manas Napisano 27 Listopada 2010 Share Napisano 27 Listopada 2010 Wszyscy polscy piloci mają wąsy ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 27 Listopada 2010 Share Napisano 27 Listopada 2010 Wszyscy polscy piloci mają wąsy ? ;) Nie, tylko ci z MW:-))) To naturalny filter, aby tlen z butli mniej śmierdział;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 Napisze na szybko odnosnie naszej czworeczki z pokazow na BD 1995 rok od lewej por Wojtek Łagódka prawo skrzydłowy potem w ogonie kpt Antoni Dołęga nastepnie d-ca klucza prowadzacy kmdr ppor Józek Głowacki i lewo skrzydłowy kpt Wiesiek Krawczyk który notabene jeszcze w 98 roku bedzie latał wraz z niezyjącym juz z-ca d-cy 1 DWLMW Czesławem Bielawskim wczesniej zdjecia byly ich pary podczas deszczowego wystepu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 Na 5 zdjeciu od dołu widac jak Czesiu złapał gume na 0876 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 I rok podobno 1987, chyba Zegrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Pamiętam, jak obcinałem przez lornetke to lądowanie i poszła opona. Dokołował do końca pasa i tam pozostał. I się zrobiło zamieszanie, nikt nie wiedział co się dzieje. Pilot jeśli dobrze pamiętam po skrzydle opuścił MiGa, a ekipa ruszyła do sprzątania pasa. To były pokazy. Dobrze, że to się tak skończyło. Czyżby pilot za ostro przyhamował bezpośrednio po przyziemnieniu? Edytowane 1 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dops01 Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Na pewno nie przyhamowal za mocno. MiG-i mialy bardzo sprawnie działający system ABS, po wylądowaniu i opuszczeniu przedniego koła można było zacisnąć dźwignię hamowania do końca i nic złego z oponami się nie działo. Na dodatek to lądowanie odbyło się na mokrym pasie. Jeśli pilot postanowił wypuścić spadochron to zasadniczo nie używal hamulców. Takie pęknięcie opony na dobiegu to prawdziwy przypadek. Czasami opona miała wadę fabryczną, a czasami pękała w wyniku najechania na okruch betonu. Bardzo ciekawe jest to zdjęcie PF-a nr 703 (prawdopodobnie z 1 plm). Wyraźnie widać sposób malowania szachownicy na kadłubie oraz to, że samolot jest pozostawiony w naturalnym kolorze aluminium zabezpieczonym bezbarwnym błyszczącym lakierem. Pozdrawiam. Dops01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 I rok podobno 1987, chyba Zegrze? Ej ,bardziej na przyjaznej ziemi ówczesnego NRD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 (edytowane) moze cos jeszcze z zegrza macie? Edytowane 1 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Cos z soboty 1998 r air show Babie Doły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Do young- drugie zdjęcie z " podobno z Zegrza 1987" na pewno wizyta "braterska" w NRD, zesztą widać to po hangarze za kołującym s-tem. Na pierwszym też mi nie pasuje lampa na CPPS. Uploaded with ImageShack.us No i chyba jednak obydwa zdjęcia z Neubrandenburga. Odnośnie zdjęcia i komentarza że lądujący Bis złapał '' gumę " i jeszcze cały dokołował do końca pasa , dziwne ? Ewentualnie oderwał się kawałek wierzchniej warstwy opony , pilot poczuł szarpnięcie , może finiszer zauważył że coś odlatuje od koła i pilot spokojnie w obawie o dalsze uszkodzenia dokołował do końca pasa i wyłączył silnik.Nie sądzę aby po złapaniu "gumy ", mógł jeszcze cokolwiek robić .Przeważnie kończyło się to zerwaniem opony, uszkodzeniami hamulca , bębna i zarzuceniem samolotu w jedną lub drugą stronę.Dobrze jesli kończyło się na pasie.Odnośnie swtierdzenia ,ze pilot po wypuszczeniu spadochronu ,przeważnie nie używał hamulców, to radziłbym przypomnieć sobie odgłosy jakie wydawał lądujący 21, świst uderzających opon o pas , "wybuch " wypuszczanego spadochronu i dosłownie jęki konstrukcji i goleni podwozia przy hamowaniu.Jak już ładnie pilot wyhamował , i odpuszczał hamulce , to samolot dosłownie wydawał z siebie westchnienie ulgi.Żeby za chwilę nabrać oddechu , trochę gazu i skołowujemy z pasa.Pewnie jakiś modelarz-pilot mógłby opisać i sposoby lądowania z użyciem spadochronu , rzeczywiscie niemal bez potrzeby używania hamulców kól , ale to inna bajka. Pozdrawiam Serdecznie -od wczoraj emeryt PS. krynio70 -co z Tobą, cytujesz sam siebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Wrzucę jeszcze taką ciekawostkę , mam nadzieję że nie zajedzie tu polityką, ale dziwne są koleje losu niektórych ludzi: Uploaded with ImageShack.us W II kabinie por.Sikora Krzysztof -póżniejszy poseł na Sejm z ramienia Samoobrony i drugie zdjęcie , Uploaded with ImageShack.us Obydwa chyba z tego samego okresu , przedstawiające , hmm, przerwę w wykonywaniu obsług.Tej drugiej osoby przez skromność nie będę przedstawiał, po stopniu na pagonie kojarzę że mogło to byc w latach 83-85 ? No i zdjęcie wyciągnięte z niebytu , rozmowa z 2 pilotami NRD, po rosyjsku, D-cą eskadry i zastępcą D-cy ELM z Neubrandenburga.[ 1987-88 ] Ani w ząb nie rozumieli po polsku , dziwne , bo jeden nazywał się Kalinowski , drugi Grabowski. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Obydwa chyba z tego samego okresu spojrz na sosny w oddali,zdjęcia zrobione tego samego dnia. Ile odsłużyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 fajne te zd 9307 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 No i zdjęcie wyciągnięte z niebytu , rozmowa z 2 pilotami NRD, po rosyjsku, D-cą eskadry i zastępcą D-cy ELM z Neubrandenburga.[ 1987-88 ] Ani w ząb nie rozumieli po polsku , dziwne , bo jeden nazywał się Kalinowski , drugi Grabowski. Uploaded with ImageShack.us Pewnie szpieguny ze Stasi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 No i zdjęcie wyciągnięte z niebytu , rozmowa z 2 pilotami NRD, po rosyjsku, D-cą eskadry i zastępcą D-cy ELM z Neubrandenburga.[ 1987-88 ] Ani w ząb nie rozumieli po polsku , dziwne , bo jeden nazywał się Kalinowski , drugi Grabowski. Spoko - bardzo dobrze rozumieli co się mówi po polsku - tylko im nie wolno było mówić po polsku. W 1982 r w Marxwalde było podobnie - inżynier uzbrojenia eskadry pochodził ze Słupska a wyjechał w wieku 17 lat i też nie rozumiał i nie mówił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Robert Ostrowski napisał spojrz na sosny w oddali,zdjęcia zrobione tego samego dnia. Ile odsłużyłeś? Równie dobrze mogło być np. rok pózniej , chyba przez ten czas ani sosny , ani ja tak bardzo sie chyba nie zestarzeliśmy, tym bardziej że latem Szparki przewaznie stały na zewnątrz [ szybciej się przygotowywało na oblot pogody ]. A ile odsłużyłem ? Wydaje mi się że to był moment, a było 33 lata, 3 m-ce i 3 dni samego wojska.I pewnego letniego dnia powiedzałem stop. Od 2 dni jestem pełnoprawnym emerytem i mam w pewnej części ciała MON i Naczelnego Psychiatrę WP. Grzegorz 5710 podał dobry przykład, Ci dwaj Panowie , a właściwie Ich Rodziny pochodziły z Gdanska i jakoś nie miały ochoty na spotkanie z "wyzwolicielami spod znaku czerwonej gwiazdy" i w 1945 roku uciekli z Niemcami na zachód. A o tym doniosło Nasze "STASI "prosząc o nie nawiązywanie bliższych znajomości . Ot cała "Przyjażn " Jeszcze jeden ciekawy moment , zastępca d/s politycznych [ pilot bo to był etat lotny ], kręcił się cały czas przy Nas. Po drugiej stronie lotniska ,ze schronów wykołowywały samoloty.Nie za bardzo widziałem co to jest , czy 23BN, czy 27 , i zapytałem tego gościa po rosyjsku, co to za typ , i usłyszałem piekną odpowiedz " nie znaju " Głupi chyba nie był , po prostu politycznie bezczelny. Jedno im trzeba przyznać , porządek mieli niesamowiity, za to " woda ognista " do bani .I jak do tego się jeszcze doda wszędobylskie , przy lada okazji czy próbie dyskusji , nieśmiertelne "marksismus -leninismus ", to rozmowa sie nie kleiła . No i rzecz najwazniejsza, niesamowicie bali sie Rosjan. To był temat tabu.Samo życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Jedno im trzeba przyznać , porządek mieli niesamowiity, za to " woda ognista " do bani .I jak do tego się jeszcze doda wszędobylskie , przy lada okazji czy próbie dyskusji , nieśmiertelne "marksismus -leninismus ", to rozmowa sie nie kleiła . No i rzecz najwazniejsza, niesamowicie bali sie Rosjan. To był temat tabu.Samo życie No niestety - porządku a raczej dobrej organizacji pracy należy się uczyć od nich. "Wody ognistej" ichniejszej nie smakowałem - natomiast w sklepach czy w kasynie pełno było naszej "Zytniej z kłoskiem" czego u nas nie uświadczyłeś zresztą były wówczas kartki. Rosjan rzeczywiście się bali oj bali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Robert Ostrowski napisałspojrz na sosny w oddali,zdjęcia zrobione tego samego dnia. Ile odsłużyłeś? Równie dobrze mogło być np. rok pózniej , raczej nie Cyfra zacna Zdrówka na "emce" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 Dzięki za życzenia, to jest teraz najważniejsze.Ze swojego bibloteczno-pamiątkowego bałaganu wyskrobałem jeszcze jedno zdjęcie mojej Szparki.Do tej pory byłem przekonany że było zrobione dzien przed wylotem do NRD, kiedy niespodziewanie dla wszystkich odwiedził lotnisko MON w osobie gen. Siwickiego , wielce zaskoczonego że przygotowujemy się do przebazowania do Neubrandenburga.Nie pasuje mi pilot w I kabinie, bo to jest chyba płk.Wasilewski -Dca JW do 1983r, ale mam duże wątpliwości co do tożsamości tej osoby.Trochę skręcona twarz, nie za bardzo wyrażna .I wtedy nie pasowałyby wogóle lata.Wylot do NRD był 87-88?. w tym czasie w/w pilot nie mógłby już przylatywać na loty do Zegrza , nawet jako kontrolujący [ sprawy osobiste i Rodzinne ] Ale to są właśnie uroki odkrywania dziejów , nawet jak sie w nich uczestniczyło. A może ktoś zna osobnika o nazwisku Motyka, kpr. st. mechanik , odbywający służbę w lotnictwie w tamtych latach. To On jest przy drugiej kabinie.Lata lecą , coraz gorzej z pamięcią. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 To jeszcze raz Monsuny. Ach ci ,,polscy,, Niemcy Czy ten 9307 był szary ,ze srebrnym wlotem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 Zdjecie szaprki poprostu petarda! panowie szukam zdjecia szparki 9314 oraz 2 bojowych naszych samolotów MiG-21 bis 0786 i 9027 mozecie mi cos napisac.Powiem tylko ze samoloty byly z 34.PLM i szybko zesmy je stracili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 o nazwisku Motyka prawdo podobnie Waldemar promocja 88 Olesnica specjalnosc radio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Grudnia 2010 Share Napisano 4 Grudnia 2010 prawdopodobnie Waldemar promocja 88 Olesnica specjalnosc radio Niestety to nie Waldek, jego znałem osobiście .Ten ze zdjęcia był żołnierzem sł.czynnej . Czy ten 9307 był szary ,ze srebrnym wlotem ? Raczej tak , jak niemal wszystkie Szparki tej serii z tamtych lat.Chyba dopiero po remoncie dostały kolor raczej srebrno -szary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 4 Grudnia 2010 Share Napisano 4 Grudnia 2010 Witam to i ja dorzucę od siebie także kilka zdjęć Miga-21UM 9307 za czasów służby w 9plm. Gdzie nawet była przedstawiona na tzw. Dniach Koszarowych JW w Zegrzu Pom. Na samolocie w mundurze to mój tata. A w kabinie i na skrzydle bliscy sąsiedzi. A następne zdjęcie to śp. Jacher Piotr "BACA" spędzający chwilę wolnego czasu z swoimi kumplami technikami. Śmieszne jest zdjęcie gdzie ma na głowie osłonę od OCP. A na koniec ja w Szparce 9307 mając 5 lat już zakochany w Migu-21. Pozdrawiam Piotr Wawer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.