Robert Ostrowski Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Nie wiem jak Thiner do H ale Pactra po zmieszaniu z Thinerem C zachowuje się podobnie jak farby gunze maluje się nimi rewelacyjnie ,nic się nie zapycha ,jest cieniutka powierzchnia ,tylko trzeba bardzo mocno rozcieńczac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 To zapytam może przewrotnie: po co w takim razie przechodzić z emalii na akryle? (w moim przypadku) Dla mnie główną zaletą tego kroku miało być zaprzestanie wdychania benzyn, dla niektórych ważna jest bezzapachowość. Skoro zastosuję thinnera C to smród będzie na poziomie benzyn, albo gorszy. To może już pozostanę przy emaliach - to przynajmniej ogarniam od początku do końca, wiem jak i ile, wiem czego się spodziewać. W emaliach sprawa jest banalnie prosta, nie potrzeba podkładu, do rozcieńczania i mycia stosuję benzynę lakową, tania, ogólnodostępna. Żaden kolor mnie nie zawiódł z wyjątkiem może niektórych Humbroli ale z tą firmą powoli daję sobie spokój. Jaki jest dla was sens stosowania akryli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 To zapytam może przewrotnie: po co w takim razie przechodzić z emalii na akryle? (w moim przypadku) Dla mnie główną zaletą tego kroku miało być zaprzestanie wdychania benzyn,....Jaki jest dla was sens stosowania akryli? Też przeszedłem na akryle z powodu smrodu, ale stosuję thinner H i retarder (koniecznie). Dla mnie zalety akryli: to szybsze schnięcie max 24 h, twarda powłoka, nie reagują tak mocno na warunki zewnętrzne (temperatura, wilgotność). Wady: olejami maluje mi się lepiej. Można powiedzieć, że akrylami muszę cały czas uważać by nie zrobić zacieku, a olejami nie potrafię zrobić zacieku - ale to moje bardzo subiektywne odczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Malując np.pactrą rozcieńczoną Thinerem C lub Gunzami serii C smród jest nie samowity ale zaletą jest błyskawiczne wysychanie ,jak ostatnio malowałem pantherę po połozeniu bazy po niecałej godzinie zamaskowałem i malowałem dalej ,maskowałem trzeci kolor praktycznie natychmiast po położeniu drugiego /umyłem aero i dalej jazda/ na to od razu sido i jazda z łoszem ,po wytarciu znowu sido wszystko trwało kilka godzin /kolorki z pactry rozcieńczone Thinerem C .W przypadku olejnej to by było kilka dni i tak jest ryzyko przetarcia połysku bezbarwnego /przy wycieraniu łosza/ i uszkodzenie emalii przy akrylach to nie ma znaczenia. Malowanie fakt droższe i bardziej śmierdzące ale efekty bez porównania lepsze od olejnych.Mam ok.70 farb humbrola i revella ale ich nie używam z powodów j/w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Hmm, to jeszcze parę pytań, czym wg ciebie jest thinner C, czy to nie jest jakaś pochodna nitro? Wszak nitro to skrót od nitrocelulozowy. Innymi słowy: czy tego zachwycającego efektu nie da się uzyskać czymś innym? Opisywane przez ciebie efekty są z żółtego czy niebieskiego thinnera "c"? Czy to co napisałeś dotyczy wszystkich akryli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Ja uzywam z niebieską naklejką bez opozniacza a maluje tak jak pisałem Pactrą ,Gunze C i sporadycznie H ,Tamiya .Do Valleyo nie lałem ale myslę ,że się zważy Czym jest Thiner C ?nie mam pojęcia ,wiem jedno surfacer rozcieńczałem z powodzeniem Nitro ,preparatem do mycia pędzli z Lidla /rozcieńczałem też nim farby Gunze/ i ostatnio do surfa nalałem zmywacza do paznokci i normalnie sie malowało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Dzięki. Obiecałem odpowiedź to opiszę moje pierwsze kroki z akrylem Pactry. mati13u, nie próbuj rozcieńczać Pactry izopropanolem. Zrobiłem dziś próbę na pierwszej otwartej Pactrze. oto czym rozcieńczałem i jakie były efekty: 1. Wódką - super rozcieńcza. 2. Acetonem - tak sobie, słabo. 3. Izopropanolem - beznadziejnie, praktycznie nie rozcieńcza. 4. Nitro - w ogóle. Do prób aerografem wybrałem wódkę. Wniosek: nie umiem tym kompletnie malować. Farba w ogóle nie kryje, zacząłem nanosić mikroskopijne warstwy, i zaczęło się jakoś malować ale robiłem to na kartce papieru, pomalowanie kształtów innych, niż kartka dla mnie jest niewykonalne, wygląda to jakbym malował wodą. Na plastiku farba w ogóle nie siada. Aero trzeba czyścić prawie natychmiast, na osłonie dyszy zostało mi trochę koloru i nie ruszał go nawet Cleanlux (malowałem z retarderem). To są zwyczaje obce mi przy malowaniu emaliami, nie muszę się nigdzie spieszyć, wyczyszczę jak wyczyszczę. Już więcej nie będę walczył z akrylami, jak pisałem: nie jestem do nich zmuszony, chciałem się po prostu przesiąść dla zdrowia, ale cóż, dalej mogę malować z maską. Spróbowałem też Alclada, będą z niego ludzie, ładnie siada, a próbowałem na praktycznie co położonym czarnym półmacie Model Mastera, taki miałem, nic się nie waży i powstaje błysk. Rozpuszcza się dobrze benzyną, znaczy czyści się aero bardzo dobrze bo rozpuszczać go nie trzeba. No to tyle, zapraszam do działu sprzedaży, mam do opylenia 7 Pactr i retarder Tamiya, mnie już nie będą potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Dzięki.....oto czym rozcieńczałem i jakie były efekty: 1. Wódką - super rozcieńcza. 2. Acetonem - tak sobie, słabo. 3. Izopropanolem - beznadziejnie, praktycznie nie rozcieńcza. 4. Nitro - w ogóle. .... Czyli próbowałeś wszystkiego co ja i kolega Robert pisał, że nie należy stosować do aero, bo po to fabryka wymyśliła rozcieńczalniki. Te próby przypominają mi moją historię. Mam nadciśnienie i biorę lek Bisocard. Kiedyś mi się skończył, patrzę na półkę, jest lek w podobnym opakowaniu i nazwa też prawie taka sama Bisacodyl VP. To bez zastanowienia biorę. Po trzech dniach brania i coraz większych nasiadówkach w toalecie przeczytałem ulotkę. Bisacodyl - środek na przeczyszczenie. Tu koledzy też, podobna nazwa, przez chwilę się nie warzy to już mamy polski wynalazek, np. zmywaczem chcą rozcieńczać farbę, gdy zmywacz jak sama nazwa wskazuje, ma farbę rozłożyć na czynniki pierwsze. Nie słyszałem by jakaś gospodyni próbowała olej rozpuszczać zmywaczem do garnków - a modelarze próbują. Teraz robię motocykl Harley'a który kupiłem na Allegro. Sprzedający (amator) dorzucił farbki które kupił, olejne Revella. Jak sam pisze, aby się nie psuły dopełnił czymś co wyczytał na jakimś forum, ale nie pamięta co to było. Otwieram czarną (302), farbka pełna, jednolita konsystencja, tylko gęstość smoły. Nabieram do pojemnika. Dolewam 3 części benzyny. Ok. Maluję 3 minuty (pędzlem) i znów wszystko zgęstniało. Znów 3 części benzyny i 3 minuty malowania i wszystko się powtarza. Co On dolał, diabli wiedzą, ale to był jeden z tych polskich wynalazków. 6 farbek poleciało do kosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Maja 2012 Share Napisano 17 Maja 2012 Diobeu w jakich proporcjach rozcieńczałeś pactrę wódką? Akrylami nie maluje się gołego plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 18 Maja 2012 Share Napisano 18 Maja 2012 Eh, rozumiem już. Wybaczcie, naprawdę sporo poczytałem o rozcieńczaniu akryli i widzę, że wykazałem się jednak opornością szarych komórek na wiedzę wierząc w forumowe brednie. Masz rację, Marak, jesteśmy (niektórzy) jak jakaś ciemna masa, producent daje rozcieńczalnik dedykowany a ja się uparłem, że wiem lepiej, a wystarczyło do zamówienia dorzucić A0 za 3,5 zł Nauczyłem się z emaliami, że olewam dedykowane thinnery i stosuję benzynę. Zrobię jeszcze jedną próbę: kupię Pactrę A0 i spróbuję z nią pryskać. Winien jeszcze jestem Pactrze jedną informację: malowane pędzlem było bardzo przyjemne, czas schnięcia był zadziwiający, a po kilkunastu minutach ani woda, ani wódka już nie potrafiła ruszyć farby - takiego czegoś nie da się osiągnąć z emalią. @Robert: dość dużo chyba, strzelam 2:1 dla wódki. O plastiku wiedziałem, chciałem to zobaczyć na własne oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 18 Maja 2012 Share Napisano 18 Maja 2012 Do Diobeu I o to chodzi. Tylko, że nie proponowaliśmy Ci "A0" ponieważ to rozwiązanie najdroższe. 3,50 za 10 ml. Thinner serii H (nieśmierdzący) lub C masz 110 ml za 22 zł. Retarder też około 25 zł, ale on starczy na długo. Ja daję 5 kropli na zbiorniczek. Ale na próbę możesz wziąć A0. Na plus akryli przy malowaniu pędzlem również to, że przy wprawie można malować praktycznie bez smug. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 18 Maja 2012 Share Napisano 18 Maja 2012 ja do pactry leje 4-5 części Thinera na 1 część farby ,mieszanka jest transparetna ale za to moge położyć wiele bardzo cieniutkich warstw i podstawa to podkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 19 Maja 2012 Share Napisano 19 Maja 2012 No to się poddałem ostatecznie. Malowałem Pactrą na podkład rozcieńczając ją A0, niebieskim thinnerem C Gunze - albo was źle zrozumiałem albo nie wiem jak wy ro robicie, bo on ścina Pactrę dokumentnie. Efekty są takie: A0 doskonale rozcieńcza farbę, nie wydaje mi się, żebym potrzebował nawet retardera, ale farba wciąż jest strasznie "wodnista", w moim odczuciu nie klei się do podłoża, gromadzi się na krawędziach, wypełnia nierówności a nie osiada po prostu na powierzchni jak to farba. Thinner C niebieski ścina ją więc z nim nie malowałem w ogóle. Jedyny jako taki efekt i nawet przyjemne malowanie uzyskałem rozcieńczając Pactrę Sidoluxem. Teraz już mogę wreszcie definitywnie przyznać się do porażki. Nie wypowiadam się więcej w temacie akryli bo się na nich kompletnie nie znam Robert, skoro nie używasz revella/humbrola to możemy się wymienić na kilka kolorów Pactry, 2xA0 i retarder Tamiya. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 19 Maja 2012 Share Napisano 19 Maja 2012 joł czym zorcieńczyć "surfacera primer" tamiji i czym "metalizery" gunzo pod aero aby dyszy nie zatkać; w tej chwili maluję pędzlem ale trochę lipnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
garrett Napisano 23 Maja 2012 Share Napisano 23 Maja 2012 joł czym zorcieńczyć "surfacera primer" tamiji i czym "metalizery" gunzo pod aero aby dyszy nie zatkać; w tej chwili maluję pędzlem ale trochę lipnie to wygląda Mr. Color Thinner. Czescy modelarze wypróbowali sporo kombinacji, ale org rozcieńczalnik był nie do pobicia. Ewentualnie sprawdzał się mi 70% nitro + 30 % acetonu. Metalizery Gunze też tylko Thinner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 23 Maja 2012 Share Napisano 23 Maja 2012 ...Malowałem Pactrą na podkład rozcieńczając ją A0, niebieskim thinnerem C Gunze ... Skoro masz thinner C to wypróbuj Gunze C. Zamawiałem farby i potrzebowałem jasnej zieleni. W sklepie była tylko Gunze serii C. Nigdy nie brałem Gunze bo droga. Dzisiaj pierwszy raz. Farba jest bardzo gęsta więc ją mocno trzeba rozcieńczać. W malowaniu rewelacja. Trochę śmierdzi, ale dla mnie przyjemniej niż benzyna. Bardzo dobrze kryje, bardzo ładnie się kładzie. Malowałem na podkładzie, ale zrobiłem od razu próbę na surowym nieodtłuszczonym plastiku. Zero zacieków. Zero zasychania. Nie przeszkadzało jej nawet to, że dzisiaj szwankował mi kompresor. Włączał się dopiero jak ciśnienie spadało do zera. W ciągu 2 godzin dwukrotnie pomalowałem komplet osłon na motocykl 1:9. Po następnej godzinie położyłem bezbarwny i już mogę sklejać. Jednym słowem, zachęcam do stosowania. Ja bedę przechodził na Gunze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 23 Maja 2012 Share Napisano 23 Maja 2012 Robert, skoro nie używasz revella/humbrola to możemy się wymienić na kilka kolorów Pactry, 2xA0 i retarder Tamiya. Bardzo chętnie napisz na PW Co do Thinera C ,Pactry i jej scinania to powiem Ci ,że sam do tego podchodziłem kilka razy i też mi strasznie gęstniała ,ale jeden z Kolegów z naszego forum doradził mi ,że by dolać do słoiczka z farba troszkę wody i lać thiner aż się rozcieńczy ,ciekawostką jest to ,że Pactre tym sposobem /nawet bez dodawania wody/ rozcieńczam w stosunkku ok 1 farby 4-5 thinera i hula aż miło. Skoro masz thinner C to wypróbuj Gunze C. Zamawiałem farby i potrzebowałem jasnej zieleni. W sklepie była tylko Gunze serii C. Nigdy nie brałem Gunze bo droga. Dzisiaj pierwszy raz. Farba jest bardzo gęsta więc ją mocno trzeba rozcieńczać. W malowaniu rewelacja. Trochę śmierdzi, ale dla mnie przyjemniej niż benzyna. Bardzo dobrze kryje, bardzo ładnie się kładzie. Malowałem na podkładzie, ale zrobiłem od razu próbę na surowym nieodtłuszczonym plastiku. Zero zacieków. Zero zasychania. Nie przeszkadzało jej nawet to, że dzisiaj szwankował mi kompresor. Włączał się dopiero jak ciśnienie spadało do zera. W ciągu 2 godzin dwukrotnie pomalowałem komplet osłon na motocykl 1:9. Po następnej godzinie położyłem bezbarwny i już mogę sklejać. Jednym słowem, zachęcam do stosowania. Ja bedę przechodził na Gunze. święte słowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 24 Maja 2012 Share Napisano 24 Maja 2012 Żeby kupić Gunze C trzeba przebić się przez psychologiczną granicę farbki za ponad 9 zł/10 ml ;) Rozumiem, że jest gęsta, ale sami rozumiecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 24 Maja 2012 Share Napisano 24 Maja 2012 Żeby kupić Gunze C trzeba przebić się przez psychologiczną granicę farbki za ponad 9 zł/10 ml ;) Rozumiem, że jest gęsta, ale sami rozumiecie... Jak pisałem - miałem to samo. Są droższe, ale za przyjemność trzeba płacić. A na poważnie. Pomalowałem komplet osłon do Kawaski w skali 1 : 9. Tak na oko - około 400-500 cm2. Zużyłem ok. 1/3 słoiczka. Myślę, że Pactra poszłaby prawie cała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Maja 2012 Share Napisano 25 Maja 2012 Zużyłem ok. 1/3 słoiczka. Myślę, że Pactra poszłaby prawie cała. Rozcieńczona Thinerem C Gunze poszło pewnie by tyle samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duszek Napisano 25 Maja 2012 Share Napisano 25 Maja 2012 Co sądzicie o farbach firmy Vallejo? Ostatnio używałem ich i zawiodłem się na nich. Malowałem lakierem mattem vallejo + retarder vallejo i zapychała mi się dysza. Kiedy przesiadłem się na tamiye + retarder tamiyi + thinner od tamiyi to różnica jest ogromna. Bez problemów da się malować. Z dobrych według mnie jest też MM Acrylic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Maja 2012 Share Napisano 25 Maja 2012 A ja matu używam tylko Valleyo ,dolewam troszke sido ,że by był półmat i nic mi nie zasycha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
garrett Napisano 29 Maja 2012 Share Napisano 29 Maja 2012 Uch, akryle Model Master- rozcieńczane dedykowanym Testors'em. Przy jakim ciśnieniu malować? Jakbym nie kombinował ze swoją piwatą [ew-770) największy problem to wciąż tworzące się zacieki i powierzchnia też nie za ciekawa:( Kładzione na model pokryty surfacerem, przed malowaniem przetarty itd. Pyt. drugie- tworząca się z surfacera wata cukrowa to wynik złego rozcieńczania czy za dużego/ za małego ciśnienia w aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 30 Maja 2012 Share Napisano 30 Maja 2012 Ja akrylem malowałem na ok. 1.5 bara i było ok, żadnych zacieków. Na Surfacera 1200 i Chaor Blacka. Także pIwatą więc jak jest sprawna to sprzęt nie jest problemem. Masz może fotkę z efektami malowania bo może to być jednak za duże rozcieńczenie w stosunku do ciśnienia lub po prostu za dużo farby czyli błędy w samym operowaniu aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Maja 2012 Share Napisano 30 Maja 2012 Pyt. drugie- tworząca się z surfacera wata cukrowa to wynik złego rozcieńczania czy za dużego/ za małego ciśnienia w aero? Z mojego doświadczenia: surfacer rozcieńczam bardzo mocno ,jest transparentny /co prawda juz koncówka i jest gęsty/ i maluję na niskim /mozliwie/ciśnieniu ,nie ma pajęczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.