Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Oby rozładować trochę atmosferę. Zdjęcie pilota w naprawdę " specjalistycznym " stroju, tym razem w wersji "mudur wyjsciowy letni z płaszczem letnim " Tak też się wtedy latało , tzn starzy doświadczeni piloci , inspektorzy , manetka do przodu i w góre . A czy to wazne w czym ? Słynny płk. z Bydgoszczy nawet sam nie uruchamiał Bisa. Wchodził do kabiny , zapinał sie w pasy , krzyczał "uruchamiaj ", trzeba było uruchomić silnik , " zamykaj kabinę " i pokołował .I człowiek miał szczęście , jak po powrocie nie kazał opróznić przystawki foto z popiołu z fajki i jescze marudził , co to za samolot że nie ma popielniczki.Poniższe zdjęcie pochodzi własnie z Forum Babie Doły .

ubirwysokociowy.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

To i tak w miarę wygodny strój . Miałem zaszczyt upychać do kabiny Iskry [ do I ] Inspektora z Bydgoszczy , ubranego na wyjsciowo , w sukiennym płaszczu zimowym.Czapka wyjścowa leżała na wierzchu fotela. Było to całkiem fotogieniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sam d-ca 34.PLM ppłk.Jerzy Pacześniak(obowiazaki przejal po Bolku Sobani ktory zg w katastrofie) po powrocie z Bydgoszczy. Samolot 8918 z 2 esk. 4 klucza spadł nam w 24.02.1994 roku a pilot ppłk.Bogusław Mamiński szczesliwie sie katapultowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to Mig-21bis 9809 w naszym już wypłowiałym dwubarwnym kolorze stoi w Krośnie i jest na sprzedaż. Za 60 tyś można kupić sobie Miga-21 z silnikiem itp. Jeśli posiadasz więcej zdjęć 9703 czekającego na swoją kolej na poligon to prosiłbym z całego serca o zdjęcia na pocztę. A co do wejścia na teren poligonu jest to nie możliwe gdyż już sam o tym myślałem . Jest to bardzo długa procedura jak to w wojsku. Podobno istnieje możliwość wejścia na teren obiektu ale tylko gdy ma się zorganizowaną wycieczkę i wczesnej zgłoszona do dowódcy 21 CPL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to Mig-21bis 9809 w naszym już wypłowiałym dwubarwnym kolorze stoi w Krośnie

Zgadza się , rzuciłem okiem na zdjęcia z Malborka , pokazujące opuszczone Bisy . Jest 9809 wśród wielu innych, a więc został zabrany przez "koneserów " z Krosna .A były takie wielkie plany i obietnice dotyczące wyremontowania i przywrócenia do stanu lotnego conajmniej 2 Szparek i bojowego .Zresztą gdzieś krążyło ogłoszenie [ nie wiem czy nie tu na Modelworku ] z wykazem z Krosna 21 do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest w naszym kraju. Sam ostatnio byłem bardzo zainteresowany właśnie tymi migami z Krosna. I Po rozmowie z panem z działu sprzedaży tych pięknych maszyn . Dowiedziałem się tego co napisałem ,że za 60 tysięcy sprzedają Miga z silnikiem i agregatami itp. a za 40-kilka tysięcy bez silnika. Tak zwany stan na pomnik.

Jeśli można to pozwolę sobie wrzucić link do tej działalności z Krosna.

http://aero-kros.com/dzialalnosc-koncesjonowana.html

O tyle dobrze ,że nie zostały po cięte a następnie przeznaczone na pozyskanie z nich metali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest ? Wg mnie pulpit uzbrojenia, ale za bardzo nie mogę rozczytać napisów.Od lewej strony -GOTWOŚĆ - 3przyciski na dole -PRZEŁADOWANIE [ działka ]-obok -KONTROLA PODWIESZEŃ. Wg rosyjskich Forumowiczów z airforce.ru jest to element kabiny 21S, nosiciela broni atomowej .

mig21spulpituzbr.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w dalekiej przeszłości ,to i owszem cus tam przenosił . To konkretne zdjecie zostało zrobione na jakims eksperymentalnym - przebudowanym egzemplarzu .Nawet podejrzewam egzeplarz z poczatku lat 90 tych z podwieszonymi atrapami R-73 i chyba R-77.

Przyciski z wycięciami ,to radziecka klasyka lat 80tych.

 

Taka modyfikacja pulpitu wyboru uzbrojenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie odnośnie F-13. Jestem w trakcie malowania ciemnych paneli na poszyciu F-13 i zastanawiam z czego one wynikaja. Czy to nie jest duraluminium jak reszta płatowca? Te panele na skrzydłach które zaznaczyłem to chyba wewnętrzne zbiorniki, ale taki sam odcień jest na niektórych panelach kadłuba, sterów wysokości i lotek.

21f13usa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie .Trochę poszperałem po wydawnictwach.I rzeczywiście , poszycie się różni , ale chyba tylko w samolotach przed remontem.Pózniej nawet jak jest dalej w kolorze aluminium poszczególne panele nie róznią się między sobą .Chodzi chyba o to , aby zwrócić szczególną uwagę na elementy wrażliwe na płatowcu tzn . zb.paliwa . usterzenie itp .Nie chodzić ,[ nie da się akurat w tych miejscach nie chodzić ], nie pchać . nie mam pojęcia czemu to miało służyć.Zresztą nawet tam gdzie byly zbiorniki tez nie wszędzie poszycie się rózni .

Rozkład zbiorników w 21F-13

zbpaliwa.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

I charakterystyczne zdjęcia , egemplarze muzealne , dlatego tak odpicowane , ale Fiński już np . pomnikowy , ale też z innymi panelami.

 

21f133.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

0974182.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

21f13metalik.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Trochę słabo widac spód

21f13metalik10.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I 2 DDR właśnie z różnymi panelami

21f13.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Niżej zdjęcie F-13 w wersji chińskiej , ale coś musiano robić własnie z tymi panelami o które pytasz .Czyżby były jakoś zabezpieczane , a pózniej lakierowane ? I stąd ta różnica w odcieniu .

j7iy.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie, z tym niechodzeniem po panelach to nie za bardzo bo na lotkach nie można a na klapach już tak? . Zresztą te same odcienie są na bocznych panelach statecznika pionowego a po tym to już się nie da chodzić . Tak czy owak dzięki panowie za info.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze uczyli, żeby nie chodzić po żadnych powierzchniach sterowych, choćby po to, żeby nie zaliczyć gleby, gdyby się same wychyliły pod ciężarem ;)

 

Co do zróżnicowania kolorów - przyczyną może też być to, co pod samym polryciem. Inna przepuszczalność cieplna, inne oddziaływanie słońca czy śniegu, to i blachy płowieją w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek.Sz. napisał

Własnie, z tym niechodzeniem po panelach to nie za bardzo bo na lotkach nie można a na klapach już tak?
No własnie , a na tych zdjęciach z muzeum , to klapy są inaczej "zaznaczone " . Ale tego nie rozgryziemy.Nie mamy na Forum kogoś z biura Mikojana ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie a szkoda Chodź i tak cieszy fakt ,że są tu z nami osoby które spędziły bardzo dużą część swojego życia przy tej pięknej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8706.jpg

 

foto L.Zielaskowski

 

Babie Doły ,Mig-21MF 968706 świezo po dostarczeniu .Widać pięknie zróznicowanie blach.

A na sterze kierunku ,poprzeciagane nity...

Zdjecia z tej sesji zaczynaja pojawiać się na Allegro.

 

0306f.jpg

 

Jeszcze Czeskosłowacki Mig-21 PF ,przed 1970. Również ładnie widać kolory blach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.