aby z samego przodu osiagnac szerokość ramy tak jak na zdjęciu z pniakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Propozycja zwężenia ramy z przodu jest interesująca. Poprosimy eksperta od wizualizacji o analizę. Zastanawia mnie sprawa ramy w części z drążkami skrętnymi. Czy Niemcy zawsze stosowali na spodzie ramy płytę pod drążkami, czemu ona miała usłużyć (wzmocnienie sztywności, osłona drążków)? PS. Jendrass daj jakieś foty polistyrenu, bo ponownie wylecisz z warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarusgoral Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Zdecydowanie osłona drążków skrętnych, drążki są hartowane w specyficzny sposób "na skręcanie" w ten sposób amortyzują zawieszone na nim( poprzez wahacz) koło. Zdecydowanie są mniej odporne na inne naprężenia, zginanie, rozciąganie. Dlatego musiały być czymś osłonięte, w przypadku jazdy terenowej, uderzenia o przeszkodę i zawiśnięcia mogły poprostu się złamać. Wymiana niestety w warunkach polowych jest bardzo ciężka. Trzeba warsztatu. Pozatym zawsze drążek skrętny prowadzony jest w osłonie, takiej rurze z wieloklinem na końcu. Trzeba tez pamiętać ze drążki zazwyczaj prowadzone sa niesymetrycznie i mają szerokość wanny lub ramy pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 16 Marca 2009 Autor Share Napisano 16 Marca 2009 Liczę na wyrozumiałość modów - muszę ten pojazd skonsultować z jakimś gremium bo inaczej będzie gniot. Jarekk był dziś w Muzeum Pożarnictwa gdzie stoi PF 621 - wymiar koła równe 90cm. Dzięki Jarekk ! Biorąc ten wymiar jako 100% oraz przyjmując wymiar "kołowy" Jarkka czyli 5 i 6/10 koła otrzymujemy 504 cm. Wymiar podany w tabeli przez wrzosa39 (który nam zniknął nagle) wynosi 536cm. Trzeba ustanowić ostatecznie kompromis podstawowego wymiaru czyli długości. Biorąc pod uwagę, że z tyłu jest jeszcze pewnie niewidoczny dla nas hak przyjmuję ostateczną (już na serio) wartość 525 cm! Amen ! W skali wychodzi równe 15cm. Szerokość 210cm, wysokość 196cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Nowe "porażające" dane już się chyba nie pojawią, więc uważam że ten dylemat można faktycznie zamknąć. Hak z tyłu może być solidny i wydłużał model. Przeglądając ostatnie Militaria zauważyłem, że Kfz 7 ma również poprzeczny resor przedni jak 202. Może warto podpatrzyć jak on był mocowany. Coraz bardziej przekonuję się, że nasi podpatrzyli dla 202 zawieszenie u Niemców. Na jakim Kfz mogli się wzorować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Jarekk a czy aby nie odwrotnie ?? Niemcy od Naszych ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 Może, nie wiem Właśnie wertuję literaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 cieciwa Niemcy w 1934r zbudowali prototyp 3 tonowego ciągnika półgąsienicowego HK 600p przemianowanego później na HL kl2. Można powiedzieć, iż był to dziadek Zgkw 3t Sd kfz 11. Więc to chyba my od nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Marca 2009 Share Napisano 16 Marca 2009 SdKfz 7: - prototyp – 1933, - produkcja 1934 – Hansa – Lloyd – Goliath HL kl 2: - prototyp – 1934; SdKfz 11 (Hansa – Lloyd – Goliath HL kl 5): - produkcja 1937 – Rama SdKfz 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 16 Marca 2009 Autor Share Napisano 16 Marca 2009 Oj tam chłopaki nasz wywiad działał sprawnie, bardzo sprawnie Niby skąd nagle te drążki skrętne co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi