Skocz do zawartości

Nowy samolot szkolno-bojowy dla R.P.


crustian

Rekomendowane odpowiedzi

A co ta wypowiedź Manas wnosi do sprawy przetargu o nowy szkolno-bojowy? Bo nie rozumiem za bardzo. Właśnie jakieś info ktoś ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 235
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Znaczy że oni chcą wszystkie suczki wycofać, czy tylko te dwumiejscowe A tak poza tym to ja myślałem że na miejsce suczek kupujemy efy, a z tego wynikałoby że efy są za jednomiejscowe, a LiFT będzie za dwumiejscówki, tak?

 

No i proszę ludzi którzy obcują z takimi maszynami żeby mi odpowiedziały mi na takie jedno pytanie.

Czy taki LIFT jest faktycznie w stanie przejąć rolę pełnowartościowej maszyny bojowej, czy to tylko na papierze ma takie możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sukom i tak kończą się resursy, a że propozycja modernizacji zaproponowana przez WLZ-2 wśród naszych polityków furory nie zrobiła (za to w Angoli jak najbardziej), to jeśli nie w przyszłym roku tak jak to przewidywane było od dawna, to w przeciągu najbliższych liku lat, suki i tak definitywnie wyszły by ze służby.

 

Czy tak całkeim prawda z tym "z gówna bata nie urkęcisz"? W tym sęk, że nie ma żadnej innej alternatywy. Trzy eskadry szesnastych spłacać będziemy jeszcze ponad dekadę, a drugim Izraelem nie jesteśmy, żeby nam "bratni naród amerykański" bezwrotne pożyczki na zbrojenia dawał. Czymś i tak trzeba bojowe w linii zastąpić, zeby utrzymac w linii bojowo i tak żenującą ilość stu kilkudziesięciu maszyn. Jestem niemal pewien, że nalaogicznie jak w przetargu na wielozadaniowego, wkrótce będzie można zapytać "który samolot startujący w przetargu wygra, i dlaczego będzie to T-50 (a w dalszej kolejności rozwijany F/A-50)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LIFO to LIFT i ma za zadanie zapewnić odpowiedni poziom szkolenia lotniczego - zresztą jest to przetarg na samolot szkolno-bojowy, który ma zastąpić wycofywane Iskry. Czas TS-11 dobiega końca i już sporo maszyn będzie szło w najbliższym miesiącach na śmietnik. Przepustkę do "drugiego życia" dostało jakieś 18-20 maszyn (w tym samoloty na których latają BCI).

LIFT jak najbardziej może pełnić funkcję samolotu bojowego - jeśli to w ogóle można tak opisać. Lekkie samoloty nie od dziś spełniają rolę samolotów bojowych (choćby niemieckie AlphaJety), choć z przeznaczenia są maszynami szkolnymi.

 

Zresztą...to temat rzeka

 

Btw,

który samolot startujący w przetargu wygra, i dlaczego będzie to T-50

Pewnie tak będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że całkiem realne. Do 2020r będziemy mieli kilka MiGów 29, F-16 i nowe LIFTy.

Czyli wykrakane "drzwi", na których będą piloci latać . Śmiać się pozostało bo łez już nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

figosadowski, Iskry BCI zostaną, bo należą do BCI (i sąrelatywnie nowe, o ile o nowości można mówić) + mogą służyć do szkolenia do lotów na lotniska kontrolowane (mają transpondery i sprawy ;) ). Natomiast z szarych przetrwają naturalnie te, które są w najlepszej kondycji, czyli mają największy resurs. Ma być w sumie wspomniane 18-20 sztuk.

Wszystkie dęblińskie Iskry pełnią funkcję szkolną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Su-22 to w czasopiśmie "Armia" gen. Lech Majewski stanowczo odpowiedział na pytanie (co z su-22), że zostaną one oddane do remontów co przedłuży ich resurs o kolejną dekade ( powiedział też że wycofywane będą w latach 2024-2026 co da nam czas na zakup maszyn które je zastąpią)zostaną też zmodernizowane, podobnie jak mig'i-29.

 

Także nie wiem jak wy ale ja się ciesze, bo lubie te samoloty.

Nie wiem jak to odbierają piloci.

 

Rafalik- dzięki za wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez modernizacji wyposażenia Su-22 w takiej postaci jak teraz będa tylko sztuką w dokumentach inwentaryzacyjnych. Drugie pytanie, co z uzbrojeniem, tez ma swój resurs. Decyzja w sumie dobra, mamy i tak mały potencjał bojowy, więc nie wolno go trwonić, ale ciekaw jestem jak to ma wyglądać. Bądź co bądź modernizacji w pełnym tego słowa znaczeniu na naszych bojowych do tej pory jeszcze nie było. No i pytanie ile sztuk będzie modernizowanych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan gen. Lech Majewski powiedział w wywiadzie że wszystkie 32 sztuki będą remontowane i modernizowane, z tym że jak pisałem wcześniej te w gorszym stanie wycofane zostaną w 2024, a te wlepszym w 2026.

 

Co do uzbrojenia to pojęcia nie mam co oni wymyślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uzbrojeniem nie da się raczej nic wymyślić - przed zakończeniem resursu trzeba będzie polecieć na poligon i wystrzelać.

 

PS. Nie wiem dlaczego, ale nie wierzę w jakąś bardziej zaawansowaną modernizację Suk - chyba ze względu na wcześniejszy brak jakiegokolwiek zainteresowania tą opcją, podczas, gdy WZL oferował sporo odmienioną wersję Su-22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc, po ciczhu liczę, że gdy mowa o modernizacji, to właśnie w kontekście tej proponowanej przez WZL-2. Jesli to miałoby być tylko przedłużenie resursów płatowca i silnika na kolejnych naście lat, to co to za modernizacja...

 

Tak czy inaczej zostaniemy z siedmioma eskadrami bojowuch, marna perspektywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to miałoby być tylko przedłużenie resursów płatowca i silnika na kolejnych naście lat, to co to za modernizacja...
No właśnie , jeśli elektronika , wyposażenie itd . to rozumiem że i też uzbrojenie , bo jak Koledzy wspomnieli wyżej stare i tak trzeba wystrzelać . Bez wymiany elektroniki i tak trzeba dokupić uzbrojenie , bo stare "wyjdzie " koło się zamyka .Na jedno i drugie trzeba kasy, plus modernizacja 29 , plus nowy UB, plus spłata 16. Obudzili się , jakby tak dobrze policzyć , nie licząc 16 kupionych na "kreskę " to przez ostatnie 25 lat nie modernizowaliśmy swojego lotnicwa [ bojowego ], bo to co zrobiono z niemieckimi 29 to położenie nowego lakieru .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Ogrzewam kotleta. W ostatnich numarach Lotnictwa i nowej techniki Wojskowej znów było nieco artykułów o trzech głównych kandydatach na polski szkoleniowy. Merytorycznie najsensowniejszą, moim zdaniem oczywiście, ofertę mają Czesi. Rozsądny offset (montarz finalny w WZL-2, serwisowanie silników w WZL-4, opracowanie symulatora lotu przez ETC-PZL), naprawdę solidna polonizacja. Dalszym pomysłem jest polsko czeskie konsorcjum oferujące cały system szkoleniowy (Zlin-142, PLZ-130, L-159) i cisną dalej temat międzynarodowego centrum szkoleniowego w Dęblinie.

 

L-159:

cockpit7js.jpg

 

l159_04.jpg

 

T-50:

T-50+Cockpit.JPG

 

M-346:

m-346-cockpit.jpg

 

Pod względem wyposażenia i przygotowania wszyscy idą łeb w łeb, jedynie in plus dla T-50 "żywy" radar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merytorycznie najsensowniejszą, moim zdaniem oczywiście, ofertę mają Czesi. Rozsądny offset (montarz finalny w WZL-2, serwisowanie silników w WZL-4, opracowanie symulatora lotu przez ETC-PZL), naprawdę solidna polonizacja.

 

To było by nawet śmieszne , tak w kółko i od nowa od ściany do ściany ...

A była Iryda , to nie pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za to przerabianie Irydy na szturmowika na siłę i szukanie dziury w całym, żeby uwalić "wadliwy ideologicznie" samolot to ktoś naprawdę powinien dostać po dupie, ale co zrobić.

 

Z tą ofertą Czechów - sensowne o tyle, że reszta po prostu chce sprzedać samolot. Ci oferują serwisowanie maszyn u nas w kraju, co bedzie miało wymierne korzyści finansowe w toku całej eksploatacji. ETC opracowało symulatory do bodaj wszystkich statków powietrznych uzywanych przez polskie wojsko, więc trudno się dziwić takiej propozycji. Jak dla mnie jest to naprawdę korzystna, z ekonomicznego punktu widzenia, propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno ale... Otóz te wymagania to bardziej pasuja pod kupno kolejnych eskadr F-16D niz samolotu szkolno-bojowego. To że panowie ze SG wymyslili Lift a ma im i ich kolegom a także ich latoroślom, zapewnić długie lata synekury w D. i R. .Bo po kiego dwa osrodki szkolenia ,dla szkolenia kilku pilotów rocznie ?

 

Jeszcze o Irydzie . Otóz ta wersja szturmowa miała lepsze osiagi od Su-25 ,które chciano nam na siłe sprzedać .

Promień działania Irydy z 2000 kg uzbrojenia to 260 km ,podczas gdy Su-25 z tym samym arsenałem leciał tylko 220 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozmowy o politycznym tle i byłych i obecnych perypetii polskiego lotnictwa szkoda nerwów ;) Bo to się tylko człowiek zdenerwuje, a i tak nic z tego nie wyniknie, niestety.

 

Z tymi wymaganiami dla Irydy - patologia jakaś... Szkoda, że wszystkie kraje starają się dbać, rozwijać własny przemysł, a u nas ciągle i z konsekwencją godną lepszej sprawy pluje się na to, co rodzime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak mówi przysłowie Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi :(

Wywindowaliśmy nasze lotnictwo w okresie międzywojennym na szczyty ale co z tego, kolejne dekady pokazały jak można zniszczyć szczytne cele mniej lub bardziej nieprzemyślanymi i niekompetentnymi decyzjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.