babcia131 Napisano 23 Lipca 2011 Share Napisano 23 Lipca 2011 Nie chciałbym przesądzać , ale przejrzałem na szybko wyd. Gordona o Suczkach i tam Su -11 też ma chyba taki zaczep .Może te typy miały mniej więcej taki sam zamek , albo z wyglądu podobny . No ważne że nie z 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 23 Lipca 2011 Share Napisano 23 Lipca 2011 tak jest to mocowanie spadochronu hamującego na Su-9 A nie Su-7B ? Na zdjęciu zamieszconym przez użytkownika imt jest Su-9. kadłub ten sam, tylko skrzydło delta zamiast skośnego. A na tym zdjęciu najbardziej rzucającą się w oczy różnicą są belki podwieszeń do pocisków p-p. Tak na szybko patrząc to jeszcze dłuższy nos, inne osłony głównego podwozia, brak działek a co za tym idzie osłon ogniowych i brak anten u nasady statecznika pionowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Lipca 2011 Share Napisano 23 Lipca 2011 A ja mam pewnosc że zdjecie od babci to Su-7B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lipca 2011 Share Napisano 23 Lipca 2011 Uploaded with ImageShack.us Wg Gordona to jest Su-11 I to też i zamek podobny .Niestety słaba dostępność zdjęć tego elementu . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I się okaże ze wszyscy mają rację .Bo być może na Su-7b-9-11 były takie same , albo bardzo podobne zamki spadaka .Albo Szanowna Moderacja rozstrzygnie [ i nie będzie zamka w tym wątku ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Lipca 2011 Share Napisano 27 Lipca 2011 I się okaże ze wszyscy mają rację .Bo być może na Su-7b-9-11 były takie same , albo bardzo podobne zamki spadaka .Albo Szanowna Moderacja rozstrzygnie [ i nie będzie zamka w tym wątku ] No bo i mają Faktycznie zamki spadaka były na Su-7B, Su-9, Su-9U i Su-11 jednakowe Mam fotki hamulców z Mig-21M z Radomia, wstawię, jak się tylko ze swoim kompem uporam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Lipca 2011 Share Napisano 27 Lipca 2011 No i w ten sposób rozwiązaliśmy problem tajemniczego zaczepu. Dla Miłosników szczegółów rysunki RS-2US Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I zdjęcie Skarbu Technika z 21 czyli podstawowe narzędzia startowe , w skrócie "Sumka " Uploaded with ImageShack.us Nawet nie wyobrażacie sobie jak to potrafiło daleko lecieć po "wystrzeleniu" z dyszy przy uruchamianiu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Witam. Czy kolor felg i wnętrza klap podwozia był taki sam jak kolor stożka ? Ja na razie stożek maźnąłem humbrolem 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 A co to są klapy podwozia ? Chodziło Tobie chyba o wnętrze osłon kół.Niżej parę zdjęć koloru wnętrz osłon. Bębny kół , hamulce malowane tym co było pod ręką .Przeważnie olejną zieloną różnych odcieni, nigdy farbą taką jak na stożku -bardzo drogą i niemal niedostępną [ termoodporna , specjalna dla radiolokacji ]Malowanie tym kół byłoby tylko marnotrastwem . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Zresztą wnęki kół też były malowane tym co było akurat dostępne .Mogły być oliwkowo- khaki , jasno -szare, siwe , srebrne. Z zielonymi się nie spotkałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Dzięki babcia131. Męczę się z migiem 6814, nie mogę znaleźć szczegółowych zdjęć tego egzemplarza, jedynie co mam to takie ogólne. Między kolorem stożka a kolorem bębnów za bardzo nie widać różnicy stąd moje pytanie. Można prosić o podanie linków z takimi fotami jak wyżej zamieściłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 http://www.primeportal.net/hangar/mig-21_home.htm Masz tam 13 walkaroundów MiG-21 -m.i i pokazane zdjęcia .Musisz coś wybrać Rzeczywiście pomalowali wnęki na zielono .Ale to w Poznaniu [ to bylo koniec eksploatacji MiG-21 i nikt się tym za bardzo nie przejmował ] Mogę Cię zapewnić ze w trakcie normalnej eksploatacji nikt przy zdrowych zmysłach nie paprał tak samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Dzięki Nie wiem jak mu to malonąć, najlepiej będzie chyba w kolorze kadłuba humbrolem 127. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Na drugim zdjęciu od góry masz mniej więcej orginał .Czyli oliwkowo- khaki. Ale to prawa wnęka , a w niej luk od przeglądu sprężarki i musi być srebrno -metaliczny . Za to lewa wnęka podwozia , już bez luku , cała w jednakowym kolorze. [ tylko nie zielony jak na tym 6814 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 4 Sierpnia 2011 Share Napisano 4 Sierpnia 2011 A jadę dziś no muzeum lotnictwa polskiego to na żywo zobaczę jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Sierpnia 2011 Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Akurat muzea i to szczeglnie Nasze nie są dobrym wzorcem.Albo samoloty zapuszczone totalnie . albo "odświeżane " wg jakiegoś " widzi mi się ".Ale jakbyś przy okazji zrobił jakieś fotki i wrzucził , to chętnie "przygarniemy " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Sierpnia 2011 Share Napisano 8 Sierpnia 2011 Zielone też były i to już na przełomie lat '80/'90. Widziałem na zdjęciach M/MF. Wspomniany luk sprężarki absolutnie zawsze srebrny? Z czego to wynikało? Macie jego dobre zdjęcie? Coś jeszcze szczególnego, odróżniającego się kolorem? Będę robił M 1813, a on miał właśnie wnęki w zielonym kolorze. Tylko zastanawia mnie czy także ta część w skrzydle? Czy ona mogła być innego koloru Jak z kolorami butli. Które niebieskie, które czarne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 8 Sierpnia 2011 Share Napisano 8 Sierpnia 2011 nienieskie - tlen czarne - powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Sierpnia 2011 Share Napisano 8 Sierpnia 2011 young -znasz moje podejście do wszelkiego rodzaju "podmalówek "na 21 .Może to wynika iż miałem szczęscie pracować na nowych samolotach, a może też i z kultury technicznej .Po jakiego czorta było mazać normalną olejnicą wnęki kół , osłony , jak to były jedne z najbardziej narazonych na brud, błoto , wodę , piach itd .elementy samolotu.Wyobrażasz sobie taką zwykłą farbę olejną narażoną na te czynniki i to przy tych prędkościach startu i lądowania .Nie mam za dobrych zbliżeń 6814 , ale nawet tam chyba [ ? ] na zielono pomalowane są osłony kół .Tak mi sie przynajmniej wydaje .Nie sądzę żeby ktoś malować część skrzydłową , tzn , tam gdzie chowały się golenie i wciągnik .Przewody hydrauliczne , zawory, inst . powietrzna , tlenowa , butle -malowanie tam to udręka .A weż to póżniej utrzymaj w czystości . Te fragmenty w skrzydle raczej na pewno malowane orginalną farbą i to na pewno nie była zwykła olejna .Na pewno żaden domorosły malarz nie poprawiał, ani nie zmieniał kolorów butli . Powietrze - butle i przewody -czarne .Tlen -butle -przewody -niebieskie .Instalacja p.poż -butla -przewody -czerwone .To co we wnękach na żółto- instalacja paliwowa. Te kolory to była ŚWIĘTOŚĆ. A czemu nie malowano luku od sprężarki -bo to kolejna ŚWIĘTOŚĆ na 21 .Luk musiał być czysty .łby śrub , ich gniazda czyste , luk nieodrapany , bez zadziorów uszkodzeń itp .Bo przed każdą próbą , po próbie , przed i po lotach trzeba było sprawdzać spreżarkę i luk musiał być czysty . Ciężko byłoby utrzymać luk w takim stanie gdyby go ciagle mazano farbą olejną .Zresztą to był jeden z najczęsciej otwieranych , kładzionych na ziemię luków na płatowcu .O lukach silnikowych nie wspomnę .A dlaczego srebrny ? No może srebrno podobny , orginalnie zabezpieczony , też jakąś farbą , coś jak pozostały płatowiec. Przecież ta farba nie złaziła płatami mimo ciągłego traktowania narzędziami , buciorami , oddziaływania śniegu , deszczu itd .Jak coś zapomniałem -dopiszę . Prosze -parę przykładów -jeśli nie nawet srebrny -to oryginalny kolor wnęki -a więc orginalna farba -a nie jakieś bohomazy-ale najpierw srebrne ; Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Tu masz przykłady trochę podmalowanych wnęk , ale luk jest zawsze srebrnopodobny [ lub taki jak wnęka -ale orginał ] Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Ostatni zdjęcie to przykład jak nie powinien wyglądać luk do spręzarki .Najpierw zamalowany na coś w rodzaju jasno -błękitnego , póżniej porawiony na srebrno, farba zaczyna schodzić + brud , kurz , i jak tu można stwierdzić że wszystko jest OK i nic się nie dzieje z lukiem i nic nie grozi silnikowi .Co prawda to przykład z muzeum , ale w normalnej eksploatacji przy takim malowaniu wyglądałoby to jeszcze gorzej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Sierpnia 2011 Share Napisano 9 Sierpnia 2011 Zapraszam na ostatnie posty http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wo ... post641143 Różnice w wyposażeniu kabin 21PFM, w sumie szczegóły , ale ciekawe , no i link do rysunków z oryginalnych instr. 21R - wyposażenie specjalne. Co prawda po rosyjsku , ale zawsze można wrzucić w tłumacza na googlach . Plus do tego I część filmiku z lotów Zegrzaków na poligon w Wicku. Jeszcze nie ściągnąłem , czekam aż będzie całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 9 Sierpnia 2011 Share Napisano 9 Sierpnia 2011 Babcia, chyba wszyscy tutaj czytają wątek na lotnictwo.net.pl Na stronce 2 elm 11 plm jest takie zdjęcie I to, choć z pomnika to chyba jeszcze zostały resztki starej farby. Daje mi to trochę do myślenia. Na drugim zdjęciu widać, że pod zieloną jak na kołach, wcześniej była zielona khaki. Nasuwa się komuś myśl jaka to może być farbka, dowolnego producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Sierpnia 2011 Share Napisano 9 Sierpnia 2011 Ale luk od sprężarki niemalowany. Rozbawił mnie ten klient w tych ogólnowojskowych trampkach i w kombinezonie jak z Formuły 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 12 Sierpnia 2011 Share Napisano 12 Sierpnia 2011 Nasuwa się komuś myśl jaka to może być farbka, dowolnego producenta Sam sobie odpowiem To nic innego jak FS34151, odpowiednik w farbkach łatwo znaleźć Ech, uwielbiam ten temat, ukazujący fenomen tego samolotu. Jakich ma fanów, którzy chcą zajrzeć wszędzie, poznać każdy detal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 12 Sierpnia 2011 Share Napisano 12 Sierpnia 2011 Ulubiona i "najczystsza robota " Nafciarzy . Szczególnie jak się trafiło przytarcie w trakcie lotów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 13 Sierpnia 2011 Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Odświeżam moje walkaroundy. Tutaj prawie 150 zdjęć pomnikowego UM 9353 i drugiej szparki 9351 ;) MiG-21UM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 13 Sierpnia 2011 Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Odświeżam moje walkaroundy. Tutaj prawie 150 zdjęć pomnikowego UM 9353 i drugiej szparki 9351 ;)MiG-21UM Wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam W związku z tym ,że mam aktualnie na warsztacie/zamówienie/ Miga 21 BIS z Fujimi ,będzie w barwach 41elt n /b 9494 i mam pytanie o anteny IFF od kiedy były to nowe anteny te płaskie i prostokatne ?takie jak na tym zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.