Skocz do zawartości

M 10 Gdynia 1:72


Andrzej_LK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gdynia miała T48, niestety. Sam mam na braku 2 albo 3 komplety tych gąsienic :(

 

Abstra:bip:ąc od braków, ładnie się budowa toczy. Ryfle na podłodze przedziału bojowego z Abera czy jakaś folijka z jogurtu czy inne sreberko z papierosów?

Jeśli nie masz zamiaru ubłocić zbytnio układu jezdnego polecałbym dodać po 3 śruby od spodu korpusu wózka. Ledwo widoczny w 72jce detal, ale lepiej wygląda z niż bez śrubek ;)

Będziesz otwierał włazy w kadłubie?

 

polecam zaglądnąć tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, Gdynia miała T48... tylko skąd to wiadomo? ze zdjęć raczej nie da się zidentyfikować typu... w monografii Militariów jest narysowana z T54 (wiem, że to żadem argument), chciałbym się tylko dowiedzieć, skąd ta pewność? na zdjęciach najczęściej widać chyba jednak T54. wiem, że są to rozważania akademickie, ale może ktoś jeszcze się wypowie. ryfle na podłodze to... pocięte błotniki fototrawione do Pz IV Parta. model swojego czasu spartoliłem haniebnie i plątały się po szufladzie, teraz jak znalazł poszły na podłoge przedziału bojowego. o śrubkach pomyślę, bo jeszcze sporo szczegółów przede mną, włazy będą otwarte żeby pokazać trochę środeczek. bardzo sympatycznego linka podesłałeś, chociaż nie władam językami wschodu to fotki są ciekawe. jak coś wyprodukuję to pokażę, chwilowo dorabiam części przedziału bojowego i szukam gąsienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunki Gdyni w Militariach są generalnie skopane. Co do gąsienic, choć na dostępnych zdjęciach są one pokryte grubą warstwą błota łatwo dostrzec charakterystyczną gumową "podkowę" T48. T54 miały stalowy szewron, zdecydowanie cieńszy, mniej masywny niż w T48. Może dla mnie to oczywiste bo Shermanami się interesuje ;) więc więcej widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekonałem się ostatecznie, że niektóre części lepiej jest wykonać samemu niż próbować rzeźbić Extratecha. w ten sposób większość wnętrza powstanie od podstaw. jest krzywo i niedokładnie ale i tak lepiej. niestety efekty pracy są odwrotnie proporcjonalne do ilości czasu i starań. a jeszcze wiele przede mną...

inter1.jpg

inter2.jpg

włożone luźno do wnętrza:

inter3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety efekty pracy są odwrotnie proporcjonalne do ilości czasu i starań. a jeszcze wiele przede mną...

 

Tak się tylko wydaje że nieproporcjonalne - każdy drobiazg czasu wymaga...

Bardzo ładnie na sucho to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Jezuś, o Jezuś!!! A ja takie pozytywne zdanie miałem o tej firmie po przygodzie z ich Firefly Ic. Andrzej_LK jedziesz dalej a jak byś coś potrzebował to pisz może się w wiaderku znajdzie albo ktoś inny będzie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogą perswazji udało mi się wszystko poskładać do kupy i nawet ułożyć w jednej względnie prostej linii. ważniejsze przeróbki to skrócenie tłumika (musi wejść w zestaw do brodzenia) i przeróbka błotników (gąsienice muszą zmieścić się pod spodem jak każe tradycja ) do tego parę dorobionych części, trochę fototrawionek z Dragona i dalsze przymiarki.

kolka2.jpg

kolka3.jpg

kolka4.jpg

kolka5.jpg

kolka6.jpg

Złośliwcze, dziekuję bardzo za gąsienice ale gumisie Dragona będą lepsze. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tempo jak tempo, mam trochę mniej pracy obecnie więc się staram, może tym razem uda się zdążyć przed końcem konkursu. w kazdym razie Rafale jak nie zobaczę twojego kociaka w celowniku to będę zawiedziony Jendrass, tutaj nauczysz się tylko wielopiętrowych przekleństw, mogę Ci trochę na PW podesłać łączenie wanny z błotnikami i górą kadłuba to będzie historia ale najpierw przyjemności: obudziłem się rano i zobaczyłem coś takiego:

cal1.jpg

te serduszka to dzieło młodszej kobiety. starsza zatroszczyła się o zawartość:

cal2.jpg

jednym słowem miło być Andrzejem. z tej radości pociągnąłem podwozie surfem:

surf1.jpg

surf2.jpg

surf3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo Rafałku, miło, że tu zaglądasz. a teraz jedna z wiekszych atrakcji - burty pojazdu są nieco za szerokie w stosunku do błotników oraz lekko wypukłe - wymagają zeszlifowania. jedną burtę udało mi się już poprawić - jest PRAWIE prosta:

burta1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta płyta nad silnikiem z grillem... Ale nie kuszę, widełkami nie bodę bo sam nie wiem na co by można było wymienić grill

 

na przykład tym. O ile by w ogóle spasowało i jeśli jeszcze są dostępne ...

Ale jak Andrzej zacznie teraz zamawiać kolejne to się do nam się relacja opóźni i klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście Extratech przewidział blaszkę na grilla, pojawi się na dalszych etapach działań. i tak musze zrobić zamówienie w track-n-troops bo bez Browninga 0.3 Gdynia nie będzie Gdynią... tylko dlaczego oni tak koszmarnie długo realizują zamówienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy na pewno jest sens bawić się tam z blaszką? Gdynia była niemiłosiernie wręcz obładowana gratami, więc tą kratkę łatwo zasłonić a blaszkę która zostanie zdecydowanie lepiej przeznaczyć do mało-włazowego M4A2 Dragona gdzie element ten błaga o wymianę. Z drugiej strony samo dodanie grilla z PE nie dużo pomoże całej płycie nadsilnikowej która nie do końca wygląda tak jak powinna ( tu ratunkiem jest np. płyta z modelu UMa ).

 

Szkoda że użyłeś kół napędowych Dragona, te z UMa mają znacznie lepsze wieńce, jedyne tak dobrze odwzorowane w 72jce.

 

Andrzej, czy zamiast kupować zestaw Extratechu nie lepiej za 15zł kupić Willisa z Airfixa? tam masz bardzo fajny km, a sam samochodzik też przecież ładny ;)

 

Będziesz poprawiał kształt włazów z kadłubie i ścian bocznych wieży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka Dragona nie są złe a tylko one dawały mi gwarancję pełnej współpracy z gąsienicami Dragona, na które się w końcu zdecydowałem. czy masz jakieś materiały dotyczące włazów? właśnie zastanawiam się od dłuższego czasu jak one działały - chyba jakoś się odchylały i przekręcały, prawda? co do korekt wieży też będę wdzięczny za wskazówki. Airfix kojarzy mi się z koszmarną jakością wyprasek a i tak mam parę rzeczy do sciągnięcia z tnt. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo, co do Airfixa, akurat ten model jest dość świeżym wypustem, podobnie jak GMC i stoi na wysokim poziomie jeśli chodzi o jakość wykonania i jakość wyprasek.

 

Secundo, jeśli chodzi o włazy, nic się nie przekręcało ;) tam był tylko zwykły zawias, tyle że pod kątem ok 40 stopni do górnej płyty pancerza i stąd ich dziwne ustawienie w pozycji otwartej. W weekend odzyskam monografie Achillesa, poskanuje Ci zdjęcia i plany. Swoją drogą włazy wymagają korekty gdyż w modelu są prostokątne, w rzeczywistości jeden bok był lekko podcięty. Odwiedź ten link który wcześniej dałem, jest tam zobrazowana zarówno przeróbka włazów jak i wieży i to na modelu Extratechu.

 

Jak "stoisz" z bambetlami i dodatkowymi gąsienicami?

Na Gdyni na pewno są zapasowe koła jezdne, lina holownicza, skrzynki na amunicje 76mm, kanister typu niemieckiego a nawet zdobyczna zelta wisząca z boku kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.