Marwaw Napisano 13 Października 2011 Share Napisano 13 Października 2011 Po prostu czad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex304 Napisano 13 Października 2011 Share Napisano 13 Października 2011 Sotter olinowanie extra , tylko jak Ty to teraz pomalujesz...? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 13 Października 2011 Autor Share Napisano 13 Października 2011 Sotter olinowanie extra , tylko jak Ty to teraz pomalujesz...? Pozdrawiam nie powinno być problemu, wszystkie "pionowe" linki są czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skell Napisano 14 Października 2011 Share Napisano 14 Października 2011 WOW!! Genialnie wygląda Twoje olinowanie! Kosmos. Fotka z cieniem rządzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 15 Października 2011 Autor Share Napisano 15 Października 2011 cieszę się, że mimo baboli olinowanie jest w miarę dobre. przede mną "lotnictwo pokładowe", a póki co prezentacja flagi wersja beta: wersja final powinna być nieco bardziej "zwisająca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 16 Października 2011 Super Moderator Share Napisano 16 Października 2011 prezentacja flagi wersja betaIdziesz w dobrym kierunku - pamiętaj, że pierwsze załamanie flagi powinno iść po jej przekątnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 16 Października 2011 Autor Share Napisano 16 Października 2011 drugie podejście do flagi wydaje się przyniosło zadawalający efekt (jeszcze lekkie brudzenie, lakier mat): dzięki dla Marcina za porady i same flagi teraz zaczynam się babrać z samolocikami. Na pierwszy ogień idzie Jake. Nawet nie che mi się komentować propozycji Aoshimy: plan jest następujący: 1. Kabinka z fotelami, deską i karabiny (mniej więcej wydłubana kabina, fotele in progress) 2. Oszklenie kabiny 3. Otwarte klapy osłony silnika i pokazany sam silnik 4. wysubtelnienie i uzupełnienie trasowanych linii podziału blach i takie tam drobiazgi Przy dziobie widać małą aluminiową tulejkę, która zastąpi plastikową część i pozwoli "otworzyć" klapy i pokazać silnik. Póki co zaszpachlowana cyjanoakrylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 17 Października 2011 Share Napisano 17 Października 2011 plan jest następujący: 1. Kabinka z fotelami, deską i karabiny (mniej więcej wydłubana kabina, fotele in progress) 2. Oszklenie kabiny 3. Otwarte klapy osłony silnika i pokazany sam silnik 4. wysubtelnienie i uzupełnienie trasowanych linii podziału blach i takie tam drobiazgi Ja pie... ambitny plan, dla mnie bomba Flaga pierwsza klasa Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 17 Października 2011 Super Moderator Share Napisano 17 Października 2011 drugie podejście do flagi wydaje się przyniosło zadawalający efekt Zdecydowanie TAK dzięki dla Marcina za porady i same flagi Do usług teraz zaczynam się babrać z samolocikamiAmbitnie - czekam na efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abir24 Napisano 17 Października 2011 Share Napisano 17 Października 2011 Lotnictwo zapowiada się - BEDZIE SUPER trzymam kciuki. Olinowanie bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 17 Października 2011 Autor Share Napisano 17 Października 2011 Wieczór warsztatowy zacząłem z przytupem wylewając na stolik w salonie buteleczkę cyjanoakrylu - to jest cena klejenia i oglądania tv równocześnie. Precyzyjnie ceną będzie cena nowego stolika. Nie poddałem się jednak i dalej okupuję salon Przy okazji powodzi klejem zalałem dokumentnie samolocik. Teraz jest nieco zwietrzały, ale za to kabina doczekała się podłogi. Drugi Jake został na razie wypatroszony. Osłona silnika poszlifowana, wycięte klapy tak by można pokazać silnik. Niestety makro wyciąga babole, które gołym okiem są niewidoczne: Kubełkowe fotele załogi wyklejone i spasowane: Skalę problemu najlepiej odnieść do groszówki: Czy szanowni koledzy mogą mnie poratować info na temat malowania kabiny? Malowanie tego maleństwa będzie zabawne, Zastanawiam się jak zamarkować zegary i resztę tałatajstwa na desce w kokpicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skell Napisano 18 Października 2011 Share Napisano 18 Października 2011 WOW! Pomysł z kabiną w samolocie 1/350 wyśmienity. Już nie mogę się doczekac jak będzie wyglądać kompletny Jake... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 18 Października 2011 Share Napisano 18 Października 2011 WOW! Pomysł z kabiną w samolocie 1/350 wyśmienity.Ja bym powiedział, że wręcz wy...... w kosmos. Te fotele to chyba robione pod mikroskopem? Wczoraj się zagapiłem i zauważyłem jedynie zdjęcia z banderą, dopiero później zobaczyłem resztę (olinowanie i takie tam) i trochę upadłem na duchu... z żalu i zazdrości, że ja tak nie potrafię . Zaglądam i nie mogę doczekać się końca, zazdrosna mucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 19 Października 2011 Autor Share Napisano 19 Października 2011 Wczoraj się zagapiłem i zauważyłem jedynie zdjęcia z banderą, dopiero później zobaczyłem resztę (olinowanie i takie tam) i trochę upadłem na duchu... z żalu i zazdrości, że ja tak nie potrafię .zazdrosna mucha Acha, mówi to człowiek, który prowadzi opodal wątek Gato/Balao budując cuda wianki Tak czy inaczej dziękuję pięknie wszystkim za dobre słowa. Mam natomiast kłopot i prośbę o pomoc. Niektore elementy do tego i kolejnych projektów muszę mieć fototrawione według własnych projektów. Czasu na domowe eksperymenta z naświetlaniem, chemią nie mam absolutnie. Szukam natomiast firmy, która wytrawi mi blaszki według rysunkówz corela czy illustratora. Ma ktoś może jakieś doświadczaenia w tej materii lub jakieś namiary na takie firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 19 Października 2011 Share Napisano 19 Października 2011 Z tego co wiem to chyba Part robił takie rzeczy, ale musisz sprawdzić. A samolocik miodzio, będę tu zaglądał jak na mój warsztat trafi wreszcie Chokai, też się czegoś nauczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 19 Października 2011 Super Moderator Share Napisano 19 Października 2011 Szukam natomiast firmy, która wytrawi mi blaszki według rysunkówz corela czy illustratoraZapytaj tutaj: http://www.eaos.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 20 Października 2011 Autor Share Napisano 20 Października 2011 Szukam natomiast firmy, która wytrawi mi blaszki według rysunkówz corela czy illustratoraZapytaj tutaj: http://www.eaos.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=61 No niestety ich znalazłem już wcześniej ale oni trawią właściwie tylko dla kolejarzy (blaszki 0,2 a nasze blaszki to 0,1 ewentualnie 0,15), a i projekty które przyjmują są technicznie dziwne. Mam jednak coś innego na oku. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wracają do latadełek. Jake został oszlifowany, linie podziałowe nie straszą już głębokością a i śmigiełko wyfasowane: Pokleiłem silnik, ale póki go nie wymaluję i nie wycieniuję niewiele widać: Prawdziwy PROBLEM pojawił się z drugim typem samolotu, czyli Nakajima E8N ameryańska nazwa kodowa Dave. Wg Aoshimy kadłub i dolny płat Dava wyglądał tak: Niezbędne było więc wydłubanie dwóch kabinek i wydrążenie osłony silnika, żeby można było włożyć bebechy. Technologiczne dziury-studnie w których kotwić miały się wsporniki górnego płatu i płozy trzeba było zakleić profilami. Jutro szlifowanko. Swoją drogą wypróbowałem prosty sposób mocowania naciagów - malutka dziurka, przewleczenie żyłki, zaklejenie i przeszlifowanie. To chyba najprostszy sposób bo naciągów trochę będzie: Jeśli uda mi się opanować temat trawienia własnych blaszek zastanawiam się czego brakuje w 350 i 700 wśród zestawów, które można kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 21 Października 2011 Share Napisano 21 Października 2011 Jak zrobisz na tych samolotach szwy nitowe to się wcale nie zdziwię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 21 Października 2011 Share Napisano 21 Października 2011 Jak zrobisz na tych samolotach szwy nitowe to się wcale nie zdziwię Jeśli tak zrobisz, to ja wyrzucę swoje zabawki do kosza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 21 Października 2011 Share Napisano 21 Października 2011 Swoją drogą wypróbowałem prosty sposób mocowania naciagów - malutka dziurka, przewleczenie żyłki, zaklejenie i przeszlifowanie. To chyba najprostszy sposób bo naciągów trochę będzie Kurde, ale dajesz ognia , czekam na więcej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 21 Października 2011 Super Moderator Share Napisano 21 Października 2011 Marcin Rogoza napisał(a):sotter napisał(a): Szukam natomiast firmy, która wytrawi mi blaszki według rysunkówz corela czy illustratora Zapytaj tutaj: http://www.eaos.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=61 No niestety ich znalazłem już wcześniej ale oni trawią właściwie tylko dla kolejarzy (blaszki 0,2 a nasze blaszki to 0,1 ewentualnie 0,15), a i projekty które przyjmują są technicznie dziwne. Mam jednak coś innego na oku. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Chętnie dowiem się gdzie będziesz chciał trawic bo ja w przyszłosci zapewne tez będę miał troche blaszek do zrobienia wg własnego projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 22 Października 2011 Share Napisano 22 Października 2011 Marcin Rogoza napisał(a):sotter napisał(a): Szukam natomiast firmy, która wytrawi mi blaszki według rysunkówz corela czy illustratora Zapytaj tutaj: http://www.eaos.pl/index.php?option=com ... &Itemid=61 No niestety ich znalazłem już wcześniej ale oni trawią właściwie tylko dla kolejarzy (blaszki 0,2 a nasze blaszki to 0,1 ewentualnie 0,15), a i projekty które przyjmują są technicznie dziwne. Mam jednak coś innego na oku. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Chętnie dowiem się gdzie będziesz chciał trawic bo ja w przyszłosci zapewne tez będę miał troche blaszek do zrobienia wg własnego projektu Przyda się to wszystkim . Pomysł na naciągi w porządalu - choć ja bym jeszcze poczekał z tą żyłką do momentu przyklejenia obu płatów i dopiero wtedy przeciągnął przez nie żyłkę, przykleił i przyciął po wyschnięciu. bzzz-bzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rhayader Napisano 22 Października 2011 Share Napisano 22 Października 2011 Przyda się to wszystkim Oj tak! Ja bym wytrawił osłony kabin samolotów na lotniskowce, bo przeraża mnie robienie tego z drabinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sotter Napisano 3 Listopada 2011 Autor Share Napisano 3 Listopada 2011 Ja bym wytrawił osłony kabin samolotów na lotniskowce, bo przeraża mnie robienie tego z drabinek No mam nadzieję, że za czas jakiś będę mógł pokazać coś do jednego z moich planowanych projektów Póki co prezentuję właściwie gotową sekcję lotnictwa pokładowego Kongo wzorowaną na mistrzowskim wykonaniu latadeł kartonowych do Hiei z wątku na konradusie. W rolach głównych Aichi E13A - jaknkeska nazwa kodowa Jake. Niestety póki co nie bylem w stanie zrobić jakiś sensownych zdjęć, więc co nieco muszę opowiedzieć. W Jake'u z otwartą owiewką wykonałem fotele z folii aluminiowej, a pasy po prostu wymalowałem. Tablice w kokpicie z zamarkowanymi zegarami. Oszklenie z humbrola, karabin z rurki i jakiejś blaszki. Otwarta osłona silnika w której teoretycznie powinno być widać silnik. Do tego na zdjęciach wypatrzyłem odciągi stabilizujące stelaż płóz. Kombinowałem tradycyjnie z cieniutkimi żyłkami. Drugi z Jake'ów zdecydowałem się wykonać w wersji "podróżnej" ze złożonymi skrzydłami i zamkniętą owiewką. Przy okazji pokombinowałem z przeszkleniem, bo clearfix do końca mi nie odpowiada. rewelacyjny efekt można osiągnąć klejąc "blaszkową" ramę do folii z paczki papierosów. Idealna przejrzystość i grubość minimalna. Niestety ja zmatowiłem ją nieco klejąc cyjanoakrylem zamiast clearfixem, ale w przyszłości będę stosował w tej skali oszklenie "foliowe". Acha, w trakcie prac, jedno ze skrzydeł wpadło mi do rozcieńczalnika i musiałem malować je pędzelkiem. Do tego zgubiłem kalkomanie z zestawu i Hinomaru wyklejac musiałem z fatalnych kalkomanii Begemotu. Jako trzeci prezentuje się Nakajima E8N - kodowo Dave Tutaj kombinowałem z rozpinanymi naciągami skrzydeł z żyłek, ale przy tej długości - kilka milimetrów nei ma szans by je naciągnąć, więc zrezygnowałem i pokleiłem z blaszek. Teraz została mi jeszcze kosmetyka, jakieś drobiazgi i można montować samolociki na okręcie. Czas galerii zbliża się w końcu, bo zaczyna mnie ten temat już nużyć. Dziękuję wszystkim za wsparcie i zapraszam do nowego wątku warsztatowego, który startuję dzisiaj w nocy Będzie ro coś mniejszego ale tez japońskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wielkamucha Napisano 3 Listopada 2011 Share Napisano 3 Listopada 2011 ONE MAJĄ ZEGARY!!! I CYLINDRY W SILNIKACH!!! Na więcej z wrażenia nie mam już siły - (to zamiast normalnego podpisu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.