crustian Napisano 27 Marca 2011 Autor Share Napisano 27 Marca 2011 A co ta wypowiedź Manas wnosi do sprawy przetargu o nowy szkolno-bojowy? Bo nie rozumiem za bardzo. Właśnie jakieś info ktoś ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 W temacie sa różne wątki poboczne, nie widzę niczego zdrożnego w swojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 http://samoloty.pl/index.php/aktualnosci-lotnicze/7119-ostateczne-oferty-samolotu-szkolno-bojowego-dla-mon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Pan Idzik opowiada jak to z gówna chca ukręcić bat. Smutne,po raz kolejny polska rzeczywistość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Znaczy że oni chcą wszystkie suczki wycofać, czy tylko te dwumiejscowe A tak poza tym to ja myślałem że na miejsce suczek kupujemy efy, a z tego wynikałoby że efy są za jednomiejscowe, a LiFT będzie za dwumiejscówki, tak? No i proszę ludzi którzy obcują z takimi maszynami żeby mi odpowiedziały mi na takie jedno pytanie. Czy taki LIFT jest faktycznie w stanie przejąć rolę pełnowartościowej maszyny bojowej, czy to tylko na papierze ma takie możliwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Sukom i tak kończą się resursy, a że propozycja modernizacji zaproponowana przez WLZ-2 wśród naszych polityków furory nie zrobiła (za to w Angoli jak najbardziej), to jeśli nie w przyszłym roku tak jak to przewidywane było od dawna, to w przeciągu najbliższych liku lat, suki i tak definitywnie wyszły by ze służby. Czy tak całkeim prawda z tym "z gówna bata nie urkęcisz"? W tym sęk, że nie ma żadnej innej alternatywy. Trzy eskadry szesnastych spłacać będziemy jeszcze ponad dekadę, a drugim Izraelem nie jesteśmy, żeby nam "bratni naród amerykański" bezwrotne pożyczki na zbrojenia dawał. Czymś i tak trzeba bojowe w linii zastąpić, zeby utrzymac w linii bojowo i tak żenującą ilość stu kilkudziesięciu maszyn. Jestem niemal pewien, że nalaogicznie jak w przetargu na wielozadaniowego, wkrótce będzie można zapytać "który samolot startujący w przetargu wygra, i dlaczego będzie to T-50 (a w dalszej kolejności rozwijany F/A-50)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 LIFO to LIFT i ma za zadanie zapewnić odpowiedni poziom szkolenia lotniczego - zresztą jest to przetarg na samolot szkolno-bojowy, który ma zastąpić wycofywane Iskry. Czas TS-11 dobiega końca i już sporo maszyn będzie szło w najbliższym miesiącach na śmietnik. Przepustkę do "drugiego życia" dostało jakieś 18-20 maszyn (w tym samoloty na których latają BCI). LIFT jak najbardziej może pełnić funkcję samolotu bojowego - jeśli to w ogóle można tak opisać. Lekkie samoloty nie od dziś spełniają rolę samolotów bojowych (choćby niemieckie AlphaJety), choć z przeznaczenia są maszynami szkolnymi. Zresztą...to temat rzeka Btw, który samolot startujący w przetargu wygra, i dlaczego będzie to T-50 Pewnie tak będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Nie wiem czy można się tym sugerować ale na wikipedi znalazłem informacje że suki przeznaczone do wycofania w 2016 roku. Czy to prawda czy zupełnie z palca wyssane to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Myślę, że całkiem realne. Do 2020r będziemy mieli kilka MiGów 29, F-16 i nowe LIFTy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 1 Kwietnia 2011 Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Rafalik A iskry jakiej wersji oprócz BCI zostaną i jaką będą pełnić funkcje? Też szkolną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 1 Kwietnia 2011 Myślę, że całkiem realne. Do 2020r będziemy mieli kilka MiGów 29, F-16 i nowe LIFTy. Czyli wykrakane "drzwi", na których będą piloci latać . Śmiać się pozostało bo łez już nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 2 Kwietnia 2011 Share Napisano 2 Kwietnia 2011 figosadowski, Iskry BCI zostaną, bo należą do BCI (i sąrelatywnie nowe, o ile o nowości można mówić) + mogą służyć do szkolenia do lotów na lotniska kontrolowane (mają transpondery i sprawy ;) ). Natomiast z szarych przetrwają naturalnie te, które są w najlepszej kondycji, czyli mają największy resurs. Ma być w sumie wspomniane 18-20 sztuk. Wszystkie dęblińskie Iskry pełnią funkcję szkolną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 2 Kwietnia 2011 Share Napisano 2 Kwietnia 2011 Wracając do Su-22 to w czasopiśmie "Armia" gen. Lech Majewski stanowczo odpowiedział na pytanie (co z su-22), że zostaną one oddane do remontów co przedłuży ich resurs o kolejną dekade ( powiedział też że wycofywane będą w latach 2024-2026 co da nam czas na zakup maszyn które je zastąpią)zostaną też zmodernizowane, podobnie jak mig'i-29. Także nie wiem jak wy ale ja się ciesze, bo lubie te samoloty. Nie wiem jak to odbierają piloci. Rafalik- dzięki za wytłumaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Kwietnia 2011 Share Napisano 3 Kwietnia 2011 Bez modernizacji wyposażenia Su-22 w takiej postaci jak teraz będa tylko sztuką w dokumentach inwentaryzacyjnych. Drugie pytanie, co z uzbrojeniem, tez ma swój resurs. Decyzja w sumie dobra, mamy i tak mały potencjał bojowy, więc nie wolno go trwonić, ale ciekaw jestem jak to ma wyglądać. Bądź co bądź modernizacji w pełnym tego słowa znaczeniu na naszych bojowych do tej pory jeszcze nie było. No i pytanie ile sztuk będzie modernizowanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 3 Kwietnia 2011 Share Napisano 3 Kwietnia 2011 Pan gen. Lech Majewski powiedział w wywiadzie że wszystkie 32 sztuki będą remontowane i modernizowane, z tym że jak pisałem wcześniej te w gorszym stanie wycofane zostaną w 2024, a te wlepszym w 2026. Co do uzbrojenia to pojęcia nie mam co oni wymyślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 3 Kwietnia 2011 Share Napisano 3 Kwietnia 2011 Z uzbrojeniem nie da się raczej nic wymyślić - przed zakończeniem resursu trzeba będzie polecieć na poligon i wystrzelać. PS. Nie wiem dlaczego, ale nie wierzę w jakąś bardziej zaawansowaną modernizację Suk - chyba ze względu na wcześniejszy brak jakiegokolwiek zainteresowania tą opcją, podczas, gdy WZL oferował sporo odmienioną wersję Su-22. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Kwietnia 2011 Share Napisano 3 Kwietnia 2011 Prawdę mówiąc, po ciczhu liczę, że gdy mowa o modernizacji, to właśnie w kontekście tej proponowanej przez WZL-2. Jesli to miałoby być tylko przedłużenie resursów płatowca i silnika na kolejnych naście lat, to co to za modernizacja... Tak czy inaczej zostaniemy z siedmioma eskadrami bojowuch, marna perspektywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Kwietnia 2011 Share Napisano 8 Kwietnia 2011 Jesli to miałoby być tylko przedłużenie resursów płatowca i silnika na kolejnych naście lat, to co to za modernizacja... No właśnie , jeśli elektronika , wyposażenie itd . to rozumiem że i też uzbrojenie , bo jak Koledzy wspomnieli wyżej stare i tak trzeba wystrzelać . Bez wymiany elektroniki i tak trzeba dokupić uzbrojenie , bo stare "wyjdzie " koło się zamyka .Na jedno i drugie trzeba kasy, plus modernizacja 29 , plus nowy UB, plus spłata 16. Obudzili się , jakby tak dobrze policzyć , nie licząc 16 kupionych na "kreskę " to przez ostatnie 25 lat nie modernizowaliśmy swojego lotnicwa [ bojowego ], bo to co zrobiono z niemieckimi 29 to położenie nowego lakieru . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 9 Kwietnia 2011 Share Napisano 9 Kwietnia 2011 Poczekamy zobaczymy. Mam tylko nadzieję że w Polskim Lotnictwie Wojskowym modernizacja znaczy coś więcej niż przedłużenie resursu płatowca i kupno nowego - starego uzbrojenia ( czyli to co napisaliście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 Ogrzewam kotleta. W ostatnich numarach Lotnictwa i nowej techniki Wojskowej znów było nieco artykułów o trzech głównych kandydatach na polski szkoleniowy. Merytorycznie najsensowniejszą, moim zdaniem oczywiście, ofertę mają Czesi. Rozsądny offset (montarz finalny w WZL-2, serwisowanie silników w WZL-4, opracowanie symulatora lotu przez ETC-PZL), naprawdę solidna polonizacja. Dalszym pomysłem jest polsko czeskie konsorcjum oferujące cały system szkoleniowy (Zlin-142, PLZ-130, L-159) i cisną dalej temat międzynarodowego centrum szkoleniowego w Dęblinie. L-159: T-50: M-346: Pod względem wyposażenia i przygotowania wszyscy idą łeb w łeb, jedynie in plus dla T-50 "żywy" radar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 Merytorycznie najsensowniejszą, moim zdaniem oczywiście, ofertę mają Czesi. Rozsądny offset (montarz finalny w WZL-2, serwisowanie silników w WZL-4, opracowanie symulatora lotu przez ETC-PZL), naprawdę solidna polonizacja. To było by nawet śmieszne , tak w kółko i od nowa od ściany do ściany ... A była Iryda , to nie pasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 No za to przerabianie Irydy na szturmowika na siłę i szukanie dziury w całym, żeby uwalić "wadliwy ideologicznie" samolot to ktoś naprawdę powinien dostać po dupie, ale co zrobić. Z tą ofertą Czechów - sensowne o tyle, że reszta po prostu chce sprzedać samolot. Ci oferują serwisowanie maszyn u nas w kraju, co bedzie miało wymierne korzyści finansowe w toku całej eksploatacji. ETC opracowało symulatory do bodaj wszystkich statków powietrznych uzywanych przez polskie wojsko, więc trudno się dziwić takiej propozycji. Jak dla mnie jest to naprawdę korzystna, z ekonomicznego punktu widzenia, propozycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 Jest jedno ale... Otóz te wymagania to bardziej pasuja pod kupno kolejnych eskadr F-16D niz samolotu szkolno-bojowego. To że panowie ze SG wymyslili Lift a ma im i ich kolegom a także ich latoroślom, zapewnić długie lata synekury w D. i R. .Bo po kiego dwa osrodki szkolenia ,dla szkolenia kilku pilotów rocznie ? Jeszcze o Irydzie . Otóz ta wersja szturmowa miała lepsze osiagi od Su-25 ,które chciano nam na siłe sprzedać . Promień działania Irydy z 2000 kg uzbrojenia to 260 km ,podczas gdy Su-25 z tym samym arsenałem leciał tylko 220 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 Na rozmowy o politycznym tle i byłych i obecnych perypetii polskiego lotnictwa szkoda nerwów ;) Bo to się tylko człowiek zdenerwuje, a i tak nic z tego nie wyniknie, niestety. Z tymi wymaganiami dla Irydy - patologia jakaś... Szkoda, że wszystkie kraje starają się dbać, rozwijać własny przemysł, a u nas ciągle i z konsekwencją godną lepszej sprawy pluje się na to, co rodzime. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McSimus Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Bo jak mówi przysłowie Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi :( Wywindowaliśmy nasze lotnictwo w okresie międzywojennym na szczyty ale co z tego, kolejne dekady pokazały jak można zniszczyć szczytne cele mniej lub bardziej nieprzemyślanymi i niekompetentnymi decyzjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.