voseba Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 Chwila bo się pogubiłem…. Te białe elementy to jest żywica? Czy to są elementy które Ty wyprodukowałeś na podstawie żywicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archi Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 Jak czytam tę relację, to coraz bardziej upewniam się, że to, co ma tu miejsce, to swoisty ewenement. Gdyby ta dyskusja miała miejsce w wątku, prowadzonym przez innego człowieka, to jestem przekonany, że od razu była by jakaś "zadymka". A to, że krytykuje, a to że nie ma racji etc. Myślę, że bardzo ważne, aby zwrócić na to uwagę. Ten wątek jest chyba przykładem, że pomimo zwracania uwagi na błędy itd, można się nie obrażać i robić fochów. Można za to rozmawiać merytorycznie, kulturalnie i argumentować swoje zdanie. Oby więcej było takich dyskusji. Autorowi modelu życzę wytrwałości w swojej koncepcji, a jej uczestnikom dalszej dyskusji na takim poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Października 2010 Autor Share Napisano 20 Października 2010 Seba - mamy tu pewien problem... Ja wiem, że części nie są numerowane i to daje pewne problemy - musimy jakoś znaleźć sposób żeby wiedzieć o co nam chodzi. Otóż żywiczne są jak na razie te dwie części, powiedzmy, "trójkątne", widoczne na trzech ostatnich zdjęciach. A o które konkretnie części Ci chodziło jak pisałeś "Na zadnym elemencie nie widac szpachli, za to widac pelno nierownosci i plastiku potopinego klejem"? Poprzeczki ramy na przykład są poszpachlowane, a miejsca po klejeniu zawsze wygładzam. Największy bajzel jest na razie na częściach żywicznych, ale to się zmieni, mam nadzieję... Piotr - dzięki za komentarz i miłe słowa. No cóż - mówią, że jak ktoś nic nie robi to najłatwiej nie popełnić błędu. Przy tym modelu jest masa roboty, to i popełniam masę błędów. Może nie za przyjemnie jest o tym czytać, ale z drugiej strony jeżeli już ktoś sobie zadał trud, żeby o tym napisać, to ja jestem wdzięczny. Nawet, jeżeli się czasem z tym nie zgadzam. Mam takie prawo i z niego korzystam. Staram się, żeby z tego wątku mogli skorzystać ludzie budujący coś podobnego, a jednocześnie mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, jeżeli z czymś utknę. Tak więc jeszcze raz dziękuję wszystkim którzy dotychczas komentowali i zapraszam innych. A na razie pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 Ja pisalem o zawieszeniu, o poprzeczce napisalem wczesniej i juz do tematu nie wracam. Masz racje, bylem nieprecyzyjny, powinienem jasno napisac co mam na mysli. Poprzeczki wygladaja ok. Te białe elementy od zawieszenia to zywica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Października 2010 Autor Share Napisano 20 Października 2010 Właśnie tak, to żywica i to niezbyt dobra, ale zawsze lepsza niż nic. Jak się trochę nad nią popracuje, to myślę że będzie OK. Najgorsze są takie małe wżery, trzeba będzie to jakoś powypełniać, pewnie najlepiej SuperGlue się nada. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 20 Października 2010 Share Napisano 20 Października 2010 Ja myslalem ze to biale to to co sam zrobiles.... tamten post byl bezpodstawny.... przepraszam.... Pomaluj to surfecerem to bedziesz wiedzial na czym stoisz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 2 Listopada 2010 Autor Share Napisano 2 Listopada 2010 Witam! Seba - z tym Surfacerem to dobry pomysł, ale trochę mi zajmie załatwienie tego specyfiku (mam go na innym warsztacie) Tak czy inaczej dziś przyszła pora na update! W zeszłym tygodniu bawiłem się z tylnymi resorami: Górny resor przed obróbką, dolny - w trakcie. Te części mają niestety tyle niedolewek itp., że postanowiłem je dość ostro przerobić. Dorobię te tuleje na których wisi całość i jarzma z drutu, będą lepiej wyglądały. Wziąłem się też za osie napędowe. Na razie wygląda to tak: Okazało się, że po zmontowaniu rozstaw kół jest zbyt szeroki - tak jak na górnej osi. Dolna oś jest już zwężona i ma założone (prowizorycznie!) tylne płyty hamulców bębnowych. Koła pochodzą z zestawu Italeri i oczywiście był pewien problem, żeby je pożenić z osiami A.I.T.M. Rozwiązałem go tocząc odpowiednie tulejki z aluminium, tak jak na zdjęciu poniżej: Te czarne ślady to Miliput Black, którego tutaj używam jako szpachlówki. Osie jeszcze będą szpachlowane i otrzymają przekładnie. Jeszcze a propos tulejek - mają długość 20mm, średnicę wewnetrzną 3mm a zewnętrzną 4mm. A w międzyczasie jeszcze zajmowałem się przednimi resorami. Te resory pasują prawie 1:1, trzeba tylko przerobić ich przód, środek i tył No i tak to wygląda w trakcie pracy: Górny resor przed przeróbką, dolny - w trakcie, z dorobionym tylnym mocowaniem. To tyle na dziś, pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 3 Listopada 2010 Share Napisano 3 Listopada 2010 NO kolejny hicior będzie. P.S Czy ty pracujesz na Obornickiej w warsztacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 4 Listopada 2010 Autor Share Napisano 4 Listopada 2010 paczek1981 - dzięki za komentarz! Nie, obecnie pracuję w Gorzowie Wielkopolskim. Dlaczego? Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 5 Listopada 2010 Share Napisano 5 Listopada 2010 Pytałem się dlatego bo u ojca w firmie pracuje jakiś chłpaczek co skleja modele ciężarówek stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 5 Listopada 2010 Autor Share Napisano 5 Listopada 2010 Najwyraźniej to nie ja Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 9 Listopada 2010 Autor Share Napisano 9 Listopada 2010 Ot i następny update: Dokończyłem pierwszy tylny resor - dorobiłem do niego aluminiową tulejkę i jarzma z drutu miedzianego. Na zdjęciach poniżej górny resor przed przeróbką, dolny skończony: Pracowałem też troche na silniku. Zaszpachlowałem i zakleiłem boki bloku cieńką płytą polistyrenową, a potem dorobiłem te osłony o których pisał Banshee. Dorobiłem też charakterystyczne żeberka na górze bloku silnika: I jeszcze wyciąłem miejsca, gdzie kiedyś były mocowania silnika - w Macku power pack jest powieszony za skrzynię biegów, a w miejscu mocowań będą charakterystyczne otwory. Odcięte od bloku agregaty wypełniłem Miliputem, a potem mogłem je obrabiać, więc pewnie nadadzą się do ponownego wykorzystania, ale teraz już będą okrągłe tam gdzie trzeba: To teraz biorę się za drugie resory i za osie, pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raben Napisano 9 Listopada 2010 Share Napisano 9 Listopada 2010 Blok silnika wygląda bardzo dobrze. Fajnie, że wprowadzasz waloryzacje. Czekam na kolejny aktual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 9 Listopada 2010 Share Napisano 9 Listopada 2010 Przy ramie dłubałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 10 Listopada 2010 Autor Share Napisano 10 Listopada 2010 raben - dzięki za komentarz, cieszę się, że się podoba i mam nadzieję, że nie będziesz czekał za długo na następny update! dzacek - nie za bardzo, tak myślę, że treba będzie podłużnice jeszcze raz sprawdzić, czy są gładkie Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 16 Listopada 2010 Share Napisano 16 Listopada 2010 No no! Jestem pod dużym wrażeniem. Przepiękny blok silnika! Waloryzacja odlewów też warta włożonego trudu! Zaskakujesz mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 17 Listopada 2010 Autor Share Napisano 17 Listopada 2010 Wielkie dzięki za miłe słowa! A mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej Na szczęście ten Cummins jest dosyć popularnym silnikiem i można w sieci znaleźć dużo dokumentacji do niego. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 23 Listopada 2010 Share Napisano 23 Listopada 2010 Czekamy na dalsze prace. Oglądając twoją relację stwierdzam, że powinien powstać nowy dział "Odrestaurowywanie starych modeli" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 24 Listopada 2010 Autor Share Napisano 24 Listopada 2010 mzmichal - dzięki za miłe słowa. Zainspirowałeś mnie do tego, żeby postawić następny update - dzięki! A w dzisiejszym odcinku dalszy ciąg prac nad sinikiem i tylnym zawieszeniem. Cały czas wyżywam się nad blokiem silnika - dorzuciłem jeszcze kilka szczegółów odlewu i zrobiłem odwzorowanie pustych/zdjętych mocowań silnika na osłonie koła zamachowego. Z tego co czytałem w ciężarówkach marki Mack zespół napędowy był mocowany za skrzynię biegów a konkretnie za obudowę sprzęgła - ma to swój sens, wtedy zespół napędowy, ale też i rama są mniej obciążane momentem skręcającym pochodzącym od silnika. Pasująca fotka: Zająłem się też obudową łańcucha która będzie z przodu bloku silnika, a razem z nią mocowaniem silnika i tą górną częścią, która zawiera pompę wodną i łożysko wentylatora chłodnicy. Co ciekawe wentylator jest zaopatrzony w sprzęgło sterowane termostatem i w realu pobiera moc tylko wtedy, kiedy silnik jest gorący. Przerabiane przeze mnie detale wyglądają tak: No i cały czas jest mnóstwo pracy na tylnym zawieszeniu. Elementy przekładni po wyjęciu z pudełka wyglądały tak: Postanowiłem niektóre części przekładni wykonać od nowa, zamiast pracowicie je czyścić i szpachlować, no i niektóre rzeczy wytoczyłem sobie z aluminium. Po złożeniu mam już komplet części do tylnego zawieszenia: Mam nadzieję, że się podobało, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 24 Listopada 2010 Share Napisano 24 Listopada 2010 Raczej to ty mnie zainspirowałeś. Ja sam myślę aby odrestaurować jeden z moich pierwszych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 24 Listopada 2010 Share Napisano 24 Listopada 2010 Coraz ciekawiej się robi. Czekam na dalsze prace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 25 Listopada 2010 Autor Share Napisano 25 Listopada 2010 Dzięki za komentarze, koledzy! mzmichal - spróbuj, czasem to niezła zabawa zobaczyć jak technologia poszła do przodu! Grubyjg - dzięki, ja też Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 25 Listopada 2010 Share Napisano 25 Listopada 2010 To wprost niesamowite A jakby tak odlać cały blok z aluminium? -- żartuję Idzie Ci ten remont wspaniale. Trzymam kciuki za finał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2010 Ha, ha jaki śmieszny żarcik Dzięki za komentarz, Mark666, i proszę, nie odchodź od komputera, bo już idzie następny update! A oto i on: W dalszym ciągu męczyłem blok silnika, ale tu już widać światło w tunelu. Wziąłem się za trochę zapomnianą prawą stronę bloku i powiedziałbym, że teraz silnik jest gotowy na pierwszą warstwę koloru. W następnym kroku dodam trochę brudzenia i agregaty, a na razie silnik wygląda tak: Poza tym położyłem podkład na tylne osie i dorobiłem do nich takie małe wieszaki, za które osie są od góry prowadzone wahaczami - patrz foty z prospektu z poprzednich stron: Najwyższa pora też przyszła, żeby zabrać się za to o czym Dzacek pisał - ramę. Wymaga ona całej masy pasowania i przymiarek, w końcu wszystko jest do niej mocowane. Zacząłem jednak od pociągnięcia podłużnic od środka surfacerem 500, a potem zrobiłem na podłużnicach fałszywe cienkie krawędzie: Zrobiłem też taką fajną belkę mocowania silnika: I prowizorycznie złożyłem ramę na sucho, do pomiarów: Mam nadzieję, że się podobało, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 Już się miałem pytać co w temacie, a tu taki fajny update. Pasowanie silnika, kabiny i przedniego zawieszenia to makabra. Mimo że wydawało mi się że wszystko dobrze wyliczyłem, to tylko mi się wydawało. Z doświadczenia radzę przednie zawieszenie zamocować na końcu, tak żeby koła pasowały do błotników i maski. Kabina i silnik na początek, potem maska i na koniec koła przód. Chciałbym go już zobaczyć gotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.