Grzegorz 5710 Napisano 20 Kwietnia 2011 Share Napisano 20 Kwietnia 2011 Właśnie przeglądam Twój temat na forum Czyli jednak bedzie kolejna rura w srebrzance na półce, no... To chyba będzie mały błąd bo Bisy od producenta przyszły w szarym malowaniu. Srebrnymi zostały dopiero po remoncie w Dęblinie. No ale pozostaje kwestia z jakiego okresu użytkowania ma być ten model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 20 Kwietnia 2011 Share Napisano 20 Kwietnia 2011 Slusznie napisal Grzegorz5710 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 20 Kwietnia 2011 Share Napisano 20 Kwietnia 2011 Właśnie przeglądam Twój temat na forum Czyli jednak bedzie kolejna rura w srebrzance na półce, no... To chyba będzie mały błąd bo Bisy od producenta przyszły w szarym malowaniu. Srebrnymi zostały dopiero po remoncie w Dęblinie. No ale pozostaje kwestia z jakiego okresu użytkowania ma być ten model. Chcę wykorzystać zestawowe kalkomanie z godłem, więc będę się wzorował na zdjęciach wrzuconych przez Leszka.Sz. I tu w sumie pytanie, bo na zdjęciach widać, że godło jest na lewej burcie, a na prawej nie - tylko czy zdjęcia są z tego samego okresu, czy może przed i po naniesieniu godeł na kadłub. Instrukcja Zvezdy głosi, że godła mają być z obu stron, ale z drugiej strony każe nanosić szachownice na górne powierzchnie płata, więc ciężko ją uznać za wiarygodną w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Kwietnia 2011 Share Napisano 21 Kwietnia 2011 Na wszystkich samolotach z okresu " krzyżackiego " godła malowane były tylko na lewej stronie kadłuba. Zresztą o ile dobrze pamietam , to w Zegrzu było to samo . Niżej zdjęcia 9494 z okresu przebazowania 41plm do Zegrza Pomorskiego -1998 r. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 21 Kwietnia 2011 Share Napisano 21 Kwietnia 2011 Super zdjęcia, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Kwietnia 2011 Share Napisano 21 Kwietnia 2011 http://www.41elt.pl/galeria.html Polecam tą stronkę .Może niedługo zniknąć , jako że 41elt przeszła jako samodzielny byt do historii. Zdjęcia z przebazowania 41 do Zegrza , Słupska .Sama ciekawa historia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 21 Kwietnia 2011 Share Napisano 21 Kwietnia 2011 A tu macie jak sobie Hindusi poczynają: http://www.airplane-pictures.net/image131375.html http://www.airplane-pictures.net/image131365.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Kwietnia 2011 Share Napisano 26 Kwietnia 2011 Trochę nietypowe podwieszenia na 21; Uploaded with ImageShack.us Co on ma pdwieszone pod s-dłami ? Zasobnik foto to nie jest na pewno , czyżby przerobiony zbiornik z 15 ? Ale patrząc na datę zdj. to trochę za wcześnie na przeróbkę inst. paliwowej na samolocie. Uploaded with ImageShack.us 21MF-Jugosławia -trochę inne ujęcie zasobnika foto LORAP. Uploaded with ImageShack.us 21M-Jugosłąwia -raczej nietypowy zasobnik npr Uploaded with ImageShack.us 21BIS -Jugosławia -zasobnik kasetowy ? Uploaded with ImageShack.us 21SMT-z tymi podwieszeniami to musiał być " bardzo zwrotny " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 26 Kwietnia 2011 Share Napisano 26 Kwietnia 2011 W/g niektórych PFM to ostatnia manewrowa wersja. Później było już coraz gorzej. SMT to już tylko "nosiciel paliwa i uzbrojenia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Kwietnia 2011 Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Tak z ciekawości. W komplecie prosto "z fabryki" każdy s-t otrzymywał komplet zbiorników podwieszanych, tak? Ile? F-13, PF, PFM 1 PTB-490, R 2x 490, późniejsze wersje 2 x 490 plus PTB-800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Kwietnia 2011 Share Napisano 28 Kwietnia 2011 To zabiłeś mi klina . Wydawało mi się , że miałem na stanie 1x800, 3x 490, to na Bisie. Ale zbiorniki nigdy nie były problemem, było tego w magazynach jak szarańczy. 21 zakończyły swój żywot, a na składach pozostały tego całe stosy, niektóre przez lata nawet nierozkonserwowane.To się nie psuło, nawet jak przez przypadek technik na płaszczyznie zamiast zdjąć to odstrzelił. Ps. Poprawiam. Jak odstrzelił nieroztankowany , to pękał . Zbiornik oczywiście , nie technik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Kwietnia 2011 Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Do tego właśnie dążę. Ciekawi mnie ile tego mogło się walać po magazynach. Chyba było trochę ponad stan, gdy w przypadku W, s-t w trakcie zadania odrzuciłby taki wypracowany zbiornik, do następnej misji coś musiał mieć w zapasie. Odstrzelił, tzn. rozłączył od s-tu, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 28 Kwietnia 2011 Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Dodatkowe zbiorniki paliwowe ( pod kadłubowy czy też pod skrzydłowy ) miały wymuszony zrzut pirotechniczny- tzn po otwarciu zamków belki następował odstrzał pironaboju, który poprzez tłok działał na zbiornik tak aby jego przód poszedł w dół . Inaczej zachodziła obawa, że dziób zbiornika może zadrzeć sie w górę co niewątpliwie spowodowało by uszkodzene płata samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Ciekawi mnie ile tego mogło się walać po magazynach. Odstrzelił, tzn. rozłączył od s-tu, tak? Ad1-dosłownie setki, cwaniacy mający dojscia do wojska wykupili to za grosze jako złom.Czysty żywy dural i pieniądz .Ad2 Tzn bardzo szybko rozłączył[ -em ] od samolotu .To i tak szczęscie że odłączałem normalnie spustem na drążku [ nie powinno sie tego tak robić , lecz mechanicznie przy belce , lecz tak było szybciej ].Spytałem uzbrojeńca -zbiornik rozbrojony -oczywiście -technika -roztankowany -oczywiście. No to łapcie za zbornik -zrzucam .No i poszedł. Bardzo głośno i bardzo szybko .Dobrze że im .......nie pourywało.Całe szczęście ze wszyscy trzymający zbiornik przy ściąganiu , mieli zwyczaj [ wpajany przez starych techników ] trzymania lekko w dłoniach i nogi szeroko z boków zbiornika .Nawet jak odstrzelony , to dłonie puszczały same i nie łamał nóg.Bo jescze częściej zdarzało się ,że zbiornik z jakiś powodów nie wypracował się do końca i zostawało dużo paliwa, a wtedy nieprzestrzeganie starych , dobrych rad mogło sie skończyć zle .[ Nie wspominając o tym że przed zdjęciem powinno się sprawdzić wypracowanie paliwa ] Uroki życia, ale wszystkiego się człowiek uczył, ale było też od kogo . Mały schemat belki podkadłubowej i mechaniz pironaboju zbiornika . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 oj tych odpaleń zbiorników było sporo jak widzę Zdarzało się i tym starym także ale to pośpiech zawsze namieszał a efekty były. No ale to samo życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 http://museum.radioscanner.ru/r_855/r_855.html Dla zainteresowanych ratowniczą techniką 21-opis , instrukcja , zdjęcia [ nawet ładne ] radiostacji ratowniczej R-855. Pod zdjęciami trzeba kliknąć na ponizszy tekst , aby przejść do linku z instrukcją . Радиостанция Р-855 УМ (вариант "С"). Техническое описание и инструкция по эксплуатации. ЯЕ2.000.098 ТО (765 КБ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Witam Ponieważ sie przymierzam do budowy Miga 21 PF 2408 i prosiłbym o pomoc: Znalazłem tylko jedno zdjęcie ze strony: http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/68-mig_21pf/5687-mig_21pf_762408_408_2408_a.html Czy w białym malowaniu posiadał godło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Aeroplan 5/6 2001 na swojej płycie o MIG-21 pokazuje PF 2408 z godłem 10 plm (słabo widoczne). Rysunek w Zlinku dotyczącym wersji PF też zawiera sylwetkę białego 2408 z godłem. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Czy w białym malowaniu posiadał godło Jeszcze w czasach gdy nikt nie myślał o tym wątku mieliśmy na forum dyskusję na temat tego "białego". Pomysł świetny, ja bym zrobił takiego ze srebrnymi UB-16 i GP-9 też aluminium Tylko ten biały to nie biały, raczej bardzo jasny siwy, coś jak mgła o poranku jak to ktoś napisał ;) A tak malowane R miały zasobniki rozpoznawcze także pokryte tą "białą" farbą. Są zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 W Lotnictwie z Szachownicą nr 20 jest zdjęcie 2408 z 1988 r. z Łasku - ma godło. Autor - Adam Gołąbek - twierdzi, że kolor to biały. (Jest tez fotka białych 0614 i 8039; ten ostani to nie PF). (wszystkie fotki czarno-białe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 W Lotnictwie z Szachownicą nr 20 jest zdjęcie 2408 z 1988 r. z Łasku - ma godło. Autor - Adam Gołąbek - twierdzi, że kolor to biały. mam te fotke dzięki KRYSTEK Tylko ten biały to nie biały, raczej bardzo jasny siwy, coś jak mgła o poranku jak to ktoś napisał ;) Mógłbys przybliżyć ten kolor/mgły o poranku / jakiś nr? Dziękuje wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Robercie, a co z wyobraźnią? Numerków farb podawać nie będę, bo i sam nie widziałem na własne oczy i pewnie ciężko byłoby się na coś zdecydować. Dla ogólnego rozeznania, wiele daje moim zdaniem to marnej jakości zdjęcie 6810. W sieci trochę jego zdjęć jest... "białego". Tylko na tle naprawdę białego jaczka wygląda to trochę inaczej. Nikt, nawet miłośnicy ołówka, pretensji nie będzie robił jeśli wyjdzie trochę jaśniejszy/ciemniejszy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Young dlatego dałem do swojego pytania. Tak sobie myslę, że kilka kropel szarego załatwi sprawę,chodzi o złamanie bieli,jak już będę bliżej malowania to zrobię kilka prób i wtedy przedyskutujemy który będzie akuratny ,zastanawiam się tylko czy zakładać warsztat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Zakładaj warsztat. Chętnie będziemy towarzyszyć w budowie następnego "ołówka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kajtiii Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Pewno że zakładaj! Budowę każdego ołówka miło się ogląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.