Jump to content
pilex7

Farbki i ich rozcieńczanie

Recommended Posts

użyłem spirytus rektyfikowany 95%.

Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły.

Spirytus do akryli jest za mocny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
użyłem spirytus rektyfikowany 95%.

Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły.

Spirytus do akryli jest za mocny.

 

Tyle, że jest to farba Vallejo z serii Liquid Gold, czyli farba akrylowa na bazie alkoholu a nie wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
użyłem spirytus rektyfikowany 95%.

Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły.

Spirytus do akryli jest za mocny.

 

Tyle, że jest to farba Vallejo z serii Liquid Gold, czyli farba akrylowa na bazie alkoholu a nie wody.

 

dobrze napisałeś na bazie alkoholu a nie "czynnika" do jego tworzenia, zrób tak jak piszą forumowicze aby nie marnować spirutusu, zmieszaj go 1:1 z wodą (niekoniecznie destylowaną) ja kiedyś kupiłem mały spirytus 100 ml. i wymieszałem z wodą niegazowaną z biedronki i było ok - wymieszałem 1:1 i 200 ml. gotowe; pół do rozcieńczania farb a pół dla mnie za chęć zrobienia powyższego -- jest to chyba jeden z najtańszych możliwych rozcieńczalników, ewentualnie kup najtańszą 100 ml. wódkę (około 5 pln) i obadaj na tym + oczywiście opóźniacz ze 2 kropelki . Modelarstwo super żecz nie dość że robisz co lubisz to i przy okazji można sobie pozwolić troszkę porozcieńczać z opóźniaczem (wódka + opóźniacz "śledzik))

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychm

Nie miałem nigdy tych farb, ale wszedłem na strony sklepów i piszą:

Seria Liquid Gold to pigmenty metaliczne na bazie alkoholu. Stworzone z metalicznych pigmentów, rozpuszczalne tylko w alkoholu, te kolory są nieskończenie bardziej błyskotliwe niż ich odpowiedniki na bazie wody i absolutnie trwałe na światło.

Kolory można mieszać ze sobą, są suche prawie natychmiast po nałożeniu. Mogą one być od razu malowane lub lakierowane. Ciężar właściwy pigmentu powoduje powstawanie osadu na spodzie pojemnika, farby powinny być dokładnie wstrząśnięte lub wymieszane przed użyciem. Gdyby okazało się konieczne rozcieńczenie farby, należy dodać czystego alkoholu (stężenie 96%).

Liquid Gold nie można mieszać z wodą, najmniejszy kontakt z wodą spowoduje, osadzenie się rdzy w słoiku.

Pędzle należy myć w tylko alkoholu. Do pracy narażonych na działanie wilgoci, powierzchnie płynnego złota mogą być chronione przed utlenianiem lakierem Anti Rust (art. nr 70599). Gold Liquid zawiera alkohol i dlatego jest palny, ale produkt nie zawiera ksylenu i toluenu, i nie jest toksyczny ani szkodliwy w normalnych warunkach użytkowania.

 

Czyli co, nieważne co pisze producent - wódeczka jest dobra na wszystko, tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychm

Nie miałem nigdy tych farb,

Kolego, jeżeli farba "waży" się od spirytusu, rozwiązaniem jest zmniejszenie "procentów", czyli domieszka wody lub

gotowiec, czyli wódka. Jeżeli nie używałeś farb, to skąd taka autorytatywna wypowiedź?

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychm

Nie miałem nigdy tych farb,

Kolego, jeżeli farba "waży" się od spirytusu, rozwiązaniem jest zmniejszenie "procentów", czyli domieszka wody lub

gotowiec, czyli wódka. Jeżeli nie używałeś farb, to skąd taka autorytatywna wypowiedź?

To nie jest moja autorytatywna wypowiedź, tylko cytat ze sklepu modelmania.pl.

Ja się na Vallejo nie znam więc się nie wypowiadam, a Wy nie odróżniacie farb akrylowych wodnych od farb spirytusowych, ale jak widać nie przeszkadza to Wam w dawaniu pseudo dobrych rad.

Poza tym nie rozumiem jak farba się może ważyć. Jak mam wagę to sobię ją mogę zważyć, ale żeby farba się ważyła. Co najwyżej może się warzyć jak ktoś na przykład doda wody do farby spirytusowej.

Do kolegi marekl1975 - może po prostu ten spirytus był lekko chrzczony i miał za dużo wody. Poza tym jak pisze producent osadzanie pigmentu jest naturalne i należy każdorazowo farbę wymieszać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam! Kupiłem farbę Vallejo metallic na bazie alkoholu. Chciałem malować aerografem i jako rozcieńczalnika użyłem spirytus rektyfikowany 95%. Farba niby rozcieńczona, ale za każdym razem odtrąca się pigment i na dnie zbiorniczka powstaje gęsty osad. Co jest grane?

 

A mieszałeś wcześniej min. 15 min?

Sam takich nie miałem, lecz z opinii na forum figurkowym jeden z użytkowników miał podobny problem i winą był brak dobrego wymieszania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, a właściwie problem.

 

Malowałem zawsze farbami olejnymi Model Master, do pewnego momentu w którym zaczęły się problemy.

Szukam dedykowanego rozcieńczalnika do tych farb ale...

Ile ich jest? Chodzi mi o malowanie aerografem oczywiście.

 

Spójrzcie:

1. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-model-master.html

2. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych.html

3. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-30-ml.html

4. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-malowania-aerografem.html

5. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych-do-aerografu.html

 

I jak tu nie zgłupieć? Czym rozcieńczać? Tylko tym do aerka? Po co ta cała reszta?

 

Bardzo liczę na pomoc i z góry dzięki

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam pytanie, a właściwie problem.

 

Malowałem zawsze farbami olejnymi Model Master, do pewnego momentu w którym zaczęły się problemy.

Szukam dedykowanego rozcieńczalnika do tych farb ale...

Ile ich jest? Chodzi mi o malowanie aerografem oczywiście.

 

Spójrzcie:

1. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-model-master.html

2. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych.html

3. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-30-ml.html

4. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-malowania-aerografem.html

5. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych-do-aerografu.html

 

I jak tu nie zgłupieć? Czym rozcieńczać? Tylko tym do aerka? Po co ta cała reszta?

 

Bardzo liczę na pomoc i z góry dzięki

Pozdrawiam

ALe tylko dwa z nich są dostępne, więc nie musisz głupieć.

Sprawdź w innym sklepie opisy. MM produkuje oddzielne rozcieńczalniki do farb olejnych, do farb akrylowych i do lakierów bezbarwnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od pewnego czasu malując aero farbami humbrol i modelmaster olejnymi po pomalowaniu na modelu jest "kaszka" dodaję rozcieńczalnik z wanmodu jak temu zapobiec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaprzestać używania rozcieńczalnika Wamodu. Kup dedykowany thinner do aerografów Model Master albo Leveling Thinner Gunze. Maluj też bardziej rozcieńczoną farbą kilka warstw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ten gunze czasem nie jest do akryli ? a benzyna lakowa do humbroli sie nie nada ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gunze jest do wszystkiego ;) Problem polega na słabej jakości rozcieńczalnika, który szybko paruje. Benzyny lakowej nie próbowałem, bo boli mnie od niej głowa. Ekstrakcyjna się za to zupełnie nie nadaje, chyba że interesuje Cię faktura modelu w postaci papieru ściernego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gunze jest do wszystkiego ;)

 

niestety nie do wszystkiego.

 

natomiast do MM i Humbrola lej smiało Levelinga z Gunze/żółty/ maluje sie rewelacyjnie ,nic nie zasycha i nie pluje

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ten gunze czasem nie jest do akryli ? a benzyna lakowa do humbroli sie nie nada ?

Benzynę lakową używam od początku do humbroli i olejnych MM i wszystko jest OK.

Korzystając z rady na forum, na końcu, gdy myję aero pierwszą benzynę którą wleję do aero nie wylewam tylko leciutko spryskuję pomalowaną powierzchnię. Znika wszelka kaszka i robi się ładny połysk.

Jak pisze Karambolis benzyna ekstrakcyjna to zupełnie cos innego i do malowania nie nadaje się. Do mycia tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

 

Na wstępie dodam, iż jestem początkującym modelarzem i sklejam swój pierwszy model (wcześniej sklejałem trochę w dzieciństwie)

 

Mam problem z farbą Humbrol 145 Medium Grey Matt. Mianowicie: Wczoraj wziąłem się za malowanie. Element odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną, farbkę dokładnie wymieszałem, ale niczym nie rozcieńczałem. Już podczas mieszania wydawała mi się rzadsza od innych, jednak problem pojawił się, gdy zacząłem nią malować element. Farbka bardzo słabo kryła, wydawała się wręcz "wodnista" i rozpływała się po elemencie.

 

Wcześniej testowałem inne farbki na ramce od wypraski i takie rzeczy się nie działy.

 

Stąd moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, czy po prostu jakiś felerny egzemplarz farbki mi się trafił i powinienem kupić jeszcze jedną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może Ci się trafił słabszy egzemplarz lub zwyczajnie stary, ale może po prostu słabo wymieszałeś, dodaj ze dwie krople rozcienczalnika i dobrze wymieszaj, bo sie czasem zbijaja na dnie. A najlepiej to przejdz na akrylowe farby Pactry - tansze od Humbroli i moim zdaniem dużo lepiej się nimi maluje (wiem co mówię, bo latami malowałem Humbrolami)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dokupiłem drugą w innym sklepie i jest niestety podobnie, więc być może ten typ tak ma. Na pocieszenie po drugim malowaniu powoli kolor zaczyna kryć (nie wiem ile razy będę musiał malować, żeby ładnie całość pokryć).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dwojga zlego lepsze od Humbrola sa Revelle,jesli malujesz pedzlem.Maja troche lepsza jakosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy jest to najbardziej odpowiedni temat. Chodzi mi o produkt Vallejo 26233 Pigment Glaze Medium. Dobrze miesza się z pigmentami dzięki czemu powstaje coś na wzór farby, ale nigdy go nie używałem. Dlatego mam takie pytanie, czy zamiast kupowania tego produktu można to czymś zastąpić? Zwykła farba się nie sprawdza, woda+pigment to jednak nie to samo. Ktoś miał styczność z tą chemią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie co czasu schnięcia farb akrylowych malowanych aerkiem. Ile trzeba czekać aby móc położyć kolejną warstwe aerkiem??? Ja czekam 2 godziny. A może da się krócej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam pytanie co czasu schnięcia farb akrylowych malowanych aerkiem. Ile trzeba czekać aby móc położyć kolejną warstwe aerkiem??? Ja czekam 2 godziny. A może da się krócej?

Po kilku minutach od malowania delikatnie sprawdzam palcem czy powłoka maże się, jak nie to psikam następną warstwę i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha czyli jakieś pół godzinki by wystarczyło dla pewnośći? A ja głupi czekałem 2 godziny he he he

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acha czyli jakieś pół godzinki by wystarczyło dla pewnośći? A ja głupi czekałem 2 godziny he he he

Absolutnie zgadzając się z Tornado (sam też czasem przyśpieszam na maxa), to jednak nie zgadzam się z Tobą, że jesteś głupi.

Dłuższe odczekanie w żaden sposób farbie nie zaszkodzi. Przynajmniej masz pewność, że spodnia warstwa bedzie dobrze wyschnięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.