Gerd Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Po Boforsie zrobionym przez Gerda ciężko mi stawać z nim w szranki. Działko jest zrobione perfekcyjnie i obawiam się, że przy moich umiejętnościach mu nie dorównam. Halo, halo. Ja to wszytsko czytam!!! I bez przesady proszę. Przede wszystkim ja nie podejmuję się budowy czegoś od pod podstwa. MAX to jakś lekka przróbka. Tobie natomiast to przychodzi z nadzwyczajną lekkością. (zaprzeczanie nie ma sensu) PZInż 202 holujący armatę 75mm St i C2P za nim z przyczepką amunicyjną. No i to jest świetny pomysł! Oczywiście kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Jak rozumiem górne krawędzie są jeszcze nie docięte ? Jendrass - oryginalne "wanny" były nitowane - nie stosowano wtedy w II RP powszechnie spawania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 18 Września 2009 Autor Share Napisano 18 Września 2009 Nie ma co, daliście mi popalić (zwłaszcza Jarekk) z tymi poprawkami. Dawno się tak nie katowałem modelarsko jak dziś. Żeby skończyć sponsony trzeba było je zdjąć, zrobić dół i wkleić na nowo, tak żeby pasowały z nową płytą tyłu ... Koniec świata ! Jarkku, wielkość tego dolnego otworu można jeszcze zmienić ale wydaje mi się, że jest proporcjonalny. Ostatecznie potwierdziły się błędy w rysunkach A.Jońcy w "Pojazdach WP 1939". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 (edytowane) Jakiej grubości polistyren używasz? Czy będziesz robił śruby? Szukałem mocnych "śladów" spawanego kadłuba C2P i nigdzie nie znalazłem ich. Cieciwa ma rację. W MiF autor napisał, że w prywatnych rękach znajduje sie wanna C2P i z jej zdjęć wynika, że jest spawana. Jak się dobrze przyjrzeć tym zdjęciom to widać na nich otwory po śrubach, jest to więc wanna skręcana. Poszukam zaraz i wstawię zdjęcie o którym Ci pisałem. Jednak chyba znalazłem: "spawany" kadłub: - brak śrub na przedniej płycie, - w sponsonach skręcany tylko środkowy zbiornik paliwa. i klasyczny" skręcany" kadłub: - skręcana przednia płyta, - skręcany cały sponson boczny. Edytowane 18 Września 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 18 Września 2009 Autor Share Napisano 18 Września 2009 Polistyren poniżej 1mm - 0,5 albojakoś tak, dokładnie nie pamiętam. Spód wanny z 1 mm. Śruby tam gdzie będą potrzebne tak- kupię gotowy zestaw łbów. Na "spawanej" wannie widać śruby ale są one w miejscach mocowania np ramy na której stał silnik. Śrub na łączeniu płyt nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Sponsony są źle zbudowane - jeśli mogę .. Przednia część jest otwarta od spodu. Jarekk - nie przekonuje mnie to zdjęcie ... Nie słyszałem, żeby było stosowane spawanie do budowy C2P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 18 Września 2009 Autor Share Napisano 18 Września 2009 Sponsony są źle zbudowane - jeśli mogę ..Przednia część jest otwarta od spodu. Faktycznie, a tak się namęczyłem z tą częścią! aaa Jarekk - nie przekonuje mnie to zdjęcie ... Nie słyszałem, żeby było stosowane spawanie do budowy C2P. A jednak szukaj, a znajdziesz. Jarku dziękuję za zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Ja też nie słyszałem ani nie czytałem o spawaniu kadłubów. Jednak zdjęcia (nie zdjęcie, bo jest ich kilka na Odkrywcy) pokazują, że cześć śrub zniknęła. Jakie masz wytłumaczenie dla tych zdjęć - retusz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 [Jendrass - nie czytaj, to jest dyskusja "akademicka"] Czyżby "ziarno" zdjęcia? Albo w ramach modyfikacji po prostu zastosowano inne śruby ? O płaskim łbie? "SPEKULUJE !!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Na tym zdjęciu nie ma co spekulować. Śrub w przedniej części błotnika NIE MA, jak również na przedniej płycie. Zostały dwie widoczne na środku płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Września 2009 Autor Share Napisano 19 Września 2009 [Cieciwa nie czytam - tylko podglądam, jesteście rewelacyjne chłopaki] Przez moje wrodzone lenistwo opowiadam się za spawanym wariantem, bo będę miał wtedy mniej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 Nadal jestem sceptykiem ... Dlaczego wprowadzano by zupełnie nową technologię (trudną i drogą) do produkcji nie najpotrzebniejszego pojazdu zamiast do 7TP (9TP == 7TP wzmocniony).? Aczkolwiek C2P zaczęto produkować w końcu lat 30-tych, więc może .... Z drugiej strony z dyskusji min. na forum "Odkrywcy" wyłania się obraz totalnego chaosu produkcyjnego - C2P produkowane w tej samej fabryce różniły się zewnętrznie tak znacznie ... - czego najlepszym dowodem są min. tylne błotniki (chlapacze), zamykanie klapy przedniej i parę innych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 W swoich rozważaniach co do spawania zapomniałeś chyba o grubości blach. Spawanie kadłuba C2P to zupełnie coś innego niż spawanie kadłuba 7TP. Piszesz: "Nadal jestem sceptykiem ... ". Może w takim razie napisz, że zdjęcia są zmanipulowane, lub nie wiem co się stałe ze śrubami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 cieciwa a może po prostu ze względu na rodzaj użytych blach ("miękkie" a nie pancerne przez co łatwiejsze w łączeniu) postanowiono nabrać doświadczenia w spawaniu właśnie na C2P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Września 2009 Autor Share Napisano 19 Września 2009 Ze zdjęć, które wrzucił Jarekk i ja (wanna) wynika jasno, że wanna jest spawana. Zdjęcia nie pozostawiają złudzeń. Czy ta informacja o haosie produkcyjnym przy C2P jest sprawdzona ? Skąd taka informacja ? Chętnie bym poczytał na ten temat. Mi coś świta, że produkowano je w krótkich, przez co różniących się od siebie seriach. Cieciwa masz prawo uważać inaczej ale mam wrażenie, że trochę siejesz ferment. Zdjęcia, książki, raporty - fakty. Ty nie mniej dzięki za uwagę dotyczącą błotników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 Co do produkcji - to zobacz na zdjęcia prezentowane na forum "Odkrywcy". A dodatkowo wyszło to z rozmowy z Adamem Jońcą. Jestem w stanie się przyznać do tego, że "nie pasuje mi" spawanie - ale jeśli uważacie, że jest to spawane - muszę uznać, że macie ku temu podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 20 Września 2009 Autor Share Napisano 20 Września 2009 Jarekk mnie przybił przysyłając mi instrukcję S Modela dotycząca C2P, normalnie weekedn zepsuty ;P Łudziłem się (w sumie nie wiedzieć czemu), że trochę bardziej przyłożyli się do wnętrza i że jest ono przynajmniej materiałem do obróbki, a tymczasem ... Wnętrze C2P by S Model = wnętrze TKS/TK-3/CP by RPM. Kropka w kropkę, to samo. Nie wiem kto od kogo kopiował, ale teraz jestem już pewnien, że dobrze zrobiłem nie kupując tego modelu. Standardowo trzeba robić od nowa, słowem klops & kaszanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 20 Września 2009 Share Napisano 20 Września 2009 Świadomie kupiłem ten model tylko dla wanny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 28 Września 2009 Autor Share Napisano 28 Września 2009 Nie daj Ci ojciec, nie da Ci matka tego co może dać Ci RPM... Zmęczyła mnie wanna, w której trzeba poprawić przednią część sponsonów, więc zabrałem się za coś innego - układ jezdny. Trzeba doprowadzić części do stanu chociażby zbliżonego do oryginału więc zeszlifowałem toporne i grube ramy główne. Różnica tu: Dorobiłem tylny "wahacz" z całym mechanizmem - brakuje tylko sprężyny, którą dorobię pewnie z drucika miedzianego jeszcze. Wygląda to tak: Zdjęcia są warsztatowe więc już nie czyściłem elementów bo i tak produkcja takich dupereli zajęła mi cały dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 28 Września 2009 Share Napisano 28 Września 2009 Pewnie wiesz, niemniej zapobiegawczo zwrócę uwagę na jamki skurczowe na tej konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 28 Września 2009 Autor Share Napisano 28 Września 2009 jamka skurczowa - hmm iście poetycka nazwa Panzer4 dziękuję, bo znając moje roztrzepanie pewnie bym przeoczył tego, jak ja to mówię, babola Mam jeszcze jeden problem - ile piór było w resorze ? tyle samo co w TKS ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 28 Września 2009 Share Napisano 28 Września 2009 Piór w resorze było 10, tyle co w TKS-ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 28 Września 2009 Autor Share Napisano 28 Września 2009 Ok, więc 10 zrobimy. Finał na dziś: Przymierzałem, górna listwa z rolkami pasuje w sam raz muszę jeszcze tylko upchnąć ten resor, oby nie był za wysoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Zmieniasz koło napinające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Śmigły Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Nieźle to wygląda. Jeśli zdjęcie wykonano na biurku, to współczuję, bo pocięte jak cholera Zaszpachluj jeszcze te "wgniecenia" na ramie resoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.