babcia131 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Oby rozładować trochę atmosferę. Zdjęcie pilota w naprawdę " specjalistycznym " stroju, tym razem w wersji "mudur wyjsciowy letni z płaszczem letnim " Tak też się wtedy latało , tzn starzy doświadczeni piloci , inspektorzy , manetka do przodu i w góre . A czy to wazne w czym ? Słynny płk. z Bydgoszczy nawet sam nie uruchamiał Bisa. Wchodził do kabiny , zapinał sie w pasy , krzyczał "uruchamiaj ", trzeba było uruchomić silnik , " zamykaj kabinę " i pokołował .I człowiek miał szczęście , jak po powrocie nie kazał opróznić przystawki foto z popiołu z fajki i jescze marudził , co to za samolot że nie ma popielniczki.Poniższe zdjęcie pochodzi własnie z Forum Babie Doły . Uploaded with ImageShack.us To i tak w miarę wygodny strój . Miałem zaszczyt upychać do kabiny Iskry [ do I ] Inspektora z Bydgoszczy , ubranego na wyjsciowo , w sukiennym płaszczu zimowym.Czapka wyjścowa leżała na wierzchu fotela. Było to całkiem fotogieniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 To sam d-ca 34.PLM ppłk.Jerzy Pacześniak(obowiazaki przejal po Bolku Sobani ktory zg w katastrofie) po powrocie z Bydgoszczy. Samolot 8918 z 2 esk. 4 klucza spadł nam w 24.02.1994 roku a pilot ppłk.Bogusław Mamiński szczesliwie sie katapultowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Też mam taką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Wycieczka do naszego kraju 2000. http://www.danger-zone.fotografeert.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=256829 Poniżej Su-22.;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Zdjęcia są niesamowite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 I to jest właśnie to .Dzięki Serdeczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Godła 11ego nie były w ogóle zamalowywane czy fotograf uchwycił akurat etap przejściowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 1913 Nadarzyce 9809 Nadarzyce? 9703 Nadarzyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Czyli to jednak nieprawda, że na strzelaniach najbezpieczniej jest wokół celów na ziemi? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Zawsze możesz spróbować. Do odważnych świat należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Z tego co mi wiadomo to Mig-21bis 9809 w naszym już wypłowiałym dwubarwnym kolorze stoi w Krośnie i jest na sprzedaż. Za 60 tyś można kupić sobie Miga-21 z silnikiem itp. Jeśli posiadasz więcej zdjęć 9703 czekającego na swoją kolej na poligon to prosiłbym z całego serca o zdjęcia na pocztę. A co do wejścia na teren poligonu jest to nie możliwe gdyż już sam o tym myślałem . Jest to bardzo długa procedura jak to w wojsku. Podobno istnieje możliwość wejścia na teren obiektu ale tylko gdy ma się zorganizowaną wycieczkę i wczesnej zgłoszona do dowódcy 21 CPL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Z tego co mi wiadomo to Mig-21bis 9809 w naszym już wypłowiałym dwubarwnym kolorze stoi w Krośnie Zgadza się , rzuciłem okiem na zdjęcia z Malborka , pokazujące opuszczone Bisy . Jest 9809 wśród wielu innych, a więc został zabrany przez "koneserów " z Krosna .A były takie wielkie plany i obietnice dotyczące wyremontowania i przywrócenia do stanu lotnego conajmniej 2 Szparek i bojowego .Zresztą gdzieś krążyło ogłoszenie [ nie wiem czy nie tu na Modelworku ] z wykazem z Krosna 21 do sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Krosno to w ogóle smutne miejsce do "zwiedzania". edit. I nim pomyślałem, kliknąlem "wyslij", a tu mi wyszło nato, że pomyliłem Krosno z Kutnem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Tak to już jest w naszym kraju. Sam ostatnio byłem bardzo zainteresowany właśnie tymi migami z Krosna. I Po rozmowie z panem z działu sprzedaży tych pięknych maszyn . Dowiedziałem się tego co napisałem ,że za 60 tysięcy sprzedają Miga z silnikiem i agregatami itp. a za 40-kilka tysięcy bez silnika. Tak zwany stan na pomnik. Jeśli można to pozwolę sobie wrzucić link do tej działalności z Krosna. http://aero-kros.com/dzialalnosc-koncesjonowana.html O tyle dobrze ,że nie zostały po cięte a następnie przeznaczone na pozyskanie z nich metali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Co to jest ? Wg mnie pulpit uzbrojenia, ale za bardzo nie mogę rozczytać napisów.Od lewej strony -GOTWOŚĆ - 3przyciski na dole -PRZEŁADOWANIE [ działka ]-obok -KONTROLA PODWIESZEŃ. Wg rosyjskich Forumowiczów z airforce.ru jest to element kabiny 21S, nosiciela broni atomowej . Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Może w dalekiej przeszłości ,to i owszem cus tam przenosił . To konkretne zdjecie zostało zrobione na jakims eksperymentalnym - przebudowanym egzemplarzu .Nawet podejrzewam egzeplarz z poczatku lat 90 tych z podwieszonymi atrapami R-73 i chyba R-77. Przyciski z wycięciami ,to radziecka klasyka lat 80tych. Taka modyfikacja pulpitu wyboru uzbrojenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Małe pytanie odnośnie F-13. Jestem w trakcie malowania ciemnych paneli na poszyciu F-13 i zastanawiam z czego one wynikaja. Czy to nie jest duraluminium jak reszta płatowca? Te panele na skrzydłach które zaznaczyłem to chyba wewnętrzne zbiorniki, ale taki sam odcień jest na niektórych panelach kadłuba, sterów wysokości i lotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Witam serdecznie .Trochę poszperałem po wydawnictwach.I rzeczywiście , poszycie się różni , ale chyba tylko w samolotach przed remontem.Pózniej nawet jak jest dalej w kolorze aluminium poszczególne panele nie róznią się między sobą .Chodzi chyba o to , aby zwrócić szczególną uwagę na elementy wrażliwe na płatowcu tzn . zb.paliwa . usterzenie itp .Nie chodzić ,[ nie da się akurat w tych miejscach nie chodzić ], nie pchać . nie mam pojęcia czemu to miało służyć.Zresztą nawet tam gdzie byly zbiorniki tez nie wszędzie poszycie się rózni . Rozkład zbiorników w 21F-13 Uploaded with ImageShack.us I charakterystyczne zdjęcia , egemplarze muzealne , dlatego tak odpicowane , ale Fiński już np . pomnikowy , ale też z innymi panelami. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Trochę słabo widac spód Uploaded with ImageShack.us I 2 DDR właśnie z różnymi panelami Uploaded with ImageShack.us Niżej zdjęcie F-13 w wersji chińskiej , ale coś musiano robić własnie z tymi panelami o które pytasz .Czyżby były jakoś zabezpieczane , a pózniej lakierowane ? I stąd ta różnica w odcieniu . Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Po prostu to różne stopy aluminium . Jakieś tam D-16 czy inny wynalazek. Pozwole sobie dać linka do zdjęcia 9749 z Zegrza.http://allegro.pl/mig-21-9749-i1366824902.html Ten jest szary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Własnie, z tym niechodzeniem po panelach to nie za bardzo bo na lotkach nie można a na klapach już tak? . Zresztą te same odcienie są na bocznych panelach statecznika pionowego a po tym to już się nie da chodzić . Tak czy owak dzięki panowie za info. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Mnie zawsze uczyli, żeby nie chodzić po żadnych powierzchniach sterowych, choćby po to, żeby nie zaliczyć gleby, gdyby się same wychyliły pod ciężarem ;) Co do zróżnicowania kolorów - przyczyną może też być to, co pod samym polryciem. Inna przepuszczalność cieplna, inne oddziaływanie słońca czy śniegu, to i blachy płowieją w inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Leszek.Sz. napisał Własnie, z tym niechodzeniem po panelach to nie za bardzo bo na lotkach nie można a na klapach już tak? No własnie , a na tych zdjęciach z muzeum , to klapy są inaczej "zaznaczone " . Ale tego nie rozgryziemy.Nie mamy na Forum kogoś z biura Mikojana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 No dokładnie a szkoda Chodź i tak cieszy fakt ,że są tu z nami osoby które spędziły bardzo dużą część swojego życia przy tej pięknej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Grudnia 2010 Share Napisano 14 Grudnia 2010 Pokrycie skrzydła góra-dół i tabelka materiałów poszczególnych paneli pokrycia. Skrzydło z klapą Fowlera ,czyli F,F-13,PF U,i US. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 foto L.Zielaskowski Babie Doły ,Mig-21MF 968706 świezo po dostarczeniu .Widać pięknie zróznicowanie blach. A na sterze kierunku ,poprzeciagane nity... Zdjecia z tej sesji zaczynaja pojawiać się na Allegro. Jeszcze Czeskosłowacki Mig-21 PF ,przed 1970. Również ładnie widać kolory blach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.