Skocz do zawartości

Nowy samolot szkolno-bojowy dla R.P.


crustian

Rekomendowane odpowiedzi

T-45 używa tylko w USN więc raczej nie jest podstawowym samolotem szkoleniowym USA.

czy ja sugerowałe,że to podstawowy samolot szkoleniowy? raczej nie.

 

wyboru stare Fińskie Hawki 51

to oferta finów,która byłaby porażką natomiast oferta brytjska jest zupełnie inna.niemniej jednak ja się zakochałem w dwusilnikowym italiańcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 235
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

The T-45 Goshawk is a fully carrier-capable aircraft developed from the Hawk 60 for the United States Navy for use in aircraft carrier training

Hawk 67 - Export version for the South Korean Air Force.

ciekawe co?

O jejku , ale historia T-45 sięga chyba połowy lat 80tvch wtedy T-50 jeszcze nie istniał.. Więc argument że USA używa Hawków a innym wciska T-50 jest mocno naciągany.

 

Czy ktoś wie kiedy Korea zakupiła "Hawk 67" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii zastąpienia Suk, zapewne wcisną nam Eurofightery

niestety nie przewiduje się kupna a szkoda.i właśnie te szkolne mają zastąpić-zalepić w pewien sposób powstałą dziurku po suczkach w 2013 bodaj

 

Spoko, nie takie rzeczy już nasza armia widziała. Ot, mały przykład- w ubiegłym roku Klich zarzekał się, że kupione 5 szt. Mi-8MTW (Mi-17) to już ostanie, na Afganistan, i w ogóle nie, bo śmierdzi ze wschodu. A w tym miesiącu Polska Zbrojna co podaje? Ano, że 5 nówek mrówek dokupiono i na dodatek, że okrutnie tanio. Cudownie przestało śmierdzieć.

 

A z Eurofigterami może tak-padnie hasło komisarzy unijnych (bo gdzieś ten naddatek choćby tylko po Niemcach będą musieli upchnąć- przemysł zaplanował produkcję, materiały, machina się już rozkulała przecież. No i miejsca pracy, a tu ten kryzys...) i w te pędy zaplanujemy zakup. Nie mamy za co? No jakże nie mamy? Pomogą... Przynajmniej podatku nie trzeba będzie płacić. Nie mówię już o offsecie, jak to Amerykanami było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest ta oferta brytyjczyków?

 

Korea zakupiła Hawki w 1994 roku, w 2009 roku oddała chyba je Indonezji, która teraz ma de facto konkurs na samoloty szkolne, a bierze w nich udział m.in. T-50 (Hawka nie ma wśród kandydatów dlatego że ma zostać zastąpiony zwycięzcą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest ta oferta brytyjczyków?

no ponoć wiesz wszystko . na poważnie to zobacz sobie co proponują,na internecie można znaleźć co nieco na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest ta oferta brytyjczyków?

no ponoć wiesz wszystko .

 

Nie ja tylko moja kobieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że ostro poszliście z tematem od wczoraj.

 

Więc tak po pierwsze to aż mnie krew zalewa i mało myszcą nie cisnąłem jak ktoś pisze że nasze F-16 to badziew. Przecież te samoloty bodajże dopiero w latach 2012-2015 osiągną pełną sprawność bojową. Myslałem żę to dla wszystkich jasne że trzeba zgrać osprzęt i co najważniejsze dobrze te maszyny przetrzeć i stąd te usterki, jak je przetrą to usterki się skończą i maszyny będą chodzić jak złoto.

 

Po drugie według mnie wszystko przemawia za T-50, gdyż:

-Przetarg jest wyrażnie i jasno napisany pod ten samolot

-ma bardzo podobną konstrukcje i wyposarzenie jak F-16

- w związku z poprzednim argumentem eksploatacja ich będzie tańsza od pozostałych gdyż eksploatujemy już f-16 , a jak wszyscy wiedzą eksploatacja większej ilości takich samych bądź podobnych maszyn bardziej się opłaca i to że nie jest najtańszy w przetargu to się szybko po zakupie zwróci

- no i w związku z tym że były konstruowane wraz z Martinem to mają podobne części które za jednym razem będziemy mogli kupić u Amerykańców.

 

 

Po trzecie to ja was proszę nie wierzcie we wszystko, co podaje telewizja bo oni na prawdę się na tym nie znają. Ja mam 14 lat a wiem jaka jest telewizja. Może nie będzie to zbyt skromne, ale byłem w programie Eureko ja to wiem i widziałem jak telewizja wygląda od kulis, tam wszystko jest nastawione na sensację i zysk, naprawdę to są w większości szuje które chcą sensacji tylko po to żeby więcej kasy dostać. Czekawe czemu nie podali dla porównania ile usterek na początku użytkowania wykazywały su-22 i migi-29. Pozatym suczki już się rozbijały a rozbitego efa jeszcze nie widziałem.

 

 

Na dowód ich nieznajomości tematu podam wpadkę reportera TVP 1(pokazano ją w TVP na ich urodziny chyba żeby pokazać swoje wpadki minionego roku), który relacjonójąc ćwiczenia polskich efów w Hiszpanipowiedział :

 

" Jednymi z najnowocześniejszych samolotów w tych międzynarodowych ćwiczeniach są nasze SOKOŁY no kó.wa Jastrzębie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eksploatacja większej ilości takich samych bądź podobnych maszyn bardziej się opłaca i to że nie jest najtańszy w przetargu to się szybko po zakupie zwróci

 

- no i w związku z tym że były konstruowane wraz z Martinem to mają podobne części które za jednym razem będziemy mogli kupić u Amerykańców.

Trochę za lekko używasz pojęć o których nie masz pojecia jak widzę.

"bardziej sie opłaca", "zwróci się" co Ty wypisujesz??? Eksploatacja to są koszty koszty koszty, a z czego się ma zwracać? Turystów maja wozić?

 

rozbitego efa jeszcze nie widziałem.
Przejrzyj internet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zupełności Grzes mnie wyprzedził jedynie się doczepię tego:

Może nie będzie to zbyt skromne, ale byłem w programie Eureko ja to wiem i widziałem jak telewizja wygląda od kulis

nie umniejszam ci choć mógłbyś być moim synem .swego czasu byłem też w kilku programach i kilku telewizjach ale to nie ma nic wspólnego z przetargiem MON na nowy samolot szkoleniowo bojowy.jeśli chcesz wiedzieć ile wypadków miały migi i suhoje to poszperaj w inernecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału

 

Grześ nie zrozumiałeś mnie chodziło mi o polskie suczki i polskie efy.,

 

To prawda , mój błąd że źle się wypowiedziałem mówiąc o zwróceniu się kosztów ale chodziło mi oto że wyjdzie nam zakup t-50 mimo iż jako samolot jest droższy gdyż jego eksploatacja będzie tańsza.

 

Co do psucia się nowych żeczy to podam na swoim przykładzie.

Jakiś czas temu od rodziców dostałem skuter na początku użytkowania pojawiały się rużnego rodzaju usterki a to nie palił a to kierunki się nie włanczały okres ten trwał jakiś tydzień, w ciągu którego jeżdziłem sobie po pobliskim osiedlu i takiej jakby łące. Po tym tygodniu i rozjeżdżeni żadnych usterek na razie nie odnotowałem. zaznaczam że skuter to nie był tandetny chińczyk tylko włoch, ażadne części nie były wymieniane.

 

Crustian

Uwagi nie rozumiem, jeśli tą informacją kogoś uraziłem czy też zdenerwowałem to przepraszam, i rozumiem że z samym tematem dużo wspólnego nie ma, ale chciałem nią nawiązać to wypowiedzi lucasa_kkr który bezgranicznie zaufał telewizji, i dlatego napisałem o tym i że wiem jak to od tyłu wygląda, jak ten program potem w telewizji ze sobą zobaczyłem to mało ze śmiechu nie padłem, bo tak ładnie wszystko odpicowali, a zupałnie inaczej to wyglądało.

 

Jeżeli ktoś się zdenerwował bądź został urażony całą moją wiadomością to przepraszam ale nie było to moim celem, i jeśli tak to proszę napisać a posta usunę.

 

 

No i bardzo przepraszam ale zgrywać tu żadnej gwiazdy nie chciałem i nie zamierzam, poprostu miałem to forum za taką dużą rodzinę i jeżeli coś źle napiszę to rozejdzie się bez echa, ale już zaczynam żałować widząc post przedmówcy że się podzieliłem informacją.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ nie zrozumiałeś mnie chodziło mi o polskie suczki i polskie efy
Nieadekwatne porównanie, Suczki latają u nas ćwierć wieku, a eFy niecałe cztery lata.

 

A forum to faktycznie rodzina, ale jak to w rodzinie, kłótnie sie zdarzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po ilu latach eksploatacji rozbił się pierwszy Su-22 Z tego co pamiętam to taki MiG-23 rozbił się już w pierwszym roku eksploatacji. Ale pisze z głowy czyli z niczego więc mogę się mylić. Łapiecie figosadowskiego za słówka ale chłopak ogólnie ma rajcie. Większość nowych samolotów wprowadzanych na stan lotnictwa ma na początku większą liczbę usterek niż w późniejszych latach eksploatacji. Sprzęt musi się niejako "dotrzeć" a obsługa naziemna nabrać wprawy i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posty przestają dotyczyć tematu dobrze by było żeby moderacja je usunęła lub przeniosła gdzie indziej.błagam o to wręcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy jako...Nowy typ w siłach powietrznych danego państwa. Gdzy wprowadzano w Polsce do eksploatacji np. Mig-23/29 czy Su-7/20/22 to na początku zawsze występowały większe lub mniejsze problemy z ich eksploatacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Crustianie za to że wykoleiłem niejako temat z torów.

 

 

Jeżeli chodzi o wypadki lotnicze to chodziło mi właśnie o to co napisał tofik czyli w poczontkowym stadium użytkowania.

 

Co to tego że to nie jest nowy samolot to mam wątpliwości bo jak już ktoś napisał F-16 A od F-16 C blosk 52+ różni się znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli chodzi o eksploatację i niesprawności występujące w jej trakcie, to istnieje tzw. krzywa niezawodności (inaczej- krzywa wannowa). Jej wartości w funkcji czasu czasu (ilość niesprawności w każdej specjalności obsługującej sp) osiągają wartości maksymalne na początku i na końcu eksploatacji każdego typu statku powietrznego. Dlaczego? Otóż na początku eksploatacji wszystkie agregaty i podzespoły są świeżo wyprodukowane, z nowych elementów, które muszą się dotrzeć, wygrzać itd. Dochodzą do tego wady użytych materiałów (nie ma nic idealnego), błędy konstrukcyjne, błędy montażu, błędu niedoświadczonej obsługi- ogólnie rzecz biorąc czynnik ludzki. W trakcie eksploatacji liczba niesprawności maleje stabilizując się na określonym poziomie, aby pod koniec znowu rosnąć. W tym przypadku główną rolę odgrywa się starzenie elementów danego statku powietrznego.

Temu procesowi podlegają zarówno samoloty, czy śmigłowce ze wschodu jak i zachodu, bez różnicy.

 

Dla chcących rozwinąć temat:

 

http://www.apcmedia.com/salestools/VAVR-5WGTSB_R0_PL.pdf

 

http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/kdz/niezawodnosc.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posty przestają dotyczyć tematu dobrze by było żeby moderacja je usunęła lub przeniosła gdzie indziej.błagam o to wręcz

A sami nie potraficie trzymać się tematu? Powiedzmy, że przeniosę kilka postów. Za kilka - kilkanaście godzin, będzie to samo. Znacie Syzyfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crustian, to odejscie swiadczy ze koledzy szukaja więcej informacji ,znaczy zgłebiają temat . A to samo w sobie jest dobre. Nie chca być zamknięci w folderowych danych producenta gdzie wszystko jest cacy , a jak nie to sie pisze ze dokładamy starań w celu doskonalenia naszego produktu...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.