Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałbym przesądzać , ale przejrzałem na szybko wyd. Gordona o Suczkach i tam Su -11 też ma chyba taki zaczep .Może te typy miały mniej więcej taki sam zamek , albo z wyglądu podobny . No ważne że nie z 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest to mocowanie spadochronu hamującego na Su-9

 

A nie Su-7B ?

 

 

Na zdjęciu zamieszconym przez użytkownika imt jest Su-9.

 

iksu92.jpg

 

kadłub ten sam, tylko skrzydło delta zamiast skośnego. A na tym zdjęciu najbardziej rzucającą się w oczy różnicą są belki podwieszeń do pocisków p-p. Tak na szybko patrząc to jeszcze dłuższy nos, inne osłony głównego podwozia, brak działek a co za tym idzie osłon ogniowych i brak anten u nasady statecznika pionowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

su112.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Wg Gordona to jest Su-11

I to też i zamek podobny .Niestety słaba dostępność zdjęć tego elementu

.61273034.png

 

Uploaded with ImageShack.us

su11.png

 

Uploaded with ImageShack.us

I się okaże ze wszyscy mają rację .Bo być może na Su-7b-9-11 były takie same , albo bardzo podobne zamki spadaka .Albo Szanowna Moderacja rozstrzygnie [ i nie będzie zamka w tym wątku ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I się okaże ze wszyscy mają rację .Bo być może na Su-7b-9-11 były takie same , albo bardzo podobne zamki spadaka .Albo Szanowna Moderacja rozstrzygnie [ i nie będzie zamka w tym wątku ]

 

No bo i mają Faktycznie zamki spadaka były na Su-7B, Su-9, Su-9U i Su-11 jednakowe

 

Mam fotki hamulców z Mig-21M z Radomia, wstawię, jak się tylko ze swoim kompem uporam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w ten sposób rozwiązaliśmy problem tajemniczego zaczepu.

Dla Miłosników szczegółów rysunki RS-2US

schematrs2us.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

schematrs2us2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

schematrs2us3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

I zdjęcie Skarbu Technika z 21 czyli podstawowe narzędzia startowe , w skrócie "Sumka "

sumka.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Nawet nie wyobrażacie sobie jak to potrafiło daleko lecieć po "wystrzeleniu" z dyszy przy uruchamianiu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to są klapy podwozia ? Chodziło Tobie chyba o wnętrze osłon kół.Niżej parę zdjęć koloru wnętrz osłon. Bębny kół , hamulce malowane tym co było pod ręką .Przeważnie olejną zieloną różnych odcieni, nigdy farbą taką jak na stożku -bardzo drogą i niemal niedostępną [ termoodporna , specjalna dla radiolokacji ]Malowanie tym kół byłoby tylko marnotrastwem .

dsc01762c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21bisgoablachawewnka.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21sm10of30.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21usn1121m033.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zresztą wnęki kół też były malowane tym co było akurat dostępne .Mogły być oliwkowo- khaki , jasno -szare, siwe , srebrne. Z zielonymi się nie spotkałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki babcia131. Męczę się z migiem 6814, nie mogę znaleźć szczegółowych zdjęć tego egzemplarza, jedynie co mam to takie ogólne. Między kolorem stożka a kolorem bębnów za bardzo nie widać różnicy stąd moje pytanie. Można prosić o podanie linków z takimi fotami jak wyżej zamieściłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.primeportal.net/hangar/mig-21_home.htm

Masz tam 13 walkaroundów MiG-21 -m.i i pokazane zdjęcia .Musisz coś wybrać

Rzeczywiście pomalowali wnęki na zielono .Ale to w Poznaniu [ to bylo koniec eksploatacji MiG-21 i nikt się tym za bardzo nie przejmował ] Mogę Cię zapewnić ze w trakcie normalnej eksploatacji nikt przy zdrowych zmysłach nie paprał tak samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim zdjęciu od góry masz mniej więcej orginał .Czyli oliwkowo- khaki. Ale to prawa wnęka , a w niej luk od przeglądu sprężarki i musi być srebrno -metaliczny . Za to lewa wnęka podwozia , już bez luku , cała w jednakowym kolorze. [ tylko nie zielony jak na tym 6814 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat muzea i to szczeglnie Nasze nie są dobrym wzorcem.Albo samoloty zapuszczone totalnie . albo "odświeżane " wg jakiegoś " widzi mi się ".Ale jakbyś przy okazji zrobił jakieś fotki i wrzucził , to chętnie "przygarniemy "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielone też były i to już na przełomie lat '80/'90. Widziałem na zdjęciach M/MF. Wspomniany luk sprężarki absolutnie zawsze srebrny? Z czego to wynikało? Macie jego dobre zdjęcie? Coś jeszcze szczególnego, odróżniającego się kolorem? Będę robił M 1813, a on miał właśnie wnęki w zielonym kolorze. Tylko zastanawia mnie czy także ta część w skrzydle? Czy ona mogła być innego koloru

Jak z kolorami butli. Które niebieskie, które czarne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young -znasz moje podejście do wszelkiego rodzaju "podmalówek "na 21 .Może to wynika iż miałem szczęscie pracować na nowych samolotach, a może też i z kultury technicznej .Po jakiego czorta było mazać normalną olejnicą wnęki kół , osłony , jak to były jedne z najbardziej narazonych na brud, błoto , wodę , piach itd .elementy samolotu.Wyobrażasz sobie taką zwykłą farbę olejną narażoną na te czynniki i to przy tych prędkościach startu i lądowania .Nie mam za dobrych zbliżeń 6814 , ale nawet tam chyba [ ? ] na zielono pomalowane są osłony kół .Tak mi sie przynajmniej wydaje .Nie sądzę żeby ktoś malować część skrzydłową , tzn , tam gdzie chowały się golenie i wciągnik .Przewody hydrauliczne , zawory, inst . powietrzna , tlenowa , butle -malowanie tam to udręka .A weż to póżniej utrzymaj w czystości . Te fragmenty w skrzydle raczej na pewno malowane orginalną farbą i to na pewno nie była zwykła olejna .Na pewno żaden domorosły malarz nie poprawiał, ani nie zmieniał kolorów butli . Powietrze - butle i przewody -czarne .Tlen -butle -przewody -niebieskie .Instalacja p.poż -butla -przewody -czerwone .To co we wnękach na żółto- instalacja paliwowa. Te kolory to była ŚWIĘTOŚĆ.

A czemu nie malowano luku od sprężarki -bo to kolejna ŚWIĘTOŚĆ na 21 .Luk musiał być czysty .łby śrub , ich gniazda czyste , luk nieodrapany , bez zadziorów uszkodzeń itp .Bo przed każdą próbą , po próbie , przed i po lotach trzeba było sprawdzać spreżarkę i luk musiał być czysty . Ciężko byłoby utrzymać luk w takim stanie gdyby go ciagle mazano farbą olejną .Zresztą to był jeden z najczęsciej otwieranych , kładzionych na ziemię luków na płatowcu .O lukach silnikowych nie wspomnę .A dlaczego srebrny ? No może srebrno podobny , orginalnie zabezpieczony , też jakąś farbą , coś jak pozostały płatowiec. Przecież ta farba nie złaziła płatami mimo ciągłego traktowania narzędziami , buciorami , oddziaływania śniegu , deszczu itd .Jak coś zapomniałem -dopiszę .

 

Prosze -parę przykładów -jeśli nie nawet srebrny -to oryginalny kolor wnęki -a więc orginalna farba -a nie jakieś bohomazy-ale najpierw srebrne ;

prawawnkalukspr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

prawawnkalukspr2.jpg

mig21smlukipatowiec29.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

prawawnkalukspr3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21bisgoablachawewnka.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tu masz przykłady trochę podmalowanych wnęk , ale luk jest zawsze srebrnopodobny [ lub taki jak wnęka -ale orginał ]

21mfwnkaprawegoko.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc01754x.jpg

eimig21mf06.jpg

 

mig21smlukipatowiec29.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

biswnkigolenie3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Ostatni zdjęcie to przykład jak nie powinien wyglądać luk do spręzarki .Najpierw zamalowany na coś w rodzaju jasno -błękitnego , póżniej porawiony na srebrno, farba zaczyna schodzić + brud , kurz , i jak tu można stwierdzić że wszystko jest OK i nic się nie dzieje z lukiem i nic nie grozi silnikowi .Co prawda to przykład z muzeum , ale w normalnej eksploatacji przy takim malowaniu wyglądałoby to jeszcze gorzej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na ostatnie posty

http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wo ... post641143

Różnice w wyposażeniu kabin 21PFM, w sumie szczegóły , ale ciekawe , no i link do rysunków z oryginalnych instr. 21R - wyposażenie specjalne. Co prawda po rosyjsku , ale zawsze można wrzucić w tłumacza na googlach .

Plus do tego I część filmiku z lotów Zegrzaków na poligon w Wicku. Jeszcze nie ściągnąłem , czekam aż będzie całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, chyba wszyscy tutaj czytają wątek na lotnictwo.net.pl

 

Na stronce 2 elm 11 plm jest takie zdjęcie

2elm1.jpg

I to, choć z pomnika to chyba jeszcze zostały resztki starej farby.

jpg100.jpg

Daje mi to trochę do myślenia. Na drugim zdjęciu widać, że pod zieloną jak na kołach, wcześniej była zielona khaki.

 

Nasuwa się komuś myśl jaka to może być farbka, dowolnego producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa się komuś myśl jaka to może być farbka, dowolnego producenta

Sam sobie odpowiem To nic innego jak FS34151, odpowiednik w farbkach łatwo znaleźć

 

Ech, uwielbiam ten temat, ukazujący fenomen tego samolotu. Jakich ma fanów, którzy chcą zajrzeć wszędzie, poznać każdy detal...

pfmc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.