Skocz do zawartości

Polskie Herculesy


okonek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 189
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Panowie co by nie mówić jak by nie kombinować.

Germańcy podarowali nam ,,Leo,, z jakimś tam ,,zapleczem,,.

Oferowali nam Alfa Jety (konkretną ilość ponad 70sztuk) z zapleczem.+szkolenie!!!!(za darmola!!!!!!!!)(PŻ wypioł d... bo mamy Iskry a potem kupimy Hawk-i!!!(za kolejną kasę!!!!!!! stać Nas a Co!.)

US- Factory jak do tej pory ,podarowała Nam O.H.P(Pułaski-30 lat,Kościuszko 30 lat) do który to ,,podarków,, Kupiliśmy uzbrojenie (bo podarunek takiego nie opiewał) a i serwis też kosztuje ,Kamany których,,dostaliśmy 4 a kosztują nas jak Nowe(USA 2001 wycofało je ze służby ale nie podarują 3-4 na części bo Polska bogaty sojuznik!!!!!)

Dla ciekawostki Gruzja od USA dostaje Kupę sprzętu(NOWEGO) za darmo!!!npPredatory(14 sztuk oficjalnie) za które My słono za becelowaliśmy !!!!!.

HMMWV do których chłopaki w Iraku (,,pieszczotliwie,, przez kolegów z US-Army zwanych ,,Złomiarzami,,) szukali po gratowniach blach i zbierali Amerykańskie Hamerki po ,,przygodach,, ku uciesze sojuszników co by je doposażyć .!!!!

Ewki które na pierwszy roczek służby zaliczyły 1700 awarii(normalnie jak ktoś Coś kupuje za Tą(jakąkolwiek) kasę i mu nie działa lub robi fochy to To wymienia) i niestety nie ma tłumaczenia że to kryzys wieku dziecięcego!!!!

Sam samolot ma 30 lat!!!

 

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,6320469,Polski_F_16_mial_wypadek__Maszyna_bezwladnie_runela.html

 

do tego dobiły Herki które mają 40 latek i ten ,,podarek ,, to też koszt!!!

Tak,tak obietnice F-35(10 lat zanim zaczną je Hamerykany opylaća i tak pierwszy będzie Izrael, sam samolot jeszcze nie Istnieje jako seryjny !!! F22 ma już prawie 20 lat a jest Ich kilka!!)), tylko za Ile lat Polskę będzie stać na F-35???? Za darmola to Je dostaniemy za 30-40 lat!!!!

 

gdyby ktoś ,,daławał,, mi merca123 w wieku 20 lat w stanie na rok, z silnikiem 5litrów i był jedynym który ma części do Niego to grubo bym się zastanawiał czy wart jest ten rok za następne lata...

Przy mercu nie ma wyłączności bo mamy pana Miecia z zamiennikami a przy latającym sprzęcie to pan Miecio już tylko kowal i to marnej klasy!!!!

Skórka za wyprwkę.

Moje osobiste zdanie 1-2 zawsze lepsze nowe niż 10 rupieci tym bardziej rupieci które kosztują zanim się przydadzą.

 

PS: Koledze Piterowi proponuje kupić meśka beczek(123) albo 115(w super stanie) i rzetelnie!!! serwisować w Autoryzowanych Serwisach Mercedesa!

I gwarantuje że roczny przegląd z wymianą oleju,filtrów,klocków i jeszcze paru innych co dojdą w czasie, przekroczy wartość 4-5 tyśków, a doliczyć trzeba jeszcze ,,mankamenty,, między przeglądowe,jak to mechanicy mówią stare to stare psuć się musi i magiczne ,,przemęczenie materiału,, (każdy kto grzebał w starociu wie o czym mówię)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za OT.Jakby nie patrzeć-towar z kokonów trzeba pchać-a że jest okazja... Zachodni darczyńczy też nie dali nam tego sprzętu nie widząc w tym gescheftu. Tak czy siak od początku Rzeczpospolitej jesteśmy skazani na różne wpływy bo sami nie potrafimy docenić swej pracy. A ten emot pokazuje dokładnie gdzie jesteśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi o to że będą używane do zwalczania owych zamiast samych okrętów W sumie to dobrze bo Kamany nie miały uzbrojenia na "lekkiego" przeciwnika... Co do Leo to mimo że dały nam duzo to jednak zachodni brat nie pozwala nawet głupiej ERAWA na nie nałożyć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli fabrycznie nowe Herkulesy nie potrzebowały by infrastruktury naziemnej bo taki C-130 prosto z fabryki to się bez problemu mieści w tradycyjnym postsowieckim schronochangarze. Ja to sobie tak myślę że jakby amerykance dali nam za kompletną darmochę nowiutkie samoloty. Do tego wybudowali nowiutkie lotnisko z wszystkimi bajerami i jeszcze przez 20 lat płacili za paliwo i przeglądy to u nas i tak by się znalazł powód do narzekania.

 

HMMWV do których chłopaki w Iraku (,,pieszczotliwie,, przez kolegów z US-Army zwanych ,,Złomiarzami,,) szukali po gratowniach blach i zbierali Amerykańskie Hamerki po ,,przygodach,, ku uciesze sojuszników co by je doposażyć .!!!!

Przyjrzyj się amerykańskim pojazdom szczególnie z początku interwencji, robili dokładnie tak samo.

 

Ewki które na pierwszy roczek służby zaliczyły 1700 awarii(normalnie jak ktoś Coś kupuje za Tą(jakąkolwiek) kasę i mu nie działa lub robi fochy to To wymienia) i niestety nie ma tłumaczenia że to kryzys wieku dziecięcego!!!!

Sama liczba 1700 wygląda na dużą, ale kompletnie nic nie znaczy. Przelicz to sobie na liczbę godzin spędzonych w powietrzu i porównaj z innymi samolotami podobnej klasy, wtedy będziesz miał pełny obraz sytuacji a nie jakąś liczbę wyciągniętą z kapelusza.

Sam samolot ma 30 lat!!!

Można powiedzieć że konstrukcja płatowca ma tyle lat choć nie jest w 100% identyczna z F-16 wersji A/B. Ale to co dzisiaj decyduje o wartości bojowej czyli awionika, radar, uzbrojenie jest wszystko nowe. Poza tym podaj mi przykład samolotu bojowyego którego konstrukcji ma mniej niż 10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Germańcy podarowali nam ,,Leo,, z jakimś tam ,,zapleczem,,.

 

A co źle? To najlepszy sprzęt jaki mamy z czołgów... Bo równie dobrze dalej mogliśmy użerać się z PT-91 i T-72...

 

Nigdzie nie napisałem że źle, przytoczyłem jak przykład podarku z ,,zapleczem,,.

 

tofik- nie chodzi o ponoszenie kosztów i płacenie za paliwo (choć za latanie na ich wojenkę mogli by płacić) chodzi o podnietkę polityków i innych że za dormola i wyremontowane. Niestety Ten darmol tez kosztuje i to grubo.

HMMWV sojusznicy doposażali na początku a Polacy przez cały okres misji i w Afganie też tak robią. Zaraz będzie Honker lepszy!!???

Dyskusja Rzeka ale porównywanie HMMWV do Honkera.... BWP-1 do PT-91

Nasze Ewki są Nowiutkie i tłumaczenie ze muszą mieć awarie jest pomyłką....właśnie dla tego że jako taki samolot ma 30 lat i pękająca opona czy zwarcia elektryki nie powinny mieć miejsca!!!!

1700 na 48 średnio wychodzi 35,5 awarii na maszynę ,gdy byś kupił samochód za 3-4 miliony i miał w nim 5 awarii uniemożliwiających jazdę to kazał byś wymienić auto , nie mówi już o utracie kontroli na 500m np na ,,Katowickiej,, lub pękniętej oponie !!! Już słyszę te joby z Twojej strony w kierunku dilera ,producenta itd oczywiście pod warunkiem że byś wyszedł z tego cały.

Mam nadzieje że do tego nie dojdzie, ale dopiero ktoś zacznie się zastanawiać i przyglądać jak któraś Ewka walnie w ziemie(miejmy nadzieje że bez ofiar!!!!)

Gdzieś przeczytałem w necie ,,...przestałem liczyć crashe F-16stek po 120stym przypadku...,,

Moje zdanie jest takie że po trzy- cztery powinny przejść gruntowny przegląd na koszt producenta ,nie konieczne w USA może być w Belgii,

w celu usunięcia wad.

 

I mam ogromną nadzieje że nie będziemy oglądać Takich widoków w polskiej TV..

 

http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/f16/f16crash2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpełni zgadzam się z tofik

i tak by się znalazł powód do narzekania.

Dokładnie! Widzisz tofik, tak to jest, że zawsze będzie taki któremu coś nie pasuje...

 

Przelicz to sobie na liczbę godzin spędzonych w powietrzu i porównaj z innymi samolotami podobnej klasy

Bo to jest tak, że mówią i mówią, a merytorycznie wszystko wypada dość blado, ot usłyszeli gdzieś taką liczbę, a takiej osoby pralka psuje się rzadziej (choć nikt nie wie ile razy jest używana) wymaga tego samego...

 

Dodam na koniec dwa linki do artykułów o których było ostatnio dość głośno, warto je przeczytać i skonfrontować. Może to da coś do myślenia

 

Składnica latającego złomu

Komentarz red. M. FISZERA do artykułu "Składnica latającego złomu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć za latanie na ich wojenkę mogli by płacić

Wszystkie "wojenki" w których bierze udział WP są naszymi wojenkami. Chodzi Ci pewnie o Afganistan ? To jest akurat nasza wojna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć za latanie na ich wojenkę mogli by płacić

Wszystkie "wojenki" w których bierze udział WP są naszymi wojenkami. Chodzi Ci pewnie o Afganistan ? To jest akurat nasza wojna...

 

 

Nasza Wojenka to taka w której się bronimy, przypomnij mi datę najazdu państwa Afganistan na Polskę i datę takiego najazdu Irackiego. Gdzie i kiedy????

Przeciętny Afgańczyk,Irakijczyk Alkaidowiec ba nawet Amerykanin nawet na mapie by Polski nie potrafił wskazać(ci ostatni potrafią stwierdzić że Europa graniczy z Kanadą a Paryża szukają w Afryce!!!)

No peter chyba że mieszkasz w USA, ale z tego co pamiętam to USA też nie ma granic ani z Afganistanem ani z Irakiem... i nie zostało najechane przez te ,,mocarstwa,, ...

 

Najlepiej przyjmować wszystko jak leci czy potrzebne czy nie, zawsze potem można wystawiać w muzeach.

Darowanemu koniowi... tylko co potem z padliną zrobić.

 

a te 617 mil można było gdzie indziej wydać, PMW niedługo będzie wzorem piratów z Somalii kutry rybackie w WKMy i RPGi uzbrajać( ekonomiczne nawet oki połów i odrazu patrol).

Kolega przechodził szkolenie tzw. studenckie w wojsku, i ten co miał Beryla strzelał z AK-47 bo amunicji 5,56 nie było ponoć cała idzie do Afganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Ewki są Nowiutkie i tłumaczenie ze muszą mieć awarie jest pomyłką....właśnie dla tego że jako taki samolot ma 30 lat i pękająca opona czy zwarcia elektryki nie powinny mieć miejsca!!!!
- system informuje pilota o potencjalnej mozliwosci pekniecia opony, jeszcze w czasie lotu.

 

1700 na 48 średnio wychodzi 35,5 awarii na maszynę ,gdy byś kupił samochód za 3-4 miliony i miał w nim 5 awarii uniemożliwiających jazdę to kazał byś wymienić auto , nie mówi już o utracie kontroli na 500m np na ,,Katowickiej,, lub pękniętej oponie !!! Już słyszę te joby z Twojej strony w kierunku dilera ,producenta itd oczywiście pod warunkiem że byś wyszedł z tego cały.
- wskaznik zupelnie przyzwoity. Poszukaj jak wygladaja wartosci dla innych typow uzywanych przez lotnictwo. Oczywiscie pomijamy fakt wporwadzenia do eksploatacji nowego sprzetu i jego zlozonosci. Trudno porownac samolot w ktorym cala awionika smiga na procesorze 386SX - bo takie sa w MiG'ach-29 (tylko czy w 9.12 - moze w nowszych?) z systemem zalozonym na F-16C/D Block 52+ - mysle ze w Gazecie Wyborczej takie rzeczy wiedza.

 

Jezeli uzywasz porownan "samochodowych" to:

 

Masz Wartburga i poniewaz masz tez takie "kaprycho" zatrudniles sobie mechanika, ktory auto obsluguje/serwisuje. Im mniej zdarzen, przeslanek & awarii, tym mechanik dostaje wieksza premie, moze tytul "Wzorowego mechanika" itd. Jezeli nasz mechanik przez pomylke, zupelnie przypadkowo, zle podepnie wycieraczki, to jesli bedzie mial szczescie i nie spadnie deszcz, sie mu upiecze. Moze mechanik to stary kumpel i ladnie poprosi o przysluge? Wiadomo ze z takimi lepiej miec dobre uklady. Wystarczy zapomniec wpisac w ksiazke, ze deszcz byl i wycieraczki byly "martwe", przecie juz poprawil swoj blad. Kto sie dowie ?

 

Teraz kupujesz sobie nowe auto za 5 mln. z rozbudowanym systemem diagnostycznym. Przed wyjazdem na droge, auto wykonuje "Self Test", wszystkie wykryte usterki raportuje i zapisuje na amen, bez mozliwosci wprowadzania poprawek w "logu" przez osoby zainteresowane, a w skrajnych wypadkach uniemozliwia wyjazd na trase? Zwyczajnie bedzie czekc, az mechanik prawidlowo podepnie wycieraczki - inaczej nie odpali.

 

I teraz pytanie punktowane - ktore auto bedzie mialo mniej usterek? Wartburg czy to nowe za 5 mln.?

 

Z innych Twoich "michalkow" - OHP - maja byc od 2012 wymieniane na nowe Projekt 621 (typ Gawron). Oczywiscie jezeli ktos jeszcze wierzy w realnosc tego terminu. Co nie zmienia faktu iz szkolenie kadr lepiej prowadzic na starym OHP, niz leciwej Warszawie na lampach. Mozna tez robic cwiczenia w baliach na Mamrach.

 

Osobiscie tez mam zal do calego NATO, powinni nam przekazac lotniskowiec z oslona i ukompletowana grupa lotnicza. naturalnie wszelkie usteki, czy koszty paliwa powinien pokrywac darczynca, lacznie z odszkodowaniem i swiadczeniem rentowym dla Jasia Kowalskiego, gdy ten przytnie sobie paluszek. Paluszek jest nasz, polski - a sprzet ..... (tu wpisac producenta), wiec trudno zeby za takie rzeczy placil nasz podatnik. No i najwazniejsze - lotniskowiec to tylko CVN-76 lub nowszy. Bo prasa bedzie pisala ze stary, jak ten Nimitz.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza Wojenka to taka w której się bronimy, przypomnij mi datę najazdu państwa Afganistan na Polskę i datę takiego najazdu Irackiego. Gdzie i kiedy????

Przeciętny Afgańczyk,Irakijczyk Alkaidowiec ba nawet Amerykanin nawet na mapie by Polski nie potrafił wskazać(ci ostatni potrafią stwierdzić że Europa graniczy z Kanadą a Paryża szukają w Afryce!!!)

No peter chyba że mieszkasz w USA, ale z tego co pamiętam to USA też nie ma granic ani z Afganistanem ani z Irakiem... i nie zostało najechane przez te ,,mocarstwa,, ...

Przespałeś rok 1999 ? Jeżeli pewna organizacja sprawuje władzę w danym kraju i zaatakuje ona któreś z państw członkowskich to wtedy atakuje wszystkie państwa NATO... Rząd Talibów wspierający Al Kaidę zaatakował Polskę... Artykuł 5 kolego. Dla Ciebie wojna Cię dotyczy tylko jak jakiś obdartus wejdzie z kałachem do Twojego domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Ewki są Nowiutkie i tłumaczenie ze muszą mieć awarie jest pomyłką....właśnie dla tego że jako taki samolot ma 30 lat i pękająca opona czy zwarcia elektryki nie powinny mieć miejsca!!!!

1700 na 48 średnio wychodzi 35,5 awarii na maszynę ,gdy byś kupił samochód za 3-4 miliony i miał w nim 5 awarii uniemożliwiających jazdę to kazał byś wymienić auto , nie mówi już o utracie kontroli na 500m np na ,,Katowickiej,, lub pękniętej oponie !!! Już słyszę te joby z Twojej strony w kierunku dilera ,producenta itd oczywiście pod warunkiem że byś wyszedł z tego cały.

Mam nadzieje że do tego nie dojdzie, ale dopiero ktoś zacznie się zastanawiać i przyglądać jak któraś Ewka walnie w ziemie(miejmy nadzieje że bez ofiar!!!!)

 

Sprawność naszych F-16 wynosi 80% z czego niektóre nie są zdatne do lotu z powodu trwającego na nich szkolenia personelu naziemnego, a część była jeszcze w trakcie odbioru technicznego. Ale to i tak więcej niż wdrożonych dawno temu MiG-29 czy Su-22 (najweselej było w latach 90tych, gdy sprawne były ledwie 4 maszyny na całą eskadrę). Sprawność niemieckich 'brand new' Typhonów wynosi 60%!

Niestety przeciętny zjadacz chleba nie rozumie że samolot jest bardziej skomplikowany niż pilot od telewizora, a obsługa samolotu różni się od obsługi samochodu. Sprawności 100% nigdy się nie osiągnie i to niezależnie czy byśmy posiadali maszyny europejskie (np taki Tornado, w szczycie swojej obecności w SP państw europejskich miewał sprawność 50-60%) czy rosyjskie - to wie każdy pasjonat lotnictwa.

Ale media celowo podgrzewają niezdrową atmosferę, bo dziennikarze z czegoś muszą żyć. Każde najmniejsze zdarzenie jest rozdmuchane do przesady (nie mówiąc już o tym, że nie potrafią odróżnić zdarzenia od awarii). Zresztą to normalne że w czasie pokoju chucha się na zimne. W czasie "W" sprawność maszyn była by znacznie większa.

 

Poniżej cytat Toya (badaj najbardziej medialnego naszego pilota wojskowego) odnośnie Gipena, który tak chętnie jest stawiany jako przykład tego co powinno u nas latać.

 

Czyżbym uderzył w mięciutkie? Jeżeli nie to skąd ta zjadliwość?

Z tą dźwignią chcesz mi zarzucić kłamstwo pisząc "nieprawda"?

"Żrudła" Ci nie podam bo nie wiem co to jest, choć się domyślam, że chodzi Ci o "źródło", czepiam się, ale sam się o to prosisz.

No dobra do dźwigni dorzuć jeszcze problemy z gasnącymi bez przyczyny wyświetlaczami, jeden przypadek opisany nawet gdzieś w naszej prasie, wybacz ale nie zapisuję sobie właściwego numeru ani tytułu "źródła".

Software silnika - błędy o przekroczeniu parametrów.

Po za tym cały szereg drobnych niesprawności uziemiającymi samolot, nie są one może dużym problemem lecz w przypadku niektórych z nich, tak samo jak do silnika, wymaga przyjazdu serwisu ze Szwecji (piszę tu o węgierskich samolotach).

Nie psują się one mniej lub więcej niż F-16, załóżmy, że tyle samo, jednak panuje w obiegowej opinii bezzasadne przekonanie, że są one totalnie bezawaryjne, a tak nie jest. Tłem do tego są sensacyjne informacje z prasy, radia i telewizji o każdej przepalonej żarówce w naszych F-16, żarówka dla "poprawnych" jest przysłowiowa, bo skala opisywanych problemów podobna.

Co do źródła - niestety nie znajdziesz tego w necie, najzwyklej w świecie spędziłem trochę czasu (tydzień) w bazie w Kecskemet, a że pośród węgierskich pilotów nam szereg kolegów, razem bywaliśmy na obozach kondycyjnych, nie mieli oporów by czasami "coś" opowiedzieć. Chyba lepszego źródła nie trzeba, no może poza GW.

 

Podsumowując, z racji szwedzkiego pochodzenia Gripena jest on bezawaryjny, najlepszy i oficjalnie powinien odbyć się proces beatyfikacyjny wyżej wymienionego produktu.

 

Gdzieś przeczytałem w necie ,,...przestałem liczyć crashe F-16stek po 120stym przypadku...,,

 

Sobie kolega niech przeczyta o średnim wskaźniku awarii na godzinę lotu, bo takowy wskaźnik jest reprezentatywny, a samo liczenie bez wzięcia do rozważenia punktu odniesienia możesz sobie wsadzić... gdzieś. Okaże się wówczas, że Viper jest jednym z najmniej awaryjnych samolotów jednosilnikowych we współczesnej awiacji wojskowej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancer daj spokój bo i tak oni wiedzą swoje i do końca świata będą uważać że F-16 się ciągle psuje a Czesi mają wspaniałe Gripeny...

 

Gdzie napisałem że Pepiki to mają super bo mają Gripeny???

Obrońców Ewek tylu co przeciwników :):):)

Spory o wybór Tego akurat samolotu(poniekąd decyzja polityczna i tego się nie da zaprzeczyć) będą trwały dopóki będą u Nas latać.

 

Ja wiem tyle, jak coś kupujemy za gruby szmal (a My Naród za F-16 troszkę zabecelowaliśmy) to mamy prawo się domagać żeby nie miały ,,głupich,, usterek, i nie jest to tylko moje zdanie a również ludzi którzy mają z nimi blisko do czynienia.

Osobiście samolocik ani mnie ziębi ani grzeje jest bo jest ,nowy to nowy.

Wybór mieliśmy to i dobrze bo za ś.p.Polski Ludowej to Mig-i lub Migi no ewentualnie Suki

 

Kolego peter sprecyzuj kto to Oni??? To Obcy też się mieszają????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było panowie zobaczyć jak te Migi skopały tyłki amerykańskiej supertechnice w bezpośredniej ,pokazowej walce ,para na parę we wrześniu ub.roku w Malborku. Za te pieniądze mogliśmy mieć parę razy więcej s-tów, i przede wszystkim byłoby na czym latać, i nie pchać tyle pieniędzy w bardzo drogą infrastrukturę, i bardzo, ale to bardzo drogie części zapasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w prawdziwej walce prawdopodobieństwo zbliżenia się MiGa-29 do F-16 jest raczej niewielka. W styczniu 1991 roku nad Irakiem miało miejsce spotkanie pary F-15 z parą MiGów-29, jak się to sączyło większość chyba wie. Poza tym przy naszych stosunkach z Rosją wystarczy jeden gest prezydenta tego kraju i super tanie cześć niestety do nas nie dotrą.

Ja wiem tyle, jak coś kupujemy za gruby szmal (a My Naród za F-16 troszkę zabecelowaliśmy) to mamy prawo się domagać żeby nie miały ,,głupich,, usterek...
Normalnie jak grochem o ścianę. Te głupie usterki to nic nadzwyczajnego w eksploatacji samolotów. Parę osób już zwróciło na pewną rzecz uwagę ale ja się jeszcze raz powtórzę. Znajdź dane awaryjności w przeliczeniu na liczbę godzin lotu i porównaj z takimi danymi dotyczącymi innych typów statków powietrznych. Wtedy zobaczysz jakie samoloty są bardziej awaryjne. Tak na logikę biorąc. Przez trzydzieści lat wyprodukowano ponad 4000 egzemplarzy tego samolotu i nie słyszałem żeby ktoś się na nie skarżył, więc jakim cudem te nasze 48 sztuk to co do jednego same buble ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo jak grochem o ścianę.... w latach 90tych jak się L.W wypiął na Ruskich po kraju latały grupy lotne i podmieniały gumy z pomników i eksponatów typu Mig-21 żeby latające maszyny tego typu miały co nosić.(Te na pomnikach i eksponatach były w lepszym stanie)

20-30 letnie gumy z pomników...!!!!

Nówki kapcie po paru lądowaniach pękają?????(a tofik to gupia usterka pęknięta guma , to kompromitacja w Nowym samolocie)

Amerykański Prezydent nie musi się na Nas wypinać żeby zabrakło części...:):):)

Za moich czasów w Janowie też Amerykańscy Instruktorzy na F-16 dostawali łupnia od Naszych Pilotów( na pokaz dla oficjeli nasi mieli prikas przegrać!!)na 29kach, Francuzi na 2000 też dostali łupnia:)))

Przykład starć Arabów z kimkolwiek to marny przykład .na całym świecie wiadomo że Arabowie to marni piloci, do tego F-15 to troszkę inna klasa samolociku niż Mig-29...

Z tych 4000 egzemplarzy prawie połowy używa USA(1588 sztuk), od kiedy to Eksporter się skarży na swój produkt??? (Francuzi zachwalają swoje samochody a jakiej jakości są ...) 1300 używają w innych krajach...

To daje 2888 ,gdzieś mi umknęło 1000sztuk???(posiłkuję się Wiki).

[ 05.05 sprostowanie dla Pitera posiłkuję się Wiki co do liczb.]

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w latach 90tych jak się L.W wypiął na Ruskich po kraju latały grupy lotne i podmieniały gumy z pomników i eksponatów typu Mig-21 żeby latające maszyny tego typu miały co nosić.(Te na pomnikach i eksponatach były w lepszym stanie)

20-30 letnie gumy z pomników...!!!!

Nówki kapcie po paru lądowaniach pękają?????(a tofik to gupia usterka pęknięta guma , to kompromitacja w Nowym samolocie)

 

No to latajmy na mesiach 109 - widziałeś jakie tam pancerne gumy były ? chociaż wole żeby mi guma poszła niż katapultowanie się na lotnisku

 

Amerykański Prezydent nie musi się na Nas wypinać żeby zabrakło części...

 

widziałeś kiedyś żeby prezydent USA zakręcił Kanadzie kurek z gazem ? (oczywiście hipotetycznie)

 

 

Za moich czasów w Janowie też Amerykańscy Instruktorzy na F-16 dostawali łupnia od Naszych Pilotów( na pokaz dla oficjeli nasi mieli prikas przegrać!!)na 29kach, Francuzi na 2000 też dostali łupnia:)))

Przykład starć Arabów z kimkolwiek to marny przykład .na całym świecie wiadomo że Arabowie to marni piloci, do tego F-15 to troszkę inna klasa samolociku niż Mig-29...

 

To fakt - a nawet dwa fakty - mamy dobrych pilotów oraz F-15 to inna klasa samolotów niż Mig-29 (podobnie jak zresztą F-16)

 

 

 

(posiłkuję się Wiki).

No to sporo tłumaczy

 

Mam coraz większe przekonanie, że tak najlepiej to by było niemieć nic - nie trzeba nic utrzymywać, nie trzeba nic budować, a najlepiej to nic nie robić bo to nie wymaga wydatków i wszyscy sobie oszczędzimy zbędnych dyskusji A co do podarunków to wolę te Herculesy, OHP i Leosie niż pałac kultury na który codziennie z obrzydzeniem muszę się gapić będąc w pracy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na całym świecie wiadomo że Arabowie to marni piloci

Na całym świecie wiadomo, że Polacy to pijaki, świry i złodzieje

 

... acha, i że a po Warszawie łażą białe niedźwiedzie też "wiedzą".

 

Może zapytaj najpierw Hindusów i Izraelczyków co sądzą o Pakistańczykach?

 

A co do podarunków to wolę te Herculesy, OHP i Leosie niż pałac kultury na który codziennie z obrzydzeniem muszę się gapić będąc w pracy.

Źle podchodzisz do sprawy - przecież patrzysz na były niemiecki pancernik Gneisenau, po lekkiej modyfikacj w hucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam coraz większe przekonanie, że tak najlepiej to by było niemieć nic - nie trzeba nic utrzymywać, nie trzeba nic budować, a najlepiej to nic nie robić bo to nie wymaga wydatków i wszyscy sobie oszczędzimy zbędnych dyskusji A co do podarunków to wolę te Herculesy, OHP i Leosie niż pałac kultury na który codziennie z obrzydzeniem muszę się gapić będąc w pracy.

Pozdrawiam

 

Jakoś Wielkim Mocarstwowym Sojusznikom naszego Prezydenta (chodzi o Litwę,Łotwę i Estonię) brak nie przeszkadza, są w NATO i NATO ich obroni.

Kosztów nie ponoszą i mają św.spokój. Patrzeć na Zabytek i Wielki Podarek od ,,Wielkiego,, Wodza wcale nie musisz patrzeć :):):) a biorąc pod uwagę że PKiN sam się utrzymuje to już nie ma porównania....

A i mieszkańcom Stolicy Po spożyciu ułatwia powrót do domu(jako punkt orientacyjny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle podchodzisz do sprawy - przecież patrzysz na były niemiecki pancernik Gneisenau, po lekkiej modyfikacj w hucie

 

No tak Można by nawet dodać: zakopany do połowy pionowo w ziemi

 

EDIT: Egon - Rozmawiamy o Herculesach więc odpowiem na tym przykładzie. Nikt nie mówi, że te samoloty będą brały udział w działaniach wojennych (poza misjami zapewne ale to inna bajka). To, że Litwa, Łotwa i Estonia nie mają podarków tego typu nie znaczy, że nam się one nie przydadzą. Hercules to spory transportowiec a my jesteśmy sporym krajem tak więc transport lotniczy wewnątrz kraju jest potrzebny. Do tego wszelkie misje ratunkowe podczas klęsk itp. Skoro narazie nas nie stać na kupno nowych samolotów to dlaczego mamy gardzić tego typu podarkami ?

Wspomniane Republiki bałtyckie są w nato ale żeby być w nato trzeba spełniać pewne standardy (w mniejszym lub większym stopniu) a te w przypadku Polski są niepomiernie większe niż w przypadku np. Litwy. Do tego pamientaj, że skoro sami jesteśmy w NATO i jesteśmy ich sojusznikami to to właśnie na nas padło by największe brzemie ich bronienia. Idąc Twoim tropem można by nawet stwierdzić że armia nam nie jest potrzebna bo przecież NATO nas obroni.

 

A co do PKiN to faktycznie bywały chwile kiedy cieszył me oko i obierałem na niego azymut

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego peter sprecyzuj kto to Oni??? To Obcy też się mieszają????

Oni, strona przeciwna. Skoro mówię do Lancera żeby nie dawał więcej argumentów bo "oni", mam na myśli stronę przeciwną do naszego poglądu. Nie zwracam się bezposrednio bo gdy ktoś nie może zrozumieć że nowiutkie C-130J są niedostępne dla kraju w którym zakup 40 MRAP jest problemem wielkości szczytów na Marsie, to na pewno nie będę mógł z nim normalnie dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.