marcinfire Napisano 8 Września 2010 Share Napisano 8 Września 2010 dobranoc Migi na noc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 No i właśnie się zastanawiam jak upchniesz te blachy w dyszy plus do tego jeszcze podłużnice , wzmocnienia pokazane wczesniej. Ale zapowiada się model " pierwyj sort "jak mówią Słowianie zza wschodniej granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Witam. Ta maszyna do robienia dysz na pierwszej fotce- można prosić o zblizenie lub wyjaśnienie - to przewody połączone razem czy inne kształtki? Wykorzystam to do zrobienia dyszy su-22. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Września 2010 Autor Share Napisano 9 Września 2010 Witam babcia131 napisał :No i właśnie się zastanawiam jak upchniesz te blachy w dyszy plus do tego jeszcze podłużnice , wzmocnienia pokazane wcześniej. A więc moja odpowiedź brzmi tak. Że w modelu wzmocnienia ,wręgi , podłużnice zostały tak oszlifowane i wykonane ,że praktycznie nie przeszkadzają w niczym. Grubość tego elementu to zaledwie 0,01mm. Każdy element który został prze ze mnie dorobiony jest najpierw dokładnie mierzony suwmiarką itp. Więc zapewniam was wszystkich ,że wszystko się zmieści oraz dobrze ze sobą łączy. A zrobiłem już przymiarki i kokpitu i , wnęki przedniego podwozia oraz osłonę komory dopalacza. Wygląda rewelacyjnie według mnie. A połówki kadłuba ze sobą się bardzo dobrze dopasowują. Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytanie Leszka. A więc maszyna ta jest zrobiona z 20 drucików miedzianych bardzo prostych. Ułożonych koło siebie i ściśniętych mocno taśmą by utworzyły coś na widok tratwy. No i gdy już mamy to za sobą to przyklejamy pasek tych drucików do jakiejś płaskiej powierzchni i wykonujemy robienie elementu docelowego. Czyli kładziemy blaszkę na to i przejeżdżając np.wykałaczką ale bez ostrej końcówki wgniatamy blaszkę miedzy druciki. Przesuwając ją uzyskujemy tyle wgłębień ile zechcemy. Bardzo proste a za razem cieszące wzrok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Dzięki Piotr za wskazówkę , tak zrobię. Ty zrobiłeś kokpit samodzielnie i wszystko pasuje , ja kupiłem żywicę do su i żałuje bo nie pasuje kompletnie są szpary po 2mm po bokach, obrys tylnej ścianki kokpitu jest inny niż obys kadłuba w tym miejscu . Więcej czasu stracę na dopasowywanie niż gdybym robił samodzielnie pod wymiar do kadłuba modelu. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Września 2010 Autor Share Napisano 9 Września 2010 Dlatego Leszku już wiesz dlaczego wybrałem sposób robienia elementów od podstaw. Po pierwsze nie stać mnie na takie cudeńka ,a po drugie nie chciałbym się zdziwić po zakupieniu blaszek fototrawionych lub żywicy,że coś nie znajduje się w tym miejscu co powinno. A o wiele więcej mam z tego i przyjemności oraz zdobywanie nowych zdolności manualnych jak i technologicznych po przez zrobienie samodzielnie. Więc zachęcam Ciebie do robienia elementów wyposażenia statków powietrznych od podstaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 @ Leszek.Sz. - dałoby się zamieścić w relacji z budowy Su-22UM parę fotek pokazujących "niekompatybilność" wyprasek i żywic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 manas- nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Zrobiłem dzisiaj parę fotek dyszy i tylnej części k-ba plus blachy osłony termicznej.To były chyba ostatnie zdjęcia 21 w takim stanie i wogóle dostepne na lotnisku.Szparkę kupił jakiś kolejny kolekcjoner i pewnie niedługo pofrunie zza ocean.Jeśli będą chętni na zdjęcia postaram sie jutro wrzucic po dyżurze.Może to nie za najciekawszy element, ale za to na pewno najbrudniejszy na samolocie .Niestety nie dało się wejśc do środka dyszy , to tak jakbym wszedł do komina w garniturze.Jestem pełen podziwu dla PiotraPilota jak i dla wszystkich Pasjonatów Budowniczych 21.Myslę że te parę fotek plus trochę opisu dotyczącego wymiarów co prawda na oko się przyda.W tej skali robic to wszystko wymaga naprawdę samozaparcia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Września 2010 Autor Share Napisano 9 Września 2010 Jak najbardziej przydadzą się zdjęcia. Choć posiadam monografię bisa na dwóch płytach DVD naprawdę bardzo szczegółową .Wracając do UM-a z jednej strony szkoda ,że na polskim terenie już jej nie zobaczymy. Chyba że kiedyś w powietrzy na pokazach. Ale lepiej niech tam służy niż tu niszczeje. A ja wracam do pracy przy modelu jutro nowe fotki z prac. Pozdrawiam wszystkich wiernych fanów 21-ego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 9 Września 2010 Share Napisano 9 Września 2010 Świetna praca Piotrze! Tempo masz no i robota czyściutka:) Oby tak dalej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 Witam O to zdjęcia które obiecał wkleić nasz kolega forumowicz babcia131. Ale ze względu na brak czasu po prosił mnie o to. A więc postanowiłem to zrobić. A jeśli chodzi o zdjęcia z budowy mojego bisa to dziś kontynuacja. Pozdrawiam Piotr Wawer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Wczoraj zdążyłem zrobić parę pomiarów odnosnie elementów dyszy i blachy osłony termicznej. Znajdę chwilę czasu wrzucę na Forum. Ale w tej skali to te elementy 21 powinny robić Krasnoludki a nie dorosłe chłopy .Ale myślę że tak dla ogólnej orientacji przydadzą się Miłośnikom 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 Podczas budowy i pracy przy modelu. Zamieniamy się w krasnoludki robiąc te bardzo małe elementy wyposażenia statku powietrznego czy innego pojazdu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Zdjęcia nr . 1, 2 , 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13-2 wręgi -odl. od końca wylotu dyszy zewnetrznej wręgi -104 cm, odl. między wręgami -24 cm.Wysokość wręgi na dole 12 cm, górna krawędż -24 cm. Zdjęcia 5, 6, 10, -końcówka wylotu dyszy -wzmocnienia za pomocą rynnowych kształtek- szerokośc u podstawy 38 mm, szer. wyprofilowania -16 mm, wysokoścć rynienki -6 mm. Odl. między wzmocnieniami 130 mm, odl. od końca dyszy 14 cm.Dwie większe rynienki mają szer. góry -26 mm. Zdjęcia 12, 13, -kątowniki usztywniające konstrukcję -2 rzędy -zew. 14 sztuk , wew. 16 sztuk -wszystkie na dole k-ba. wymiar -16x 16 mm Zdjęcia 14- 17- Blacha osłony termicznej -dł.168 cm , średnica -96 cm. Przetłoczenia -odl. 10 mm między grzbietami , szer,. grzbietów 3 mm, wysokośc grzbietów -3 mm. To są naprawdę takie wymiary [ w mm ], zdjęcia te elementy wyolbrzymiają. Blacha złożona z 2 połówek , łączona na 17 wkrętów na długości , dla wzmocnienia konstrukcji na dole przecięta i zgrzana na zakładkę. Mam nadzieję że jest to w miarę do ogarnięcia. Jeśli któryś z Kolegów, jednak tak jak PiotrPilot się zaprze i będzia chciał wykonać wnętrze dyszy , proszę dokładnie spr. podane wymiary [ cm-mm ] No i oczywiscie trzeba wziąść pod uwagę aby na końcu zmieścić jeszcze pierścień zwieracza dyszy regulowanej. Przepraszam , ze być może trochę ogólnie i opisowo, ale próbowałem to wyrysować na zdjęciach za pomocą PowerPainta- sorry Winnetou, jak mówił Old Surehand, ale to było dla mnie nie do ogarnięcia. Co napisałem , to znikało, i tak wkoło.Jeśli pomogłem Nie za bardzo wiem , czy to powinno być wrzucone tutaj czy może 21 w 1:1, ale ponieważ PiotrPilot wrzucił tu zdjęcia , opis siłą rzeczy też tu trafił. Jeśli Szanowna Moderacja postanowi przenieść ten wątek dotyczący wyglądu dyszy , nie będę się gniewał I w sumie to by lepiej pasowało , bo gdzieś już na Forum wyodrębniony jest wątek o uszczelnieniu oszklenia kabiny.I tak Nam się ten 21 rozleci jak w Naszych krajowych kolekcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 Dobry wieczór . A więc bardzo dziękuje w imieniu wszystkich za poświęcenie czasu na zmierzenie tych elementów . Które na pewno nie jednemu z nas się przydadzą. Ja większość z tych wymiarów miałem już zrobionych przez siebie gdy składałem dokumentację do budowy modelu. Ale naprawdę dziękujemy. A teraz kilka słów o moim modelu wraz z zdjęciami. Więc postanowiłem wykonać jeszcze raz obudowę komory spalania. Ponieważ tamta jakoś mi się nie widziała. Teraz jestem bardziej zadowolony. Została ona także już pomalowana aerografem. Oraz starałem się dorobić elementy wtryskujące i rozprowadzające mieszankę paliwową itp. Brakuje kilkunastu elementów jeszcze.Ale to w swoim czasie się tam znajdzie. Teraz pracuję nad elementem o którym pisał babcia131.Jakim jest pierścień zwieracza dyszy regulowanej. Oto zdjęcia: Tak wyglądała osłona komory spalania przed malowaniem Pozdrawiam Wszystkich Piotr Wawer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 pierścień zwieracza dyszy brzmi groźnie a tak poważnie to imponująco ci to idzie, efekt dyszy znakomity, z przyjemnością tu zaglądam pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 No nie powiem, tą dysza mnie kupiłeś. Oby tak dalej PS. Niech ktoś przeniesie zdjęcia dyszy i opis do wątku MiG-21 w 1:1. Z całym szacunkiem dla warsztatu Piotra, ale wątek kiedyś zniknie w czeluściach forum. Natomiast w wspomnianym temacie będzie najlepsze miejsce na te drogocenne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Witam wszystkich kolejnego dnia. Dzisiejszy poranek jak i wczorajszy wieczór poświęciłem na budowę od podstaw pierścienia zwieracza dyszy ruchomej, oraz dyszę ruchomą. Choć u mnie się ona nie rusza. Bardzo dużo kłopotów napotkałem podczas budowy tego elementu. Ale coś tam udało mi się wystrugać. O to efekty mojej pracy. Bardzo ubolewam nad tym że większości efektów osłony komory spalania i samej dyszy i wtryskiwaczy paliwa nie widać . Dopiero gdy przy świeci się lampką lub latarką. Po zrobieniu tego elementu zostało mi pomalowanie aerografem całości . Pozdrawiam Piotr Wawer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 No nie Nie wierzyłem do końca że to się moze udać Tak wyglądała osłona komory spalania przed malowaniem Gwoli ścislości -osłona komory dopalacza. Komory spalania znajdują się między sprężarką a turbiną. Czy te osłony zostały wykonane na podobnym przyrzadzie co osłony termiczne ? Jakiś fotoreportaż ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Gdy wszystko ma się pod kontrolą. To jakby to miało się nie udać. Dużo mierzenia, walczenia z budową od podstaw i powstało. Miło mi wiedzieć że was zaskakuję. Jeśli chodzi o maszynę do robienia imitacji osłon komory spalania i komory dopalacza. Wszystko zostało wykonane w ten sam sposób. Tylko stosowane były różnej średnicy druty , pręciki, patyczki do uszu itp. O to zdjęcia z powstawania osłony komory dopalacza. Bardzo ciężko jest robić jednocześnie zdjęcia podczas budowy gdy schnie klej itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 No cała komora dopalacza prezentuje się naprawdę rewelacyjnie, aż żal, że nie dorobiłeś siłowników zwieracza dyszy ;) Mistrzowska robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Mikele napisał : aż żal, że nie dorobiłeś siłowników zwieracza dyszy ;) Moja odpowiedź brzmi: Siłowniki od zwieracza dyszy ruchomej zostały już zrobione i umiejscowione na swoim miejscu. Zdjęcia tego elementu pokarzę jutro. A zdjęcia które ukazałem wyżej są to przymiarki dyszy wylotowej do wnętrza części ogonowej płatowca. Jeszcze bez tych elementów. Jeśli chodzi o siłowniki to nie potrafiłbym sobie tego elementu odpuścić ponieważ jest on dość mocno widoczny w realnym statku powietrznym . A co najważniejsze ,że takie szczegóły wpadają w oko dość szybko osobom które połowę swojego życia spędziły przy tej maszynie. Pozdrawiam i dziękuje za miłe komentarze które , bardzo mobilizują do dalszej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.