Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

babcia131 SPS-141 faktycznie miała przeszło 4 m długości? Z zamieszczonego przez Ciebie schemnatu tak wynika.

 

A tak poza tematem, przyznacie, że fajnie wygląda ten CPPS

 

migcss13.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj z sylwetką NRD Bisa, to tak mniej więcej wychodzi. No i w końcu są dostepne zdjęcia pod samolotem lub przy , jest skala porównawcza. Ale to był gabarytowo taki większy zbiornik podkadłubowy.Tu trochę porównań i dodatkowo pokazane wzmocnienie i przerobnienie przedniego opływu belki przez Czechów

 

mig21msps1412.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

[nowyobraza.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Dodatkowo na tym zdjęciu powyżej jest pewna niespodzianka [ przedtem było to zagadką ]

 

czesi.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Czesi to robili solidniej ,ale robiły to zakłady remontowe , a nie złote rączki na miejscu.

A zdjęcie kukurużnika z 21 to zapewne Goleniów . Jeśli się nie mylę klasyka fotografii

Young-

9600 to 34/26/10/11 PLM.

Tak mi się z rana skojarzyło-na jakiej zasadzie mogą powstawać takie czy inne domysły lub stwierdzenia.Samolot na stanie BD-Zegrze -póżniej MF odbierał od Nas Malbork [ na pewno większość ] no to podczepiamy 9600 pod samoloty malborskie i przerabiamy je pod zasobnik.Bez sprawdzania gdzie dana partia samolotów została przekazana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza tematem, przyznacie, że fajnie wygląda ten CPPS

Ładnie, ładnie oczywiście to Goleniów 1972 rok, zapewne zdjęcie zrobione przy okazji święta jednostki. CSS zwykle latem stał w specjalnym dla niego miejscu na terenie jednostki, a zimą był chowany. W tle s-ty przyjęte rok wcześniej ze Świdwina

cpps.jpg

Po nowym roku zeskanuję fotografie jakie zdobyłem i coś tutaj podrzucę

Babcia131, nie do końca zrozumiałem ostatnią twoją wypowiedz dotyczącą serii 9600 (maszyny te nie latały w Malborku). Twoim zdaniem s-ty te mogły być przerabiane w kraju? Po tym, jakimi "dziwolągami" były maszyny tej serii, skłaniałbym się do wersji aby były one fabrycznie przystosowane... Dziś muszę już uciekać do obowiązków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young- po prostu gdy podałeś przebieg służby samolotu, BD-Zegrze- itd . pomyślałem iż ktoś skojarzył takie fakty ;samolot był w 26plm , samoloty z Zegrza zabierał m.i .Malbork, a więc jak M-k to znaczy że przystosowany w M-ku do zasobnika. A ten samolot jak widać nie poszedł do M-ka . Ot takie skojarzenie, ale nigdy nic nie wiadomo. Zresztą jak Krzyżacy zabierali z Zegrza MF , to chyba im się nawet zasobniki jeszcze nie śniły.Zresztą nikomu chyba .Naprawdę nie mam pojęcia czy były przystosowane fabrycznie , po prostu nikt chyba nia zwracał wtedy uwagi na opływy belek , a okablowanie mogło być wrzucone w kadłub , zaizolowane i koniec .Przecież takich rzeczy nikt na płatowcu nie rozbierał , ładnie pociągnięta wiązka , schowana , pozostałe urządzenia działają , to kto by tam wnikał co to może być .[ jeśli wogóle to było widac jak nie wiedziałeś czego szukać ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli s-ty przerobione do przenoszenia zasobnika miały widocznie przedłużoną belkę podkadłubową, to seria 9600 raczej takich nie miała.

p1190182.jpg

Może jakieś kable w płatowcu, a może najzwyczajniej to małe s-f autora artykułu...

 

Szukając zdjęć maszyn tej serii natknąłem się na zdjęcie z zupełnie innej bajki, które spowodowało opad szczęki do podłogi. Co na PFM z 39 PLM robi tygrysek

jpg3ch.jpg

Jestem nawet skłonny uwierzyć w fotomontaż tego zdjęcia, chyba że koledzy mają informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--------------------------------------------------------------------------------

 

http://www.f-a-p.nl/sites/index2.htm

 

Szukajcie w zakładce Aircraft>Migs>Polish> Demilitarized goscia z diaksą .

 

Czy 6514 latał w Malborku ? jesli tak to w jakich latach.

em-a jak z tej strony można ściągnąć zdjęcia ? Znasz jakiś sposób Kurcze , jest tam trochę perełek , ale co z tego jak "restrikted"

6514 -nie mam pojęcia czy latał w M-ku , przed dostarczeniem do 26plm, ale chyba nie .Figuruje na wykazie jako dostarczony z partią samolotów PFM w III 1968 , i rozbity w katastrofie 23 .V.68 -przerwany start z powodu nezachermetyzowanej kabiny , ponowna próba startu , zderzenie z przeszkodą terenową [ słup ] por .W.Łubniewski zginął po uderzeniu s-tu w ziemię tuż obok lotniska .

Miłośnicy 21 , na www. Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych otworzono nowy temat , poświęcony lotnictwu w NRD , może być ciekawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411 kiedyś wrzucił i dla mnie drogocenne zdjęcia z odlotu 21M z MM do M-ka .Tego ujęcia chyba nie było, wczoraj mi wpadło w " łapy " , przynajmnie ja nie miałem

1912odlotdomka.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21biszsps141je.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

To zdjęcie przy okazji dyskusji o zasobniku SPS-141Je.Był rysunek NRD z SPS , to teraz zdjęcie .Co prawda w muzeum , ale ? Wiadomo co NRD-cy robili , może Nasi nie byli pierwsi ?

Teraz inne ujęcie BIS które kiedyś wrzuciłem . 21BIS SAU z zasobnikiem SPS-141 od SU-22 , może być podejrzane , ale Rosyjscy byli piloci twierdzą że ta wersja 21 [ z RSBN ] latała z tym zasobnikiem .

mig21bissauzkonteneremo.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tego też nie widziałem , tym razem modyfikacja czeska ;

21umzwyrzutnidlar13m.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Myśę że materiału o 21 Nam nie zabraknie .Oby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em-a jak z tej strony można ściągnąć zdjęcia ?

Babcia - otwierasz zdjęcie na pełen rozmiar i przeciągasz je ( lewy klawisz myszy) tam gdzie mają być zapisane(np. pulpit)puszczasz i pojawia się komunikat czy przekopiować? Klikasz ok i jest.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie ten UM z R-13

Własnie ten Wegierski 21 tak mentalnie nie pasuje ,jednak to zdjecie które wrzuciłeś wczesniej z antenami obróconymi do tyłu i info na czeskich stronach o 3 wersjach zasobnika na 21 karze zastanowić sie nad możliwością podwieszenia MGWE na Mig-21.Byc może mozna było , w końcu srodek to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o 966514 , tak zmodyfikowany pod SPS a.
Niestety , nie pomogę trochę się zamotałem .Mam na wykazie samolot z takim nb- seria 966514 ale oznaczony jako MF, i jedyna informacja to taka że skończył w Nadarzycach. Odnośnie niedawnych zdjęć i dyskusji o poszyciu 9114MF-1974rok -piękne blachy .

9114mf1974poszycie.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie .

trasy21r.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

info na czeskich stronach o 3 wersjach zasobnika na 21 karze zastanowić sie nad możliwością podwieszenia MGWE na Mig-21.Byc może mozna było , w końcu srodek to to samo.

em -tzn że zasobnik od Suki był tak samo wyposażony elektronicznie , tyle ze nie miał flar, "bo suka miała na sobie " ?

Kurcze ,jak bym jeszcze zobaczył pulpit sterowania w kabinie madziarskiego BISA , to bym uwierzył na 1000%

Leszek Sz. -dzięki może coś w tej łepetynie zostanie .Szkoda mi tych samolotów.Szczególnie jak na niektórych się pracowało .Życie

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie .

 

No tak szczerze mówiąc mapka ta to tylko mapka poglądowa pomieszana z różnych okresów. Śmieszy mnie "trasa morska" , "trasa lądowa" bo początkowo była tylko trasa morska. Później dołożono jeszcze trzy trasy na które latano sporadycznie ale latano.

Lotnisko w Zegrzu było wykorzystywane to tych lotów po rozwiązaniu Goleniowa i jako ciekawostkę podam fakt iż ostatnim samolotem wykonującym ( a lądującym w Zegrzu) to zadanie był 2089, który to później został na tym lotnisku uszkodzony przez lotnika z 23 LESz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uploaded with ImageShack.us

I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie .

trasy21r.th.jpg

 

 

Od razu tam szpiegostwa... Toż to ledwie rozpoznanie taktyczne było Zwyczajowo lądowanie na tank było. w Goleniowie. Widocznie coś musiało tam być wówczas be, że lądował u was.

 

Hehe, zwróć uwagę na mapę- ciekawe dlaczego w powrotnej drodze, Narcyz dolatywał prawie do połowy DDRówka...? I to w czasach drużby i całowania się po bratnich pyskach...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co miał autor / pan Marian / wyrysowac ? Takie były loty z Sochaczewa.

Z Powidza na Su-20 latano pod Zatoke Botnicka i Danie , no ale 2 X 1150 litrów to nie w kij dmuchał .

Narcyz z Samuraja ...ja pierdziele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnim samolotem wykonującym ( a lądującym w Zegrzu) to zadanie był 2089, który to później został na tym lotnisku uszkodzony przez lotnika z 23 LESz

Chuligaństwo lotnicze ? Dobrze kojarzę ? Bo już byłem w Krzyżakowie i znam trochę z opowieści .

A mapka jak mapka , powiedzmy ciekawostka , za to z "radzieckiej strony "

Narcyz z Samuraja ...ja pierdziele

To przecież nie ja wymyśliłem , tak przynajmniej funkcjonowało w OPK A ten SAMURAJ to też jakiś kod ?

A Pan Marian to KACPERSKI - dobrze kojarzę , ten z rosyjskiej strony , były pilot z Goleniowa [ sorry za skojarzenia , ale tak zrozumiałem jak pisał o samolotach z Goleniowa -"nasze "]. A może żle tłumaczyłem , ale dobra robota i fajne materiały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samuraj to ówczesna nazwa lotniska w Sochaczewie. Każde lotnisko w Polsce miało swój własny kryptonim używany w korespondencji radiowej i nie tylko.

Do dzisiaj pamiętam mozolne gryzmoły ołówkiem na tabliczce ARK-10.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,nie Kacperski to nie pilot i nie pan Marian. Pan Marian, to autor artykułów o lotnictwie w Lotnictwie , i nie tylko, a także ,zakładam znajomy Grzegorza, galimara ,Jarekk. Z tego pnia

Widzisz jakie to Lotnictwo jest MAŁE !!!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Marian chyba jednak nie z pionu wychowawczego się wywodził - był w sekcji rozpoznawczej pułku.

 

SAMURAJ to kryptonim lotniska bo nazwa to Bielice choć na tabliczce ARK wpisywano Sochaczew

 

Grzesiek, grunt, że trzeba było 6km dymać. Aptekarz się znalazł

 

A odnośnie pana Mariana pewnie masz rację, do sztabu było mi daleko. Wystarczył mi mjr. Chachmęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.